Ga naar inhoud

Updates Stripspeciaalzaak.be


Gast Kontiki

Recommended Posts

Waarover precies? Voor zover ik weet was ik niet bezig iets bepaalds af te kraken en de rest was gewoon een persoonlijk observatie.

 

Kontiki was het blijkbaar niet eens met die persoonlijke observatie.

Zelf vond ik jou opmerking over het feit dat het zelfzaam is dat series afgewerkt worden tegenwoordig ook wel een boute uitspraak.

Volgens mij moet je het lekker laten rusten en gewoon weer eens een recensie van een strip posten. Dat is veel interessanter!

Link naar reactie

Kontiki was het blijkbaar niet eens met die persoonlijke observatie.

Zelf vond ik jou opmerking over het feit dat het zelfzaam is dat series afgewerkt worden tegenwoordig ook wel een boute uitspraak.

Volgens mij moet je het lekker laten rusten en gewoon weer eens een recensie van een strip posten. Dat is veel interessanter!

Ik twijfel er niet aan dat er in het vervolg velen series afgewerkt zullen worden maar zoals het nu staat is er nog veel niet afgewerkts. (volgens mij) Het zou kunnen dat de toon wat minder vrolijk is omdat ik min of meer uitgeput ben door een week heel hard werken en een bijzonder chaotisch weekend daarvoor.

 

Maar goed dit duurt al veel te lang. Ik heb trouwens nog niet zo lang geleden een mini-recensie gepost van De Onthoofde Arenden 15 in de Strip van de Dag draad. Of bedoel je een SSZ bespreking? In dat geval moet je nog even wachten. Dat zal waarschijnlijk pas weer in Mei zijn als de nieuwe Gil st André uitkomt. Daarvoor zie ik zoeven niets staan waar ik meer dan drie zinnen over te zeggen heb. Sowieso komt er momenteel maar heel weinig uit dat mijn interesse heeft. Deze maand was het er maar één (Onthoofde Arenden) en volgende maand ook maar één (Carmen McCallum) Niet erg. Hou ik meer geld over om oude reeksen aan te vullen en te sparen voor het strip herfstinfarct. :e012:

Denk ik om te bewijzen dat ik ben?

Link naar reactie

Per definitie moet jij er niet uithalen dat het niet bij Medusa verschijnt. Die info ken ik nog niet, dus moet niet meteen van het negatieve uitgegaan worden. Ik ga er nu over ophouden.

Link naar reactie

Per definitie moet jij er niet uithalen dat het niet bij Medusa verschijnt. Die info ken ik nog niet, dus moet niet meteen van het negatieve uitgegaan worden. Ik ga er nu over ophouden.

Ah I see. Ja dat zal wel door de moeheid komen. Als jij al vier dagen 6 uur per dag met een tas vol brieven en folders loopt zou je waarschijnlijk ook negatief zijn. Mijn excuses.

Denk ik om te bewijzen dat ik ben?

Link naar reactie

Beeld_0604.jpg

 

Stripinvasie

Tussen 31 maart en 6 april verschenen 26 nieuwe uitgaven bij Ballon, Blloan, Dargaud, Dupuis, Kana, Le Lombard, Silvester.
 

StripFacts

- Biebel, De Rode Ridder (strip + boek), Jump en andere projecten van marc legendre

- Trailer Amoras 2047

- Fred overleden

 

Besprekingen

- Aslak 2

- Azimut 1

- Ik Wil een Harley 1

 

Verkooptop 10

Tussen 25 en 31 maart stonden F.C. De Kampioenen 75 (VL) en Naruto 58 (FR) op nummer 1. Voor de rest van de top 10 en bijkomende posities in de top 100 (VL) en top 200 (FR): KLIK VERDER
 

KCQ v/d dag

Karel Lagerfeld in De Liefdepserikelen van Romeo & Julia 1

 

Weetje v/d Week

Gérald Fortons klim naar de top, van Oom Wim tot Toy Story and beyond!

 

Nummer 79 in De Honderd Hoogtepunten van Vandersteen

Link naar reactie

Worden die Biebel-stroken in dezelfde volgorde gebundeld als bij De Draagbare Biebel? Ik mis daarvan deel 1 dus dan zou ik van die heruitgave de eerste paar nummers kunnen meepikken, eventueel. Biebel is en blijft een hilarische reeks. Jammer dat er geen nieuw werk meer van verschijnt.

 

De Rode Ridder heb ik nooit gelezen, maar naar die graphic novels kijk ik ook uit. Niet al zijn projecten vond ik even geslaagd, maar bijvoorbeeld Asem was heel straf.

