Ga naar inhoud

Facts - Your Belgian Comic Con : 22/23 Oktober 2016


shakeitupguy

Recommended Posts

Zijn de doorzichtige tassen nu wel of niet toegestaan? ;-)

Zijn de samoerai-zwaarden dan nu ook verboden?
Worden alle stands/dozen/cosplayers nu ook extra gecontroleerd?

Draven we niet een beetje door in onze angst... :e008: (Ik begrijp de voorzorgsmaatregelen overigens wel, als organisatie wil je alles doen voor een succesvolle beurs, maar je kan niets uitsluiten!)
 

Link naar reactie

Hoe kun je dan je eigen meegebrachte boeken meenemen?

Los in de hand houden en hopen dat het niet regent ?

Ik bezit geen doorzichtige tas en heb geen gelegenheid deze aan te schaffen voor die tijd.

 

Heb een EB aangeschaft maar met de berichten van afmelding, loting en nu dit krijgt iemand als ik (een fan van facts) minder zin om 3 uur af te reizen.

Link naar reactie

AUB realiseer je dat dit niet de wens van de organisatie is.

Dit soort events worden landelijk bekeken en landelijk worden er eisen aangegeven waar Artexis dan weer over in conclaaf gaat om het niet ál te lastig te maken.
Maar de beslissing is gemaakt: enkel doorzichtige tassen.

Ik neem ook boeken mee om te laten signeren (ben dit jaar als bezoeker enkel) en die neem ik in mijn handjes mee.

Boschtradamus: het gaat om de 25.000 man die binnen willen komen. Niet de dealers :)



Ik vind het ook lastig, als bezoeker. Maar het is OF dit OF geen FACTS :(

En ik moet nu dus ook alles in mijn broek stoppen (phone, wallet) en mijn sketcbook enzo in mijn hand houden. Lastig, maar het moet nu eenmaal zo.

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie

Ik neem ook boeken mee om te laten signeren (ben dit jaar als bezoeker enkel) en die neem ik in mijn handjes mee.

 

Boschtradamus: het gaat om de 25.000 man die binnen willen komen. Niet de dealers :)

 

 

Waarom boeken in je handjes...er mag toch een doorzichtige plastic tas mee....

 

Ik zou eerder vrezen voor standhouders, die alle tijd hebben iets te plaatsen, dan voor bezoekers, die rare lading mee zouden moeten nemen in de rij als bezoekers trouwens..... 

Link naar reactie

Dit is eigenlijk zeer last-minute communicatie, dus ben benieuwd hoeveel zakken we gaan zien die dan allemaal tegengehouden gaan worden. En waar moeten de mensen er dan mee blijven?

Advies aan de organisatie: zodra er mensen post vatten voor de deur en die hebben zakken bij ze er dan onmiddellijk op wijzen zodat ze toch nog even tijd hebben om ze naar hun auto te brengen en terug te komen.

Hoe zit het met bewaking parking in zo'n geval, want er gaat dan wel een hoop in de koffers liggen...?

 

Ik had mijn keuze al gemaakt deze editie van deze keer niet voluit voor de dédi's te gaan, dus heb niet echt een probleem. Maar idd: waar haal je nu zo last-minute plastic zakken vandaan die groot en stevig genoeg zijn.

Opportuniteit: asap firma contacteren die zulke dingen maakt en verkopen aan het einde van de rij en best al op de parking.

 

Of (toch al voor de Nederlands, wie woont er nabij Amsterdam want dan zijn ze er morgen nog...): http://www.pacoverpakkingen.nl/plastic-draagtassen-onbedrukt/plastic-draagtas-plastic-draagtassen-onbedrukt-583.html => 250st voor 52,5€. Wie bestelt? Waar en om hoe laten spreken we af voor de verdeling :-)

Tomorrow  Saturday Sunday Today is my favorite day

Link naar reactie

UPDATE:

 

Good news, everyone!

We have listened to your advice and questions. With a list of the main concerns, we headed to yet another meeting with the security people.

And we have good news: we managed to get some exceptions.

Bags that will be allowed, BUT CHECKED thoroughly:

• Handbags that are no bigger than an A4 paper in size
• Backpacks no bigger than an A4 paper in size
• Little hip bags that are no bigger than an A4 paper in size
• Baby bags (necessities for children)
• Photographer bags (for photography gear)

We love our fans and the event too much to leave them out in the cold. We fight for your comfort and for your FACTS experience!

