shakeitupguy Posted November 18, 2015 Share Posted November 18, 2015 BIG NEWS COMING SOON Quote Link to comment
grim Posted November 18, 2015 Share Posted November 18, 2015 hmm nog wat vroeg om nu reeds namen bekend te maken. ofwel een voorjaarseditie (maar is dan al DCC en Antwerpconvention) ofwel een extra dag of mededeling dat men alle zallen van de Expo zal gebruiken of thema editie van FACTS (tekenaars, acteurs, tentoonstelling rond zelfde reeks) ... Quote Link to comment
mojo Posted November 23, 2015 Share Posted November 23, 2015 How soon is soon? Quote This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.” Link to comment
Yncke Posted November 23, 2015 Share Posted November 23, 2015 Soon: Copyright 2004-2015 Blizzard Entertainment, Inc. All rights reserved. "Soon" does not imply any particular date, time, decade, century, or millennia in the past, present, and certainly not the future. "Soon" shall make no contract or warranty between Blizzard Entertainment and the end user. "Soon" will arrive some day, Blizzard does guarantee that "soon" will be here before the end of time. Maybe. Do not make plans based on "soon" as Blizzard will not be liable for any misuse, use, or even casual glancing at "soon." :-) Quote yncke.be Link to comment
shakeitupguy Posted November 23, 2015 Author Share Posted November 23, 2015 How soon is soon? Nu woensdag :-) Quote Link to comment
marioboon Posted November 23, 2015 Share Posted November 23, 2015 Lectrr komt signeren!! Quote Link to comment
Timhardt Posted November 23, 2015 Share Posted November 23, 2015 timhardt komt verkleed naar facts 2016 als Thorfinn uit Vinland Saga Quote Link to comment
mojo Posted November 23, 2015 Share Posted November 23, 2015 timhardt komt verkleed naar facts 2016 als Thorfinn uit Vinland Saga Daar wil ik wel een foto van. [emoji1] Quote This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.” Link to comment
Yncke Posted November 24, 2015 Share Posted November 24, 2015 timhardt komt verkleed naar facts 2016 als Thorfinn uit Vinland Saga Laat vooral weten welke dag je komt, als 't niet beide dagen is! ;-) Quote yncke.be Link to comment
ivo Posted November 24, 2015 Share Posted November 24, 2015 Ik heb al een vermoeden... Op de site van een auteur die ik volg staat Facts (nog wel met vraagteken) reeds aangeduid... Mij hoor je niet klagen :-). Quote www.instagram.com/kreativosaurus - www.kreativosaurus.be Link to comment
Gilles Posted November 25, 2015 Share Posted November 25, 2015 Op 2 en 3 april is er een editie van FACTS. Er komen er dus twee per jaar. Quote Link to comment
Richard Boom-vavavoom Posted November 25, 2015 Share Posted November 25, 2015 De teaser En aankondiging FACTS 2015 verwelkomde in september meer dan 45.000 fans en was tijdens zijn 25ste editie groter dan ooit. Op vraag van het steeds groeiende aantal bezoekers organiseert FACTS in 2016 ook een voorjaarseditie op 2 en 3 april in Flanders Expo, Gent. FACTS voorjaarseditie Meer oppervlakteMet meer dan 44.000 m² zal de voorjaarseditie van FACTS groter zijn dan ooit. Met deze extra ruimte (11.000 m²) wil de organisatie nog meer comfort bieden aan de bezoekers en extra plaats creëren voor workshops, master classes en beleving. Internationale dealersHandelaars uit heel Europa en de Verenigde Staten zakken ook in 2016 af naar FACTS. Van limited edition action figures tot comics, replica’s van ruimteschepen en zoveel meer… CosplayStof, vilt, mousse, verf en uren en uren werk. Ook in de toekomst wil FACTS graag de plaats zijn waar fans verschijnen in hun favoriete outfit en deel kunnen nemen aan een Cosplay-wedstrijd van wereldniveau. Gaming zoneFPS tot MMORPG en nog veel meer. In de gaming zone is het allemaal mogelijk. Hier presenteren grote en kleine gamebedrijven hun nieuwste top creaties. FanclubsOok in 2016 staat fan zowel voor