Ga naar inhoud

Catawiki Zaagdraad


Gast Natte aap

Recommended Posts

Ziet er op het oog niet verdacht uit, maar de foto is veel te klein om dat zo te beoordelen. Je zou 'm moeten vergelijken met een gepubliceerde versie.

 

De informatie is in elk geval onbetrouwbaar, want het kan niet zowel "jaren '80" als "Gemaakt ter gelegenheid van de publicatie van de integrale bij Lombard" (2016) zijn.

 

Ja daarmee dat ik er nu aan twijfelde...

Link naar reactie

Ik heb me al eens afgevraagd of sommige kavelaanbieders stukken aanbieden die uit een erfenis op zolder komen, zonder dat ze weten wat het eigenlijk waard is.

Deze week werd een bijna volledige Complete Beethoven Edition van Deutsche Grammaphon met 79 van de 87 cd's afgehamerd op 132 euro, terwijl de complete set zo'n 3000 euro is.

Maar doordat ik nergens een spoor van een reserve price vind, weet ik dus niet of de verkoper het heeft ingehouden.

Link naar reactie

Ik heb me al eens afgevraagd of sommige kavelaanbieders stukken aanbieden die uit een erfenis op zolder komen, zonder dat ze weten wat het eigenlijk waard is.

Deze week werd een bijna volledige Complete Beethoven Edition van Deutsche Grammaphon met 79 van de 87 cd's afgehamerd op 132 euro, terwijl de complete set zo'n 3000 euro is.

Maar doordat ik nergens een spoor van een reserve price vind, weet ik dus niet of de verkoper het heeft ingehouden.

 

 

Een bijna volledige complete editie is natuurlijk geen complete editie.

Maar je vind die toch ook stukken goedkoper dan 3000 euro?

Link naar reactie

De ontbrekende cd's waren volume 5, en je kunt elk volume los kopen. Het is dus gemakkelijk aangevuld.

 

Voor minder dan 3000 misschien wel, maar voor 132? Dat lijkt me sterk.

Overigens: er zijn ook downloadbare versies, maar wat die kosten, weet ik niet.

Met de downloadbare versies krijg je niet de boeken/boekjes erbij.

 

Ik heb ook wel al flink hogere prijzen gevonden dan 3000, alhoewel ik me bij sommige topprijzen vragen stel.

 

Catawiki is ook niet de enige veiling. Het is zelfs niet de enige veiling online.

Als er bij Catawiki geen kopers zijn, betekent het alleen maar dat er daar en op dat moment geen kopers zijn.

 

Onlangs was ik op een echte veiling, en daar zie je of iets wordt verkocht of ingehouden. Er zijn toen ook stukken aan lage prijzen verkocht omdat er maar één gegadigde was.

 

Organiseert Catawiki trouwens bezichtigingen? Op een echte veiling gebeurt dat.

Link naar reactie

Ik was net de originelenveiling nog eens aan het bekijken en heb toch mijn twijfels over de tekening van Gibrat.(lot 4)

https://veiling.catawiki.nl/kavels/8208417-gibrat-originele-opdrachttekening-in-kleur-aquarel-jeanne-elke-raaf

Het is nogal knullig getekend en het spontane handschrift komt ook niet overeen.

Ter vergelijking heb ik een echte Gibrat toegevoegd. Vergelijk vooral het woord amicalement en de hoofdletter F.

3b95bb10-8f32-11e6-9db5-0ee50a6567f9.jpgdedicace-de-gibrat-dans-le-vol-du-corbea

Mijn collectie originelen vind je hier: http://www.comicartfans.com/GalleryDetail.asp?GCat=61986

Link naar reactie

Waarom je het "nogal knullig getekend" vindt, weet ik niet, maar ik vind die handtekeningen ook nogal verschillend "gezet".

Nu zet ik zelf nooit twee keer dezelfde handtekening, maar in dit geval lijkt het toch alletwee een ander karakter te hebben.

Van de tekst "Pour ..." kan ik niet uitmaken of het nu echt verschilt.

Misschien is alleen de handtekening niet origineel? Maar dat zou vreemd zijn.

Link naar reactie

Ik was net de originelenveiling nog eens aan het bekijken en heb toch mijn twijfels over de tekening van Gibrat.(lot 4)

https://veiling.catawiki.nl/kavels/8208417-gibrat-originele-opdrachttekening-in-kleur-aquarel-jeanne-elke-raaf

Het is nogal knullig getekend en het spontane handschrift komt ook niet overeen.

Ter vergelijking heb ik een echte Gibrat toegevoegd. Vergelijk vooral het woord amicalement en de hoofdletter F.

3b95bb10-8f32-11e6-9db5-0ee50a6567f9.jpg

 

Als je een vergelijking bijvoegt, kun je beter deze kiezen:

post-461-0-07676800-1476972645_thumb.jpg

 

Wat mij opvalt is dat de hele baret is gearceerd, hetgeen met de inkleuring nogal overbodig is. 

 

In vergelijking met andere Gibrats op het web is de inkleuring echt heel erg knullig. 

Link naar reactie

Over deze tekening is direct ook al een vraag gesteld, maar deze is gewoon echt. Er zijn met name in de handtekening en tekst ook een paar duidelijk herkenbare overeenkomsten, kijk bijvoorbeeld maar eens naar de r van pour.

 

Daarin verschillen we dan van mening. Zulke lelijke echte Gibrats bestaan volgens mij niet.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...