Ga naar inhoud

Fog... De Moeite ?


Veto

Recommended Posts

Bliksem me niet dood maar ik heb geen ervaring met 'Fog'. Zijn de acht albums de moeite waard ? Hier en daar al veel lof gelezen en gehoord maar de tekenstijl heeft me iedere keer tegengehouden om de albums ook effectief aan te schaffen ? Met welke andere reeks is 'Fog' vergelijkbaar ? Zo kan ik bepalen of ik alsnog overstag ga...

Voor al mijn recensies, interviews met striptekenaars, dédicaces en eigen strips en illustraties :

http://vetostript.weebly.com

Link naar reactie

Kwam deze net tegen. Trip down memory lane voor mij.

 

Fog was de eerst HC reeks die ik kocht en is nog steeds één van mijn favoriete reeksen. Het is een Victoriaanse detective reeks met wat occulte trekjes her en der. Ieder verhaal is een apart moordmysterie dat twee delen beslaat. Deze moordmysteries zijn tot in de puntjes uitgewerkt, vaak zer complex en met een diep menselijke ondertoon. De reeks heeft drie hoofdpersonages die alle drie een solide achtergrondgeschiedenis hebben, een duidelijk karalter en zelfs evolueren gedurende de reeks. De tekenstijl is wat apart en je moet er van houden. het is wat grover getekend en wat meer abstract. Maar naar mijn menig past dit heel goed bij de sfeer en de verhalen. Kortom Fog is wat mij betreft een enorme aanrader.

 

Wat vergelijkbare reeksen betreft wijs ik je op de andere twee detective reeksen va Seiter: H.M.S. en Special Branch. H.M.S. is zeer vergelijbaar met Fog que toon en verhalen maar speelt zich af op een Royal Navy fregat ten tijden van de Napoleontische oorlogen. Special Branch is een soort van spin off/vervolg op Fog en ook een Victoriaanse detective reeks maar is iets luchtiger van toon hoewel het wel hetzelfde torenhoge niveau van plotting heeft.

Denk ik om te bewijzen dat ik ben?

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Heel apart tekenwerk.