Kool Thing Posted January 19, 2016 Share Posted January 19, 2016 En hier zijn we weer. Plaats hier uw top 10 van 2016. Quote Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be ! Link to comment
Rik Posted January 19, 2016 Share Posted January 19, 2016 Da's snel. Ik kom nog niet verder dan: 1) Lone Sloane 2 2) Simon vd rivier integraal 2 maar misschien dat er dit jaar nog het een en ander wijzigt in mijn top Quote Omnia mutantur nihil interit Link to comment
Kool Thing Posted January 20, 2016 Author Share Posted January 20, 2016 Quote Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be ! Link to comment
Hardcover Posted January 20, 2016 Share Posted January 20, 2016 Tot nu toe: 1) Angel Wings 3 2) Buck Danny Classic 3 3) Apache Junction 2 4) De Man die Lucky Luke doodde (one shot) Quote "The bitterness about fragile softcovers remains long after the sweetness of low price is forgotten." Link to comment
Tweetie Posted January 20, 2016 Share Posted January 20, 2016 Ook eens een bijdrage leveren : 1. 2. 3. 4. 5. 6. 7. 8. 9. 10. Ik heb tot nu precies hetzelfde lijstje ! Quote Link to comment
SPeeDy Posted January 20, 2016 Share Posted January 20, 2016 1. Doomsday 2 2. Ruimtekruimels 3. De Rode Ridder 250 4. De man van nu 5. Roodhaar 2 6. Thorgal jonge jaren 4 7. Dwergen 1 8. Ythaq 13 9. Okko 10 10. Fables Deluxe 6 Uit de top: Elfen 8, East of West 5 Kandidaten: Nog te lezen: De Wezentrein 6, Drakenbloed 9, Übel Blatt 4, Master Keaton 6 Nog te kopen/op komst: Orakel 4, Wayward 3 Quote Link to comment
lukoste Posted January 21, 2016 Share Posted January 21, 2016 De vraag is voorlopig dus eerder wat de meest geanticipeerde strips van 2016 zijn. Voor mij zijn dat (als mainstream striplezer): - Integrales Bruno Brazil - Integrales Bruce J Hawker - Laatste deel Okko - Eerste deel Dwergen - Eerste deel Sensei - Orakel 4 - Jonge Jaren Blueberry 21 - Comanche bij Sherpa - Integrales Blueberry - XIII 24 Quote Link to comment
lukoste Posted January 21, 2016 Share Posted January 21, 2016 Het leest voor de helft als een reis terug in de tijd. Sowieso zijn de beste strips meestal deze die verrassen, geen formulestrips of retro-bundelingen, uitgaves waar je in het begin van het jaar nog niks of praktisch niks over wist. 1. Ik heb Bruno Brazil en Bruce J Hawker nog nooit gelezen, dus kijk ik uit naar die hopelijk fantastische integrales. Integrales zijn er (ook) voor een nieuw lezerspubliek, niet alleen voor de oude garde. 2. 'Meest geanticipeerd' is niet hetzelfde als 'beste'. Het kan best zijn dat XIII en JJ Blueberry weer teleurstellend zijn, toch kijk ik er op dit moment naar uit ze te kunnen lezen. 3. Iedereen gaat anders om met de hoeveelheid aan informatie die het leven ons aanreikt. Ik heb niet veel tijd om in het striplandschap op ontdekkingsreis te gaan, vandaar dat ik graag wou weten waar mensen echt naar uitkijken. Enige sturing is altijd welkom. Quote Link to comment
Timhardt Posted January 21, 2016 Share Posted January 21, 2016 voor mij is dat: verdere delen van het narrenschip goodnight punpun 1 en volgenden i am a hero 1 en volgenden planetes 2 afsluitende delen van dorohedoro afsluitend deel wolfsmund verdere delen van chi, real, Knights of sidonia en a silent voice. ik sta uiteraard open voor verrassingen allerhande. Quote Link to comment
Guest Kontiki Posted January 30, 2016 Share Posted January 30, 2016 Aha, heb jij hier een van de laatste exemplaren van de strip in De Striep meegenomen? Quote Link to comment
Winter Posted January 30, 2016 Share Posted January 30, 2016 Ik kan bovenstaande alleen maar bevestigen. Ik was er sceptisch over Maar ik ben helemaal om. Ik ben zeer benieuwd naar het andere werk van Tony Sandoval, helaas is dit niet in het Nederlands te verkrijgen. Quote Link to comment
