Ga naar inhoud

[Eerste Ronde (29)] Plaatje 41 Vs. Plaatje 60


Yncke

  

48 leden hebben gestemd

  1. 1. Welk plaatje vind jij het 'beste'?

    • A
      21
    • B
      27


Recommended Posts

Welk van deze twee plaatjes vind jij het beste, leukste, belangrijkste, enz...?

Stemmen kan 7 dagen lang, daarna gaat de poll dicht.
Zeg voor wie je stemt en waarom, of niet. De bedoeling van een toernooi is naast een winnaar kiezen, ook discussie en fun. De indiener van het plaatje mag natuurlijk zoveel mogelijk uitleg geven, en zijn of haar keuze verdedigen. :)
De winnaar van dit duel gaat naar de volgende ronde.
De verliezer valt af.

A:

41.jpg

Marini - Aasgieren 3: Mijn eerste kennismaking met Marini, wat een overweldigend tekenwerk. Deze actiescene is fenomenaal: één en al beweging, maar geen vluchtlijntje te merken. Fantastisch kleurgebruik, indrukwekkende compositie. In pakweg 'De ster van de Woestijn' of 'De Schorpioen' staan ook nogal wat straffe platen, maar deze kende ik het eerst. Zodoende is hij wat meer blijven hangen :)

Bashdrive

B:

60.jpg

Obelix & Co., pagina 7

Goscinny en Uderzo

hamirubi

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Toen ik de plaat uit Asterix zag ingediend worden, dacht ik nog: daar stem ik zeker op. 

Maar dat is dan buiten Marini gerekend. Ik kan niet anders dan op De Aasgieren stemmen, wat was ik onder de indruk van die tekeningen. Ik kende Marini al uit Gipsy (en andere? ik ken de juiste volgorde van zijn reeksen niet meer) maar wat hij in De Aasgieren deed vond ik ongelofelijk.

 

Dat Camilla een sexy gothic babe is, zal ook wel geholpen hebben :)

Link naar reactie

Toen ik de plaat uit Asterix zag ingediend worden, dacht ik nog: daar stem ik zeker op. 

Maar dat is dan buiten Marini gerekend. Ik kan niet anders dan op De Aasgieren stemmen, wat was ik onder de indruk van die tekeningen. Ik kende Marini al uit Gipsy (en andere? ik ken de juiste volgorde van zijn reeksen niet meer) maar wat hij in De Aasgieren deed vond ik ongelofelijk.

 

Dat Camilla een sexy gothic babe is, zal ook wel geholpen hebben :)

 

2!

Link naar reactie

De computer heeft deze mooi tegenover mekaar geplaatst. Twee scenes waarin één persoon het tegen een overweldigende meerderheid aan vijanden opneemt, maar waarbij die ene persoon toch duidelijk de bovenhand heeft.

 

Uiteraard kies ik zelf voor A, vanwege de compositie, de diepte, het kleurgebruik (de rode furie van Camilla ten opzichte van de overwegend blauwe achtergrond en zwarte tegenstanders, heerlijk), de op het eerste gezicht onopvallende details (de lamp die in de tweede kader kapotgeschoten wordt bijvoorbeeld) die toch de sfeer enorm beïnvloeden.

 

Maar het mooiste eraan: dit is een scene die bulkt van de beweging, actie, dynamiek. En toch is dat nergens gesuggereerd door vluchtlijnen, digitale flou of andere tekentechnische effecten. Dit is een freezeframe, een actieshot met hoge sluitersnelheid. Verstilde schoonheid. Topwerk van een toptekenaar.

 

En daarom, beste forummers: stem A!

 

(Alhoewel B natuurlijk ook een leuke plaat is :) )

'If you can't be a good example, you'll just have to be a horrible warning' - Find me on Facebook

 

Link naar reactie

Pff, ik kan voor het eerst geen keuze maken. Indien het bovenste prentje bij A weggelaten zou zijn, zou ik wellicht voor A gestemd hebben, maar er staan teveel dingen die me storen in dat bovenste prentje.

B valt dan weer op door zijn platheid (qua diepte, niet qua onderwerp). Het zou een goeie puzzelillustratie zijn, maar dat maakt het daarom nog niet bijzonder mooi of knap.

 

Ik ga hier later nog eens op terug moeten komen.

Link naar reactie

 

B valt dan weer op door zijn platheid (qua diepte, niet qua onderwerp). Het zou een goeie puzzelillustratie zijn, maar dat maakt het daarom nog niet bijzonder mooi of knap.

 

 

 

Dat is dan weer typisch Asterix. Niet te veel dimensie, wel veel zwier.

Ah, voor mij zijn er weinig tekenaars die zo goed banale handelingen in beeld brengen als Uderzo en Franquin.

 

Toch ben ik ook fan van Marini, en de inkleuring.

 

Ik wil nog even twijfelen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.








×
×
  • Nieuwe aanmaken...