Ga naar inhoud

Facts - Your Belgian Comic Con : 22/23 Oktober 2016


shakeitupguy

Recommended Posts

  • 3 weeks later...

seg euhm, het is januari en Facts is binnen 3 maanden. Al wat meer info die mag worden vrijgegeven?

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

Misschien gaat het beter als je de volgorde omdraait.  :e007:

Je moet het zien als een grote autostrade.

Meerdere rijvakken, maar af en toe is er wel op een rijstrook was file  :e012:

 

Maar we zijn druk bezig en we kunnen wel zeggen dat we toch al terug tevreden mogen zijn (nooit voldoende natuurlijk).

Altijd spannend om te horen van Stefaan wanneer hij zal beginnen met de eerste namen.

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Alles op zijn tijd :e005:

Er wordt gewerkt aan ticketverkoop, update van de website en uiteraard nog aan het ronselen van tekenaars & guests.

 

2 zaken zijn nu actief :

- nieuwe website : http://facts.be/

- ticketverkoop is begonnen : http://facts.be/tickets/

 

Klopt, er is nu ook een Earlybird (toegang reeds om 9u) voor de zondag. :e005:

 

We beginnen nu met het vluchten boeken voor de tekenaars dus de eerste aankondiging is voor heel binnenkort.

Link naar reactie

2 zaken zijn nu actief :

- nieuwe website : http://facts.be/

- ticketverkoop is begonnen : http://facts.be/tickets/

 

Klopt, er is nu ook een Earlybird (toegang reeds om 9u) voor de zondag. :e005:

 

We beginnen nu met het vluchten boeken voor de tekenaars dus de eerste aankondiging is voor heel binnenkort.

 

Dat is dan wel blind kopen, want er is nog niets bekend van wie er zal gaan komen. 

Link naar reactie

Nog geen enkele naam, maar wel tickets verkopen????

..niet echt netjes..  er zijn mensen die vrij moeten vragen van werk, dan moeten er wel wat leuke namen komen!

Hopelijk gaat het niet zoals afgelopen jaar; ondanks early bird en tijdig aanwezig, had het Facts team ruim voor de opening al de tickets voor Lee bermejo uitgedeeld :(

Ik ben toen ook vrijwel meteen naar huis gekeerd! v..hopelijk dit jaar iets netter, verkoop of verveil dan ook wat commissie werken (voor een goed doel, oid)

Dus ik wacht nog met het kopen van tickets. eerst wat info!!

Link naar reactie

Amaai... Liefeld zit ook op dit forum...  :e010:

 

Straf hé  En zonder al te veel schrijffouten. :e007:

 

Nog geen enkele naam, maar wel tickets verkopen????

..niet echt netjes..  er zijn mensen die vrij moeten vragen van werk, dan moeten er wel wat leuke namen komen!

Hopelijk gaat het niet zoals afgelopen jaar; ondanks early bird en tijdig aanwezig, had het Facts team ruim voor de opening al de tickets voor Lee bermejo uitgedeeld :(

Ik ben toen ook vrijwel meteen naar huis gekeerd! v..hopelijk dit jaar iets netter, verkoop of verveil dan ook wat commissie werken (voor een goed doel, oid)

Dus ik wacht nog met het kopen van tickets. eerst wat info!!

 

 

Ieder beslist zelf wanneer hij tickets aanschaft. Heel wat bezoekers komen niet voor de guests en zijn superblij dat ze nu reeds hun ticket kunnen kopen. Als je dat niet netjes vindt, dan wacht je gewoon op de guest aankondigen.

 

Verleden jaar werden er bij Lee Bermejo geen kaartjes, tickets of genummerde papiertjes uitgedeeld. Er werd met een lijst gewerkt waar de eersten die aan de deur stonden (allemaal reeds voor 6u, u ook?) hun naam hebben kunnen schrijven op de lijst aan de stand van de tekenaar. Op zaterdag waren dat 8 namen en op zondag 5 namen. Op zondag heeft de tekenaar eerst nog een aantal tekeningen afgewerkt van de zaterdag omdat hij zaterdagmiddag onwel was geworden.

