Ga naar inhoud

Updates Stripspeciaalzaak.be


Gast Kontiki

Recommended Posts

Ivo heeft me al geholpen aan een codeverandering om dat dudielijker te maken.

Dit staat nochtans op de algemene intropagina: "Op elke pagina vind je een voorstelling van het album in kwestie, een selectie van vijf nevenpersonages en een toepasselijk weetje uit Vandersteens leven en werk."

Link naar reactie

Ik heb net de leuke bespreking gelezen van Parker 3: De Grote slag, maar er zitten wel enkele schoonheidsfoutjes in. Grofield werd reeds in deel 2: De organisatie geïntroduceerd, de link naar Don Gordon werkt niet en Cooke is een Canadees, geen Amerikaan.

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

Beeld_0203.jpg

 

Stripinvasie

Tussen 24 februari en 2 maart verschenen 7 nieuwe uitgaven bij Silvester, Sombrero, Syndikaat.

 

StripFacts

- Dark Dragon Books bij de beesten af

- Pedrosa's Portugal wordt verfilmd

- Serpieri's volgende strip

 

Te Verschijnen

Dark Dragon Books + pdf aankondigingsfolder tweede trimester + pdf overzichtscatalogus

 

Besprekingen

- Assassin's Creed 4

- Lois 6

- Tatanka 3

 

Verkooptop 10

Tussen 18 en 24 februari stonden De Kiekeboes 135 (VL) en Boule & Bill 34 (FR) op nummer 1. Voor de rest van de top 10 en bijkomende posities in de top 100 (VL) en top 200 (FR): KLIK VERDER

 

Striplijst 2013

Tot eind februari verschenen 151 uitgaven waarvan 27 herdrukken, 2 heruitgaven, 0 facsimiles en 3 integrales van oudere albums bij 30 verschillende uitgeverijen en partners.

 

KCQ v/d Dag

Quick en Flupke, Brecht Evens, Vincent van Gogh en Damien Hirst in White Cube

 

De Commentator

Pierre Alary over Silas Corey 1

 

Nr. 94 in De Honderd Hoogtepunten van Vandersteen

 

Nieuwe promopagina van Daedalus + start driedelige previewpublicatie van Azimut 1

 

Winnaars pakketten 11+12 wedstrijd De Top 10 van 2012

Link naar reactie

Beeld_0305.jpg

 

Besprekingen

- Escobar 2

- De Hel van het Oostfront 1

- Millennium 3

 

KCQ v/d Dag

Harry Potter en Naruto in Tovenarij 3

 

Nr. 93 in De Honderd Hoogtepunten van Vandersteen

 

Nieuwe promopagina van Saga Uitgaven

 

Winnaars pakketten 13+14wedstrijd De Top 10 van 2012 = LAATSTE WEEK!

Link naar reactie

Die hoogtepunten van Vandersteen doen me telkens mijmeren over vroeger. In de grote vakantie werd ik als 9-jarige bij de grootouders gedropt, met een stapel rode ridders (De groene mummie, Het beleg van Crowstone, De lijfwacht, De ster van het Oosten, De zwarte roos, De kluizenaar van Ronceval, zucht..ik heb ze allemaal minstens 20 keer gelezen) en een paar auto'tjes waarop ik namen van wielrenners kleefde en waarmee ik op de rand van de mat wielerwedstrijden naspeelde (en het auto'tje dat Steve Bauer moest voorstellen had natuurlijk maar drie wielen, het WK in Ronse zat nog diep :e005: ).

Link naar reactie

Leuk, heb ik vroeger ook gedaan, met krijtjes straten tekenen op de stoep samen met een vriendje. We gebruiken Dinkey toys auto's als volgwagens. Rond 16.00 uur kwam er een aparte krant met de nieuwe uitslagen en standen. Dat waren toen toch nog echte Happy days. Zorgeloos een hele zomer doen en laten......

Bang zijn voor de dood is hetzelfde als bang zijn om een oud en versleten kleed weg te gooien.

Link naar reactie

Ik had ook nog een stad in Lego, omsloten door een treinparcours. En een andere stad in Playmobil, middeleeuws in dit geval om er met riddertjes het Rode Ridder-verhaal Drie Huurlingen in na te spelen.

Link naar reactie

Ik had ook nog een stad in Lego, omsloten door een treinparcours. En een andere stad in Playmobil, middeleeuws in dit geval om er met riddertjes het Rode Ridder-verhaal Drie Huurlingen in na te spelen.

