Ga naar inhoud

Facts - Your Belgian Comic Con : 22/23 Oktober 2016


shakeitupguy

Recommended Posts

Sorry, maar die discussie kan je voor alle bekende tekenaars / schilders / kunstenaars voeren. 

 

Is een miniem plaatje van Hergé uit Le Soir (7 op 7 cm) 7.000 EUR waard? 

Is een droedel van Picasso op de achterkant van een rekening 10.000 EUR waard?

Is een schilderij 1.000.000, 10.000.000, laat staan 100.000.000 EUR waard?

 

Wet van vraag en aanbod ... 

 

 

Wet van schaarste en aanbod...

Link naar reactie

Mijn broertje is ooit op een comic con in London voor een handtekening van Stan Lee.

Kosten waren (naar ik meen) 50,00 pond per handtekening.

Je had hiervoor een ticket nodig die je het recht gaf op zo'n handtekening.

Mijn broertje vertelde dat hij een nummer in de 800 reeks had en dat er mensen waren met ticket nummers van boven de 1000.

1 ticket gaf je het recht op 1 handtekening en 1 persoon mocht maximaal 8 tickets aanschaffen.

Zeer veel mensen voor hem kochten 8 tickets.

 

Ik geloof sterk in vraag en aanbod. Veel vraag naar een schaars product zal lijden tot een hogere prijs.

Kijk naar Silvester op de beurzen. Vroeger 1 boek kopen was 1 tekening. Later 2 boeken voor 1 tekening. Weer later 40,00 kopen voor 1 tekening.

Ondanks de gemaakte verandering bleven mensen komen voor de tekenaars die hij meebracht en wordt er geklaagd dat Silvester niet op de stripdagen stond in Rijswijk. Bij sommige mensen is het zelden goed. Maar wellicht komt dit mede doordat ze graag iets zouden ontvangen van een dergelijke artiest maar niet zijn prijzen ervoor willen neerleggen die hij kan en mag vragen.   

Link naar reactie

Heren, wat een irritatie onderling :e005: , $150 voor een klein tekeningetje, who cares, prima toch ?

Het feit dat hij het vraagt en dat het betaald wordt door liefhebbers zegt genoeg. Er zijn best tekenaars waarvoor ik dat rustig zou betalen.

Ik voel inderdaad ook enige afgunst in bepaalde berichten, waarom zou een koper dom zijn en een verkoper profiteur of overschat?

De koper is in ieder geval rijk genoeg en de verkoper weet zijn prijs..... :e005:

Link naar reactie

Matthew 'Matt' Hollingsworth

Bio:
For years he worked on visual effects for feature film, working for Stan Winston Digital, Rhythm and Hues Studios and Sony Pictures Imageworks. He worked on a total of seven films in those two years: Sky Captain and the World of Tomorrow, Elektra, Serenity, 'The Lion, The Witch and The Wardrobe', Fantastic Four, Superman Returns and his personal favorite, Surf's Up.

He currently lives in Samobor, Croatia with his son and wife.

Date of Birth: December 17, 1968
Birthplace: Southern California

Website: http://www.matthollingsworth.com
Blog: http://matthollingsworth.blogspot.com
Twitter: https://twitter.com/MDHollingsworth
Facebook: https://www.facebook.com/MDHollingsworth

 

 

 

Ik moest hem even opzoeken maar DAMN wat een gave naam en wat een prachtige tekeningen!!

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie

Fikse lijst al trouwens

 

Tony Moore
Jae Lee
Esad T. Ribic
Mike Collins
Olivier Brazao
June Chung
Nicolas Demare
Stefano Andreucci
Villagrasa crop
Vincenç Villagrasa
Kenny Rubenis
Jeremy Haun
David Wenzel
Miguel Angel Sepulveda
Fernando Dagnino
Javier Fernández
Rafa Garres
Mike Ratera

 

Wat is dat? 18 ofzo?

 

En nog meer te gaan?

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie

18 klinkt als best veel echter best wel veel comic artiesten.

5 Nederlands/vlaams vertaalde internationale stripboek tekenaars.

De rest franstalige tekenaars of comic artiesten.

Heb mijn early bird reeds in huis en ben persoonlijk fan van naar het Nederlands vertaalde stripboeken.

Dus als eerst naar DDB waar 4 van deze tekenaars zitten.

Zit Tillier trouwens bij Silvester ??

 

Ach, ik vermoed dat er nog wel een verrassing aan zit te komen.

