Ga naar inhoud

Facts - Your Belgian Comic Con : 22/23 Oktober 2016


shakeitupguy

Recommended Posts

Gast standhouder

Ik denk dat het voor de bezoekers inderdaad een leuke dag is geweest. Een soort kermis voor een andere doelgroep. (en ik bedoel dat absoluut niet denigrerend hoor, integendeel zelfs). Een paar mooie opstellingen van filmattributen en veel vogels van allerlei pluimage maakte dat er voldoende te zien was. (de standen waren idd wat te veel van hetzelfde, maar ik was hier voor het eerst dus mij stoorde het niet zo en op die manier kon ik op een vrij uurtje alles gezien hebben)

 

Van medestandhouders vernam ik andere geluiden. Die waren minder tevreden. Althans de mensen die naast ons stonden.

Gedonder met de groottes van standen. Een standhouder had de plaats van een andere standhouder ingenomen en de organisatie heeft de gedupeerde standhouder dan maar ergens anders neergezet. Persoonlijk denk ik dan, er is een oplossing, dus prima toch, maar dit laat natuurlijk altijd wel een zure smaak achter bij de gedupeerden. Een andere standhouder heeft niet gekregen wat ie vroeg (hij vroeg 15 lopende meter en kreeg 15m² van 5 op 3). Er waren volgens sommige ook veel minder standhouders dan vorig jaar en de standhouders. Geen idee of dat zo was, we waren er vorig jaar niet.

Sommige wisten ook te vertellen dat het vorig jaar tot het einde nog steeds druk was, dit jaar was er om 17u niet zo veel volk meer.

 

Maar het meest van al gehoord dit weekend van standhouders is dat sinds de overname door artexis, de prijzen flink gestegen zijn. De m² zijn een pak duurder geworden. je moet als standhouder 14 euro bijbetalen voor een parkeerplaats. Er zit 1 persoon inbegrepen bij je stand maar voor elke volgende standhouder betaal je 20 euro. (Wij wilden een cosplay promoteam meenemen om te flyeren, maar we hebben dat vanwege die reden dan maar niet gedaan. Je zou maar vier tekenaars willen meenemen naar je stand, dan ben je al 80 euro kwijt alleen maar om ze te mogen zetten) De prijzen voor tafels en stoelen schijnen belachelijk duur geworden te zijn (ook hier kan ik niet vergelijken, dus ga ik af op de reacties van anderen).

 

Drie standhouders die mopperden dat ze dit niet meer doen want ze komen niet uit de kosten. (of dat zo is, laat ik in het midden, want vaak wordt er wel gemopperd maar staan ze er volgend jaar toch maar weer :) )

 

Wat me zelf nog opviel is dat je 3,5 betaalde voor een heel heel klein bakje platte frieten (geen idee of dat buiten ook zo was, maar in de hal was dat zo) en dat je 6 euro betaalde voor een bicky burger. 2 euro voor een twix. Dat zullen wel de gangbare prijzen zijn zeker voor een event? (mocht je je eigen eten en drinken mee naar binnen nemen?)

 

Zelf hebben we wel veel flexibiliteit bij de organisatie ervaren. Iedereen met wie we gesproken en gemaild hebben was zeer vriendelijk en behulpzaam. Dus ik kan er persoonlijk geen kwaad woord over zeggen (behalve dat ik inderdaad beaam dat de prijzen best duur zijn). Ook wij haalden er onze deelname niet uit, dus dit is niks voor ons, dat was een goede les en dat heeft niets met de organisatie of de deelnemers of onszelf te maken. Het is wat het is en daar heeft niemand schuld aan.