fantasierijk als voor fantastisch. Nog meer adembenemende stands vol met replica’s en tot-in-de-puntjes nagemaakte decors en kostuums. Internationale acteurs en comic tekenaarsFACTS blijft sterk in zetten om internationale kleppers en up-and-coming talents naar Gent te halen. Nog meer ‘experience’ Bezoekers kunnen zich een heel weekend lang onderdompelen in de FACTS-mood. Fans mogen zich dus verwachten aan meer ruimte, exclusieve collectibles, meer guests, meer beleving, extra workshops en master classes, meer cosplay, ... De voorjaarseditie van FACTS vindt plaats op zaterdag 2 en zondag 3 april 2016 in Flanders Expo, Gent. Quote The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor Link to comment
Tweetie Posted November 25, 2015 Share Posted November 25, 2015 De voorjaarseditie van FACTS vindt plaats op zaterdag 2 en zondag 3 april 2016 in Flanders Expo, Gent. Hm, een week na de Dutch Comic Con. Zit wel erg dicht op elkaar. Quote Link to comment
Guest Gerb-Art Posted November 25, 2015 Share Posted November 25, 2015 En niet te vergeten Brussel, een week vóór DCC (en later in april ook nog de Antwerpse con) :-) Quote Link to comment
Guest Richart Posted November 26, 2015 Share Posted November 26, 2015 big business, niet meer en niet minder. Nog hogere tarieven voor standhouders en tickets,concurrentie wegduwen. Amerikaanse praktijken ...money money. Overigens ben je pas bijzonder als je geen batman,X man, superman of hoe ze ook mogen heten, hebt getekend. Quote Link to comment
shakeitupguy Posted November 26, 2015 Author Share Posted November 26, 2015 Er is al jaren vraag naar een voorjaarseditie van FACTS. Mensen willen nu eenmaal meer FACTS en aan die vraag wordt tegemoet gekomen. Overigens ben je pas bijzonder als je geen batman,X man, superman of hoe ze ook mogen heten, hebt getekend. Dit slaat nergens op. Van de 30 uitgenodigde tekenaars dit jaar hebben er misschien maar een 5-tal die reeksen getekend.-) Onze toppers van de afgelopen jaren zoals Charlie Adlard, Dave Gobbons, Dean Yeagle, Risso en Bill Morrison zijn allemaak super bekend om andere niet-typische superhelden reeksen. Hm, een week na de Dutch Comic Con. Zit wel erg dicht op elkaar. En niet te vergeten Brussel, een week vóór DCC (en later in april ook nog de Antwerpse con) :-) DCC ligt in Nederland is er gekomen voor de Nederlanders, die al 10 jaar snakten naar iets dergelijks. Er zijn trouwens maar bitter weinig belgische liefhebbers die daar naar toe afzakken. AC in april? Haha, dat meen je niet? :-p Quote Link to comment
velden8 Posted November 26, 2015 Share Posted November 26, 2015 Houdt dit dan ook in dat veel artiesten die op DCC en FACTS komen gelijk aan elkaar zijn? Nu beide events van dezelfde organisatie zijn lijkt het me dat hier voordeel mee behaald kan worden zeker als iemand van ver moet komen. Dat maakt het minder noodzakelijk om naar beide events te gaan. Geld kan bij iedereen maar 1x uitgegeven worden toch? Quote Link to comment
shakeitupguy Posted November 26, 2015 Author Share Posted November 26, 2015 Houdt dit dan ook in dat veel artiesten die op DCC en FACTS komen gelijk aan elkaar zijn? Nu beide events van dezelfde organisatie zijn lijkt het me dat hier voordeel mee behaald kan worden zeker als iemand van ver moet komen. Dat maakt het minder noodzakelijk om naar beide events te gaan. Geld kan bij iedereen maar 1x uitgegeven worden toch? Wie weet? Zal dan sowieso maar om één of twee namen gaan maar zeker niet het merendeel want de teams dat zich bezig houdt met de festivals is verschillend. Geld kan bij iedereen maar 1x uitgegeven worden toch? Klopt. Maar voor FACTS liet je toch ook niet Breda of Brussel Stripfeest links liggen. :-p Maak maar dat je een goed spreidingsplan hebt voor je geld :-p Quote Link to comment
