Ga naar inhoud

Vers Aangekondigd


hego

Recommended Posts

Bij Standaard / WPG gaat ook nog een Nero verschijnen door Kim Duchateau met als titel: De zeven vloeken. Het album ligt op 6 december in de winkels en gaat € 12,50 kosten.

 

Korte inhoud

Vijftien jaar lang, sinds zijn laatste avontuur, zat het dagbladverschijnsel Nero op zijn bank en las hij zijn krant. Nu is hij terug. Na al die tijd komt het avontuur opnieuw bij hem aanbellen, in de vorm van een werkloze heks die door Madame Nero wordt geëngageerd als poetsvrouw. De zeven vloeken is een wervelende hommage van cartoonist en stripauteur Kim Duchateau aan de wereld en de personages van Nero en zijn geestelijke vader Marc Sleen. Voor Kim gaat hiermee een lang gekoesterde droom in vervulling. Hij tekende de strip in zijn eigen stijl, maar dompelde zich voor de rest helemaal onder in het absurde universum van Sleen en Nero.

 

 

 

9789002265921.jpg

Meer op onze Facebook pagina.

Link naar reactie
1 uur geleden, Van Ditmar Strips zei:

Bij Standaard / WPG gaat ook nog een Nero verschijnen door Kim Duchateau met als titel: De zeven vloeken. Het album ligt op 6 december in de winkels en gaat € 12,50 kosten.

9789002265921.jpg

Is dat een HC of een SC? En hoe dik is het album? Voor een simpele SC is € 12,50 erg veel.

Link naar reactie
Op ‎28‎/‎10‎/‎2017 om 16:57, Van Ditmar Strips zei:

Bij Standaard / WPG gaat ook nog een Nero verschijnen door Kim Duchateau met als titel: De zeven vloeken. Het album ligt op 6 december in de winkels en gaat € 12,50 kosten.

 

Korte inhoud

Vijftien jaar lang, sinds zijn laatste avontuur, zat het dagbladverschijnsel Nero op zijn bank en las hij zijn krant. Nu is hij terug. Na al die tijd komt het avontuur opnieuw bij hem aanbellen, in de vorm van een werkloze heks die door Madame Nero wordt geëngageerd als poetsvrouw. De zeven vloeken is een wervelende hommage van cartoonist en stripauteur Kim Duchateau aan de wereld en de personages van Nero en zijn geestelijke vader Marc Sleen. Voor Kim gaat hiermee een lang gekoesterde droom in vervulling. Hij tekende de strip in zijn eigen stijl, maar dompelde zich voor de rest helemaal onder in het absurde universum van Sleen en Nero.

 

 

 

9789002265921.jpg

waarom moet dat nu weer 12,50 euro kosten? Mij niet gezien. Zijn ze nu helemaal zot geworden? Of vermoeden ze dat mensen het hoe dan ook gaan aankopen om onder de kerstboom te leggen? Aan de prijs van een Kiekeboe of Rode Ridders had ik hem graag gekocht. Geef dan een SC uit.

 

De verkoop zal niet staan of vallen doordat ik hem niet zal aanschaffen, maar als er veel stripliefhebbers zoals ik gaan redeneren is dit toch een gemiste kans, voor zowel de uitgever, lezer als tekenaar.

Link naar reactie

Er volgt nog een persbericht over deze uitgave. Er zou normaal gezien ook een ex-libris bij moeten zitten. WPG weet dat Nero geen bestseller is en ze dus geen grote oplage moeten forceren in softcover. Ook Knack geeft een eigen versie uit van het verhaal, maar ik weet niet meer hoeveel die zal kosten en in welke uitvoering. Info volgt, normaal gezien volgende week, ene jaar na Marc Sleens overlijden.

Link naar reactie
5 uren geleden, Aerogi zei:

waarom moet dat nu weer 12,50 euro kosten? Mij niet gezien. Zijn ze nu helemaal zot geworden? Of vermoeden ze dat mensen het hoe dan ook gaan aankopen om onder de kerstboom te leggen? Aan de prijs van een Kiekeboe of Rode Ridders had ik hem graag gekocht. Geef dan een SC uit.

 

De verkoop zal niet staan of vallen doordat ik hem niet zal aanschaffen, maar als er veel stripliefhebbers zoals ik gaan redeneren is dit toch een gemiste kans, voor zowel de uitgever, lezer als tekenaar.

