Ga naar inhoud

Rode Ridder Trilogie De Klauw & De Drietand & Inferno


Martin

Recommended Posts

Zoals jullie een paar maanden geleden gelezen hebben in het interview met Claus Scholz op Stripspeciaalzaak.be verschijnt binnenkort de afsluitende trilogie van de Mark III Rode Ridder periode.

Die release vindt plaats op 3 en 4 september tijdens het Brabants Stripspektakel in Veldhoven.

 

Het album 249 De Klauw krijgt zijn vervolg in achtereenvolgens de nog nooit uitgegeven verhalen De Drietand en Inferno.

 

De oplage is beperkt tot 200 exemplaren en wordt uitgegeven in hardcover en met linnen band, aangevuld met een ex-libris.

Er bestaan twee opties om deze trilogie aan te kopen: ofwel deze trilogie afzonderlijk aan 130€, ofwel de trilogie samen met een originele plaat van deze uitgave aan de totaalprijs van 350€.

De originele plaat zit in een gesloten verpakking en dus niet zichtbaar noch gekoppeld aan een nummer van het boek.

 

Hierbij de cover van de trilogie en een afbeelding van de ex-libris.

post-347-0-56000800-1471786321_thumb.jpg

post-347-0-08837800-1471786400_thumb.jpg

Bij Sint-Joris!

Link naar reactie

350 euro terwijl je niet weet welke pagina je koopt? Dat lijkt me geen goede deal. Sowieso is het de vraag of het logisch is dat elk album met pagina dezelfde prijs heeft, want afhankelijk van o.a. de personages op een pagina is de waarde verschillend.

Je hebt gelijk, maar je moet toch al behoorlijk wat pech hebben om een pagina zonder de RR te treffen. Dus dat valt al mee.

Link naar reactie

Er zullen later meer betaalbare uitgaven van die twee nog niet verschenen albums volgen. 

Details zal je dan in deze topic lezen.

ik hoop het. Want ik ben meer van de reguliere uitgaves en zou dit toch graag willen hebben :(

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

150 op de beurs in Veldhoven. Jammer. Ik begrijp wel dat ook de reis- en verblijfskosten van de tekenaar moeten worden betaald, dus geen kwaad woord van mij hierover. En er stonden evengoed hele lange rijen!

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie

yep, op zaterdag werd dat gewoon niet toegestaan vanuit de organisatie achter Claus en waren ze daar heel strikt in

op zondag was er veel minder interesse waardoor Claus regelmatig niets te doen had, toen heeft hij zelfs voor sommige mensen wel in gewone albums getekend.

Voor zover ik hem ken heeft Claus totaal geen vedettenneiging maar moet hij zich soms jammer genoeg ook aan regeltjes houden

Link naar reactie
  • 11 months later...
9 minuten geleden, Kontiki zei:

Deze week moet hij in de winkels liggen.

 

fijn. Jammer dat de Speciaalzaak me niet hierover terugmailde. Nog maar eens een bericht sturen of bellen!
 

Quote


Ik weet niet of die ook via Bol.com te koop zal zijn.

 

 

Ik ook niet. Maar de "dure" versie staat er wel, dus ach, ik vroeg het me gewoon af!

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie
2 hours ago, boomvavavoom said:

Is er al meer bekend over de softcover 15 euro versie?
Ik had mijn stripspeciaalzaak lopen emailen maar krijg geen info terug en op Bol.Com zie ik ook nog niets staan

 

Die is reeds sinds vorige week verkrijgbaar. Enkel in stripspeciaalzaken!

15€ voor deze soft cover trilogie, en 20€ indien je er de ex-libris bij wil hebben.

Dit is een andere ex-libris dan deze die bij de hard cover verkrijgbaar was.

Bij Sint-Joris!

Link naar reactie
2 minutes ago, blacktiger said:

Naar verluidt mochten ze pas vanaf 13/09/2017 in de stripspeciaalzaken verkocht worden. Een regel die wel eens meer met de voeten wordt getreden. 

 

Inderdaad, maar daar hebben we zeker geen last van, integendeel.

Ik weet inmiddels ook in welke winkels ik telkens een week eerder het nieuwe Rode Ridder album kan kopen.

Bij Sint-Joris!

Link naar reactie

Ik zie die albums telkens daags tevoren in een nabijgelegen bezinestation liggen waar ze ook tijdschriften verkopen. Die uitbaters kijken echt niet naar de papieren met datums vanaf wanneer ze verkocht mogen worden.

Link naar reactie

En, wat vinden degenen die deze softcover gekocht hebben ervan?

Persoonlijk vind ik het overprijsd voor een zwart-wit uitgave. Stribbel Strips kiest ervoor om gebruik te maken van het feit dat twee van de drie verhalen in deze bundel nooit verschenen zijn in de reguliere reeks. Misschien dat er een paar andere uitgeverijen zijn die dat ook dermate zouden uitbuiten?

In elk geval heb ik, in alle decennias dat ik megafan van de Rode Ridder ben, nooit een dergelijke geldzucht vanwege een uitgever meegemaakt, zowel wat betreft albums in speciale uitvoeringen, als items in de nichemarkt.

Dat de uitgever meteen een dergelijk hoge som op tafel legde bij Claus dat hij er bijna van achterover viel, zal ook moeten teruggewonnen worden, natuurlijk.

Maar dan een enorme prijs vragen voor de verschijning van deze trilogie in hardcover vorig jaar, is buiten alle proporties. En dan nog de originele platen verkopen in gesloten omslag... er zijn er velen die de gok waagden en deze nu betreuren. Sommigen beseften misschien niet dat er eigenlijk niet zoveel interessante originele platen in deze trilogie zijn?

Maar ik onthoud vooral de manier waarop vorig jaar op een Nederlandse stripbeurs de signeersessie verliep onder het juk van de uitgever. Claus signeerde er officieel deze trilogie. Daar moest voor die signering zelfs nog enkele toientallen euros extra betaald worden! 

Mensen die een kleine signering of zelfs maar een handtekening vroegen aan Claus, werden streng afgewezen door de uitgever. Claus zelf zou graag gesigneerd hebben, want hij zat regelmatig met de duimen te draaien. Ik ontmoette er een Nederlandse stripfan die voor het eerst zijn zoontje meenam naar een stripbeurs, welke met een recent album bij zich een signering aan Claus vroeg. Claus had naar verluidt reeds de signeerpen vastgenomen, maar de jongen kreeg het verbod te horen van de uitgever.

De jongen was achteraf in tranen.

Voor een goed begrip: ik heb die hardcover niet willen kopen. Het enige wat ontbreekt in mijn collectie, maar ik ben er niet rouwig om. De softcover kocht ik wel, want die is maar een paar euro overprijsd, en de ex-libris is met een meerprijs van 5€ wél zijn prijs waard.

Bij Sint-Joris!

Link naar reactie

die HC zou ik nooit gekocht hebben, maar de SC wil ik wel. Ook omdat het wel speciaal voelt eigenlijk.

Die treurige signeer-verhalen zijn triest. Dat doet geen goed.

Een ex-Libris is in mijn ogen niet meer als een extra prentje. Kostprijs 20 cent? Dat vind ik niet speciaal genoeg.

Ik had persoonlijk wel in de rij willen gaan staan voor Claus, maar ach. Life goes on :)

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...