Ga naar inhoud

Updates Stripspeciaalzaak.be


Gast Kontiki

Recommended Posts

Beeld_0328.jpg

 

StripFacts

- Vooruitblik: Ballon Media

- Marsu Productions in handen van Dupuis

- Asterix bij de Picten

- François Schuiten schenkt 80% van zijn originelen weg

 

Te Verschijnen

pdf Ballon media

- Ballon

- Blake en Mortimer

- Dargaud

- Dupuis

- Kana

- Le Lombard

- Marsu Productions

 

De Commentator

Frank Margerin over Ik Wil een Harley 1

 

KCQ v/ Dag

Dirkjan in S1ngle 12

 

Nummer 83 in De Honderd Hoogtepunten van Vandersteen

Link naar reactie

Een paar jaar geleden kon je die oblongs ook voor een habbekrats kopen bij Le Soir, toen nog met Marsu Productions als uitgever. In Frankrijk bij Le Monde denk ik. Het zijn echt wel mooie boekjes.

 

Er is sinds vorig jaar ook sprake van een integrale reeks van Guust. Dan bedoel ik een reeks dikkere bundels met van die lijvige achtergronddossiers. Misschien zijn die voor deze winter of anders voor volgend jaar. Die oblongreeks verschijnt in het Frans alleszins ook opnieuw in juni.

Link naar reactie

Het is opgewarmde kost van een vervlogen tijdperk gericht  :e007:   Goed opgewarmd, maar toch...

Als ze zonder dat al geen budget meer hebben voor ZIdrou, dan mogen ze stoppen met uitgeven.

 

Jij gaf vorige week nog toe dat je af en toe een facsimile Kuifje koopt, maar voor een heruitgave van mijn ware held, de grote, de gevierde, de enige en echte André Franquin haal je je neus op. Ik blijf doorgaans ook af van dat soort heruitgaves, maar voor Franquin smelt ik. En aan 10,95 zijn ze niet duur. Ik ga ze kopen, net zoals de nieuwe Zidrou.

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie

Eindelijk: Kana kondigt nog drie afleveringen van Ikigami aan. Daar zat ik al een hele tijd op te wachten.

Op de site van de Stripspeciaalzaak staat:

• Ikigami - The Ultimate Limit 7 (Motorô Mase) > april 2013

• Ikigami - The Ultimate Limit 8 (Motorô Mase) > juni 2013

• Ikigami - The Ultimate Limit 9 (Motorô Mase) > augustus 2013

Link naar reactie

Beeld_0330.jpg

 

Stripinvasie

Tussen 24 en 30 maart verschenen 14 nieuwe uitgaven bij Barcatproductions, Silvester, Syndikaat, Uitgeverij De Meulder, Uitgeverij L.
 

StripFacts

- Vooruitblik: De Engelsman die niet van Vuurwapens Houdt

- Versus is vernieuwd
 

Te Verschijnen

- Silvester + pdf

- Strip2000

 

Verkooptop 10

Tussen 18 en 24 maart stonden F.C. De Kampioenen 75 (VL) en Naruto 58 (FR) op nummer 1. Voor de rest van de top 10 en bijkomende posities in de top 100 (VL) en top 200 (FR): KLIK VERDER

 

KCQ v/d Dag

Spider-Man, Storm, koningin Beatrix, Gerben Valkema en Eric Hercules in Elsje 2

 

Nummer 82 in De Honderd Hoogtepunten van Vandersteen

 

Link naar reactie

Updates gemist? Gisteren nochtans een etmaal gewerkt aan een resem updates die we morgen pas publiceren, maar waar nog bijkomend werk voor nodig is. Heel wat stripnieuws, ontzettend veel besprekingen, een exclusieve fotoreportage,...

Link naar reactie

Beeld_0304.jpg

 

StripFacts

Jean-Pol 50-70

Complete heruitgave van Douwe Dabbert bij Don Lawrence Collection

Game Over-special van Eppo

De laatste Frank Lincoln en mogelijke comebacks van Julie Wood en Roodbaard

Nieuwe spin-off voor Jessica Blandy

Vooruitblik: Ravine

Laatste etappe voor De Wind in de Woestijn

Stripnieuwsstroom: Marvano; Jim, De Verborgen Geschiedenis en Major Arcanum; Julie, Klaartje, Cécile; Crisse; Ik, Draak; Dorison

 

Fotoreportage

Jean-Pol 50-70: een pdf van 49 pagina's

 

Kalender

Expo G. Raf Zerk

Expo Oorlog en Vrede in Gouda

Expo Madame Pipi

 

Striplijst 2013

Tot eind maart verschenen 269 uitgaven waarvan 41 herdrukken, 10 heruitgaven, 2 facsimiles en 3 integrales van oudere albums bij 40 verschillende uitgeverijen en partners.