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie

Wat een gedoe zeg, alsof een terrorist zo vlak na een aanslag het nog zou proberen... en is een bom per definitie soms groter dan een A4? Ik zie er de humor wel van in en ik ben blij dat ik blut ben... Niet groter dan een A4, daar past dus geen stripboek in, die zijn over het algemeen een pak dikker dan één A4. :e010:

Link naar reactie

Die lijken mij af te vallen.

Gezien de context van de restricties zou ik een Eastpack juist thuis laten liggen.

Ik ga nu de organisatie niet lastig vallen hierover, noch spreek ik namens de organisatie, maar dat lijkt me een no-go.

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie

Maakt mij ook niet uit hoor, maar dan slaat het nergens op dat rugtassen mogen, A4 formaat backpack bestaat niet, gelukkig mag de heuptas mee, net als de hoes van het fototoestel en de babytas....hahaha....een schijtluier met semtex ??? 

Ook geen krukjes graag....ik wil die luie en zwakke dediejagers zien zwoegen in de rijen......

Link naar reactie

Draven we niet een beetje door in onze angst... :e008: 

 

 

nee

 

Wat een gedoe zeg, alsof een terrorist zo vlak na een aanslag het nog zou proberen... en is een bom per definitie soms groter dan een A4?

 

dat zeg jij, maar jij bent dan (tot op heden) ook geen terrorist.

 

Als ik nou IS sympathieën had, en ik zou in Gent wonen, dan zou ik misschien wel jaloers worden omdat er in Brussel en Parijs en Londen die aanslagen gebeuren en in mijn stad niet. Maar wacht, daar is dan een beurs dat duizenden mensen trekt, jonge mensen dan nog, vooral blanke mensen dan (uitzonderingen uiteraard daar gelaten, maar overwegend blank), die dan ook nog eens verderfelijke afbeeldingen maken. Moest ik zijn/haar schoenen staan? Ik zou het wel weten ... ik blies me op in de rij, ik huurde een stand, ik ... anyway, je begrijpt de kern. 

 

Better safe than sorry. Een gewone plastic tas is veel gemakkelijker te controleren dan een rugzak met veel zakjes, en sneller waardoor er meer mensen ook sneller vooruit kunnen.

 

Je zou ook kunnen zeggen, wie niet bang is voor de dood, is te dom om te beseffen wat permanent betekent. 

 

Ik ben naar het autosalon geweest en moest daar al mijn jaszakken leegmaken en de kinderwagen werd helemaal onderzocht. Ik heb dit met de glimlach doorstaan en heb spontaan en zonder problemen mijn zakken leeg geladen. Ik zou het niet fijn gevonden hebben om mijn rugzak (die ik niet bij had)  helemaal terug naar de auto te moeten brengen, maar als je dat nou in koeien van letters aan het begin van de rij aankondigt, dan kan je daar rekening mee houden.

 

Ik ben blij dat er streng gecontroleerd wordt. Ik had liever gehad dat ze dat in zaventem en maalbeek ook gedaan hadden.

Link naar reactie

Goed nieuws voor de liefhebbers die graag een gratis een handtekening willen van Tony Moore.

 

Na overleg met hem, kan iedereen een GRATIS handtekening krijgen op het FACTS-magazine dat tijdens het weekend wordt uitgedeeld. 1 per persoon.

Bij aankoop van print (en die van zijn variant van Walking Dead 150 is echt de moeite) is de handtekening uiteraard op de print ook gratis.

 

Hij heeft er alvast enorm zin in.

Link naar reactie

Maakt mij ook niet uit hoor, maar dan slaat het nergens op dat rugtassen mogen, A4 formaat backpack bestaat niet, gelukkig mag de heuptas mee, net als de hoes van het fototoestel en de babytas....hahaha....een schijtluier met semtex ??? 

Ook geen krukjes graag....ik wil die luie en zwakke dediejagers zien zwoegen in de rijen......

 

Zeker geen krukjes, TNT in de stoelpootjes. Geen rolkoffers, geen linnen tasjes, geen rugzakken, geen schoenen, de dedienerds mogen slechts door de zalen lopen (niet te snel want dat is verdacht)met de boeken boven hun hoofd gehouden..... Wat een waanzin.

Link naar reactie

nee

 

 

dat zeg jij, maar jij bent dan (tot op heden) ook geen terrorist.