 

Iedereen die vroeger dan deze eerste bezoekers aan de stand was, werd beschouwd als handelaar en mocht hun naam niet op de lijst plaatsen. Zo was de lijst op zondagochtend voor de opening reeds gevuld met handelaars. Dat is iets wat wij niet netjes vinden en daarom werd deze lijst geschrapt in samenspraak van Lee Bermejo en dit dus in voordeel voor de betalende bezoekers. :e005:

 

Indien tickets of prints (die als ticket gelden) werden gegeven, gebeurde dat ook pas bij de opening aan de kassa van de Artist Alley

Link naar reactie

Straf hé  En zonder al te veel schrijffouten. :e007:

 

 

Insiders grapje? Mogen wij ook mee lachen? Of is dit de manier hoe er bij de FACTS organisatie met kritiek om wordt gegaan?

 

Zou iedere early bird koper niet een eerlijke kans verdienen gezien het feit dat dit juist de reden is dat je zo'n duur ticket koopt? Of moeten we over 2 jaar al een dag van tevoren voor de deur liggen?

Cruciaal in deze is of het vooraf bekend was dat in het geval van Bermejo er met een lijst werd gewerkt ipv tickets? Als dit transparant op de website van tevoren gecommuniceerd is dan heeft deze klager niet zoveel recht van spreken.

Zo niet dan heeft de organisatie wel wat te verbeteren naar mijn mening.

Link naar reactie

Insiders grapje? Mogen wij ook mee lachen? Of is dit de manier hoe er bij de FACTS organisatie met kritiek om wordt gegaan?

 

Neen, geen insiders grapje. Is een grappige commentaar op die vermelding van Rob Liefeld van Koen.

 

Insiders grapje? Mogen wij ook mee lachen? Of is dit de manier hoe er bij de FACTS organisatie met kritiek om wordt gegaan?

 

Zou iedere early bird koper niet een eerlijke kans verdienen gezien het feit dat dit juist de reden is dat je zo'n duur ticket koopt? Of moeten we over 2 jaar al een dag van tevoren voor de deur liggen?

Cruciaal in deze is of het vooraf bekend was dat in het geval van Bermejo er met een lijst werd gewerkt ipv tickets? Als dit transparant op de website van tevoren gecommuniceerd is dan heeft deze klager niet zoveel recht van spreken.

Zo niet dan heeft de organisatie wel wat te verbeteren naar mijn mening.

Wij geven de voorkeur aan diegenen die de moeite doen om eerst aan te schuiven. Op sommige andere beurzen zijn het de eerste handelaars die zich op een lijst zetten of aanschuiven. Een ideaal systeem bestaat sowieso niet en je gaat altijd liefhebbers hebben die uit de boot vallen zeker met een tekenaar die maar een dozijn tekeningen maakt.

Maar gelukkig zijn er tekenaars zoals George Perez die dan wel weer bijna iedereen heeft tevreden gesteld met een tekening.

 

Cruciaal in deze is of het vooraf bekend was dat in het geval van Bermejo er met een lijst werd gewerkt ipv tickets? Als dit transparant op de website van tevoren gecommuniceerd is dan heeft deze klager niet zoveel recht van spreken.

Zo niet dan heeft de organisatie wel wat te verbeteren naar mijn mening.

 

Er is nog iets veel crucialer namelijk de tekenaar die deze informatie aanlevert. Sommigen delen die mee, anderen niet.

Algemeen werken comic-tekenaars met een lijst op beurzen.

Link naar reactie

het is inderdaad jammer dat veel kritiek hier weg gelachen wordt, zwegt ook wat over de mensen zelf.

Ik ga jaren met plezier naar beurzen, maar dit soort (spontane) regelingen verzieken het voor mij.

Ik moet een behoorlijk eind reizen om bij de beurs te komen. Als ik geweten had dat er om zes uur de tickets voor Bermejo uitgedeeld werden, was ik er ruim op tijd geweest!

Maar dit was niet bekend, sterker nog de omschrijving was anders op de site (geen pre tickets voor Bermejo).

..ik vind het jammer dat hier niet voldoende rekening mee gehouden word!

..ja , ik was tijdig aanwezig (6;45, voor een deur die ps om 9uur opengaat + een reistijd van Haarlem tot Gendt  ..fijn om te horen dat ik 'te laat'was voor een spontaan iets...)

Kritische puntjes zij n er ook om een tip/ verbeter punt mee te geven  ..leer er eens mee omgaan!

ik ga mij er niet meer druk over maken, plezier in mijn hobby staat voorop.

Ik hoop gewoon dat de organisatie iets redelijker is dan afgelopen jaar (dit heeft alleen betrekking op het Bermejo verhaal, verder prima!)

Tip (voor de grote namen); neem 3 commissie plekken, veil deze voor een goed doel ..zo heeft iedereen een kans, naast alleen de snelle renners en voordringers.