 

Ik zal de foto van mijn Lego-stad omringd door treinparcours eens opsnorren en inscannen...dan kunnen we vergelijken :-)

.....................................................

www.texwiller.nl - www.uitgeverijhum.nl

Link naar reactie

Ik sta achter met lekkere nieuwsjes, maar die volgen komende week dan maar. Ik hoop dan ook een interview met Sean Phillips (Criminal) online te krijgen, samen met wat commentaarstukken over diverse nieuwe strips. Vanaf dinsdag geven we alleszins de top 20 van 2013 weer.

 

Beeld_0309.jpg

 

 

Stripinvasie

Tussen 3 en 9 maart verschenen 27 nieuwe uitgaven bij vzw Arcadia, Dargaud, Dupuis, Graton, Marsu Productions, RW Uitgeverij.

 

StripFacts

Zie hierboven.

 

Verkooptop 10

Tussen 18 en 24 februari stonden De Kiekeboes 135 (VL) en Naruto 58 (FR) op nummer 1. Voor de rest van de top 10 en bijkomende posities in de top 100 (VL) en top 200 (FR): KLIK VERDER

 

Besprekingen

Magus 1-2-3

 

KCQ v/d Dag

Een wand vol strips in China 3

 

Weetje v/d Week

Afgekeurd Jerry Spring-voorstel

 

Nummer 91 van De Honderd Hoogtepunten van Vandersteen

 

Vervolg preview Azimut 1

 

De Top 10 van 2012: de laatste winnaars!

Link naar reactie

Een verse lading besprekingen is pas voor donderdag.

 

Beeld_0312.jpg

 

StripFacts

- Uitgeverij L haalt Ekhö binnen

- Uitgeverij L stoot Donjon af

 

Kalender

zie hierboven

 

KCQ v/d Dag

Stripballonnen in Guust 12

 

De Top 20 van 2012

de nummers 13 tot 20

 

Nummer 90 in De Honderd Hoogtepunten van 2012

Link naar reactie

Het is nu bang afwachten of men ook niet per ongeluk aan dit album punten heeft gegeven

4055d8e0-b166-012f-56ba-005056945a4e.jpg

 

:e011:

 

Lijkt me geweldig! Ga ik bestellen bij mijn SSZ. Als den Marc nooit ontslagen was kocht ik waarschijnlijk nog steeds S&W. Zit ook nog steeds te wachten op "De Avonturen van Odfella en co"

Denk ik om te bewijzen dat ik ben?

Link naar reactie

Die Odfella-cyclus vond ik ook wel goed, das waar.

Wat het bestellen van "De missende Marc" betreft: dat zal moeilijk worden. Maar je kan hem wel lezen: http://www.erikstrijbos.nl/docs/sitepictures/marc/index.htm

Net gelezen. Is erg leuk. Deed me een beetje denken aan "Album 26" van Kiekeboe. Marc zal helaas nooit een officieel S&W album aan hem opgedragen krijgen maar voor mij is hij een onovertroffen held.

Denk ik om te bewijzen dat ik ben?

Link naar reactie

Wat Ivo en KT zeggen zou best kunnen kloppen. Ik heb de genoemde albums niet gelezen. Ik ben gestopt na "De Kaperkoters" er was toen al twee jaar geen enkel fatsoenlijk album uitgekomen en wel een paar echt verschrikelijke albums dus ik hield het voor gezien. Heb toen ook alle albums van Luc en Pug van de hand gedaan. Dus wat mij betreft is het laatste S&W album "De Formidabele Fantast".

Denk ik om te bewijzen dat ik ben?

Link naar reactie

Ik ben sporadisch Suske en Wiske weer beginnen lezen, vooral als er in de geschiedenis wordt gedoken. Met name Suske de Rat beviel me ten zeerste. Ook bij de andere verhalen moest ik erkennen dat ze dat helemaal niet slecht doen. Er zit veel gekkigheid in, best geslaagde grappen en de tekenstijl is consistent wat in eerdere perioden regelmatig tegenviel, zelfs onder Geerts of Verhaegen.

Link naar reactie

Beeld_0314.jpg

 

Besprekingen

- Betoveringen 1

- Herr merz

- Een Mooie Reis

- Wonder Woman: De Hiketeia & Batman: Fortunate Son

 

De Commentator

Benoît Springer over Een Mooie Reis

 

KCQ v/d Dag

Jojo in Alter Ego

 

Nummer 89 in De Honderd Hoogtepunten van Vandersteen

 

De nummers 7 tot 12 in de Top 20 van 2012

 

Nieuwe promopagina's van Dark Dragon Books + previews Dromen, De Goden van de Nijl en Notorious Circus

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...