 

 

 

° Security-controle was er en ik vind dat dat er altijd zou moeten zijn op zo'n evenement. +

° Had een tas bij ter grootte van een A4 (beetje groter, geef ik toe), geen enkel probleem. Mooi gecontroleerd. +

 

 

voor standhouders was er nul komma nul controle. Iedereen kon binnen en buiten lopen eens je je standhoudersbandje kreeg. Sterker nog, toen ik aan de standhouderskade aankwam, stuurde een vriendelijke jongedame me onbeheerd door de hele hal naar het secretariaat vooraan en liep ik in mijn eentje door de hal. Daarna met al onze dozen en bakken zijn we niet één keer gecontroleerd. Ik opende spontaan de eerste tas met spullen, maar meer dan een verveelde pro forma blik in de doos leverde dat niet op. Dus de rest hebben we niet eens open gedaan. De security mensen waren zeer vriendelijk, maar echt controle was er niet. Als je facts wil opblazen, dan zal je daar niet al te veel moeite voor moeten doen. Een klein standje huren (het kalifaat betaalt de rekening wel) en om 13u heb je toch een paar honderd mensen te pakken en de angst bij een doelgroep geplaatst die zich betrekkelijk veilig voelt.

Link naar reactie
Gast Gerb-Art

Wij hoorden ook wisselende geluiden van bevriende dealers...

Wat mij opviel wat de leegte.. op zich goed voor de doorloop, maar het drukke van voorgaande edities gaf wel een voller gevoel, er waren beduidend minder dealerstands.

Wat betreft de tightened security.. Vrijdag toen we aankwamen voor opbouwen konden we direct de hal in lopen (zonder enige controle) en daar de stand opbouwen. Niemand van de org/security die ik zag rondlopen. Iedereen kon zomaar van buiten naar binnen. Op zaterdag ook gewoon zonder controle naar binnen.

Naast ons zat een tekenaar al druk te werken, toen hij opeens gefontronteerd werd met artist die zijn plek hadden. Kennelijk had hij een plek tegenover de stand, maar die was weer in beslag genomen door een dealer. Stress en frustratie alom, maar op eigen houtje heeft hij zichzelf naast de ingang van de GuestRoom geplaatst.

Mijn buurvrouw had een tafel besteld, maar die was in de ochtend gestolen, waardoor zij ook vertraging opliep omdat ze een nieuwe tafel moest regelen, en er uiteindelijk dan 1 kreeg die dan weer kleiner was dan de originele (ze kreeg er dan maar 2)

De artist alley was erg rommelig, met hier een daar een artist table of een plukje artists naast elkaar. Wat dat betreft vind ik de oude opstelling veel beter. Nu zag je sommige artists zoals Robin Keijzer en Sabine Rich een beetje verstopt tussen grote dealerstand weggedrukt zitten. In de GuestRoom viel me ook de leegte op, alsof het publiek daar niet naar binnen werd getrokken (behalve de line-ups voor de actors en de dedi-jagers) Ook weinig toeloop bij de grote comic artists viel me op. Mischien toch beter om de artists/local artists weer op de oude plek te zetten?

Link naar reactie

In de Morgen lees ik dat men op 45.000 bezoekers rekende maar echter 30.000 mensen te verwerken kreeg.  Men steekt dit op de terreurdreiging maar volgens mij zal de verandering naar tweejaarlijks evenement er ook voor een deel tussen zitten. 

Misschien.

Voornamelijk die "angst" (en ook die plastic zakjes etc) zorgde er volgens mij voor dat er minder bezoekers kwamen en ook dat dealers denkelijk hebben afgezegd daardoor.

 

Ik denk ook dat na de aankondiging van Spring FACTS er ook nog heel HEEL veel conventions (brussel, amsterdam, rotterdam etc) extra zijn aangekondigd.

 

De vraag naar een 2e FACTS is er al jaren, maar nu is 2016 wel een overvloed aan beurzen, dus we zullen zien wat de toekomst brengt.

 

 

 

Vroeger moest je een early bird ticket hebben om gedurende een uur wat ademruimte te hebben voor de grote massa de beursvloer overstelpte, nu was dit niet meer nodig.  Natuurlijk zal je me daar niet horen over klagen.  Mijn dochter en ik konden gezellig slenteren en ik moest nooit bang zijn dat we elkaar uit het oog zouden verliezen.

Ik was er zaterdags met mijn kids en als 1 van de eersten binnen. Toen was het idd rustig, maar na een paar uur (zal ook wel door de fouilering zijn en de nieuwe inkom) was het al flink druk geworden. En dat bleef redelijk druk.

 

Door de bredere opzet liep het echter goed door.