Tweetie Posted January 30, 2016 Share Posted January 30, 2016 Aha, heb jij hier een van de laatste exemplaren van de strip in De Striep meegenomen? Zijn nu nog vast na te bestellen. Maar voor dit soort boeken geldt: op is op. Als ze uitverkocht zijn, zullen ze niet meer herdrukt worden. De mogelijk extra verkoop is qua oplage niet groot genoeg voor een herdruk . Quote Link to comment
Marinelli Posted January 30, 2016 Share Posted January 30, 2016 Ik kan bovenstaande alleen maar bevestigen. Ik was er sceptisch over Maar ik ben helemaal om. Ik ben zeer benieuwd naar het andere werk van Tony Sandoval, helaas is dit niet in het Nederlands te verkrijgen. Hmm, NOG niet in het Nederlands. :-) Quote Link to comment
Guest Kontiki Posted January 30, 2016 Share Posted January 30, 2016 Amaai, ze moeten dan zeer vlug buiten gezwierd zijn... Terecht! Wat een strip, wat een strip ! Vanmorgen stond er nog eentje. Maar we gaan hier geen Frommeltje-kwestie van maken, hé. Ik weet niet in welke mate ze nog moeten/kunnen aangevuld worden. Quote Link to comment
lukoste Posted January 30, 2016 Share Posted January 30, 2016 Ik heb em net op bol.com besteld. Het is momenteel toch geen weer om buiten te komen. Quote Link to comment
MartinMnd Posted January 30, 2016 Share Posted January 30, 2016 Ik heb een nieuwe nummer 1: 1. Patience (Daniel Clowes) 2. Rosalie Lightning: A Graphic Memoir (Tom Hart) 3. 4. 5. 6. 7. 8. 9. 10. Quote Link to comment
Kool Thing Posted January 30, 2016 Author Share Posted January 30, 2016 1. Het lijk en de bank http://www.stripspeciaalzaak.be/2016-Besprekingen/Lijk-Bank.htm 2. Kale Kop 3. Eugene 8 4. Louka 5. Carthago 6. Biebel 7. 8. 9. 10. Quote Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be ! Link to comment
Tweetie Posted January 30, 2016 Share Posted January 30, 2016 En ik nog twee maanden geduld hebben voor de Engelstalige versie... Waarom koop je de Nederlandse versie niet die beschikbaar is? Als je toch de voorkeur geeft aan anderstalige albums, kun je ook wel Kobijn in het Frans kopen Quote Link to comment
Metabaron Posted January 30, 2016 Share Posted January 30, 2016 1. Het lijk en de bank 2. Arthus Trivium Quote Link to comment
Rik Posted January 31, 2016 Share Posted January 31, 2016 1. Ik heb Bruno Brazil en Bruce J Hawker nog nooit gelezen, dus kijk ik uit naar die hopelijk fantastische integrales. Integrales zijn er (ook) voor een nieuw lezerspubliek, niet alleen voor de oude garde. 2. 'Meest geanticipeerd' is niet hetzelfde als 'beste'. Het kan best zijn dat XIII en JJ Blueberry weer teleurstellend zijn, toch kijk ik er op dit moment naar uit ze te kunnen lezen. 3. Iedereen gaat anders om met de hoeveelheid aan informatie die het leven ons aanreikt. Ik heb niet veel tijd om in het striplandschap op ontdekkingsreis te gaan, vandaar dat ik graag wou weten waar mensen echt naar uitkijken. Enige sturing is altijd welkom. De reeks Bruno Brazil heeft een aantal verhalen met een zeer onwaarschijnlijk en onlogisch plot en een aantal sterke en baanbrekende albums. Met de kennis van vandaag zou ik deze albums niet meer aanschaffen maar in mijn jeugd vond ik deze verhalen schitterend. Ik ga de integrales dus aanschaffen maar puur uit sentiment. Quote Omnia mutantur nihil interit Link to comment
Zwendel Posted January 31, 2016 Share Posted January 31, 2016 1. Ik heb Bruno Brazil en Bruce J Hawker nog nooit gelezen, dus kijk ik uit naar die hopelijk fantastische integrales. Integrales zijn er (ook) voor een nieuw lezerspubliek, niet alleen voor de oude garde. Zoals Rik al zei, ik zou toch oppassen met die 'realistische' strips uit die jaren ('70 en begin '80. Die hebben nogal een hoog Magnum P.I. gehalte. Best eens eentje proberen voor je de dure integrales koopt. Quote Link to comment
