Ga naar inhoud

[Derde Ronde (3)] Plaatje 55 Vs. Plaatje 56


nobody

  

51 leden hebben gestemd

  1. 1. Welk plaatje vind jij het 'beste'?

    • A
      21
    • B
      30


Recommended Posts

Derde ronde.

Welk van deze twee plaatjes vind jij het beste, leukste, belangrijkste, enz...?

Stemmen kan 7 dagen lang, daarna gaat de poll dicht.

Zeg voor wie je stemt en waarom, of niet. De bedoeling van een toernooi is naast een winnaar kiezen, ook discussie en fun. De indiener van het plaatje mag natuurlijk zoveel mogelijk uitleg geven, en zijn of haar keuze verdedigen :)

De winnaar van dit duel gaat naar de volgende ronde.

De verliezer valt af.

 

A:

post-4-0-12675900-1449940227.jpg

"De Zwitser Frederik Peeters maakte zijn fel bejubelde graphic novel in amper drie maanden tijd, waarin hij observeerde, nadacht en zijn eigen leven reconstrueerde. Hijzelf noemt het emotionele kots. Feit is dat dit dagboek niet vrijblijvend is. Deze parel is ontroerend, lastig en toch weer grappig. Eenmaal vallen al die emoties samen in één enkel kadertje. Het resultaat is een verbaasde neushoorn die nog jaren op je netvlies zal blijven kleven.

 

Los van de beladen ziekte die steeds op de achtergrond meeloert én die soms opduikt in de dikke zwarte pennenstreken, is dit een opvallend luchtig en gemakkelijk leesbaar boek. Peeters zet immers zijn personages centraal in de kaders. Hierdoor verdwaal je nooit in de tekeningen. Die grafische keuze levert bovendien pareltjes van pagina’s op, zoals die beruchte neushoornpagina. Ook de tollende bedscène — een techniek die we al iets minder intens zagen in het slotdeel van Conz' De Tweede Kus — is memorabel.

www.stripspeciaalzaak.be"

kool thing

 

 

B:

post-585-0-72173700-1449230533.jpg

"Mijn tweede prentje uit Ragebol "De Droom van de Walvis" van Frank Pé, dit is me altijd bijgebleven tot de reeks in de laatste paar albums verwaterde tot een vakantie verhaal en esoterisch gezwets."

Bonte

Link naar reactie

Aaaah mijn Blacksad heeft het niet gehaald.  :e001:  Had ik toch ook met al mijn andere usernames moeten inloggen en erop stemmen.  :e011:

 

Dit is voor mij een no brainer: B. Plaatje A is alleen indrukwekkend als je m in context plaatst. Plaatje B weet ik de context niet eens want ik ken de strip niet.

Denk ik om te bewijzen dat ik ben?

Link naar reactie

Het zijn 2 gelijkaardige plaatjes met telkens een dier op een onverwachte plek. Voor B gekozen, vooral door de inkleuring van de prent die het extra sfeer geeft.

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

B hoewel ik de context ervan ook niet ken. Wat me meteen bij de volgende vraag brengt: is Ragebol eigenlijk nog vlot verkrijgbaar? En nu nog steeds leesbaar? misschien een van de volgende integrales?

Ragebol is nog redelijk makkelijk te verkrijgen aan minder dan de nieuwprijs, ook compleet. Enkel de eerste 3 vind ik nog leesbaar al moet ik ze ook eens opnieuw boven halen om te herlezen. Het maakt niet uit of je start met 1-2 of 3 maar zeker niet 4 of 5 want die waren voor mij onleesbaar.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.








×
×
  • Nieuwe aanmaken...