grim Posted November 26, 2015 Share Posted November 26, 2015 met nog een vier maanden te gaan, is het niet al tijd voor de eerste aankondigingen Quote Link to comment
Richard Boom-vavavoom Posted November 26, 2015 Share Posted November 26, 2015 hahahaha. Goed punt Quote The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor Link to comment
feli Posted November 26, 2015 Share Posted November 26, 2015 Ik heb mij in september super goed geamuseerd op FACTS.Helaas komt dit midden in de drukste periode op mijn job en sta ik die week nog eens alleen met de kinderen. Ik zal er dus zeker niet tafelen. Hopelijk lukt het wel om één dag te gaan.Heb dubbel gevoel bij de aankondiging. Enerzijds ben ik heel enthousiast want heb me er altijd super goed geamuseerd. (ga al sinds 2005)Langs de andere kant vrees ik de overload. Maar je bent natuurlijk niet verplicht tweemaal op één jaar te gaan. Als het evengoed georganiseerd blijft nu ze twee edities doen kan niemand natuurlijk klagen. Quote Survivor of the big PC crash of 2014http://davidfelizardareal.tumblr.com/http://www.hallovaarwel.be/ Link to comment
Yncke Posted November 26, 2015 Share Posted November 26, 2015 Facts - Your Belgian Comic Con : 2/3 April 2016Niet meer voor de Benelux? Quote yncke.be Link to comment
Richard Boom-vavavoom Posted November 26, 2015 Share Posted November 26, 2015 Antwerp Convention is overgenomen door Artexis. Net als DCC en FACTS. Er komt dus vast nog wel een oplossing. Quote The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor Link to comment
SPeeDy Posted November 26, 2015 Share Posted November 26, 2015 Wanneer start de ticketverkoop? ???? Quote Tomorrow Saturday Sunday Today is my favorite day Link to comment
shakeitupguy Posted November 27, 2015 Author Share Posted November 27, 2015 Wanneer start de ticketverkoop? Normaliter midden december. Quote Link to comment
nobody Posted November 27, 2015 Share Posted November 27, 2015 Ah, memories... doet me aan 1993 denken, twee keer FACTS Quote Link to comment
shakeitupguy Posted November 27, 2015 Author Share Posted November 27, 2015 Ah, memories... doet me aan 1993 denken, twee keer FACTS Of 1998 Quote Link to comment
nobody Posted November 27, 2015 Share Posted November 27, 2015 Of 1998 Het begin van de ICC periode. Was een stuk makkelijker voor mij, en Betty Boop was ook niet ver De eerste editie van 1993 was ik er niet bij, maar de tweede wel. waar is den tijd... Quote Link to comment
shakeitupguy Posted November 27, 2015 Author Share Posted November 27, 2015 Het begin van de ICC periode. Was een stuk makkelijker voor mij, en Betty Boop was ook niet ver De eerste editie van 1993 was ik er niet bij, maar de tweede wel. waar is den tijd... Ha, de folder van 1998 met George Perez. Die dus 17 jaar later terug op FACTS was. Time flies. En hadden we nog een website a la www.ping.be/facts Quote Link to comment
nobody Posted November 27, 2015 Share Posted November 27, 2015 In 93 lagen er flyers op den toog van den Betty Boop. Quote Link to comment
shakeitupguy Posted November 27, 2015 Author Share Posted November 27, 2015 De juiste stripwinkel, woonplaats of kameraden hebben was toen nodig om ervan op de hoogte te zijn, denk ik. In die tijd wel :-p Quote Link to comment
shakeitupguy Posted November 28, 2015 Author Share Posted November 28, 2015 Om alle misverstanden te vermijden. De oktober editie van FACTS gaat dus wel door. :-) Quote Link to comment
Lecram Posted November 29, 2015 Share Posted November 29, 2015 Begrijp ik nu dat er drie comic cons in 1 maand zijn? Twee keer Gent is een keuze voor de korte termijn, meestal niet de beste keuzes..... Quote Link to comment
SPeeDy Posted November 29, 2015 Share Posted November 29, 2015 Namen, namen, wij willen namen Quote Tomorrow Saturday Sunday Today is my favorite day Link to comment