 

Als ik nou IS sympathieën had, en ik zou in Gent wonen, dan zou ik misschien wel jaloers worden omdat er in Brussel en Parijs en Londen die aanslagen gebeuren en in mijn stad niet. Maar wacht, daar is dan een beurs dat duizenden mensen trekt, jonge mensen dan nog, vooral blanke mensen dan (uitzonderingen uiteraard daar gelaten, maar overwegend blank), die dan ook nog eens verderfelijke afbeeldingen maken. Moest ik zijn/haar schoenen staan? Ik zou het wel weten ... ik blies me op in de rij, ik huurde een stand, ik ... anyway, je begrijpt de kern. 

 

Better safe than sorry. Een gewone plastic tas is veel gemakkelijker te controleren dan een rugzak met veel zakjes, en sneller waardoor er meer mensen ook sneller vooruit kunnen.

 

Opblazen in de rij, stand huren (dozen vol "explosief" comic materiaal) etc... precies wat Lecram en ikzelf zeggen: Hiervoor heb je dus geen rugtas (of doorzichtig plastic tasje nodig)

 

Ik heb helemaal geen moeite met extra controles etc, maar terroristen kopen geen tickets en hebben andere middelen om hun "doel" te bereiken.

Link naar reactie

Wat een waanzin.

 

weet je wat echte waanzin is?  :)

Hoef ik niet verder in te vullen denk ik

Goed nieuws voor de liefhebbers die graag een gratis een handtekening willen van Tony Moore.

 

Na overleg met hem, kan iedereen een GRATIS handtekening krijgen op het FACTS-magazine dat tijdens het weekend wordt uitgedeeld. 1 per persoon.

Bij aankoop van print (en die van zijn variant van Walking Dead 150 is echt de moeite) is de handtekening uiteraard op de print ook gratis.

 

Hij heet er alvast enorm zin in.

KijK!  DAT is nog eens leuk nieuws!!

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie

 

Als ik nou IS sympathieën had, en ik zou in Gent wonen, dan zou ik misschien wel jaloers worden omdat er in Brussel en Parijs en Londen die aanslagen gebeuren en in mijn stad niet. Maar wacht, daar is dan een beurs dat duizenden mensen trekt, jonge mensen dan nog, vooral blanke mensen dan (uitzonderingen uiteraard daar gelaten, maar overwegend blank), die dan ook nog eens verderfelijke afbeeldingen maken. Moest ik zijn/haar schoenen staan? Ik zou het wel weten ... ik blies me op in de rij, ik huurde een stand, ik ... anyway, je begrijpt de kern. 

 

 

 

Gentse Feesten, donderdagavond in de Overpoort, Gent Sint-Pieters, de Ikea 20m verder... zoveel interessantere plekken... Zonder controle... 

 

En je zegt zelf: "ik blaas me op in de rij..." dus al dat gedoe met die zakjes is om heel groen te lachen...

Link naar reactie

weet je wat echte waanzin is?  :)

Hoef ik niet verder in te vullen denk ik

KijK!  DAT is nog eens leuk nieuws!!

 

Echte waanzin is als je door die terorristische aanvallen geen tasje mee mag nemen om bij de bakker een half gesneden knip bruin mee te nemen. Of luid gillend de treincoupe verlaten als er een arabier binnenkomt. Dat vind ik net zoiets als de facts maatregelen.

Link naar reactie

Ik heb 4 priority tickets maar kan spijtig genoeg zelf niet gaan

Je kan met deze tickets binnen vanaf 9 uur en ook van af dan aanschuiven voor een tekenaar naar keuze

Ze zijn geldig voor 1 dag, te kiezen zaterdag of zondag

Waarde 30 euro per ticket. Ik had er nog graag 15 euro per ticket voor gehad

Zij kunnen per mail verstuurd worden

Link naar reactie

Als je in een schijnwereld wil leven ga je dit soort maatregelen treffen. Zoals Mario Boon reeds zei, er zijn veel makkelijker doelwitten, de IKEA, Utrecht Centraal op maandagmorgen, Gentse feesten, het Utrechtse wed op een zaterdagavond.