Veel plezier met de schrijffouten eruit te plukken!!

Link naar reactie

het is inderdaad jammer dat veel kritiek hier weg gelachen wordt, zwegt ook wat over de mensen zelf.

 

Ooo wacht even aub! Wij zijn hier altijd goedgemutst en de kritiek wordt serieus genomen en in geval van jouw kritiek wordt die gewoon ontzenuwd omdat het niet klopt wat je zegt. Daarnaast is het zo dat je niet eens de moeite neemt om je in te loggen en als anonieme gast hier meteen (onterechte) kritiek komt spuien.

 

Jij zegt

Ik ga jaren met plezier naar beurzen, maar dit soort (spontane) regelingen verzieken het voor mij.

Ik moet een behoorlijk eind reizen om bij de beurs te komen. Als ik geweten had dat er om zes uur de tickets voor Bermejo uitgedeeld werden, was ik er ruim op tijd geweest!

Maar dit was niet bekend, sterker nog de omschrijving was anders op de site (geen pre tickets voor Bermejo).

..ik vind het jammer dat hier niet voldoende rekening mee gehouden word!

 

 

Degene die vooraan staan (en dus eerst bij de stand waren) hadden eerste keus.  En dus inderdaad GEEN pre-tickets!

Zoals gezegd al

Er werd met een lijst gewerkt waar de eersten die aan de deur stonden (allemaal reeds voor 6u, u ook?) hun naam hebben kunnen schrijven op de lijst aan de stand van de tekenaa

 

Er waren gewoon erg veel fans voor Bermejo. Daar zijn wij als organisatie blij om, maar natuurlijjk zouden wij zelf ook willen dat er meer getekend kon worden.

 

 

 Als ik geweten had dat er om zes uur de tickets voor Bermejo uitgedeeld werden, was ik er ruim op tijd geweest!

 

Dat is dus niet correct. Er waren er enkel die NOG eerder voor de deur stonden. En die waren eerder bij de stand.

 

Tip (voor de grote namen); neem 3 commissie plekken, veil deze voor een goed doel ..zo heeft iedereen een kans, naast alleen de snelle renners en voordringers.

 

 

 

Kijk.. dat is an sich wel een goed idee! Die gaan we eens keihard bespreken!

 

Nou, verder hoop ik dat je idd nog veel plezier mag hebben, dat je niet af werd geschrikt, en ik hoop ook dat ikzelf geen onwaarheden heb lopen spuien. Zelfs ik heb het af en toe mis. :D

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie
Quote
"Als ik geweten had dat er om zes uur de tickets voor Bermejo uitgedeeld werden, was ik er ruim op tijd geweest!"

 

Dat is dus niet correct. Er waren er enkel die NOG eerder voor de deur stonden. En die waren eerder bij de stand.

 

Ik kan je logica hier niet volgen.

 

Als het bekend was gemaakt hoe tickets verdeeld zouden worden, had hij wel degelijk kans gemaakt. Al betwijfel ik het dat iemand die uit Haarlem moet komen, dan wel voorop in de rij had gestaan.

Link naar reactie
Als het bekend was gemaakt hoe tickets verdeeld zouden worden, had hij wel degelijk kans gemaakt.

 

nou. Er werd dus met een lijst gewerkt. En dat wisten we pas op de zaterdagochtend.

 

 

Even voor alle duidelijkheid:  elk jaar gaan we vanaf het EERSTE contact met de tekenaars al vragen stellen als "hoeveel sketches per dag, hoe ga je te werk, werk je met lijsten of tickets, hoe hoe en nog meer hoe'.  En soms wordt hier géén antwoord op gegeven en kunnen we de volgende pagina er dus NIET mee updaten:

http://facts.be/how-to-get-sketches-at-f-a-c-t-s/

 

Ik weet eerlijk gezegd niet welke beurs zoveel moeite doet om dit kenbaar te maken, als bij FACTS.

Maar aangezien wij zelf ook fans zijn, willen we dit voor de bezoekers ook altijd zoveel mogelijk duidelijk hebben.

 

Wat we wéten, noteren we en maken we bekend.

In het geval van Bermejo was dus niets méér bekend dan dat we bekend hebben gemaakt. We hebben zelfs handelaren van de lijst afgehaald omdat voor ons dit niet eerlijk lijkt.

 

 

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie

Helaas zal je dit soort zaken altijd blijven houden.

Artiesten bepalen soms zelf later hoe of wat ze doen, dus op zich prima, is ook het leuke van verzamelen, soms heb je geluk en soms zit het tegen.