In dit geval vind ik het vanuit de uitgever niet onlogisch. De verkoop zal waarschijnlijk niet al te hoog zijn en beperkt tot een kleine groep liefhebbers. Een uitgave in een wat kleinere oplage tegen een hogere prijs ligt dan voor de hand, zodat iedereen er nog wat aan overhoudt.  

Link naar reactie

(Weer) niet op de site van Dupuis, maar wel bij Franse en Brusselse SSZ (en Amazon.fr): boxset Buck Danny oneshot - Blackbirds (Les Oiseaux Noirs), inclusief 20 pagina booklet over de SR-71 Blackbird (cover: bijlage 3):

 

boxset.jpg

boxset, rear.jpg

boxset, booklet1.jpg

"The bitterness about fragile softcovers remains long after the sweetness of low price is forgotten." 

Link naar reactie
Op ‎29‎/‎10‎/‎2017 om 09:21, Van Ditmar Strips zei:

De Smurfen gaan volgend jaar ook verschijnen als integrale editie. Franstalig verschenen ze al bij Dupuis, voor de Nederlandstalige staan de eerste op de planning voor volgend jaar bij Standaard / WPG.

De eerste twee integralen staan op de planning voor 7 februari en zijn 288 en 272 pagina's dik.

9789002263897.jpg

9789002263910.jpg

EINDELIJK! :)  Ik hoop dat ze 't volhouden en ook nieuwe albums uiteindelijk nog gebundeld uitbrengens eens er weer voldoende zijn.

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
6 uren geleden, marioboon zei:

 

12,50 voor een hardcover is een heel schappelijke prijs. 

Ik beweer toch nergens dat dat een dure prijs is voor een hardcover? Maar ik koop (bijna) nooit hardcovers wegens de prijs. Dan ga ik dat zeker niet geven voor dit. En ik vind dat jammer want wat ik gezien had op SZZ vond ik best goed. Dus aan mij gaan ze geen klant hebben. 

Link naar reactie

Cédric Fernandez is de nieuwe, ook weer getalenteerde tekenaar van deze cyclus, opnieuw op scenario van Christophe Arleston, en onder waakzaam oog van de oorspronkelijke tekenaar Philippe Pellet. Pellet werkt ondertussen aan een eigen project dat hij zelf schrijft. Arleston superviseert het scenario.

Link naar reactie
Op 29-10-2017 om 11:21, Van Ditmar Strips zei:

De Smurfen gaan volgend jaar ook verschijnen als integrale editie. Franstalig verschenen ze al bij Dupuis, voor de Nederlandstalige staan de eerste op de planning voor volgend jaar bij Standaard / WPG.

De eerste twee integralen staan op de planning voor 7 februari en zijn 288 en 272 pagina's dik.

 

Waarom verschijnt deze integrale eigenlijk niet ‘gewoon’ bij Dupuis? Rechtenkwestie?

 

Had veel liever een Dupuis uitgave gezien, want dan was het mooi in lijn geweest met de mooie integralen van Johan&Pirrewiet en Steven Sterk.

 

Over de integralen van Standaard heb ik nogal wat commentaar gelezen (o.a. Nero), dus dat doet me vrezen.

Link naar reactie
5 minuten geleden, JJL zei:

Waarom verschijnt deze integrale eigenlijk niet ‘gewoon’ bij Dupuis? Rechtenkwestie?

 

Had veel liever een Dupuis uitgave gezien, want dan was het mooi in lijn geweest met de mooie integralen van Johan&Pirrewiet en Steven Sterk.

 

Over de integralen van Standaard heb ik nogal wat commentaar gelezen (o.a. Nero), dus dat doet me vrezen.

Het zijn Dupuis uitgaven, vertaald naar Nederlands en vervolgens uitgegeven door Standaard, het enige wat anders is, is het logo op de kaft en dat moet volgens mij geen probleem zijn.
Standaard heeft de rechten inderdaad om Smurfen in het Nederlands uit te geven.

Meer op onze Facebook pagina.

Link naar reactie
11 minuten geleden, Van Ditmar Strips zei:

Het zijn Dupuis uitgaven, vertaald naar Nederlands en vervolgens uitgegeven door Standaard, het enige wat anders is, is het logo op de kaft en dat moet volgens mij geen probleem zijn.
Standaard heeft de rechten inderdaad om Smurfen in het Nederlands uit te geven.

Dank voor de snelle reactie!

Dat is mooi, want dat zou dan weinig/geen afbreuk doen aan de consistentie met genoemde eerdere integralen van Peyo.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...