De line-up is in ieder geval vele malen mooier dan op DDC. :e012:

Link naar reactie

18 klinkt als best veel echter best wel veel comic artiesten.

5 Nederlands/vlaams vertaalde internationale stripboek tekenaars.

De rest franstalige tekenaars of comic artiesten.

Heb mijn early bird reeds in huis en ben persoonlijk fan van naar het Nederlands vertaalde stripboeken.

Dus als eerst naar DDB waar 4 van deze tekenaars zitten.

Zit Tillier trouwens bij Silvester ??

 

Ach, ik vermoed dat er nog wel een verrassing aan zit te komen.

De line-up is in ieder geval vele malen mooier dan op DDC. :e012:

Van deze lijst zullen geen tekenaars te vinden zijn bij DDB en Silvester.

 

Volgende week nieuwe aankondigingen :-)

Link naar reactie

en we zijn nog lang niet klaar met dit feestje :)

Welke rol speelt u in dit feestje? Overal overenthousiast en dolgelukkig op reageren?

 

Het festival heeft dat niet nodig want het spreekt voor zich.

Link naar reactie

Welke rol speelt u in dit feestje? Overal overenthousiast en dolgelukkig op reageren?

 

Het festival heeft dat niet nodig want het spreekt voor zich.

 

Ik ben onderdeel van de Artist Alley sinds 2010. Vol gas sinds 2012 en eigenlijk altijd "overenthousiast en dolgelukkig" . Shakeitupguy en Devilcreator kunnen dat (mede-Artist Alley folks) beamen, denk ik zo :)

Kun jij niet enthousiast aan de slag gaan om ook voor DCC zo'n mooie lijst bij elkaar te krijgen? 

 

Ik vind dat Belgie / FACTS het wel hééél veel beter doet dan Nederland / DCC. 

Sadly gaat dat wegens een heel aantal persoonlijke redenen niet. Daarnaast heb ik mijn hart verpand aan die Belgen :) in de organisatie alsook het volk.

O... ik heb ook nog een gezin enzo :)

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie
Gast stripliefhebbert

Nou, nou... Ik heb enkele striptekenaars in mijn kennissenkring.  Geen enkele ervan is dakloos doordat ze geen buitenissige bedragen vragen voor alcoholstift-krabbels op een spelkaartje. 

Van enkelen, nochtans grote namen, weet ik dat je voor 300-400 € een perfect afgewerkte A4 pagina kan bekomen.  Dan heb ik liever dat dan 2 vlug-van-een-dédi-voorziene-kaartjes van Tony Moore.  Als artiest profiteer je van de dommigheid van mensen maar dat is inderdaad het goed recht van zowel de tekenaar als deze die dat ervoor willen betalen.

Sowieso zal ik hierdoor niet minder van enkele excellente comics, zoals Fear Agent, genieten die Moore getekend heeft.

 

http://www.tonymooreillustration.com/271/

 

Ik hoorde van een uitgeverij hier in het midden van Nederland dat een deelname aan dergelijke comicons/conventions een flink pak geld kost en of het nog wel rendabel is om te doen is nog maar de vraag. Nu goed, je krijgt er ook een goede organisatie voor terug, dus dat is het punt niet. En het lijkt mij nou ook niet dat ze (en dan bedoel ik niet alleen facts maar ook de andere conventions) zo'n bekende comictekenaar dezelfde prijzen laten betalen als de gewone standhouders, integendeel, de buitenlanders zullen wel betaald worden want die lokken publiek. Maar als ik die prijzen voor standhouders hoor, dan vind ik het eerder verbazingwekkend dat de andere tekenaars zo goedkoop zijn. Als je als uitgever daar staat, dan haal je er toch nooit je kosten terug uit zonder een joekel van een verplichte aankoop bij een tekening te vragen.

 

stel nou dat je als tekenaartje een weekendje op zo'n convention staat en je verkoopt enkel je boekies met een gratis tekeningetje erbij, dan ben je wel snel dakloos hoor als je alle conventions wil doen. 