 

 

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie

Ik miste de robotjes wel en de grote game mania stand met hun bus van vorige keer. ook archonia had een mini standje zonder manga.

 

Maar goed: voor de boeken kom ik niet buiten: ik weet wat ik wil.

 

En mijn zoon van 6 vond het allemaal geweldig, papa ook tevreden dus.

 

En daarbij: voor mij was deze editie sowieso onvergetelijk, ook zonder dat ik naast Kontiki pipi mocht doen ;) 

 

:hartje:

Link naar reactie
Gast standhouder

wat mijn collega standhouder ook opviel, was dat ongeveer 1/3e van de bezoekers een zakje/tasje vast had. Dat is uiteraard een ruwe schatting gebaseerd op observatie, dus neem het voor wat het is. (zijn er nog mensen die dat opgemerkt hebben of het tegendeel?)

Maar als dat klopt, dan zijn er dus 10.000 mensen die ofwel een zakje aangenomen hebben met gratis gamemania spulletjes of ook iets gekocht hebben. 20.000 bezoekers hebben niks gekocht. Op zich niet erg natuurlijk, het is een sfeerbeurs waar de bezoekers in de eerste plaats komen om hun vertier en ontspanning. Maar aan de andere kant denk ik wel dat je dan standhouders hebt die zich afvragen of de hoge kostprijs nog wel evenredig is met de opbrengst. Ga je het dan bekijken als reclame (voor een eenmalige nieuwsgierige doelgroep? want de vaste kern die kennen je product toch al) en win je daar nieuwe kopers mee op termijn? 

gewoon een bedenking.

Link naar reactie

Ik miste de robotjes wel

 

 

 

ja, ik ook!!

 

 

En mijn zoon van 6 vond het allemaal geweldig, papa ook tevreden dus.

 

 

ik was met mijn kids (14, 13, 11) en die hadden het ook enorm naar hun zin! Zeker ook die Lastertag-mogelijkheid, waardoor ik ze toch bijna 5 uur niet gezien heb!!

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie

Tsja.....minder toeschouwers was te verwachten en ook al voorspeld......

Ik zie de meerwaarde niet van een spring editie, het bijzondere gaat eraf.

Veel vraag naar ??.....door wie ??...een paar die hards.....realistisch blijven is beter.

Koester nu gewoon wat je hebt opgebouwd in al die jaren (een prima evenement) en ga niet het onderste uit de kan willen halen, dan eindigt het straks roemloos.

 

Doordat er minder bezoekers waren dit jaar geen parkeerproblemen (al blijven de wegen en de toegang rondom de expo slecht).

Ook catering makkelijker toegankelijk, maar wel heeeeel duur.

 

Ondanks een aantal afzeggingen waren er genoeg prima tekenaars (veel meer dan op menig andere beurs) en Stefaan, Peter (en de andere vrijwilligers) en de standhouders van Daedalus hadden hun zaakjes goed op orde.... :e005:

Groot minpunt was wel dat de tekenaars (met de acteurs) waren weggestopt in een achteraf hal (zonder aankleding), saaaai.

De oude indeling was veel gezelliger, dan hadden de tekenaars en wij ook wat te zien.

 

Boom is inderdaad niet echt objectief in zijn oordeel, maar dat mag.... :e012: .......ik heb mij ook best vermaakt, al was het misschien niet echt een noemenswaardige editie.

Ik heb toch mooi 12 tekeningen verkregen, waaronder een Tony Moore.

 

Ik zou het verstandig vinden weer gewoon terug te gaan naar één editie, daar goede gasten voor te regelen, dan zal ik zeker nog vaker afkomen, twee keer per jaar zal ik minder snel doen.

Maar dat is mijn mening.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

post-150-0-14034500-1459771972_thumb.jpg

Link naar reactie

Welke tekenaars waren er nu eigenlijk (en wie kwam niet opdagen??).

 

Qua europese strips: Turf, Demare, Willem, Andreucci, Villagrose, Duchateau, Rubenis, De Poortere, Cambre, Boon, Ratera, Pellet, Tillier en Brazao.

Afgezegd hadden Kas en Sieurac.