En inderdaad, Gent is altijd heel goed met zijn informatievoorziening.

 

In San Diego heb ik afgelopen jaar mij zitten verbazen over de superstrakke organisatie.

Een groot nadeel bij FACTS is dat je voor de deur staat, dan gaan de deuren open en rent/haast iedereen zich alle kanten op, met gezeur/onvrede etc.

Je zou (net als in SD) aparte rijen kunnen vormen voordat je de zaal ingaat, waar eventueel tickets worden uitgedeeld voor een bepaalde rij binnen, je kan dus maar in 1 rij staan.

Voordeel daar was waarschijnlijk dat de accommodatie prachtig is met veel aparte toegangsmogelijkheden en dus veel mogelijkheden voor aparte rijen.

 

Ik vind Gent altijd prima geregeld, maar blijft de locatie zwak vinden (met catering als dieptepunt, maar ook parkeren/toegankelijkheid).

Als ik tijd heb, ga ik zeker weer langskomen met early bird...... 

Link naar reactie

Als je weet hoeveel tekeningen een tekenaar kan en wil maken, dan is het naar mijn mening het eerlijkste om iedereen de gelegenheid te geven zich voor een bepaald tijdstip in te schrijven voor een dédi. En dan verloot je onder het aantal inschrijvers de beschikbare tickets, die men dan ook pas hoeft te betalen. Dan hebben mensen die later komen net zo veel kans als mensen die al vroeg voor de deur liggen. En dan hebben standhouders en organisatiemedewerkers en -vrijwilligers net zo veel kans als een ander, want dat zijn vaak ook liefhebbers.

 

Om te voorkomen dat iemand heel erg veel geluk heeft en bij elke loting wordt getrokken, zou je nog een bovengrens aan het aantal tickets dat iemand kan verzilveren kunnen toevoegen.

 

Dit alles natuurlijk wel in samenspraak met de tekenaars.

Link naar reactie

Als je weet hoeveel tekeningen een tekenaar kan en wil maken, dan is het naar mijn mening het eerlijkste om iedereen de gelegenheid te geven zich voor een bepaald tijdstip in te schrijven voor een dédi. En dan verloot je onder het aantal inschrijvers de beschikbare tickets, die men dan ook pas hoeft te betalen. Dan hebben mensen die later komen net zo veel kans als mensen die al vroeg voor de deur liggen. En dan hebben standhouders en organisatiemedewerkers en -vrijwilligers net zo veel kans als een ander, want dat zijn vaak ook liefhebbers.

 

 

Dan hoeven die mensen ook niet meer vroeg voor de deur te liggen.

Wat is het probleem? Ik ben van mening dat het logisch is, dat iemand om 03.00 uur 's nachts ervoor over heeft om voor een deur te staan. Meer recht heeft dan iemand (zelfs met een early bird) die pas om 08.45 uur komt aanlopen. Uitslapen doen we allemaal graag. Wat iemand bereid is over te hebben voor zijn passie mag best een bepalend onderscheid creeren.

 

Zelf kwam ik afgelopen jaar om 06.05 uur aan en had geen "ticket" voor een tekenaar ontvangen. Let wel, dus om 03.00 opgestaan en vertrokken om op zo'n tijdstip in Gent aanwezig te zijn. Er stonden desondanks al ruim 30 man.

Bermejo was mij uiteindelijk niet gelukt, maar genoeg andere mooie zaken wel.

Een wijs man vertelde me ooit. Vier je successen. Kijk niet naar wat je niet gelukt is, maar naar alles wat je wel gelukt is.

 

Handelaren zijn altijd eerder binnen dan de bezoekers. Voor hun is het een werkdag en geen dag om o.a. hun eigen potentiele klanten af te troeven bij een tekenaar. Hoeveel mensen wel niet bereid zijn om graag een handelaar te "helpen" om eerder binnen te geraken. Dat hier op gelet wordt vindt ik zeer correct. 

Link naar reactie

Dat antwoord was voorspelbaar, maar niet iedereen kan zichzelf zomaar vrijmaken wanneer het schikt. (Ik heb het eigenlijk geeneens over mezelf wat nachtwerk betreft trouwens. Een maat van me is ambulancier en vrijwilliger bij de brandweer). Zelf heb ik ook nog weekends moeten vrijhouden voor cons, maar met de gigantische lijst dit jaar zal er sowieso wel iets goed vallen. 