 

nou ja, dat is nou eenmaal de stripwereld die we zelf gemaakt hebben, dus mogen die beurzen best vragen wat ze willen (organisatie kost ook klauwen vol geld) maar het lijkt er meer en meer op dat iedereen verdient aan "het product" de strip, behalve de tekenaars zelf. (en de winkeliers, die anno nu ook allemaal in de jordaan duiken)

 

de uitgevers halen hun kosten er wel uit en worden er niet rijk van maar kunnen het wel als hoofdberoep doen als ze het goed aanpakken, de distributeur heeft zijn geld ook wel beet, de drukker is netjes betaald en de vervoersmaatschappij die de boekjes naar hier brengt uit Roemenië krijgt z'n geld ook wel. De conventions hebben hun geld ook geroken (en ze hebben gelijk dat ze die halve gare cosplayers laten betalen. Mochten die cosplayers wat verstand in hun harses hebben, gingen ze zich effe verenigen en zeiden ze dat de beurzen maar moeten betalen om hen daar te laten rondlopen een hele dag. Maar goed, als je zelf wil betalen om een dag te mogen werken en een investering van honderden euro's te doen, verdien je niet beter), marketingafdeling krijgt zijn loon ook wel en de advertenties en affiches zijn ook betaald.

 

Ieder heeft zijn deel uit de koektrommel gehaald ... en de tekenaar mag blij zijn dat ie 15% krijgt van de 8,95 dat een boekje kost (en om 15% te krijgen moet je al een goeie zijn, heb ik me laten vertellen) zodat ie toch een dag minder in de week minder vakken moet vullen bij C1000 en een dagje per week vrij kan nemen om te tekenen.

 

rare jongens die Romeinen.

 

Maar goed, ik hoorde al van diezelfde uitgever dat ze het maar eens gaan bekijken of beurzen/conventions nog wel efficiënt zijn voor hen. 

Link naar reactie

Er zijn nog wat meer kanten aan het verhaal.

 

Ik zal er nog 1tje benoemen van een uitgeverij die ik ken; die heeft een heerlijke aftersales doordat via een beurs er veel mensen van potentiele kopers naar webshop-kopers zijn 'verhuisd' qua categorie.

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie

Het hele leven is toch vraag en aanbod.

 

Als de uitgever het niet rendabel vindt, moet hij vooral niet komen. Een beurs is niet alleen een eenmalige geldkwestie, maar moet passen in een plan, interesse van standhouder, toekomstvisie, klantenbinding, contacten etc. etc. 

 

Als tekenaars niet willen en het wordt ze niet verplicht in een contract, moeten ook zij vooral niet komen. Maar komen en zeuren is vreemd.

En niet eens met verdienmodel.................waarom komen ze dan niet op de Amerikaanse manier.......bijvoorbeeld $25,00 voor kopje, $75,00 bust en $150,00 full figure......

In San Diego huren tekenaars zelf stands en proberen ze originelen te slijten en maken ze ter plaatse commissions, prima toch, zal niemand problemen mee hebben.

En betalen voor een dedicace, waarom niet, dat is ieder zijn keuze.

Ik verheug me nu al op een bierviltje met tekening Tony Moore...... :e005:  :e005:  

Link naar reactie
Gast stripliefhebbert

Er zijn nog wat meer kanten aan het verhaal.

 

Ik zal er nog 1tje benoemen van een uitgeverij die ik ken; die heeft een heerlijke aftersales doordat via een beurs er veel mensen van potentiele kopers naar webshop-kopers zijn 'verhuisd' qua categorie.

 

tuurlijk zijn er meer kanten aan het verhaal. Dit was ook maar wat 1 uitgeverij me vertelde. Maar die "marketinggevolgen" zoals jij ze opnoemt zijn zo moeilijk meetbaar, dat maakt het nou net zo onduidelijk. Op korte termijn lijkt het wel dat je kopers verschuift en dat je aanwezigheid nut heeft gehad. Maar als je dat afweegt tegen een longitudinaal onderzoek, moet je ook in je statistiek meenemen of die klanten niet gewoon al bestaande klanten waren die ook gekocht zouden hebben via een ander contactkanaal. Misschien eentje met minder moeite, misschien duurder, misschien goedkoper. Moeilijk meetbare materie. Veel speculatie. Wel interessante materie ... what if .... :)

 

 

Het hele leven is toch vraag en aanbod.

 

dat vind ik niet hoor. de hele zakenwereld is vraag en aanbod en bemoeienissen van de overheid die via steekpenningen en lobbygroepen bepaalde belangen veilig stellen. Maar dat zou ons te ver van dit onderwerp leiden :) Ik vind het leven net zo heel weinig vraag en aanbod als het op niet zakelijk vlak aankomt. Ik ga toch ook niet aan mijn gezin volgens vraag en aanbod eten geven of televisietijd bepalen? Ik ga toch bij de buren niet op de koffie volgens vraag en aanbod? Dat lijkt mij net een consensus-; overleg- of vrije keuze model waar een maatschappij gelukkig maar op draait. Stel je voor dat je je gezin zou runnen volgens vraag en aanbod :D Maar goed, de zakenwereld is een schijnbaar model van vraag en aanbod en in dit geval van de conventions (deze micro-economische omgeving) gaat die vlieger wel op.