 

Qua comics ben ik niet op de hoogte, maar heb ik alleen Tony Moore gedaan, omdat hij Walking Dead heeft gedaan.

 

Inderdaad Boom, Tony Moore had het prima naar zijn zin, superaardige kerel.

Link naar reactie

Tsja.....minder toeschouwers was te verwachten en ook al voorspeld......

Ik zie de meerwaarde niet van een spring editie, het bijzondere gaat eraf.

Veel vraag naar ??.....door wie ??...een paar die hards.....realistisch blijven is beter.

 

Ik zou het verstandig vinden weer gewoon terug te gaan naar één editie, daar goede gasten voor te regelen, dan zal ik zeker nog vaker afkomen, twee keer per jaar zal ik minder snel doen.

Maar dat is mijn mening.

 

Toch nog steeds 30.000 bezoekers, dus waarschijnlijk commercieel nog steeds de moeite waard. De vraag is alleen wat er nu met de herfsteditie van FACTS gebeurt. Komen daar nu ook 30.000 bezoekers?Of nog steeds 50.000? 

 

Kun je niet beter een keer een beurs met 50.000 bezoekers hebben, dan twee keer per jaar een beurs van 30.000 bezoekers?

 

Puur naar mezelf kijkend: vorig jaar met FACTS was ik er twee dagen. Nu kies ik er waarschijnlijk voor om een dag naar de lente-editie te komen en een dag naar de herfsteditie.

Link naar reactie

Een dikke merci aan iedereen die geweest is. We vonden het allemaal een top-editie en er werd heel hard rekening gehouden met de gebreken in het verleden (ruimte, catering, ...)

Elke tekenaar had zijn meewaarde maar persoonlijke toppers waren toch Tony Moore (wat heeft die getekend, ondanks de prijs), Jae Lee en ook Turf die speciaal kwam om de heropstart van de reeks Narrenschip te promoten.

 

Hier en daar heb ik wat commentaar gegeven :

 

 

-->Je hebt precies een super dag gehad Speedy. Leuk te horen


° Een minpuntje dan: ik denk zeker 3 standen met samoeraizwaarden en 5 (of meer) met die plastic poppetjes. Trop van hetzelfde is teveel zegt men dan

--> zoals steeds weten wij niet wat handelaars meebrengen. Wanneer het bijna volledig gereserveerd is, wordt voorrang gegeven aan handelaars die iets nieuws kunnen aanbrengen. Maar elke editie is het wel van iets teveel, de ene keer te veel Star Wars, te veel Lord of the Rings, de andere keer te veel Comics, teveel DVD's en nu was dat teveel FUNKO (zeker 25 stands geteld) maar ze werden wel massaal verkocht.

 

* (niet bij MacGyver geweest, maar tientallen zoniet honderden mensen wel. En van de foto's die ik gezien heb moet ik zeggen dat hij echt nog wel MacGyver was. Zeer verzorgde grote fotoprint trouwens).

--> meer dan 1000 man heeft aangeschoven :e012: Was idd een superguest.

 

Op zich niet erg natuurlijk, het is een sfeerbeurs waar de bezoekers in de eerste plaats komen om hun vertier en ontspanning.

--> super dat je dit zegt. :e005:  We hadden een reputatie van enkel een koopbeurs te zijn. Goed dat de bezoeker ziet dat er verandering is.

 

Toch nog steeds 30.000 bezoekers, dus waarschijnlijk commercieel nog steeds de moeite waard. De vraag is alleen wat er nu met de herfsteditie van FACTS gebeurt. Komen daar nu ook 30.000 bezoekers?Of nog steeds 50.000? 

--> We zijn superblij met het aantal bezoekers voor deze eerste editie. Is zelfs meer dan DCC de week ervoor :e007: dat ook een record aantal bezoekers had . Zonder 22/3 waren het er wellicht meer. Wat de oktober editie gaat brengen, zien we 6 maanden en 2 weken.

 

Kun je niet beter een keer een beurs met 50.000 bezoekers hebben, dan twee keer per jaar een beurs van 30.000 bezoekers?