Link naar reactie

Om nog eens terug te komen op het vervolledigen van reeksen , er is een positieve trend bezig dat meer en meer reeksen ,twee-of drieluiken worden vervolledigd.

Kijk naar Wisher nr4 (die komt er nu toch na enkele jaren )en zo zullen er wel meer opgepikt worden door Arcadia , BD Must , Adhemar ,Saga, Medusa enz...

Heel wat onafgewerkte series van Talent werden terug opgepikt ,nog een handvol titels en de kous is af. (Quetzalcoatl ,Meesters van het spel ,Geest van Warren ,... )

Link naar reactie

Om nog eens terug te komen op het vervolledigen van reeksen , er is een positieve trend bezig dat meer en meer reeksen ,twee-of drieluiken worden vervolledigd.

Kijk naar Wisher nr4 (die komt er nu toch na enkele jaren )en zo zullen er wel meer opgepikt worden door Arcadia , BD Must , Adhemar ,Saga, Medusa enz...

Heel wat onafgewerkte series van Talent werden terug opgepikt ,nog een handvol titels en de kous is af. (Quetzalcoatl ,Meesters van het spel ,Geest van Warren ,... )

 

"een handvol"??? Sorry Elvis, dan moet je toch nog eens goed door het onderdeel "Compleet" kijken, helaas zijn er nog meerdere handen nodig! 

Link naar reactie
Gast Natte aap

volledig mee eens, Elvis en Kontiki. Een aantal jaren geleden was het schering en inslag om onafgewerkte reeksen (al dan niet in het Nederlands) te hebben. En vooral bij Talent, maar niet uitsluitend bij talent. De laatste jaren vind ik het persoonlijk wat dat betreft een beter uitgavebeleid. Meer en meer werken uitgeverijen naar afgewerkte reeksen toe. Dat het dan geen monsterreeksen meer worden als Thorgal en blueberry is dan wel een gevolg. Maar ook dat is nog steeds niet verdwenen. 

Ik vind persoonlijk dat een aantal uitgeverijen de trend in de kopersmarkt goed hebben opgepikt, de vraag naar afgewerkte reeksen, en daar gevolg aan gegeven hebben. Geen reden tot paniek, zou ik aanraden :)

Link naar reactie

Beeld_0409.jpg

 

StripFacts

Zie hierboven

 

Besprekingen

- De Grote Odalisk

- Jack The Ripper 1

- Miss Endicott

 

Te Verschijnen

Glénat en Medusa

 

KCQ v/d Dag

De Smurfen in Tom Carbon 4

 

Nummer 78 in De Honderd Hoogtepunten van Vandersteen

Link naar reactie

Da's eentje dat je echt zal bevallen. In plaats van 'scandi krimi' is dit geslaagde 'scandi comedy'. Je vindt de drie albums normaal gezien makkelijk in de afgslagbakken. De reeks is niet volleidg vertaald, maar deze albums kan je afzonderlijk lezen voor zover ik me nog herinner.

Link naar reactie

Da's eentje dat je echt zal bevallen. In plaats van 'scandi krimi' is dit geslaagde 'scandi comedy'. Je vindt de drie albums normaal gezien makkelijk in de afgslagbakken. De reeks is niet volleidg vertaald, maar deze albums kan je afzonderlijk lezen voor zover ik me nog herinner.

Inderdeedio, je kan ze apart lezen en het zijn zeer geestige boekjes.

Link naar reactie

 

 

Twee fonkelnieuwe titels van Glénat volgende week!

 

Het orakel van de maan is een nieuwe reeks in de trant van historische avonturenstrips zoals De zeven levens van de sperwer over de coming of age van een boerenjongen in een tijd van religieuze en filosofische perikelen. Griffo, alias van de Vlaamse stripauteur Werner Goelen (SOS Geluk, Sherman, Vlad, Mister Black) verstript met brio de gelijknamige roman van Frédéric Lenoir.

 

Met De Wachters van het Bloed, een spin-off van succesreeks De Geheime Driehoek, schudt Didier Convard een complex en intelligent verhaal vol spannende actie en onverwachte wendingen uit de pen: in deze vijfde en laatste episode komt de saga tot een geweldige apotheose.

