Ga naar inhoud

Vers Aangekondigd


hego

Recommended Posts

7 uren geleden, Paul_NL zei:

Bedoel je nu dat de nieuwe albums een betere uitgave krijgen of dat de oude albums waarvan nu de luxe van 49.95 verschijnt een betere kwaliteit zijn? Is dit de eerste luxe van een reeks (en de belgen) of volgen er meerdere per jaar?

 

De hele softcover reeks wordt al onderhanden genomen, nieuwe vertaling, nieuwe lettering, nieuwe inkleuring, veel scherper beeld dan voorheen, maar dat loopt al een tijdje, maar dit blijven dezelfde softcovers, op de aanpassingen na natuurlijk.

 

Ik bedoel ermee te zeggen, dan de eerste luxe die gedaan is, van Asterix en het geheime wapen, niet representatief is voor de nieuwe luxe albums. Album 33, het geheime wapen is ook op groot formaat uitgegeven met het kleurenalbum en de potloodversie en een harde kaft, maar de nieuwe zien er gewoon beter uit door geschikter papier te gebruiken, de aangepaste coverafbeelding, de linnen rug en het dossier.

 

In deze reeks is Asterix en de Belgen het eerste luxe album, op 19 oktober verschijnt gelijk met de nieuwe, ook de luxe editie van "De Race door de Laars", het 37ste album. Volgend jaar zomer wordt, net als elk jaar, een speciale editie uitgegeven in softcover met een 16 pagina dossier, waarvan nu ook een luxe editie op de planning staat.

 

Het najaar van 2018 verschijnt normaal geen album van Asterix, die periode kunnen we gebruiken om eerder verschenen Franse luxe edities te vertalen naar Nederlands. In 2019 heb je dan weer een zomer special en in het najaar een nieuwe Asterix (album 38) met beiden een luxe uitgave. Hierdoor krijg je twee luxe Asterix uitgaven per jaar.

Meer op onze Facebook pagina.

Link naar reactie
Op 19-7-2017 om 13:38, Van Ditmar Strips zei:

Goed nieuws!
Ik heb zojuist gehoord dat aanstaande vrijdag de luxe editie van Asterix en de Belgen klaar is voor transport. Het zal dan nog een paar dagen duren voordat de zending in ons magazijn is waarna we de bestellingen kunnen gaan uitleveren. De exacte leverdatum aan de winkels zal ik op onze facebook pagina later nog communiceren.

Luxe-Asterix-en-de-Belgen.jpg

De boeken zijn binnen, momenteel worden ze verpakt. Ik verwacht dat ze in Nederland woensdag in de winkels liggen, en in België donderdag.

Meer op onze Facebook pagina.

Link naar reactie

Dat is de cover van een gelimiteerde integrale die vooreerst voor Veldhoven is bedoeld. Beide delen van het tweeluik verschijnen dit najaar, in zowel soft- als hardcover.

Jim is hiervan de scenarist. Het tekenwerk is van Lounis Chabane. Samen maakten ze al het tweeluik Helena.

Link naar reactie
1 uur terug, esteban² zei:

Om de één of andere reden heb ik het bestaan van deze reeks tot nu toe volledig gemist.  Best wel lichtjes benieuwd naar de inhoud van die pagina's ...

 

Het eerste deel beviel mij erg goed! Ik ga dan ook de overige delen bij @marioboon  kopen bij het Brabants Stripspektakel in Veldhoven. :)

 

Exclusieve workshops en masterclasses door de beste striptekenaars.

Link naar reactie

Op 6 december verschijnt deel 7 van de Thorgal-spin-off Kriss van Valnor. De Franse cover circuleert sinds kort. 
Fred Vignaux is de nieuwe tekenaar nadat Giulio de Vita de eerste vijf albums tekende en Roman Surzhenko als interimtekenaar deel 6 voor zijn rekening nam. Ook scenarist Yves Sente werd vervangen vanaf deel 6.
Vignaux heeft de prequel-spin-off Sneeuw - De Oorsprong (bij Glénat), het fantasytweeluik De Roep van de Legenden (bij Dark Dragon Books) en het onlangs bij Daedalus verschenen one-shot Vercingetorix getekend.

