Ga naar inhoud

Vers Aangekondigd


hego

Recommended Posts

dat is toch gewoon iemand die gewoon iets klakkeloos heeft uitgevoerd? neem de tekening, titel en copy/paste in het sjabloon. En voilà zonder bij na te denken en een kritische blik te geven wordt dat dan de nieuwe cover.

 

Nu, die pagina hier gepost vind ik wel al leuk, en zo'n race lijkt me wel een tof gegeven. Deed me wel meteen denken aan Michel Vaillants 'gemaskerde racer'. Benieuwd of er knipoogjes gaan zijn naar Michel Vaillant toe.

Link naar reactie
6 uren geleden, Tweetie zei:

1.505 Euro als eindbod.

 

Maar zo'n rare prijs is dat toch niet, het is een cover en daar zijn er niet zo heel veel van. 

Er zullen er een stuk of 23 zijn tot nu toe :e012:...

 

Ik vind het persoonlijk behoorlijk aan de prijs.

Een naar mijn mening veel leukere en mooiere cover van De Generaal, waar er slechts veertien van zijn, werd destijds niet eens verkocht voor minder dan de helft van de prijs voor de DirkJan cover (minimumprijs van waarschijnlijk rond de EUR 700 werd niet gehaald). Geloof overigens dat de cover in een latere veiling wel werd afgehamerd, maar kan het resultaat zo gauw niet vinden.

En ook van Franka werden er in het recente verleden covers voor beduidend minder verkocht.

 

Maar goed, uiteindelijk kwestie van wat de gek er voor geeft (en van DirkJan zal er wat minder op de markt zijn, overigens ook omdat Retera veel digitaal werkt).

En we hebben natuurlijk legio voorbeelden van bieders op CW veilingen die als kippen zonder kop tegen elkaar blijven opbieden :e005:.

 

906C5758-B93A-41BA-8B8E-BF9FDAFFBD7C.jpeg

Link naar reactie

Dirkjan is met name in Nederland een populaire serie waar veel minder origineel werk van in omloop is dan van de series Franka en de Generaal. Die tekenaars hebben er voor gekozen om hun originele werk en pagina's direct al te verkopen.

Dan is de wet van vraag en aanbod onverbiddelijk! Als je overigens de prijzen ziet van originele pagina's van reeksen die in Frankrijk verschijnen en waarvan de tekenaar een samenwerking is aangegaan met een galerie dan vind ik dit bedrag voor een mooie cover overigens nog zeer redelijk.

Link naar reactie

Het is inderdaad die uitgave, hier meer info:
Dick Matena schetst in dit beeldverhaal het winterse Londen in kleurrijke details en brengt het Victoriaanse tijdperk op bijzondere wijze tot leven. Zijn stripversie van A Christmas Carol is een ode aan Charles Dickens. En een must voor een ieder die op de hoogte is van onze vaderlandse literatuur. In tal van personages zijn figuren uit de literaire wereld te herkennen, zoals Gerrit Komrij als Scrooge, Jan Wolkers als Marley, A.F.Th. van der Heijden als een van de geesten, Peter van Straaten en Hafi d Bouazza.

Voor deze uitgave heeft Matena de tekst en het beeld geheel bewerkt, waardoor zowel de leesbaarheid als ook het artwork uitstekend tot hun recht komen. Ook is het verhaal opnieuw geletterd en voorzien van een extra dossier. Kortom: een prachtig album, rijk gedetailleerd, stijlvol en met de respectvolle toewijding die past bij Dick Matena.

Meer op onze Facebook pagina.

Link naar reactie

In november komt een nieuw album uit van de Thorgal-spin-off over Kriss van Valnor. Nadat Giulio De Vita de reeks liet vallen, scenarist Yves Sente werd vervangen en interimtekenaar Roman Surzhenko een album inviel, is Fred Vignaux de nieuwe tekenaar van de reeks op scenario van Xavier Dorison (bekend van Undertaker) en Mathieu Mariolle. Een Franstalig voorsmaakje van het album kan je hier bekijken: http://www.lelombard.com/bd-en-ligne/montagne-temps,3719

 

 

6PYa0VfXv4WvtqtPtW6GFh0wMykgTqWP-page7-1200.jpg

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...