Ga naar inhoud

Facts - Your Belgian Comic Con : 22/23 Oktober 2016


shakeitupguy

Recommended Posts

inderdaad, dat zijn ook mooie doelwitten die er om vragen. Zoals een luchthaven in Brussel bvb, waar niet gecontroleerd werd en nu de hele wereld met de vinger naar België wijst dat iedereen de luchthaven binnen en buiten kon lopen. Mag je tegen de slachtoffers gaan zeggen, ja zeg, we controleren niet hoor, want als ze willen doen ze het toch, dus waarom al die moeite. Maar we zullen dan ook voor de schijnwereld doen alsof we het erg vinden dat jullie dood zijn. Ik had liever dat er gecontroleerd werd en dat die gekken geen plek hadden om zich op te blazen.

 

Dat gedoe met die zakjes vinden jullie gewoon vervelend omdat het jullie persoonlijk raakt. Maar je weet het nu, neem dan toch een transparant tasje mee, probleem opgelost.

 

Ik hoorde onlangs nog iemand zeggen, ja zeg, je moet toch van iets doodgaan. Prima hoor, doe maar, ga jij dan maar in de bataclan staan en ga jij dan maar in maalbeek hangen. Ik stap liever een plek binnen waar wel goed gecontroleerd wordt dan in een plek waar ze het toch niet de moeite vinden.

 

 

 

Ik ga helemaal Facts niet bezoeken dus ik heb ook geen voordeel bij het plaatsen van tasjes, iets wat ik ook bij andere beurzen niet pleeg te doen. In Angouleme is sprake van intensieve controles, je moet bij elke entree van een tent je tas open maken en ad random worden mensen gefouilleerd. Ook lopen er gendarmes rond met machinegeweren. Dat vond ik eigenlijk best wel heftig maar bij facts gaat men (al dan niet verplicht) een stuk verder. Waar eindigt dit, bij elke bakkerij of slager met meer dan 20 klanten een para voor de deur, alle moslimradicalen 24/7 schaduwen, alle treinreizigers fouilleren en elke man met een baard "preventief" verwijderen ? Dan creëer je een wereld waar het niet fijn is om te leven maar waar de schijn gewekt wordt dat alle gevaar is uitgebannen.

 

Overigens wens ik organisatie en bezoekers een fijne beurs toe, vooral mijn hollandse dedievrienden natuurlijk.

Link naar reactie

Bijna tijd !!!

 

Juist de kids voorbereid dat morgenvroeg de wekker om 05.00 zal gaan :)

Vrijdagavond de boterhammen smeren, pak melk klaarzetten... dan kunnen we in de auto ontbijten!

Tandenborstels en fles water mee om onderweg even te poetsen.

Extra deodorant staat al klaar! :)

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie

de oplossing voor al dat ZAKKENGEZEIK !!!!
Jawel bij ikea verkopen ze doorzichtige waterdichte diepvriestasjes !!!! dus allemaal SNEL gaan shoppen morgenvroeg :)  
En jawel net getest en er gaan 4 HC van deadalus in dus grootte ongeveer een A4.
De facts organisatie kan niks doen aan deze maatregelen en zover proberen ze aan iedereen een alternatief te bieden.  
En het geeft een extra uitdaging voor het event... en jawel deze editie zullen we alvast niet vergeten :)
Geen trolley, rugzakkken, valiezen in de rij wachtende .... mensen met lege handen aan de inkom en buitengaan beladen met zakken van de standhouders....
Ik kijk er al naar uit !!!!

 

Link naar reactie

Sterkte.... Ik ben in dit geval echt niet jaloers.... Met de weersverwachting is de tuin geen slecht idee.... Maar het goede nieuws! Ze geven mooi droog en zonnig weer af dus de meegenomen strip kunnen gewoon los in de handjes

 

Als het regent, kun je altijd nog met de Bentley Continental gaan toeren....  :e007:

Link naar reactie

Ik ga helemaal Facts niet bezoeken dus ik heb ook geen voordeel bij het plaatsen van tasjes, iets wat ik ook bij andere beurzen niet pleeg te doen. In Angouleme is sprake van intensieve controles, je moet bij elke entree van een tent je tas open maken en ad random worden mensen gefouilleerd. Ook lopen er gendarmes rond met machinegeweren. Dat vond ik eigenlijk best wel heftig maar bij facts gaat men (al dan niet verplicht) een stuk verder. Waar eindigt dit, bij elke bakkerij of slager met meer dan 20 klanten een para voor de deur, alle moslimradicalen 24/7 schaduwen, alle treinreizigers fouilleren en elke man met een baard "preventief" verwijderen ? Dan creëer je een wereld waar het niet fijn is om te leven maar waar de schijn gewekt wordt dat alle gevaar is uitgebannen.