--> 30.000 + 30.000 is nog steeds meer dan 50.000 :e005:

 

Puur naar mezelf kijkend: vorig jaar met FACTS was ik er twee dagen. Nu kies ik er waarschijnlijk voor om een dag naar de lente-editie te komen en een dag naar de herfsteditie.

--> prima. Kunnen we allemaal mee leven. Leuk dat je het niet wilt missen.

 

Tsja.....minder toeschouwers was te verwachten en ook al voorspeld......

--> is de logica zelve. Is een eerste keer dat het in het voorjaar is. Is normaal dat er minder waren. Zoiets moet groeien. Laten we er binnen een paar jaar nog eens over praten :e005: .

 

Groot minpunt was wel dat de tekenaars (met de acteurs) waren weggestopt in een achteraf hal (zonder aankleding), saaaai. De oude indeling was veel gezelliger, dan hadden de tekenaars en wij ook wat te zien.

--> niets belet je om eens rond te kijken, er was massa's dingen te doen. :e012: In een aparte hall kun je rijen en dergelijke beter beheren. Let wel, er moesten 10+ tekenaars meer aanwezig zijn waardoor het wellicht drukker ging zijn.  Iemand trouwens de sketch battles gezien?

 

Ik heb toch mooi 12 tekeningen verkregen, waaronder een Tony Moore.

--> wooow, diene Rick is die 75€ zeker waard.

 

Ik zou het verstandig vinden weer gewoon terug te gaan naar één editie, daar goede gasten voor te regelen, dan zal ik zeker nog vaker afkomen, twee keer per jaar zal ik minder snel doen. Maar dat is mijn mening.

--> We streven er natuurlijk naar om op elke editie goede gasten te regelen, duh :e005: We hopen dat we in Vlaanderen en Nederland steeds een mooi aanbod van interessante tekenaars te mogen ontvangen.

 

Tot op 22&23 oktober.

Link naar reactie

nou
 

 

Maar elke editie is het wel van iets teveel, de ene keer te veel Star Wars, te veel Lord of the Rings, de andere keer te veel Comics, teveel DVD's en nu was dat teveel FUNKO (zeker 25 stands geteld) maar ze werden wel massaal verkocht.

 

 

nooit genoeg comics!! :D

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie

"Groot minpunt was wel dat de tekenaars (met de acteurs) waren weggestopt in een achteraf hal (zonder aankleding), saaaai. De oude indeling was veel gezelliger, dan hadden de tekenaars en wij ook wat te zien.

--> niets belet je om eens rond te kijken, er was massa's dingen te doen. :e012: In een aparte hall kun je rijen en dergelijke beter beheren. Let wel, er moesten 10+ tekenaars meer aanwezig zijn waardoor het wellicht drukker ging zijn.  "

 

 

Dit jaar niet bij Daedalus gestaan (te laat voor tickets, maar daar had ik ook niet meer op gerekend), maar ik kan me idd inbeelden als je daar stond aan te schuiven dat er voor de rest niet veel te zien was. De cosplayers die daar langs kwamen waren eerder zeldzaam. Dus daar sta/zit je dan, net alsof je op een gewone stripbeurs bent.

Maar anderzijds kreeg je dan wel geen problemen zoals vorige jaren waarbij de rijen aan de tekenaars soms de doorstroom in de hal wat in de weg stonden.

De vraag is dus: hoe stel je tekenaars en guests op zodat er geen gebrek is aan plaats en (vooral) de cosplayers toch ook over langskomen.

 

Qua aankleding waren de zijhallen idd wel zeer miniem, daar valt zeker meer mee te doen om het allemaal wat gezelliger te maken. De vraag is natuurlijk altijd wat zoiets kost om het wat meer aan te kleden.

Tomorrow  Saturday Sunday Today is my favorite day

Link naar reactie

Het was mijn tweede opeenvolgende keer met mijn twee neefjes. Dan weet ik op voorhand dat ik me als occasionele dédijager moet uitschakelen want staan wachten is niets voor hen (voor mij ook niet overigens). Ik hoef ook pas in de namiddag te komen om er niet langer dan een paar uur te blijven want dan hebben we het belangrijkste al wel gezien.