 

KCQ v/d Dag

Guy Mortier over zijn stripcarrière

 

Nummer 81 in De Honderd Hoogtepunten van Vandersteen

Link naar reactie

:e010:

 

Jeetje wat heb ik een hoop gemist gisteren zeg!

 

De laatste Frank Lincoln en mogelijke comebacks van Julie Wood en Roodbaard

Hey dat is fijn. Op zich niet zo leuk dat deze leuke reeks al zo vlug weer stopt. Maar het betekent wel een volledig in het Nederlands vertaalde afgesloten reeks en dat is helaas zeldzaam tegenwoordig. Een comeback van Roodbaard lijkt mij heel leuk maar dan wel de Roodbaard van Perrissin en Bourgne. Die andere was een total whimp. (mijn mening he) :e012:

 

LAATSTE DELEN VAN DE VERBORGEN GESCHIEDENIS

Ook die reeks is allang afgelopen voor mij. Om precies te zijn met deel 13. Toen ik box 2 kocht dacht ik ook dat het met deel 13 afgelopen zou zijn. Anyway toch fijn dat deze reeks nog echt eindigt ook en niet eeuwig doorgaat in one shots en tweeluiken. Ik zal het denk ik niet meer kopen maar het is wel fijn voor die mensen die nog heel dapper de reeks blijven volgen. Jullie hebben mijn respect.

 

NIEUWE REEKS VAN CRISSE

Ziet er goed uit. Ik ben geen groot fan van Crisse maar steampunk is nooit verkeerd. (als je ervan houdt tenminste)

 

KINK IN DE KABEL VOOR IK, DRAAK.

Het zit Medusa ook niet mee he. Nadat Reign stopgezet werd, nu weer Ik Draak. Op zich maakt het mij niet uit want beide reeksen volg ik niet maar tzal Medusa's reputatie geen goed doen. En het is natuurlijk heel vervelend voor degenen die die reeksen wel volgden.

Denk ik om te bewijzen dat ik ben?

Link naar reactie

Bij mijn weten worden er nog altijd meer reeksen wel afgerond dan niet. Zeldzaam is dat dus niet.

Waar heb je gelezen dat Ik, Draak ermee stopt? En dan nog bij Medusa? Waarom zou dat de reputatie moeten schaden? Zij zijn niet ter kwader trouw!

Link naar reactie

Beeld_0504.jpg

 

Besprekingen

- Block 109 1-2-3

- Dierenriem 1

- De Fleury-Nadals 5

- De Koning der Apen 1

- ODESSA 1

- Otto 2

- Trix 1

 

KCQ v/d Dag

Josephine Baker in January Jones 2

 

Nummer 80 in De Honderd Hoogtepunten van Vandersteen

 

Nieuwe infopagina's van Saga Uitgaven en Strip2000

Link naar reactie

Bij mijn weten worden er nog altijd meer reeksen wel afgerond dan niet. Zeldzaam is dat dus niet.

Echt waar? Misschien is het een kwestie van definitie. Ik definieer een afgesloten reeks als:

Een compleet afgesloten verhaal dat volledig in het Nederlands vertaald is.

 

Met het verlies van Talent zijn er een stuk of 1000+ reeksen onvollledig vertaald gebleven in het Nederlands en dus onafgesloten. Die verhoudingen trekken denk ik in de komende jaren wel weer recht dankzij uitgeverijen als Daedalus maar het merendeel van de reeksen van dat soort uitgeverijen is momenteel ook in het Frans nog niet afgerond. Ik gok dus dat we over een jaar of 10 meer wel compleet vertaalde afgesloten reeksen hebben dan niet maar volgens mij is momenteel het overgrote deel van de stripsreeksen of nog niet compleet in het Frans of in vertaling gestopt. Maar ik kan me natuurlijk vergissen. Jij bent de expert dus zeg jij het maar.

 

Waar heb je gelezen dat Ik, Draak ermee stopt? En dan nog bij Medusa? Waarom zou dat de reputatie moeten schaden? Zij zijn niet ter kwader trouw!