20953826_10214065327812457_864881491979568211_n.jpg

Link naar reactie
18 minutes ago, Kontiki said:

Op 6 december verschijnt deel 7 van de Thorgal-spin-off Kriss van Valnor. De Franse cover circuleert sinds kort. 
Fred Vignaux is de nieuwe tekenaar nadat Giulio de Vita de eerste vijf albums tekende en Roman Surzhenko als interimtekenaar deel 6 voor zijn rekening nam. Ook scenarist Yves Sente werd vervangen vanaf deel 6.
Vignaux heeft de prequel-spin-off Sneeuw - De Oorsprong (bij Glénat), het fantasytweeluik De Roep van de Legenden (bij Dark Dragon Books) en het onlangs bij Daedalus verschenen one-shot Vercingetorix getekend.

20953826_10214065327812457_864881491979568211_n.jpg

Eindelijk weer eens n interessante/mooie cover van Rosinski! Erg benieuwd naar dit album! Ik ben (wellicht als een van de weinigen) ook blij dat Sente van de reeks is gehaald

Link naar reactie

Als hij nu ook nog van de serie XIII weggehaald wordt, zullen er nog meer blij zijn. Er is nog helemaal niets bekend over een volgend XIII-album.

Wel vernam ik al een wens van Dargaud om de reeks XIII Mystery voort te zetten, maar volgens een laatste gerucht moest Jean Van Hamme nog overtuigd worden. Concreet gezien is er nog niets concreet over meer albums van XIII Mystery na het als laatste aangekondigde deel 13 van Olivier Grenson en Van Hamme.

Link naar reactie
5 minutes ago, Kontiki said:

Als hij nu ook nog van de serie XIII weggehaald wordt, zullen er nog meer blij zijn. Er is nog helemaal niets bekend over een volgend XIII-album.

Wel vernam ik al een wens van Dargaud om de reeks XIII Mystery voort te zetten, maar volgens een laatste gerucht moest Jean Van Hamme nog overtuigd worden. Concreet gezien is er nog niets concreet over meer albums van XIII Mystery na het als laatste aangekondigde deel 13 van Olivier Grenson en Van Hamme.

Ik ben zelf bewust gestopt met xiii nadat van hamme er de brui aan gaf. ik had dat misschien ook beter met Thorgal kunnen doen. Maar ja.. t was altijd mijn favoriete reeks.. Sente zal nooit Van Hamme 2 worden,  hoe graag hij dat wellicht ook wil(de)... 

 

T laatste scenario voor Blake en Mortimer van Sente vond ik overigens wel heel goed, maar ook van die reeks heeft hij toch echt mindere delen geschreven.  Laatst nog eens dat Antarctica tweeluik gelezen. Vond ik echt t slechtste uit de hele serie. . Alhoewel.. de Septimus golf.. :-(

 

Volgens mij is t grootste probleem in de stripwereld momenteel dat er zo bar weinig  goede scenaristen zijn. Goede tekenaars zijn er genoeg.

 

Wel benieuwd wat ze nu met xiii zullen gaan doen! Ben trouwens ook ontzettend benieuwd naar de nieuwe Largo!  Wanneer komt die? Is dat al bekend?

Link naar reactie
5 minutes ago, Kontiki said:

De nieuwe Largo is al een tijd geleden aangekondigd voor 6 oktober: http://www.stripspeciaalzaak.be/TeVerschijnen.php#Dupuis Ook voortaan met een nieuwe scenarist.

 

Wat Sente betreft... Ik werk vandaag als freelancer voor de Waalse krant L'Echo. Sentes neef zit hier vijf meter van me vandaan. Maar ik durf 'm eigenlijk niet goed te vragen of hij van meer weet.

Bedankt voor de link! Heb ik blijjbaar gemist :-)

 

Snap t dat je t niet durft te vragen.. t kan toch wat pijnlijk zijn..

Link naar reactie

Och, hij zei zelf eens dat zijn nonkel de enige was in de familie die het gemaakt heeft. Maar ik heb nog twee weken de kans het hem te vragen. Terloops, toevallig en onschuldig, dat spreekt voor zich ;-)

Link naar reactie
Quote
11 minutes ago, Kontiki said:

Och, hij zei zelf eens dat zijn nonkel de enige was in de familie die het gemaakt heeft. Maar ik heb nog twee weken de kans het hem te vragen. Terloops, toevallig en onschuldig, dat spreekt voor zich ;-)

Hahahaha :-) nou.. hij is blijkbaar in elk geval bescheiden.

t zou wel n mooie primeur zijn als je toch wat info los zou kunnen peuteren ;-)

18 minutes ago, Kontiki said:

 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...