nobody Posted January 31, 2016 Share Posted January 31, 2016 De eerste van 2016 die op mijn lijst mag (ik heb er waarschijnlijk nog al enkele waar 2016 op staat). Eens kijken hoe lang ik deze lijst nu vol hou. Zo meestal rond mei stop ik er mee om de lijst bij te houden, wegens recente strips te moeilijk te vergelijken met strips die ik enkele maanden geleden las. 1. Lazarus vol. 4: Poison 2. 3. 4. 5. 6. 7. 8. 9. 10. Lazarus vol. 4: Poison is weer van een heel hoog niveau. Zeer graag gelezen. Quote Link to comment
Marinelli Posted February 1, 2016 Share Posted February 1, 2016 We gaan weer van start met een nieuwe top voor dit nieuwe jaar. Anders dan andere jaren, las ik in januari al heel wat nieuwe albums, dus gaat deze top meteen vliegend van start. Ik ben vrij zeker dat mijn nummer 1 het tot het einde zal uithouden, van de overige wordt het afwachten. 1. Patience (Clowes) 2. Lastman 8 (Vivès, Balak & Sanlaville) 3. Het Lijk en de Bank (Sandoval) 4. Kale Kop 1 (Ernst & Zidrou) 5. Louca 1 (Dequier) 6. Mjöllnir (Goux & Peru) Quote Link to comment
Guest Kontiki Posted February 1, 2016 Share Posted February 1, 2016 Ik heb de meeste strips van Daniel Clowes, ook veel niet-vertaalde, en ik moet jammer genoeg zeggen dat ik Patience het zwakste van allemaal vind, zowel de tekeningen (die niet op hetzelfde niveau staan als zijn vorige strips) als het zeer vervelende verhaal waar ik maar niet 'in' geraakte. Quote Link to comment
Marinelli Posted February 1, 2016 Share Posted February 1, 2016 Van uiteenlopende meningen gesproken ;-) Ik stoorde me niet aan het tekenwerk, en het verhaal vond ik eindelijk nog eens getuigen van ambitie. Dat miste ik toch wat bij Wilson en De Ideale Man. Ik was meteen gegrepen door het verhaal. Quote Link to comment
linthout Posted February 1, 2016 Share Posted February 1, 2016 Ik heb de meeste strips van Daniel Clowes, ook veel niet-vertaalde, en ik moet jammer genoeg zeggen dat ik Patience het zwakste van allemaal vind, zowel de tekeningen (die niet op hetzelfde niveau staan als zijn vorige strips) als het zeer vervelende verhaal waar ik maar niet 'in' geraakte. Patience moet ik nog lezen, maar bij het doorbladeren stoorde ik me ook wat aan de tekeningen, die inderdaad fors minder zijn dan Clowes zijn andere werk. Maar hetzelfde kan ik zeggen over 'Het lijk en de bank'. De andere boeken van Sandoval vind ik stukken beter getekend. Het verhaaltje vond ik OK, maar ook niet meer dan dat. Een ander verhaal over een rottend lijk hebben we trouwens nog tegoed bij uitgeverij 'Hum' ('Mooi duister'). Ik vraag me toch af wie de eerste was, want het gegeven is gedeeltelijk hetzelfde. Voor mij nog geen enkele titel in mijn top 10. Quote Link to comment
Martin Posted February 1, 2016 Share Posted February 1, 2016 Om Patience te kopen wacht ik op de Engelse uitgave. Wegens dezelfde redenen als Koen. Intrigerend hoe de meningen verschillen over dat boek. Ik ga het sowieso kopen omdat ik alles van Daniel Clowes heb, een van mijn favoriete auteurs. Quote Bij Sint-Joris! Link to comment
TomP Posted February 1, 2016 Share Posted February 1, 2016 We gaan weer van start met een nieuwe top voor dit nieuwe jaar. Anders dan andere jaren, las ik in januari al heel wat nieuwe albums, dus gaat deze top meteen vliegend van start. Ik ben vrij zeker dat mijn nummer 1 het tot het einde zal uithouden, van de overige wordt het afwachten. 1. Patience (Clowes) 2. Lastman 8 (Vivès, Balak & Sanlaville) 3. Het Lijk en de Bank (Sandoval) 4. Kale Kop 1 (Ernst & Zidrou) 5. Louca 1 (Dequier) 6. Mjöllnir (Goux & Peru) Oink Lastman 8...dat is de Franse Versie? Quote Link to comment
Marinelli Posted February 2, 2016 Share Posted February 2, 2016 Inderdaad, en het blijft super fijne lectuur! Quote Link to comment
Marinelli Posted February 2, 2016 Share Posted February 2, 2016 Het Lijk en de bank vond ik zeker Ok, maar nu ook geen meesterwerk. Quote Link to comment