 

Overigens wens ik organisatie en bezoekers een fijne beurs toe, vooral mijn hollandse dedievrienden natuurlijk.

X2

Link naar reactie

de oplossing voor al dat ZAKKENGEZEIK !!!!

Jawel bij ikea verkopen ze doorzichtige waterdichte diepvriestasjes !!!! dus allemaal SNEL gaan shoppen morgenvroeg :)  

En jawel net getest en er gaan 4 HC van deadalus in dus grootte ongeveer een A4.

De facts organisatie kan niks doen aan deze maatregelen en zover proberen ze aan iedereen een alternatief te bieden.  

En het geeft een extra uitdaging voor het event... en jawel deze editie zullen we alvast niet vergeten :)

Geen trolley, rugzakkken, valiezen in de rij wachtende .... mensen met lege handen aan de inkom en buitengaan beladen met zakken van de standhouders....

Ik kijk er al naar uit !!!!

Super. Dank je voor het begrip.

 

 

Is Orakel 4 hc al beschikbaar in de winkel en/of zal die op FACTS verkocht worden?

Ja, deze zal verkocht worden bij Daedelus. En er zullen nog exemplaren van Narrenschip in HC  :-)

 

Overigens wens ik organisatie en bezoekers een fijne beurs toe, vooral mijn hollandse dedievrienden natuurlijk.

X2

Dank u.  Gedineerd met de tekenaars en ze hebben er al heel veel zin in. Sommigen staan er op om zelfs nog voor jullie aan hun stand te zijn. :e005:

Link naar reactie

Ik had van 3 verschillende mensen een sms gekregen om uit de buurt van Fanvillage te blijven (vanwege de spin uit harry potter). Enfin, was vandaag toch niet kunnen gaan en had het nieuws dat die aanwezig zou zijn al op voorhand gelezen maar wel lief dat ze me wouden waarschuwen :P

 

Heb je geen foto's gemaakt van de beurs zelf en/of cosplayers Koen?

Link naar reactie

Redelijk lange dag Facts. Bevindingen:

° Ingang langs andere kant over een parking: niet ideaal, maar voordeel is dat je wel in een hal staat te wachten en dus beschut. +

° Security-controle was er en ik vind dat dat er altijd zou moeten zijn op zo'n evenement. +

° Had een tas bij ter grootte van een A4 (beetje groter, geef ik toe), geen enkel probleem. Mooi gecontroleerd. +

° Meer ruimte tussen de standen +

° Meer hallen +

° Catering beter (diverse opstellen achteraan de hallen. Hotdogs, broodjes, noodels, etc. Het friet-en smoutebollenkraam staat er ook nog. En diverse onigiri-standen. Lange houten tafels, nooit probleem gehad met ergens te gaan zitten) +

° Fan village voelde nu eigenlijk weer (door meer ruimte) te leeg aan. Met name van een aankondiging als "Venture into the webbed lair of the huge Aragog and his spider minions," waren mijn verwachtingen duidelijk hoger. Ik had zoiets verwacht als door een gang te gaan met kleine spinnen en dan Aragog, terwijl het puur Aragog was die ergens gedropt stond. Wegens veel licht in de hal ook totaal geen "scary"-gehalte. Pas op: dit was zeer knap, maar hier valt veel meer mee te doen. De Star-Wars ruimtetuigen waren top, met de paratroopers etc. er bij dikke plus. De beste set was voor mij echter de Gremlins-set. Die was "cosy" ingericht. Dus: knap, maar kan beter