mojo Posted November 30, 2015 Share Posted November 30, 2015 Gaat de Antwerp Convention nog wel door in 2016? Staat niets van op hun website die buiten een dank u pagina ook niets meer bevat. Heeft Facts mss de concurrentie opgekocht om onder hun eigen naam een voorjaarsbeurs te organiseren? Zou me niet zo onlogisch lijken vermits Antwerpen heeft aangetoond dat er wel een publiek voor is en Facts is als merk een stuk groter en bekender. Quote This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.” Link to comment
Richard Boom-vavavoom Posted November 30, 2015 Share Posted November 30, 2015 Begrijp ik nu dat er drie comic cons in 1 maand zijn? mij is gezegd " komt goed " dus ik wacht nog ff rustig af. Maar meer weet ik nog niet. Namen, namen, wij willen namen IK OOK Ik wil ook een updated website Ik wil heel veel Heeft Facts mss de concurrentie opgekocht om onder hun eigen naam een voorjaarsbeurs te organiseren? is een hele logische redenatie eigenlijk! Good thinking! Maar volgens mij (maar zoals gezegd... ik weet niet alles en ik wil HEEL veel wat niet altijd (soms zelfs nooit) doorgang vindt) is dit niet het geval. Zoals je ziet is alles heerlijk in flux (beweging) en kunnen enkel de echte FACTS-goden met echte antwoorden komen. Dus geen ge-erger maar gewoon wat ge-duld, denk ik zo. En ja, daar heb ik zelf ook wel eens moeite mee Quote The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor Link to comment
Tweetie Posted December 1, 2015 Share Posted December 1, 2015 Begrijp ik nu dat er drie comic cons in 1 maand zijn? Nee, er zijn er VIER binnen zeer korte tijd: Comic Con Brussels, Dutch Comic Con, FACTS, Antwerp convention. Quote Link to comment
Richard Boom-vavavoom Posted December 1, 2015 Share Posted December 1, 2015 Mijn mening? Ik geloof dat 95% van de bezoekers van DCC Hollanders zijn die nog nooit naar een comicon zijn geweest. Die dus niet naar Gent komen of zullen gaan. Wellicht dat ze de smaak te pakken hebben gekregen en nu wel eventueel gaan toeren in de regio, maar dat geloof ik niet. Ik geloof ook dat die in Brussel genoeg francofielen zal trekken die niet naar NL-talige gebieden durven trekken, om levensvatbaar te worden. We zullen echter zien wat de toekomst gaat brengen. Quote The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor Link to comment
velden8 Posted December 1, 2015 Share Posted December 1, 2015 Mijn vermoeden? Heeft DCC werkelijk bestaansrecht? Of was er gewoon behoefte aan een dergelijke beurs in het voorjaar? Met een crew van FACTS die zijn strepen heeft verdiend en alle negatieve aandacht rondom de organisatie van DCC heb ik het vermoeden dat dit nu getest wordt. Voor welke beurs kiest de bezoeker? Voor beide zal het waarschijnlijk teveel worden voor de meesten. (die hards uitgezonderd). Altijd met veel plezier naar FACTS geweest, zal wederom een succes worden verwacht ik. Ik vrees toch een beetje voor DCC, maar wellicht hebben veel mensen reeds kaarten in de voorverkoop gekocht. Quote Link to comment
shakeitupguy Posted December 1, 2015 Author Share Posted December 1, 2015 Nee, er zijn er VIER binnen zeer korte tijd: Comic Con Brussels, Dutch Comic Con, FACTS, Antwerp convention. Er zijn er wel meer in Europe die in die periode vallen. Ik kom alle vlug aan het dubbele van beurzen bij buurlanden alleen al. DCC : zoals Richard vertelt is dit voor Hollanders. Die hebben lang moeten wachten voor zo'n initiatief en heeft dus zeker een bestaansrecht CCB : Is een lokaal initiatief en niet (mede-) opgezet door de Amerkaanse grote spelers (wat bij Paris Comic Con wel zo was). Ik ga er mij verder ook niet over uit spreken FACTS : we komen tegemoet aan een jarenlange vraag om ook in het voorjaar een editie te houden AC : officiële mededeling hieromtrent volg spoedig. Niemand verplicht je om naar allemaal te gaan. Kies maar dewelke die het interessants voor je lijkt. Ik zou het wel weten Quote Link to comment
Recommended Posts