 

 

Als de uitgever het niet rendabel vindt, moet hij vooral niet komen. Een beurs is niet alleen een eenmalige geldkwestie, maar moet passen in een plan, interesse van standhouder, toekomstvisie, klantenbinding, contacten etc. etc. 

 

 

Nou, dat is dus net wat die uitgever aan het bekijken is, past dit binnen mijn model. Dat noem ik niet zeuren, dat noem ik onderzoek naar een goed businessmodel. Uitproberen van de markt. Aftoetsen van een efficiëntiemodel. Ik heb ook niet gezegd dat die uitgever kloeg maar gewoon dat ik de prijzen gezien heb. Ik heb er ook bij gezet dat je wel een goede organisatie voor je geld krijgt.

Ik zie ballon media en Sandaard uitgeverij bvb heel weinig op beurzen staan. Zij hebben blijkbaar voor zichzelf uitgemaakt dat die beurzen niet passen in hun businessmodel, of althans, dat vermoed ik dan toch maar. Overigens geen idee of ze naar facts komen, ik spreek nu over stripbeurzen in het algemeen. Maar hun klanten komen niet naar beurzen of conventions. Hun klanten van hun topverkopen gaan naar de hema en de blokker en dan naar de supermarkt waar ze dan in Vlaanderen hun SU reeksje meenemen. En klanten van het middenverkoop segment kopen hun reeksen toch wel, of ze nu op een stripbeurs gaan staan of niet. Vind ik een verstandig businessmodel. Geen geld investeren in een product dat je anders toch wel verkoopt via een ander kanaal. Geen twee keer een klant aanspreken die al gekocht heeft of toch wel gaat kopen.

 

 

Als tekenaars niet willen en het wordt ze niet verplicht in een contract, moeten ook zij vooral niet komen. Maar komen en zeuren is vreemd.

En niet eens met verdienmodel.................waarom komen ze dan niet op de Amerikaanse manier.......bijvoorbeeld $25,00 voor kopje, $75,00 bust en $150,00 full figure......

 

Sorry hoor, maar deze opmerking begrijp ik niet zo goed. Ik heb toch nergens gezegd dat tekenaars zeuren? Ik stelde me de vraag dat als tekenaars dezelfde prijzen moeten betalen (wat ik overigens niet weet, ik ken geen prijzen, enkel die van de uitgeverij) ze toch wel veel boekjes moeten verkopen om uit de kosten te geraken en dat het me niet verbaasde dat Moore die prijzen vroeg. Sterker nog, ik vind het een zeer verstandige zet van hem. Ik verbaasde me er gewoon over dat niet meer tekenaars dit doen. ok, omdat ze niet de populariteit hebben van Moore. Neem nou een gemiddelde tekenaar in Nederland of Vlaanderen, die kan geen 100$ vragen voor een kleine tekening, daar zit ik ook op jouw golflengte wat vraag en aanbod betreft. Ik ben het helemaal met je eens dat je als tekenaar een goed verdienmodel nodig hebt in 2016. Wil je een tekening in je boekje? Prima, boek kopen + 25€ voor een dédi. Tekening op los vel? Goed zo, kan allemaal, hier is de prijslijst. Ik ben het met je eens Lecram.

 

Maar stel dat je dat zou doen als Nederlandse tekenaar, hoe snel wordt je dan afgebrand als graaiert? Kijk maar naar de discussie over de beursuitgaves of die over Moore. 

 

Maar misschien bedoelde je die opmerking over mijn verdienlijstje waar de tekenaar helemaal onderaan staat? Dat is mijn gedachtengang maar hoor, geen gezeur van een tekenaar en ik kan niet eens een broodje bapau tekenen, dus kan je het geen gezeur van tekenaars noemen :D

 

En zoals ik al zei, als ik cosplayer zou zijn, ik ging eens een avondje bij Koos aan de bar zitten en stelde een mooie prijslijst op die beurzen mogen neertellen als ze goeie en professionele cosplay willen. Die conventions draaien o.a. op cosplayers, als die niet meer komen, gaan die conventions geen early birds meer nodig hebben. Eerder harken om het tumbleweed bij elkaar te houden :D