Ik vind het gewoon onnozel dat mensen het normaal lijken te vinden dat er types zijn die 's nachts enkele uren voor gesloten deuren gaan staan om x-aantal uren later ergens als eerste binnen te mogen. 

Link naar reactie

Ik weet eerlijk gezegd niet welke beurs zoveel moeite doet om dit kenbaar te maken, als bij FACTS.

Maar aangezien wij zelf ook fans zijn, willen we dit voor de bezoekers ook altijd zoveel mogelijk duidelijk hebben.

 

Wat we wéten, noteren we en maken we bekend.

In het geval van Bermejo was dus niets méér bekend dan dat we bekend hebben gemaakt. We hebben zelfs handelaren van de lijst afgehaald omdat voor ons dit niet eerlijk lijkt.

 

Voor alle duidelijkheid: ik zeg niet dat jullie het in dit geval beter hadden kunnen aanpakken of dat er iets fout gegaan is, maar alleen dat ik je antwoord onlogisch vond.

 

Met ieder systeem zijn er mensen die buiten de boot vallen. En mensen die dichterbij wonen, zullen minder moeite hoeven te doen om er vroeg bij te zijn dan mensen die van ver moeten komen.

Link naar reactie

Ik vind het gewoon onnozel dat mensen het normaal lijken te vinden dat er types zijn die 's nachts enkele uren voor gesloten duren gaan staan om x-aantal uren later ergens als eerste binnen te mogen. 

 

Als je iets als tig keer hebt meegemaakt, dan weet je hoe het werkt, ook al lijkt dat voor een buitenstaander een ridicule gang van zaken. 

Link naar reactie

Als je iets als tig keer hebt meegemaakt, dan weet je hoe het werkt, ook al lijkt dat voor een buitenstaander een ridicule gang van zaken. 

 

Ik verbaas me niet dat dergelijke dingen gebeuren, ik ben niet wereldvreemd. Het is niet omdat je weet dat het zo werkt dat men het zomaar moet aanvaarden. Waarom geen week op voorhand je tentje opzetten aan de Expo? Waar ligt de grens van het aanvaardbare? 

Link naar reactie

Wat ik een beetje vreemd vind, is het verzet tegen alternatieven die al die wachtrijmensen een hoop nachtrust kan besparen.

vreemd niet. Ik denk dat de algehele organisatie in het geval van dedi-jagers geen aparte zaken gaat organiseren, die drukken op de totale organisatie. Dedi-lovers zijn namelijk maar een klein % van zo'n enorm event.

Het zijn juist de die-hards áchter de schermen die er extra veel tijd in steken, waar andere organisatieleden weleens achter de oren zouden kunnen krabben.

Ik zeg niet dat dit nu juist ook hier het geval is, trouwens.

 

Zo plezant kan dat toch ook niet zijn om om 3 uur uit je bed te robbelen en dan een hele dag temidden van de beursdrukte ....

 

 

Ach... soms is ook DAT een onderdeel van de spanning, van het genieten en van de gekozen hobby.

Soms zijn er ook mensen die uren of zelfs dagen in de rij stonden voor een nieuwe Ipad or Ipod of WhatNot.

 

Er zijn ook mensen die om 6 uur in de ochtend al in Rotterdam voor de oliebollenkraam stonden en daar 2 uur aanschoven voor een zak oliebollen!

 

Zal ik nog meer voorbeelden noemen? :D Ik raak helemaal op dreef en enthousiast van deze verbale verwikkelingen hier op de Reep :D

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie

Deze discussie doet me denken aan de inschrijvingen voor de kleuter/lager school hier in het Leuvense. Voor sommige scholen betekent dit 5 dagen kamperen. Wij hebben het er alleszins voor over gehad om ons verlof daaraan op te offeren en mekaar af te wisselen. Vanaf volgend schooljaar wordt je kind quasi random toegewezen. Dan ga ik toch liever kamperen hoor.

Link naar reactie

Er kan misschien gewerkt worden met Earlier bird en Earliest bird tickets...

 

Alle gekheid op een stokje: Early bird is gelimiteerd en je geraakt vlot binnen. Tekeningen gegarandeerd, terwijl dit bij de niet-Early birds mijns inziens voor heel wat tekenaars (Daedalus bv.) zeker niet meer het geval is. Wil je dan om 6u voor de deur gaan staan om toch maar die ene tekenaar te pakken te krijgen, so be it. Ieder z'n keuze, als je dat er voor over hebt. Ik ga er niet wakker van liggen.

Tomorrow  Saturday Sunday Today is my favorite day

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...