Ga naar inhoud

Updates Stripspeciaalzaak.be


Gast Kontiki

Recommended Posts

die vraag had ik al beantwoord :)

Ja, ik laat het meeste liggen omdàt het een hype is. Mijn smaak ligt daar niet, dus ik moet ook niet gaan zoeken wat de grootste gemene deler leuk vindt. Dat is geen kwaliteitsoordeel hoor. Dat is gewoon zelfinzicht in mijn smaak en ervaringen uit het verleden.

Nu zijn er soms wel dingen die een hype zijn en die ik mee pak. Game of thrones zal ik nog wel eens bekijken. ooit. Omdat fantasy me wel interesseert. Of andere hypes die in een interessegebied van mij vallen zal ik wel eens oppikken. 

 

Je schrijft dus reeds bij voorbaat een product af omdat het een zekere mate van populariteit heeft. Stel je daarbij een kwantitatieve grens: meer dan 100.00 verkochte boeken in Belgie en Nederland, in 90 % van de restaurants schenkt men droge witte wijn dus dat drink ik niet of is het  meer een gevoelskwestie ?

 

Het grappige is dat ik best vaak naar bekende klassieke muziek kan luisteren die heel veel wordt gedraaid (in docus, liften of winkels). Ik denk dan alleen: wat een mooie muziek en niet, he bah die muziek wordt door teveel andere lui aardig gevonden.

Link naar reactie
Gast Natte aap

Je schrijft dus reeds bij voorbaat een product af omdat het een zekere mate van populariteit heeft. Stel je daarbij een kwantitatieve grens: meer dan 100.00 verkochte boeken in Belgie en Nederland, in 90 % van de restaurants schenkt men droge witte wijn dus dat drink ik niet of is het  meer een gevoelskwestie ?

 

Het grappige is dat ik best vaak naar bekende klassieke muziek kan luisteren die heel veel wordt gedraaid (in docus, liften of winkels). Ik denk dan alleen: wat een mooie muziek en niet, he bah die muziek wordt door teveel andere lui aardig gevonden.

 

:D Je kon er je klok op gelijk zetten :D

 

Als jij dat er in leest Retep, dan zegt dat meer over jouw interpretatie, dan over mijn uitspraak :D Ik heb met jouw stelling geen affiniteit.

Link naar reactie

die vraag had ik al beantwoord :)

Ja, ik laat het meeste liggen omdàt het een hype is. Mijn smaak ligt daar niet, dus ik moet ook niet gaan zoeken wat de grootste gemene deler leuk vindt. Dat is geen kwaliteitsoordeel hoor. Dat is gewoon zelfinzicht in mijn smaak en ervaringen uit het verleden.

Nu zijn er soms wel dingen die een hype zijn en die ik mee pak. Game of thrones zal ik nog wel eens bekijken. ooit. Omdat fantasy me wel interesseert. Of andere hypes die in een interessegebied van mij vallen zal ik wel eens oppikken. 

 

 

Er zijn natuurlijk verschillende soorten hypes.

 

Een generische, aangezwengelde, al-dan-niet-doeltreffende reclame hype (de reclame en marketing van de verfilming van The hunger games, of iets dichter bij huis: Amoras, zijn daar een uitstekend voorbeelden van) of een hype die groeit zoals bijvoorbeeld bij Game of Thrones, en het werk zelf voor de hype zorgt. Dat eerste seizoen had op 10 afleveringen zijn publiek verdubbeld. Bij het tweede seizoen begon de hype en de mania al wat te borrelen, maar het is eigenlijk pas nu bij het derde seizoen (en in zijn derde jaar(!)) dus dat de hype echt is losgebarsten.

Link naar reactie

ik zou bij Game of thrones toch ook niet van een hype spreken.

een hype is eerder een fenomeen dat ook effectief over gaat na een tijdje, terwijl GoT volgens mij een blijvertje zal zijn.

 

Hypes: dat zijn vijftig tinten, of de da vinci code, waarvan iedereen zich afvroeg waarom nu net dit werk om een onverklaarbare reden populair is geworden.

Link naar reactie

Beeld_0413.jpg

 

Stripinvasie

Tussen 7 en 13 april verschenen 8 nieuwe uitgaven bij RW Uitgeverij, Standaard Uitgeverij, Uitgeverij L.
 