 

ik zeg niet dat facts inhalige rijke stinkerds zijn hoor. Het lijkt me sterk dat je rijk zou worden van het organiseren van zo'n conventions, en naar wat ik gehoord heb, organiseren ze dat allemaal best goed en dat kost ook geld, daar zeur ik ook helemaal niet over. ik verbaasde me eerder over het feit dat iedereen vindt dat ie daar aanwezig moet zijn aan die prijzen. Het lijkt me zo'n beetje het lege terras syndroom te zijn. Zit er niemand op je terras, dan zal er ook vaak niemand gaan zitten, maar van zodra er twee tafeltjes bezet zijn komen ze langs alle kanten aanzetten. Maar zo lang als de hype van die conventions blijft duren, hebben ze groot gelijk dat ze er hun koek op bakken. Straks zijn al die jongeren ook weer wat ouder en met hun 2,4 kinderen aan het rondhossen in de apenheul en hebben ze geen tijd en geld voor de comicons en heeft de nieuwe generatie weer een ander speeltje. (let op, komt vast iemand aandraven met, ja maar in amerika ... ) Dan blijf je over met die handvol die hards die je al jaren ziet. En waar ik overigens het grootste respect voor heb en helemaal niet misselijk over wil doen. Het is nu dat het moet gebeuren en dat die die conventions heel goed.

Link naar reactie

Even een extra gedachte dan: al die gasten die aan de grote Artist Alley tafels zitten? Die zijn uitgenodigd. Die zijn te gast.

En met die laatste gedachte laat ik jullie en ga me verder voorbereiden op een keileuk weekend, waar ik voor het eerst mijn zonen mee naar toe zal nemen!

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie
Gast stripliefhebbert

Even een extra gedachte dan: al die gasten die aan de grote Artist Alley tafels zitten? Die zijn uitgenodigd. Die zijn te gast.

En met die laatste gedachte laat ik jullie en ga me verder voorbereiden op een keileuk weekend, waar ik voor het eerst mijn zonen mee naar toe zal nemen!

 

inderdaad Boomvavavoom, die zijn betaald door wat de lokale standhouders dokken :D Je zou kunnen zeggen dat het floorfillers zijn, of je zou kunnen zeggen dat de grote meerderheid de lokale stand voorbij lopen naar de artist alley :D De waarheid ligt vast wel in het midden hoor en ik wil inderdaad niet zeuren. Ik bedacht me gewoon maar een paar dingen, meer niet ;)

Link naar reactie

Ik hoopte ook op namen van tekenaars.

U vraagt, wij draaien : :e005: 

 

Boerke’s Drawing Battle

 

If the pen really is mightier than the sword, then you’d better put on TWO helmets when you’re coming to Boerke’s Drawing Battle at FACTS Spring Edition. Because it’s going to be intense!

Pieter de Poortere, the artist behind the Boerke cartoons, will cross pencils with Kim Duchateau, the artist behind the Esther Verkest cartoons, in the ‘Boerkes Battle’.

Flemish comedian William Boeva will act as a referee and will bombard the two cartoonists with cool FACTS challenges.

Maybe they’ll have to draw Smeagol as a fine gentleman?

Maybe they’ll draw Teenage Mutant Ninja Sloths?

Who knows!

Whatever the case, you will be able to follow their struggles/epic wins on a big screen!

Who will be victorious and whose pencil point will break due to the onslaught of assignments? Come find out during FACTS Spring Edition!

Link naar reactie

Door ziekte is hij zwaar aangekomen..

Wat had hij dan? Ziet er beetje uit naar Prednisol idd.

 

Aan de andere kant: hij is nu 66!!! In zijn hoogtijdagen van McGuyver was hij 40. Dat is 24 jaar geleden!

Tijdens Stargate SG1 was hij 50. 16 jaar geleden.

 

Dan kan je lijf een heleboel veranderen :)

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie

U vraagt, wij draaien : :e005:

 

Boerke’s Drawing Battle

 

If the pen really is mightier than the sword, then you’d better put on TWO helmets when you’re coming to Boerke’s Drawing Battle at FACTS Spring Edition. Because it’s going to be intense!

Pieter de Poortere, the artist behind the Boerke cartoons, will cross pencils with Kim Duchateau, the artist behind the Esther Verkest cartoons, in the ‘Boerkes Battle’.

Flemish comedian William Boeva will act as a referee and will bombard the two cartoonists with cool FACTS challenges.

Maybe they’ll have to draw Smeagol as a fine gentleman?

Maybe they’ll draw Teenage Mutant Ninja Sloths?