Olsimar Posted February 2, 2016 Share Posted February 2, 2016 Maar hetzelfde kan ik zeggen over 'Het lijk en de bank'. De andere boeken van Sandoval vind ik stukken beter getekend. Het verhaaltje vond ik OK, maar ook niet meer dan dat. Het Lijk en de bank vond ik zeker Ok, maar nu ook geen meesterwerk. Is Koen dan al weer aan het hypen Quote Link to comment
Zwendel Posted February 2, 2016 Share Posted February 2, 2016 Is Koen dan al weer aan het hypen Koen is de hipster van de Reep Quote Link to comment
eriktex Posted February 4, 2016 Share Posted February 4, 2016 Patience moet ik nog lezen, maar bij het doorbladeren stoorde ik me ook wat aan de tekeningen, die inderdaad fors minder zijn dan Clowes zijn andere werk. Maar hetzelfde kan ik zeggen over 'Het lijk en de bank'. De andere boeken van Sandoval vind ik stukken beter getekend. Het verhaaltje vond ik OK, maar ook niet meer dan dat. Een ander verhaal over een rottend lijk hebben we trouwens nog tegoed bij uitgeverij 'Hum' ('Mooi duister'). Ik vraag me toch af wie de eerste was, want het gegeven is gedeeltelijk hetzelfde. Voor mij nog geen enkele titel in mijn top 10. In Frankrijk verscheen Jolies Ténèbres in 2009. Toen rotte dat lijk al... Geen idee wanneer Het lijk en de bank verscheen?! Erik Quote .....................................................www.texwiller.nl - www.uitgeverijhum.nl Link to comment
Guest Kontiki Posted February 4, 2016 Share Posted February 4, 2016 Is dat nu zo origineel? Een van mijn favoriete films aller tijden is Stand By Me naar een verhaal van Stephen King, waarin jochies naar een lijk gaan kijken. Quote Link to comment
lukoste Posted February 4, 2016 Share Posted February 4, 2016 Ik heb Het lijk en de bank graag gelezen. Het duurde wel maar ongeveer 15 minuten. Quote Link to comment
linthout Posted February 4, 2016 Share Posted February 4, 2016 Is dat nu zo origineel? Een van mijn favoriete films aller tijden is Stand By Me naar een verhaal van Stephen King, waarin jochies naar een lijk gaan kijken. Het originele aan beide strips is dat het bijna als vanzelfsprekend ervaren wordt dat dat lijk daar ligt. Dat geeft een heel raar gevoel aan mij, als lezer. Ik vond Het lijk en de bank een goed boek. En nu ik lees dat hij de eerste was vind ik dit zelfs een zeer goed boek. OK, in die film blijkt ook iets dergelijks te gebeuren, maar dat is een film en dit zijn strips! Quote Link to comment
MartinMnd Posted February 4, 2016 Share Posted February 4, 2016 1. Patience - Daniel Clowes (Scratch/Fantagraphics) 2. Het lijk en de bank - Tony Sandoval (Gorilla) 3. Old Pa Anderson - Hermann & Yves H. (Le Lombard) 4. The Tipping Point (Humanoids) 5. Rosalie Lightning: A Graphic Memoir - Tom Hart (St. Martin's Press) 6. 7. 8. 9. 10. Nog te lezen: Eerlijke lui 4, Lone Sloane 2 - Delirius, De grote dode 6. Quote Link to comment
Kool Thing Posted February 9, 2016 Author Share Posted February 9, 2016 1. Het lijk en de bank 2. Kale Kop 3. Old Pa Anderson 4. Eugene 8 5. Louka 6. De Toorn van Fantomas 3 7. Kuiken I deel 2 8. Carthago 9. Gloria Victis 2 10. Eerlijke lui 4 11. Arthus Trivium 1 Quote Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be ! Link to comment
Veto Posted February 10, 2016 Share Posted February 10, 2016 1. Gloria Victis 22. Arthus Trivium 13. Kale kop 14. Vierenveertig na Ronny5. Louca 16. Old Pa Anderson7. De Grote Dode 68. Carthago 49. Eerlijke lui 410. Eugene 8 Quote Voor al mijn recensies, interviews met striptekenaars, dédicaces en eigen strips en illustraties :http://vetostript.weebly.com Link to comment
Tom91 Posted February 22, 2016 Share Posted February 22, 2016 1. Vierenveertig na Ronny 2. Het lijk en de bank 3. Kroniek der Onsterfelijken 6 Al gekocht, maar nog niet gelezen : Arthus Trivium, Kale Kop, De Grote Dode 6. Quote Link to comment
Recommended Posts