StripFacts

Stripnieuwsstroom: Robbedoes, Marzi, Op Zoek naar de Tijdvogel, De Laatste Tempelier, Maurice Rosy, Tessa

 

Verkooptop 10

Tussen 1 en 7 april stonden F.C. De Kampioenen 75 (VL) en One Piece 66 (FR) op nummer 1. Voor de rest van de top 10 en bijkomende posities in de top 100 (VL) en top 200 (FR): KLIK VERDER
 

Besprekingen

- Marzi 1: 1984-1987

- Spiegelingen 2

 

KCQ v/d Dag

Noomi Rapace in Millennium 1

 

De Commentator

Daniel Brecht over Death Mountains

 

Weetje v/d Week

Eric Heuvels Fleur, gesneuveld na één proefpagina

 

Toppers

- Nummer 32 in de ReeksTop 50

- Nummer 76 in De Honderd Hoogtepunten van Vandersteen

Link naar reactie

Toppers

- Nummer 32 in de ReeksTop 50

Mooi stukje. Ik begrijp nu wel wat beter waarom ik de reeks 3 x niks vindt. Misschien dat ik hem met deze achtergrondinfo in gedachte wel wat beter ga vinden. Ik zal hem toch nog eens proberen te lezen. Vorige keer, bij mijn tweede poging, ben ik niet verder gekomen dan album 6. Eens moet ik toch de reeks uit kunnen lezen. :e012:

Denk ik om te bewijzen dat ik ben?

Link naar reactie

Ik doe beter: bij de eerste poging al tot album 5 geraakt. :e012:

 

Hermann ligt mij gewoon niet denk ik, de Vrije Vlucht albums die ik van hem las vond ik ook niet bijzonder.

Bij mijn eerste poging ben ik tot album 4 geraakt. Maar dat kwam ook door helemaal verkeerde verwachtingen. Na al het lovends wat ik erover gehoord had verwachte ik een soort middeleeuwse Zeven Levens van de Sperwer (beste reeks die ik tot nog toe gelezen heb) en het is eigenlijk meer "Jeremiah in de middeleeuwen". Jeremiah lag mij trouwens ook niet. Ik heb één album geprobeerd. Vraag me niet meer welke. Het enige wat ik nog weet is dat er aan het eind iemand doodgeschoten werd in bad. Ik denk dat Hermann mij gewoon ook niet ligt.

Denk ik om te bewijzen dat ik ben?

Link naar reactie

Beeld_0417.jpg

 

StripFacts

- Vooruitblikken Standaard Uitgeverij

- Goed en slecht nieuws voor Frank Giroud

- Stripnieuwsstroom: Universal War Two, De Geheime Driehoek, Hara Kiwi, De IJstrein, Ralph Meyer + Xavier Dorison

 

Besprekingen

- Angelus

- Batman: Joker

 

Te Verschijnen

Standaard Uitgeverij en Uitgeverij De Boemerang + pdf

 

KCQ v/d Dag

De Rode Ridder, Nero, Adhemar, Fanny Kiekeboe en Balthazar Boma in Junior Suske en Wiske 7

 

Nummer 75 in De Honderd Hoogtepunten van Vandersteen

Link naar reactie

Van "De Wind in de Woestijn " werd dit al vermeld dus dat is geen verrassing meer.

 

Heb maar eind vorig jaar pas aan Er Was Eens? begonnen en dus heel blij dat ik die in het Frans heb gekocht (had al in het snot dat de vertalingen lang gingen duren) . Een sublieme reeks. Een ware pageturner.

 

Eigenlijk heel bizar dat Glénat zelf nooit voor de vertaling heeft gezorgd want de reeks behoort toch bij 1 van hun grootste successen van de laatste 10 jaar.

Link naar reactie

En toch, hé... Uit het jongste rapport van Boek.be (zopas via mail ontvangen) blijkt in het eerste kwartaal van 2013 de omzet uit strips met 15% omhoog is gegaan. De hele boekenindustrie is er in Vlaanderen in dat kwartaal op vooruitgegaan. Vooral de verkoop via onlinekanalen schiet flink op. 

Ik werk vanavond aan de presentatie van het rapport, maar 't zal wellicht pas donderdag online staan bij onze volgende update. Ik zal ook een top 20 kunnen geven van de best verkochte strips uit dat kwartaal. Buiten de bekende familiestripreeksen doen ook Thorgal (vreemd genoeg ook met het album dat geeneens een strip is) en nog wat Van Hammes mee.

Ik zal dit toetsen aan een onderzoek in Frankrijk naar oplagecijfers van de bekendste stripreeksen aldaar met opmerkelijke oplagedalingen en status quo's.

Link naar reactie

Hierbij een bevestiging van Medusa omtrent Ik, Draak deel 2. Gimenez verhuisde van uitgeverij, van Lombard naar het Duitse Splitter, waardoor hier al ineens werd geconcludeerd dat er geen vertaling van komt. Medusa kocht netjes de rechten op deel 2 dat dus wèl in vertaling zal verschijnen.

De geplande uitgaven van Medusa voor deze maand, deze week zelfs, zijn met een maand uitgesteld. Er was een technisch probleempje bij de afwerking van de hardcoveralbums. Half mei worden correcte albums alsnog gedistribueerd.

Link naar reactie

Hierbij een bevestiging van Medusa omtrent Ik, Draak deel 2. Gimenez verhuisde van uitgeverij, van Lombard naar het Duitse Splitter, waardoor hier al ineens werd geconcludeerd dat er geen vertaling van komt. Medusa kocht netjes de rechten op deel 2 dat dus wèl in vertaling zal verschijnen.