Let wel dat je op de IKEA, Utrecht Centraal op maandagmorgen, Gentse feesten, het Utrechtse geen bezoekers zal tegenkomen met nepwapens. :e012:

 

En nog een leuk nieuwtje :  Charel Cambré komt op zondag in primeur de Complete Saga van Amoras signeren op de stand van Dark Dragon Books / Silvester. Prijs is 25€.

Link naar reactie

Gentse Feesten, donderdagavond in de Overpoort, Gent Sint-Pieters, de Ikea 20m verder... zoveel interessantere plekken... Zonder controle... 

 

En je zegt zelf: "ik blaas me op in de rij..." dus al dat gedoe met die zakjes is om heel groen te lachen...

 

 

Als je in een schijnwereld wil leven ga je dit soort maatregelen treffen. Zoals Mario Boon reeds zei, er zijn veel makkelijker doelwitten, de IKEA, Utrecht Centraal op maandagmorgen, Gentse feesten, het Utrechtse wed op een zaterdagavond.

 

inderdaad, dat zijn ook mooie doelwitten die er om vragen. Zoals een luchthaven in Brussel bvb, waar niet gecontroleerd werd en nu de hele wereld met de vinger naar België wijst dat iedereen de luchthaven binnen en buiten kon lopen. Mag je tegen de slachtoffers gaan zeggen, ja zeg, we controleren niet hoor, want als ze willen doen ze het toch, dus waarom al die moeite. Maar we zullen dan ook voor de schijnwereld doen alsof we het erg vinden dat jullie dood zijn. Ik had liever dat er gecontroleerd werd en dat die gekken geen plek hadden om zich op te blazen.

 

Dat gedoe met die zakjes vinden jullie gewoon vervelend omdat het jullie persoonlijk raakt. Maar je weet het nu, neem dan toch een transparant tasje mee, probleem opgelost.

 

Ik hoorde onlangs nog iemand zeggen, ja zeg, je moet toch van iets doodgaan. Prima hoor, doe maar, ga jij dan maar in de bataclan staan en ga jij dan maar in maalbeek hangen. Ik stap liever een plek binnen waar wel goed gecontroleerd wordt dan in een plek waar ze het toch niet de moeite vinden.

 

 

Gast_je dit is bangmakerij. Dan moeten we ons allemaal opsluiten nu.

 

 

nee hoor, dat is voorzichtigheid. Je moet je helemaal niet opsluiten, je moet gewoon beter opletten en er wat aan doen. Maar we denken allemaal dat we veilig zijn en we denken allemaal dat het een ander zal overkomen. En we doen allemaal stoer dat de terroristen mij niet bang zullen maken hoor, mij krijgen ze niet klein. De enige reden dat het openbare leven niet lam ligt is omdat wij snel vergeten. Maar woensdag waren de files wel gigantisch want dan nam niemand de trein of de tram, op donderdag waren we dat al weer vergeten want wij zijn onkwetsbaar en er is toch een dag niks gebeurd. En omdat we van niks bang zijn, gaan we een organisatie belachelijk maken die veiligheidsmaatregelen uitvaardigt om de mensen die binnen zijn te beschermen tegen een van de mogelijke gevaren. Dat vind ik jammer. Ik vind het een goede maatregel om gewoon verder ons openbaar leven verder te zetten maar dan met wat meer voorzichtigheid en controle.

 

Het zal in elk geval die paar Marokkanen in de rij alvast minder vervelende blikken opleveren als de mensen rondom hen zich afvragen wat er in die rugzak zit. 

 

De afgelopen jaren hebben mij doen beseffen hoe een vredelievende godsdienst die Islam wel moet zijn, want zoals wij omspringen met onze veiligheid zouden we al lang gedecimeerd zijn als elke moslim echt zo'n bloeddorstige moordenaar is zoals sommige media en groeperingen hen afschilderen.

Link naar reactie

Hoe kun je dan je eigen meegebrachte boeken meenemen?

Los in de hand houden en hopen dat het niet regent ?

Ik bezit geen doorzichtige tas en heb geen gelegenheid deze aan te schaffen voor die tijd.

 

Heb een EB aangeschaft maar met de berichten van afmelding, loting en nu dit krijgt iemand als ik (een fan van facts) minder zin om 3 uur af te reizen.

Sterkte.... Ik ben in dit geval echt niet jaloers.... Met de weersverwachting is de tuin geen slecht idee.... Maar het goede nieuws! Ze geven mooi droog en zonnig weer af dus de meegenomen strip kunnen gewoon los in de handjes

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...