Ga naar inhoud

Vers Aangekondigd


hego

Recommended Posts

Ik heb de preview van Kolks Robbedoes ook eens geplaatst op het Franse forum BDgest, het meest gelezen stripforum van Frankrijk.

De commentaren zijn niet mals. Samenvattend wordt er gehoopt dat het nooit wordt vertaald, het is nog lelijker dan het one-shot van Tehem en de albums van Nic Broca, "een slechte adaptatie van een tekenfilm uit de jaren 1980", een haastig gemaakte strip, een gebrek aan detail, doordachte tekenstijl en beweging...

Van Charel Cambrés strip was men ook al niet wild.

Cultuurverschillen of zijn wij rapper content?

Link naar reactie
5 minuten geleden, Kontiki zei:

Je betaalt meer voor een zeer lage oplage. Dat verhoogt de exclusiviteit van de uitgave. Verzamelaars willen een zo hoog mogelijke exclusiviteit.

Beperkte oplage van de omslag en een prentje ja, maar het album is identiek aan de 'gewone' HC (en niet genummerd/gesigneerd oid). Vind dat persoonlijk nou niet zo bijzonder of exclusief.

 

HUM! pakt dat met hun beursedities van Tex Willer mijns inziens beter aan (en beduidend goedkoper 'for that matter').

Link naar reactie
4 uren geleden, Kontiki zei:

Ik heb de preview van Kolks Robbedoes ook eens geplaatst op het Franse forum BDgest, het meest gelezen stripforum van Frankrijk.

De commentaren zijn niet mals. Samenvattend wordt er gehoopt dat het nooit wordt vertaald, het is nog lelijker dan het one-shot van Tehem en de albums van Nic Broca, "een slechte adaptatie van een tekenfilm uit de jaren 1980", een haastig gemaakte strip, een gebrek aan detail, doordachte tekenstijl en beweging...

Van Charel Cambrés strip was men ook al niet wild.

Cultuurverschillen of zijn wij rapper content?

Ik denk dat het hier toch allemaal wat sneller moet vooruit gaan. En dat zie je uiteindelijk wel in het resultaat.

Maar ik ben niet gechoqueerd door Kolks Robbedoes. Voor de 2 hoofdpersonages is hij niet voluit durven gaan, al zie ik af en toe toch een typische Kolk-uitdrukking doorsijpelen bij Robbedoes en Kwabbernoot. De rest is volbloed Hanco Kolk.

Link naar reactie

De bedoeling van "Robbedoes door..." was toch net dat verschillende tekenaars elk in hun eigen stijl hun eigen interpretatie konden maken van Robbedoes.

Het tekenwerk van deze korte preview valt me in elk geval niet tegen.  Meer zelfs, als ik dit vergelijk met het (teken)niveau van veel strips die tegenwoordig verschijnen (en vaak in dure hardcovers) dan neem ik toch mijn petje af voor Hanco Kolk.

Vergeet ook niet dat de Franse commentaren (nog) geen rekening houden met de tekst terwijl een strip een samenspel van tekeningen en tekst is.

En de laatste reactie komt intussen van iemand die wél enthousiast is en niet kan wachten om dit ook in "Spirou" te lezen.

 

a thing of beauty is a joy forever (John Keats 1795-1821)

Link naar reactie
23 uren geleden, Kontiki zei:

O ja, Van Ditmar had hier enkel de cover geplaatst. Het gaat om deze preview: http://bdi.dlpdomain.com/player_dev/8QwPjHFidDOBH6uvn9yA2Rut0pcFZYfY.html

Nou, ik wou gisteren niet negatief doen en er dus geen reactie op geven, maar dit is écht mijn stijl niet. Ik denk wel dat ik hem ga kopen, maar als ik er toch nog warm voor loop, zal het zeker niet voor het tekenwerk zijn.

 

Niet dat het spuuglelijk is hoor, maar deze stijl associeer ik niet met R&K.

"I wanna see the Frontier before it's gone" - John Dunbar - Dances with Wolves

 

DvDkes

Link naar reactie
54 minutes ago, Chorasan said:

Nou, ik wou gisteren niet negatief doen en er dus geen reactie op geven, maar dit is écht mijn stijl niet. Ik denk wel dat ik hem ga kopen, maar als ik er toch nog warm voor loop, zal het zeker niet voor het tekenwerk zijn.

