Ga naar inhoud

Facts - Your Belgian Comic Con : 22/23 Oktober 2016


shakeitupguy

Recommended Posts

Excuses. Sommige zijn niet van Elmore . Google Afbeeldingen hebben me misleid (en ik heb zelf niet zo goed gekeken)

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie

Gek dat ik nergens iets lees over de komst van Don Rosa, terwijl hij dit nu toch al weken terug heeft aangekondigd.

Ik denk dat we de illusie moeten laten varen dat men hier als Repers informatie deelt. Ze doen alles om voortdurend om on het nieuws te blijven. Eigenlijk is het een groot reclame blok.

Niet moeilijk over doen en gewoon accepteren.

Link naar reactie

Gek dat ik nergens iets lees over de komst van Don Rosa, terwijl hij dit nu toch al weken terug heeft aangekondigd.

Dat willen we idd stap voor stap doen, maar soms zijn de artiesten ons voor :)

 

Maar dan mag je het hier bést al neerzetten, hoor!

 

Ik wist het bv nog niet dat hij het al zelf had bekend gemaakt... maar goed: ik weet ook niet álles :)

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie

Lucio Parrillo (The Incredible Hulk, Iron Man,Thor, Magic The Gathering,Warcraft)

 

Ik zit toevallig de SIEGE HC van Marvel te lezen (ja, ik loop nogal achter :D want nog steeds geen idee waarom Asgard nu boven Oklahoma zweeft) en ik zag daar Parrillo's ghastly ghoustly ghostly artwork. Prachtig om te zien!!

 

Maar voor mij is het toch zijn coverwork voor deze dame die de doorslag geeft!

 

post-130-0-41430600-1469607494_thumb.jpeg

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie

Gek dat ik nergens iets lees over de komst van Don Rosa, terwijl hij dit nu toch al weken terug heeft aangekondigd.

Dat is helemaal niet gek. FACTS kondigt tekenaars enkel officieel aan als het vervoer 100% geregeld is wat tot op dit moment nog niet het geval is voor Don Rosa.

Sommige tekenaars zijn echter zo enthousiast om naar FACTS te komen dat ze zelf reeds hun komst aankondigen op sociale media :-)

Link naar reactie

Fanvraag: denk je dat er ooit nog een kans is dat Jean-Claude Van Damme nog eens op FACTS zal zijn?

De kans is klein maar ze bestaat wel.

We proberen namelijk elk jaar om hem terug op FACTS te krijgen. Hij heeft enorm genoten indertijd op FACTS. Cross those fingers for future editions.

 

Ikzelf kijk enorm uit naar de nieuwe Bloodsport.

Link naar reactie

Dat is helemaal niet gek. FACTS kondigt tekenaars enkel officieel aan als het vervoer 100% geregeld is wat tot op dit moment nog niet het geval is voor Don Rosa.

Sommige tekenaars zijn echter zo enthousiast om naar FACTS te komen dat ze zelf reeds hun komst aankondigen op sociale media :-)

 

Ik denk dat als de gasten het zelf aankondigen, dat je het dan best wel op de site mag zetten. Teken dat ze het zelf graag willen en dan komt het wel op de een of andere manier in orde.

 

Voor de rest mag je conservatief zijn en pas de gasten op de site zetten als het echt geregeld is.

Link naar reactie

De kans is klein maar ze bestaat wel.

We proberen namelijk elk jaar om hem terug op FACTS te krijgen. Hij heeft enorm genoten indertijd op FACTS. Cross those fingers for future editions.

 

Ikzelf kijk enorm uit naar de nieuwe Bloodsport.

 

Elk jaar? Echt? Super!! :-) Dat wist ik niet! Ik heb 1 jaar gemist en juist toen kwam hij langs, grrrr!!! Dan hoop ik dat de nieuwe Bloodsport geen stinker is en dat jullie hem overtuigd krijgen ;-)

Link naar reactie

Hangt er een beetje van af.

 

European style: je moet twee keer in de rij: eerst 's morgens voor een ticket  en daarna nog eens om de tekening te krijgen.  Als je alleen een handtekening wil, zul je waarschijnlijk geen geld hoeven te betalen en even tussendoor mogen.

 

American style: meestal 's morgens snel naar de tekenaar toe om op de lijst met commissions te komen. Tekening later ophalen. Handtekeningen meestal alleen op vastgestelde tijden om niet al te veel te storen bij het geld verdienen. Soms zijn ook de handtekeningen betaald. 

Link naar reactie

Ligt dus inderdaad bij de persoon/artiest in kwestie.

 

Wat FACTS wel ieder jaar probeert te doen, is om een lijst online te zetten over hoe daar idd mee om wordt gegaan alsook de mogelijkheid om al een pre-order commission af te spreken.

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Dat is helemaal niet gek. FACTS kondigt tekenaars enkel officieel aan als het vervoer 100% geregeld is wat tot op dit moment nog niet het geval is voor Don Rosa.

Sommige tekenaars zijn echter zo enthousiast om naar FACTS te komen dat ze zelf reeds hun komst aankondigen op sociale media :-)

 

Voilà, alles is ondertussen 100% geregeld en zodoende werd Don Rosa ook officieel aangekondigd. :e005:

Dat wordt alvast een knaller. We hebben nog nooit zoveel vragen gekregen ivm het behalen van een tekening voor een tekenaar.