Who knows!

Whatever the case, you will be able to follow their struggles/epic wins on a big screen!

Who will be victorious and whose pencil point will break due to the onslaught of assignments? Come find out during FACTS Spring Edition!

Kijk! Dát is nog eens een leuk event!!

 

Ook in de Artist Alley of is dit in zo'n lokaal met podium?

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie

ik ben zelf nog niet naar facts geweest, dus ik heb er geen idee van, maar wat doen die acteurs dan op zo'n convention? Zitten die handtekeningen uit te delen (waar je dan hoogstwaarschijnlijk voor moet betalen of is dat enkel voor de foto?) Of zitten ze in een soort van panel? Geven die een showke?

 

Ik was ooit lang geleden eens op een soort star trek convention in Duitsland (het nabouwen van de brug van the enterprise) en daar waren ook een drie of vier acteurs uit de serie. Uhura en drie kleinere rolletjes (dacht ik toch, het is al weer lang geleden) die in een panel dan vooraan zaten met de rest van de zaal vol stoeltjes. Dat die acteurs dat op vraag van de fans doen, dat begrijp ik. Maar wie geeft er nou geld voor een handtekening of een foto voor zo'n mensen, vraag ik me af. Of wie betaalt er nu een ticket om enkel naar zo'n schrijvende acteur te zitten kijken? (gesteld dat je enkel naar facts zou gaan voor de acteurs)

 

Wat doe je daar dan mee met zo'n foto. Laten zien aan die drie andere fans die er zelf ook eentje gekocht hebben , en dan aan de rest van je familie die niet eens weet wie dat is of zich verontschuldigend aan het voorhoofd krabt en vraagt waar het mis gegaan is in de opvoeding :D

 

Vreemd dat dit zo veel volk lokt en dat het zelfs nationaal nieuws is. Een acteur komt naar België, dat we dat nog mogen meemaken Mariette ...

 

Nu bon, ieder zijn goesting zeker? Ik vroeg het me gewoon af.

Link naar reactie

ik ben zelf nog niet naar facts geweest, dus ik heb er geen idee van, maar wat doen die acteurs dan op zo'n convention? Zitten die handtekeningen uit te delen (waar je dan hoogstwaarschijnlijk voor moet betalen of is dat enkel voor de foto?) Of zitten ze in een soort van panel? Geven die een showke?

 

 

Die zitten idd de hele dag (tegen betaling) te signeren, met fans op de foto (tegen betaling) en zitten in een panel cq Q&A (meestal gratis toegankelijk) voor de fans.

 

 

Nu bon, ieder zijn goesting zeker? Ik vroeg het me gewoon af.

 

 

Klopt. Ieder zijn ding. Fans van die TVseries van die acteurs hebben het er idd voor over.

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie

Die zitten idd de hele dag (tegen betaling) te signeren, met fans op de foto (tegen betaling) en zitten in een panel cq Q&A (meestal gratis toegankelijk) voor de fans.

 

 

 

Klopt. Ieder zijn ding. Fans van die TVseries van die acteurs hebben het er idd voor over.

 

Fijn voor deze mensen dat ze er hun hobby van maken en goed om te lezen dat de crisis dan helemaal niet zo erg is dan we wijsgemaakt werden. Maar dat de nationale nieuwsgaring daar dan over rapporteert, vind ik wel overdreven. Maar goed, aan de andere kant mag het nieuws van mij eigenlijk alleen maar hierover gaan in plaats van die zichzelf herhalende miserie van aanslagen, dreiging uit het oosten, politiek uit de tijd van Rome en moordenaars in auto's/moto's die vinden dat regels voor andere mensen gelden. Dat verhaaltje kennen we ondertussen al wel. Dus meer over deze dingen. Acteurs en tekenaars. Scenaristen en inkleurders die hun inspiratie delen. Gaffers en riggers die tips and tricks and how-to's doorgeven. 2nd production units die hun verhaal vertellen. 

Link naar reactie

Fijn voor deze mensen dat ze er hun hobby van maken en goed om te lezen dat de crisis dan helemaal niet zo erg is dan we wijsgemaakt werden.

Mijn mening? Escapisme (en dat gevoel en noodzaak is juist in tijden van crisis groter) in combinatie met goed georganiseerde events (in tegenstelling tot kleine stripbeurzen) zorgt ervoor dat FACTS de crisis nooit negatief heeft gevoeld in bezoekersaantallen.

 

Hoe het de komende periode zal gaan met de toename in events, dat weet ik niet.

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...