 

Liggen op woensdag 17 april in de winkel:

 

HET ORAKEL VAN DE MAAN 1, De meester van de Abruzzen – Griffo, naar Frédéric Lenoir

GLENAT/softcover/56P/€ 9,50

http://www.ballonmedia.be/covers/Ballon_Media_Sales/500px/9789491684029.jpg

 

DE WACHTERS VAN HET BLOED 5/5, Acta est fabula – Convard & Falque

GLENAT/hardcover/56P/€ 14,95

http://www.ballonmedia.be/covers/Ballon_Media_Sales/500px/97894916840

Link naar reactie

Beeld_0411.jpg

 

StripFacts

- Weekblad Spirou viert 75ste verjaardag met dubbeldik nummer

- Een nieuwe Pin-Up Wings

 

Besprekingen

- Millennium 1

- Het Konvooi 2

 

Kalender

- Facebook Stripkwis

- Een Nerotische wandeling in het Gent van marc Sleen

 

KCQ v/d Dag

Hamlet in Suske en Wiske 321

 

Nummer 77 in De Honderd Hoogtepunten van Vandersteen

Link naar reactie
Gast Natte aap

en dan nog eens speciaal geschreven voor mij - die eenling die nog nooit het boek of de film gezien heeft :-)

 

 

Dat denk je : ik heb ook noch het boek gelezen noch de films gezien. Maar ik vrees ook die strip links te laten liggen.

 

same here. Boek, film, en strip interesseren me maar matig. Dat heeft niets met de kwaliteit te maken. Die zal best goed zijn, dat geloof ik wel. Maar er zijn zo veel interessante dingen en zo weinig tijd dat ik dit, en ongeveer 80% van de gehypte dingen (Harry potter, game of thrones, 50 tinten, TV in het algemeen, ...), aan mij voorbij laat gaan. 

Link naar reactie
Gast Natte aap

De vraag die je je dan weer kan stellen is: laat ik het liggen omdat het een hype is ? ik bedoel, een gehypt (gehypet ?) ding kan ook kwaliteit hebben.....

 

die vraag had ik al beantwoord :)  

Ja, ik laat het meeste liggen omdàt het een hype is. Mijn smaak ligt daar niet, dus ik moet ook niet gaan zoeken wat de grootste gemene deler leuk vindt. Dat is geen kwaliteitsoordeel hoor. Dat is gewoon zelfinzicht in mijn smaak en ervaringen uit het verleden.

Nu zijn er soms wel dingen die een hype zijn en die ik mee pak. Game of thrones zal ik nog wel eens bekijken. ooit. Omdat fantasy me wel interesseert. Of andere hypes die in een interessegebied van mij vallen zal ik wel eens oppikken. 

Link naar reactie

die vraag had ik al beantwoord :)

Ja, ik laat het meeste liggen omdàt het een hype is. Mijn smaak ligt daar niet, dus ik moet ook niet gaan zoeken wat de grootste gemene deler leuk vindt. Dat is geen kwaliteitsoordeel hoor. Dat is gewoon zelfinzicht in mijn smaak en ervaringen uit het verleden.

Nu zijn er soms wel dingen die een hype zijn en die ik mee pak. Game of thrones zal ik nog wel eens bekijken. ooit. Omdat fantasy me wel interesseert. Of andere hypes die in een interessegebied van mij vallen zal ik wel eens oppikken. 

Je moet natuurlijk ook kijken in welke groep het een hype is he. Om je voorbeelden aan te halen: Millennium was/is een hype onder de linkse intellectuelen kliek. Harry Potter was een hype onder kinderen en tieners., 50 shades of crap is een hype onder huisvrouwen. En Game of Thrones is een hype onder geeks (en enigzins diezelfde linkse intellectuelen kliek)

Denk ik om te bewijzen dat ik ben?

Link naar reactie

Qua hypes zou ik "50 tinten" aan me laten voorbijgaan. ;-) Je kan beter de Koningin van Onderland herlezen. Game of Thrones is mi door zijn kwaliteit een hype geworden. Als wereldvreemde nerd heb ik de serie gewoon gevolgd op TV. De eerste twee afleveringen was het echt je hoofd erbij houden, maar dan... waw. Seizoen 1 was gewoon goed.  

 

De strip Millenium heb ik gelezen, en de eerste 20 bladzijden vond ik aan de zware kant. ( Teveel info op te weinig bladzijden -> zo merk je dat dit een adaptatie is ). Daarna barst het verhaal los in een juist ritme. Ik voel me na de lezing ervan allerminst bekocht.  

Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !

 

 

Link naar reactie

De strip Millenium heb ik gelezen, en de eerste 20 bladzijden vond ik aan de zware kant. ( Teveel info op te weinig bladzijden -> zo merk je dat dit een adaptatie is ). Daarna barst het verhaal los in een juist ritme. Ik voel me na de lezing ervan allerminst bekocht.  

 

Dan moet je es de Amerikaanse verstripping proberen: daar krijg je meer pagina's.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...