 

Niet dat het spuuglelijk is hoor, maar deze stijl associeer ik niet met R&K.

Ik vind Hanco Kolk een geweldige tekenaar maar deze cover vind ik ook helemaal niets. 

Kolk's beste tekenwerk was toch zo rond Gilles de Geus - De Batavia (ik meen me te herinneren dat hij zelf in een interview ook eens zei dat hij dat zelf ook het best getekende Gilles album vond en 'De Revue' het beste verhaal..)

De Meccano lijnvoering is superstrak enzo maar af en toe wel erg gestileerd.. Het ziet er soms (vind ik) wat kaal uit allemaal.. 
Ik kan me een beetje voorstellen dat de Fransen er weinig mee op hebben - het zal geen stijl zijn die ze gewoon zijn (en wat de boer niet kent.... ;-) 
  

Link naar reactie

De cover valt mij ook wat tegen maar de pagina's vind ik er heel goed uitzien. Vergeleken met de andere karakters vallen Robbedoes en Kwabbernoot watuit de toon, hebben ze iets kinderlijks over zich maar dat heb je al snel met de klassieke outfit van Robbedoes.

 

Van het scenario heb ik genoten, de humor had zo in een Gilles de Geus-album gepast. Wat ik ook sterk vind zijn de dwarrelende letters op de eerste plaat.

Exclusieve workshops en masterclasses door de beste striptekenaars.

Link naar reactie
11 minuten geleden, linthout zei:

Tja...Robbedoer en Kwabberkloot gaan het precies niet goed doen aan de kassa...

Waar komt die benaming nu vandaan? Ik kan me wat vorige posts van je in een ander draadje herinneren waar je juist op de bres sprong waar het gaat om wat meer respectvollere berichtgeving. Ik vind dit tegengesteld aan wat je daar juist uitdroeg en ik je goed in kon vinden.  

Link naar reactie
1 uur geleden, linthout zei:

Dat was inderdaad mijn bedoeling.

Respectvollere berichtgeving, dat was in verband met de stopzetting van Strip2000, waar mijn overleden vriend

Peter de leiding had...Heel iets anders lijkt me!

Robbedoes en Kwabbernoot zijn niet overleden hé...

Hm, Ik weet niet hoe Hanco Kolk het ervaart als je zijn scheppingen zo noemt. Volgens mij voelen de levenden zich eerder beledigd dan de doden. 

Link naar reactie
Op 29-8-2017 om 11:01, Theodoor zei:

De bedoeling van "Robbedoes door..." was toch net dat verschillende tekenaars elk in hun eigen stijl hun eigen interpretatie konden maken van Robbedoes.

Het tekenwerk van deze korte preview valt me in elk geval niet tegen.  Meer zelfs, als ik dit vergelijk met het (teken)niveau van veel strips die tegenwoordig verschijnen (en vaak in dure hardcovers) dan neem ik toch mijn petje af voor Hanco Kolk.

Vergeet ook niet dat de Franse commentaren (nog) geen rekening houden met de tekst terwijl een strip een samenspel van tekeningen en tekst is.

En de laatste reactie komt intussen van iemand die wél enthousiast is en niet kan wachten om dit ook in "Spirou" te lezen.

 

Vind ik ook. Dat is toch de juist de opzet van deze reeks. Anders hoort het in de reguliere.

 

En ik vind het goed meevallen. Er zijn er in de reeks die veel meer exotisch zijn.

Link naar reactie
13 uren geleden, Tweetie zei:

Ik wacht even af tot het boek verschenen is. Meer dan een cover en een paar schetsen hebben we tot nu toe niet gezien. 

Er staat hierboven ergens een link naar een uitgebreidere preview met enkele pagina's.

Link naar reactie
Op 28-8-2017 om 00:59, Boekenmagazijn zei:

Gezien de tekstgrootte wil Dupuis blijkbaar dat zo weinig mogelijk mensen zien dat het om Robbedoes gaat...

De reekstitel staat inderdaad extreem klein vermeld (alhoewel dat bij Robbedoes & kwabbernoot nooit echt opvallend is geweest), maar we mogen er van uit gaan dat mensen die de naam Robbedoes kennen, dat rode Piccolo pakje ook wel gaan kennen en dus aan die cover wel gaan zien over wie het gaat.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...