° Guests: veel beter ingericht dan vroeger vind ik. Wat wel opviel waren de relatief korte (tot zelfs geen) rijen bij de tekenaars. Niet bekend genoeg? Prijzen te hoog (alhoewel er bij Moore 's morgens toch wel een deftige rij stond, maar was misschien grotendeels voor een handtekening?)? Te veel afzeggingen? Ik ga daar niet over klagen natuurlijk, want daardoor meer tekeningen dan ik vooropgesteld had. Ondanks geen EB onverwacht toch ticket voor Mike Ratera, me happy :-)  In ieder geval een + voor de nieuwe opstelling

° Her en der over de beurs verspreid ook nog tekenaars, wat altijd leuk is om toch niet alles te centraliseren +

° Een minpuntje dan: ik denk zeker 3 standen met samoeraizwaarden en 5 (of meer) met die plastic poppetjes. Trop van hetzelfde is teveel zegt men dan

° Maar op zich in totaal de standen divers genoeg. Nieuwe zaken die opvielen deze keer: laat je zelf 3D-printen, test een VR-bril. +

° Lasergame niet meegedaan, maar zag er wel tof uit

° In de Marvelshop kan je gratis op de foto met Captain America of Ironman. Leuk!

° En cosplayers, heel veel cosplayers. Die maken Facts toch ook altijd extra tof. Thanks guys & girls!

 

Besluit: dikke + voor deze editie. Kom ik volgende keer weer? Voor de tekeningen vermoedelijk wel, voor de rest zal het wat te veel "heb ik al gezien" worden vrees ik (om de 2j voor de shops en de fan village lijkt voldoende). Het zal dus vooral afhangen van welke tekenaars er komen en een bekende acteur kan me misschien ook wel over de streep trekken (niet bij MacGyver geweest, maar tientallen zoniet honderden mensen wel. En van de foto's die ik gezien heb moet ik zeggen dat hij echt nog wel MacGyver was. Zeer verzorgde grote fotoprint trouwens).

Tomorrow  Saturday Sunday Today is my favorite day

Link naar reactie

Toen wij deze middag de 'wachthal' binnenkwamen werden wij onmiddellijk gezegd dat je met rugzakken niet binnen mag.
Toen ik hen toondr dat mijn rugzakje kleiner dan a4 was vertelden ze me dat de regels deze morgen werden aangepast.

Toen nog een derde security zich kwam moeien en voor ons spurtte naar de ingang zodat we zeker niet binnen konden zijn we maar naar de vestiaire geweest.
De vriendelijke meneer gaf ons mee toch eerst binnen te gaan met zak, want dat mocht wel.

Toen zijn we binnen gegaan en werden we zelf niet gecontroleerd...

Verder leuke beurs maar inderdaad meer en meer het deja vu gevoel

Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk

Link naar reactie

Die wachthal: briljant! De ingang: briljant! De opstelling met de Guest Zone: keigoed!

 

Ik en mijn kids moesten de (kleine) heuptassen verruilen voor plastic zakken maar dat was toch minimale ergernis.

 

Al met al was het een geweldige show en ik geloof dat er geen plek in Belgie was die zo goed was beveiligd :)

Jammer dat er dealers waren met van alles en nog wat, en teveel van het zelfde.

Ook jammer dat de Artist Alley niet in de Artist Zone was maar an sich wel beter voor de Local Artists wegens de doorloop.

 

Nee...weinig te klagen hier! De nieuwe opzet is echt heerlijk!

Tuurlijk jammer van de afmeldingen (tekenaars, acteurs, dealers) maar evengoed een prachtige dag gehad!!

 

post-130-0-09504500-1459682300_thumb.jpgpost-130-0-95421800-1459682310_thumb.jpg

 

Fun with the kids

 

En hier met Jae Lee op de kiekert!

 

post-130-0-66074700-1459682329_thumb.jpg

 

En flink veel comics mee kunnen nemen!

post-130-0-63980000-1459682282_thumb.jpg

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie

Verder leuke beurs maar inderdaad meer en meer het deja vu gevoel

 

Ook een beetje mijn gevoel.

 

Leuke beurs, mooie lijst met tekenaars ondanks de afzeggingen, goed georganiseerd, maar het bijzondere gaat er wel een beetje van af als je 2x per jaar een FACTS hebt en daarnaast nog tal van andere CONs. 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...