Ik heb het Game Mania-busje ook gemist (blijkbaar alleen voor de herfsteditie), maar de andere gamestands maakten dat ruimschoots goed voor de neefjes. Toen ik op zo'n poef bij een game ging zitten, viel ik wel achterover want die waren duidelijk niet voor mijn gewicht gemaakt.

Ze hebben zich het meest vergaapt aan de Star Wars-decors in Lego en een dwerg die er rondliep. Een echte dwerg bedoel ik, of wat is de politiek correcte term voor hen? Toen ik mijn jongste neefje verbood om naar hem te wijzen, begon hij ineens te wandelen als die dwerg. Dat was nog genanter.

De demonstratiedingen, zoals de virtuele free fall, de body scan en aan de stand ernaast bij Mediamarkt het gadget dat je met afstandsbediening kan laten rijden en in de lucht springen, maken het extra leuk voor hen. Dan gaat het al meer de richting uit van een indoorpretpark.

In elk geval hebben ze zich weer grandioos geamuseerd. De volgende keer willen ze weer mee. FACTS hoeft daarom niet noodzakelijk op mijn persoontje te mikken als doelgroep. Als ik in de ogen van mijn neefjes weer coole nonkel David kan zijn, dan heb ik daar ook heel veel aan. En ik kom altijd naar huis met anekdotes.

Link naar reactie

 

Ze hebben zich het meest vergaapt ... en een dwerg die er rondliep. Een echte dwerg bedoel ik, of wat is de politiek correcte term voor hen? Toen ik mijn jongste neefje verbood om naar hem te wijzen, begon hij ineens te wandelen als die dwerg. Dat was nog genanter.

 

 

Dat was gewoon William Boeva ;-)

Link naar reactie
  • 1 month later...
  • 2 weeks later...

We verdubbelen even onze lijst met tekenaars van 6 naar 12 :e005:

 

Komen er bij :

 

Guillermo Ortego (Avengers, Original Sin, Superman Unchained, Justice League Dark, Grayson, Earth Two: World’s End, Batman Eternal)
Lucio Parrillo (The Incredible Hulk, Iron Man,Thor, Magic The Gathering,Warcraft)
Alessandro Vitti (Red Dread, Secret Warriors, Lantern Corps)

 

Ook goed nieuws voor de stripliefhebbers want op de stand van Daedalus zullen jullie alvast onderstaande tekenaars vinden :e005:
Andrea Fattori (Sherlock Holmes en de kronieken van Moriarity 1)
Tommaso Bennato (7 wereldwonderen - deel 3, Man van het Jaar - deel 8)
Antonio Sarchione (7 wereldwonderen - deel 4, 7 Pistoleros, Cassus -deel 5)
 

Link naar reactie
  • 4 weeks later...

Ik gun Daedalus wel een betere standplek.

Zodat ze ook aanloop hebben van toevallige bezoekers.

 

Ze hebben het verdiend. 

 

Ik dacht dat ze happy waren met de plek.

Maar zoals altijd leren we elke keer weer wat nieuws bij dus mij zou het niets verbazen of de opzet is in Oktober wéér verbeterd.

Bij de vorige editie van FACTS was het verboden om met een rugzak naar binnen te gaan.

Deze moest afgegeven worden bij de garderobe.

 

Is dat ook het geval bij de FACTS van 22 Oktober?

ik heb hier nog geen zicht op, maar zodra we meer weten, weten jullie het ook!

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie

Larry Elmore gaat idd al een tijd mee. Uit 1948 komt hij. Hij is echt een Dungeons & Dragons pionier en heeft heel veel van de Dungeons & Dragons uit de jaren 80 voor zijn rekening genomen. Boeken-covers, games etc.

 

Het schrijversduo WEIS/HICKMAN heeft zelfs zijn bedenksel gebruikt voor een boekenserie van hunzelf.

 

En vergeet DRAGONLANCE en MAGIC THE GATHERING niet!!

 

Hij wordt niet voor niets een levende legende (op het gebied van fantasy, draken en gaming) genoemd.

 

post-130-0-50044100-1468926014_thumb.jpg

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...