De geplande uitgaven van Medusa voor deze maand, deze week zelfs, zijn met een maand uitgesteld. Er was een technisch probleempje bij de afwerking van de hardcoveralbums. Half mei worden correcte albums alsnog gedistribueerd.

 

Kontiki:

Is het verhaal afgerond met deel 2 of waren/zijn er nog delen gepland? Want anders is het misschien gewoon uitstel van executie...

 

En - misschien nog belangrijker - heb je signalen ontvangen van SU dat ze 'Er Was Eens?' niet meer voort vertalen? Of staat het gewoon niet op deze planning (maar dan misschien wel op de volgende)?

"Voor wie wacht, komt alles steeds te laat"

Link naar reactie

Zo zie je maar dat er in ons taalgebied nog werk aan de winkel is.Nog veel teveel heerst de pulpstrip (Sus en Wis , Kiekeboe ,

Jommeke , Kampioenen , ... )in stripland , het wordt tijd dat het tij keert en wat meer promotie wordt gemaakt rond kwaliteit reeksen.

Die eveneens voor jong en oud kunnen zijn maar nog te onbekend zijn. (oa : Er was eens , de Tijdvogel , Kinderen van de wind ,

Samber , Blacksad , De killer , enz, ... )Ik ben zeker dat met wat meer promotie die verkoop serieus zou stijgen.

Ik herinner me 'de verborgen geschiedenis 'van Silvester die bij lancering heel wat publiciteit kreeg en daardoor ook vlug was uitverkocht (toch de eerste delen ).En dat is dan nog een bijster zwakke reeks...

Link naar reactie

De voorbeelden die jij noemt zijn nochtans behoorlijke bestsellers in ons taalgebied, zeker voor hardcoverstrips.

Nee, Er Was Eens zit gewoon bij de verkeerde uitgever. Standaard moet een significant veelvoud aan verdeelpunten bedienen en dat kost geld + dat het moet opbrengen.. Een reeks als Er Was Eens past niet in dat plaatje.

Ik heb nog geen antwoord gekregen, maar ik hoop eveneens dat en andere uitgeverij ermee aan de haal kan. Het probleem daarbij is dat die uitgever verplicht zal zijn ook de reeds vertaalde albums opnieuw uit te brengen. Een ideaal scenario zou zijn om die complete reeksen of cyclussen (dan noem ik gelijk De Wind in de Woestijn) als een integrale uit te brengen aan een betaalbare prijs. 

Link naar reactie
Gast Natte aap

De voorbeelden die jij noemt zijn nochtans behoorlijke bestsellers in ons taalgebied, zeker voor hardcoverstrips.

Nee, Er Was Eens zit gewoon bij de verkeerde uitgever. Standaard moet een significant veelvoud aan verdeelpunten bedienen en dat kost geld + dat het moet opbrengen.. Een reeks als Er Was Eens past niet in dat plaatje.

Ik heb nog geen antwoord gekregen, maar ik hoop eveneens dat en andere uitgeverij ermee aan de haal kan. Het probleem daarbij is dat die uitgever verplicht zal zijn ook de reeds vertaalde albums opnieuw uit te brengen. Een ideaal scenario zou zijn om die complete reeksen of cyclussen (dan noem ik gelijk De Wind in de Woestijn) als een integrale uit te brengen aan een betaalbare prijs. 

 

this makes sense.

 

Dus binnenkort alles in de ramsj en het laatste deel bij een andere uitgeverij die er zijn broek aan scheurt omdat iedereen de vorige delen al heeft? Dat zou jammer zijn.

Link naar reactie

De voorbeelden die jij noemt zijn nochtans behoorlijke bestsellers in ons taalgebied, zeker voor hardcoverstrips.

Nee, Er Was Eens zit gewoon bij de verkeerde uitgever. Standaard moet een significant veelvoud aan verdeelpunten bedienen en dat kost geld + dat het moet opbrengen.. Een reeks als Er Was Eens past niet in dat plaatje.

Ik heb nog geen antwoord gekregen, maar ik hoop eveneens dat en andere uitgeverij ermee aan de haal kan. Het probleem daarbij is dat die uitgever verplicht zal zijn ook de reeds vertaalde albums opnieuw uit te brengen. Een ideaal scenario zou zijn om die complete reeksen of cyclussen (dan noem ik gelijk De Wind in de Woestijn) als een integrale uit te brengen aan een betaalbare prijs. 

 

Zijn ze eigenlijk verplicht om een reeks aan al hun verdeelpunten te leveren? Anders kunnen ze een fonds opbouwen dat meer geschikt is voor de SSZ (en eventueel hun eigen winkels), maar dat ze niet standaard hoeven te verdelen aan alle supermarkten enz

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...