De nodige info hieromtrent wordt begin oktober op de site geplaatst.

 

http://facts.be/donald-duck-artist-don-rosa-is-coming-to-facts/

 

Keno Don Hugo Rosa (of Don Rosa) zal zoveel belletjes doen rinkelen bij Disney- en comicbookfanaten dat ze zullen denken dat de slee van de kerstman wel héél vroeg is dit jaar. Maar ho-ho-ho, nog vóór de jolige dikkerd aan zijn ronde begint, kan je rekenen op FACTS om de cadeautjes uit te delen in oktober. En Donald Duck-artiest Don Rosa is het pakje waarbij je niet kan wachten om het open te maken.

Deze Amerikaanse artiest is het best bekend voor zijn werk aan Donald Duck, Dagobert Duck en andere Disney-personages. Don Rosa groeide op met Donald- en Dagobert-comics en toen hij in 1986 merkte dat uitgeverij Gladstone comics met zijn favoriete personage publiceerde, belde hij naar verluidt de hoofdredacteur op om te zeggen dat “hij de enige Amerikaan was die geboren was om Dagobert Duck-avonturen te schrijven en te tekenen.” Een boude uitspraak, maar hij maakte die waar. Zijn eerste Dagobert-verhaal, The Son of the Sun, was een instant hit. Later werkte hij eveneens aan die reeks voor het magazine DuckTales en de Deense uitgeverij Egmont. Hij mag dan nu wel op pensioen zijn, maar zijn liefde voor deze franchise zal wellicht nooit doven.

En zijn harde werk is geenszins onopgemerkt voorbijgegaan bij de comicbook-industrie. Bijvoorbeeld: hij won de Comics’ Buyer’s Guide Award voor Favorite Writer in 1997, 1998, én 1999 en hij won de begeerde Eisner Award voor Best Serialized Story voor The Life and Times of Scrooge McDuck in 1995. Dat laatste stukje kunst wordt vaak aangehaald als zijn meest bekende werk.

 

Don-Rosa-2-670x863.jpg

Link naar reactie

Ik ben nog nooit op FACTS (of iets soortgelijks) geweest - te druk, te veel gedoe er te komen, duur (?) maar overweeg het nu. Heeft er iemand wat korte praktische tips zodat ik niet zo verloren loop van hot naar her te proberen door de bomen het bos te zien?

"Real stupidity beats artificial intelligence every time."

-- (Terry Pratchett, Hogfather)

Link naar reactie

Ik ben nog nooit op FACTS (of iets soortgelijks) geweest - te druk, te veel gedoe er te komen, duur (?) maar overweeg het nu. Heeft er iemand wat korte praktische tips zodat ik niet zo verloren loop van hot naar her te proberen door de bomen het bos te zien?

Hangt een beetje af wat je zeker zou willen doen. Maar we kunnen je zeker tips geven na deze info.

Link naar reactie

Elke week mogen jullie aankondigingen verwachten van tekenaaars.

 

Volgende striptekenaars mogen jullie ook verwachten op FACTS :

 

Maza (ism Uitgeverij Daedalus)

Ikko

Alain Henriet

Kas & Graza

 

ook allemaal nieuwe namen voor mezelf, dus ik laat me verrassen!

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie

Leuk dat van u te weten!

Zo staat u ook weer helemaal bovenaan.

 

that is how we role :)

We love attention en ik denk ook dat ons (mijn) gedrag gereflecteerd wordt door ons enthousiasme en gedragen wordt door de geweldige mensen op de Reep.

Of zeg ik nu teveel? :D

Don Rosa zal wel zorgen voor een flinke toeloop, voor zover ik kon zien was er ook nog niks bekend over de afhandeling m.b.t. dedi's toch?

Worden daar aparte tickets voor verkocht, per wanneer?

We zijn DRUK bezig met dit soort zaken te verzamelen en bekend te maken.

Tot zover is dit juist slechts uren geleden online gezet!

 

http://facts.be/how-to-get-sketches-at-facts/

 

As always: glad to be of service :)

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie

En daarnet is onze volgende tekenaar aangekondigd: Ben Templesmith

 

Ben Templesmith is een New York Times bestseller-artiest en -auteur die met zijn geweldige werk in de comicbookindustrie heel wat nominaties voor gerenommeerde prijzen kon versieren, zoals voor de International Horror Guild Awards én voor de Eisner Award, zowat de Oscars van de comicsector.

Ben Templesmith werd geboren op 7 maart 1984 in Perth, Australië.

Onder zijn meest bekende werk kunnen we gerust 30 Days of Night (ook verfilmd) en Fell rekenen. Andere goed ontvangen projecten zijn onder andere Wormwood: Gentleman CorpseWelcome to Hoxford, The Squidder en Singularity 7.

Hij werkte ook onder andere aan Hellspawn, Gotham By Midnight, Star Wars, Ten Grand, Doctor Who, GI Joe, Army of Darkness, Silent Hill and Buffy: The Vampire Slayer.

Hij heeft ook een gekke verstandhouding met een grote ruimte-inktvis genaamd Cthulhu.

 

Ben-Templesmith.png

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...