Ga naar inhoud

[Eerste Ronde (11)] Plaatje 56 Vs. Plaatje 33


nobody

  

47 leden hebben gestemd

  1. 1. Welk plaatje vind jij het 'beste'?

    • A
      33
    • B
      14


Recommended Posts

Welk van deze twee plaatjes vind jij het beste, leukste, belangrijkste, enz...?

 

Stemmen kan 7 dagen lang, daarna gaat de poll dicht.

Zeg voor wie je stemt en waarom, of niet. De bedoeling van een toernooi is naast een winnaar kiezen, ook discussie en fun. De indiener van het plaatje mag natuurlijk zoveel mogelijk uitleg geven, en zijn of haar keuze verdedigen.   :)

De winnaar van dit duel gaat naar de volgende ronde.

De verliezer valt af.

 

 

A:

post-585-0-72173700-1449230533.jpg

"Mijn tweede prentje uit Ragebol "De Droom van de Walvis" van Frank Pé, dit is me altijd bijgebleven tot de reeks in de laatste paar albums verwaterde tot een vakantie verhaal en esoterisch gezwets."

Bonte

 

 

B:

post-585-0-26310100-1448915469.jpg

"De openingsscene uit Southern Bastards. Nog maar recent gelezen en ik vond de eerste plaat direct wow. Doet me denken aan een Tarantino film qua sfeer."

Bart 01

Link naar reactie

B. Ik vind deze tekening grafisch en inhoudelijk interresanter. De boodschap van een schijtende hond met op de achtergrond de verwijzingen naar de kerkgenootschappen, en de wijze waarop het gras en bonen zijn getekend tot voorbij de kaders maken deze tekening voor mij de winnaar. Tekening À is mooi maar verder voor mij nietszeggend.

Link naar reactie

'I love the South. The South also scares the living shit out of me.'

 

Even wat omkadering bij mijn plaatje. In het voorwoord schrijven zowel auteur als tekenaar een stukje. Ze zijn beiden afkomstig van 'the south'. Er spreekt bij beiden duidelijk een haat liefde verhouding over deze streek. Ze schetsen geen al te fraai beeld van het Zuiden, maar toch ... houden ze er nog van.

 

Na het lezen krijg je deze plaat groot uitgesmeerd gepresenteerd. Witam omschrijft ze perfect: donker en niet veelbelovend. Je kan je direct voorstellen wat beide auteurs bedoelden: een streek van katholieke rednecks die schijt hebben aan alles en iedereen. Een rauwe tekening die deels doorloopt buiten de kadrering. Geen fraai beeld, maar wat een sfeerschepping!

 

Hieronder het voorwoord voor de geïnteresseerden:

 

post-712-0-59041200-1450605600_thumb.png

Link naar reactie

A kan niet echt zijn, dus B.

 

In B defeceert een hond fluo letters. Technisch gezien zou dat kunnen, indien hij ze eerst heeft ingeslikt. Maar hoe groot zijn de kansen dat die letters er dan in die volgorde uit komen? Die tekenaar neemt duidelijk een loopje met de werkelijkheid.

Link naar reactie

B. Ik vind deze tekening grafisch en inhoudelijk interresanter. De boodschap van een schijtende hond met op de achtergrond de verwijzingen naar de kerkgenootschappen, en de wijze waarop het gras en bonen zijn getekend tot voorbij de kaders maken deze tekening voor mij de winnaar. Tekening À is mooi maar verder voor mij nietszeggend.

 

helemaal zoals ik het dacht!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.








×
×
  • Nieuwe aanmaken...