Als Le Lombard niet meer wil samenwerking met den Juan moet hij een nieuwe uitgeverij zoeken. Dat kost tijd en het is nog maar zo de vraag of het hem ook lukt zijn werk te slijten. (hij is nu geen Laufray he :e012: ) En zelfs al vind hij een nieuwe uitgeverij dan is het ook maar de vraag of die weer met Medusa in zee willen. En in idd Medusa treft totaal geen schuld. Dat wilde ik ook helemaal niet zeggen. Ik vind het juist vervelend voor hun dat zij met twee reeksen die buiten hun schuld onafgemaakt blijven mogelijk een reputatie krijgen van "maakt reeksen niet af" terwijl zij daar idd bar weinig aan kunnen doen.

 

Edit: Met de opmerking "hij is nu geen Laufray" bedoelde ik niet te zeggen dat hij een slechte tekenaar is. Ik bedoelde alleen maar dat mensen niet in rijen voor de deur liggen om werk van hem te kopen. Voordat daar weer een misverstand over ontstaat

Denk ik om te bewijzen dat ik ben?

Link naar reactie

Diogenes overdrijft wat (en Talent was ook geen gewone stripuitgeverij dankzij de Kortrijkse Ronny Matton).

Het zal altijd wel een frustratie van veel striplezers blijven en een flink gedeelte van ons forum vullen, die onvertaald gebleven vervolgen.  Ik heb op die manier veel geld weggegooid maar beschouw het als één van de regels van het spel.

Zo heb ik het 1ste deel van Marzi (Dupuis) destijds verkocht, de Engelse integrale van Marzi bij Vertigo aangeschaft en zal ik vandaag een Nederlandse integrale van Blloan aanschaffen.  Hopelijk komt die Blloan-versie niet uiteindelijk in de ramsj.

Het was geen klaagzang over Talent hoor. Tegen de tijd dat ik serieus begon met strips verzamelen (ik verzamel al 15 jaar maar pas sinds 4 jaar echt fanatiek) was Talent al ter ziele gegaan. De enige onafgesloten reeks van Talent die ik in de kast heb staan is Sofaletta en daar heb ik het laatste deel van in het Frans gelezen met heel veel pijn en moeite. (maar liefst twee dagen over dat album gedaan) Mijn opmerking was dus meer bedoeld als persoonlijk observatie gebaseerd op het feit dat als ik stripjacht ga ik voornamelijk onvertaalde en ook in het Frans onvolledige reeksen tegen kom. Ook als ik mijn collectie bekijk is het merendeel onafgerond. Maar zoals ik al zei. Ik denk dat, dat over een jaar of tien wel goed komt. Ik vermoed nml dat de meeste reeksen van Daedalus, Silvester, Saga en L die nu al bezig zijn niet meer dan 10 jaar nog blijven lopen.

Denk ik om te bewijzen dat ik ben?

Link naar reactie

Dio, lees toch eens beter de nieuwsberichten. Het is niet omdat Ik, Draak in het Frans even geen uitgever heeft dat de reeks is gestopt. De cover van deel 2 staat zelfs bij dat bericht, weliswaar van de Duitse uitgeverij Splitter. Je veronderstellingen over Medusa zijn op dit moment speculaties en speculaties zijn geen feiten.

 

Het kan zijn dat er in jouw kast meer onvoltooide reeksen staan dan voltooide, maar de stripbusiness bestaat niet alleen uit reeksen van Talent. In de afgelopen pakweg 100 jaar zijn er echt wel meer reeksen afgerond in het Nederlands dan er voortijdig zijn gestopt in vertaling.

Link naar reactie

Kontiki 

 

Dio, lees toch eens beter de nieuwsberichten. Het is niet omdat Ik, Draak in het Frans even geen uitgever heeft dat de reeks is gestopt. De cover van deel 2 staat zelfs bij dat bericht, weliswaar van de Duitse uitgeverij Splitter. Je veronderstellingen over Medusa zijn op dit moment speculaties en speculaties zijn geen feiten.

 

Het kan zijn dat er in jouw kast meer onvoltooide reeksen staan dan voltooide, maar de stripbusiness bestaat niet alleen uit reeksen van Talent. In de afgelopen pakweg 100 jaar zijn er echt wel meer reeksen afgerond in het Nederlands dan er voortijdig zijn gestopt in vertaling.

 

+1

Link naar reactie

Dio, lees toch eens beter de nieuwsberichten. Het is niet omdat Ik, Draak in het Frans even geen uitgever heeft dat de reeks is gestopt. De cover van deel 2 staat zelfs bij dat bericht, weliswaar van de Duitse uitgeverij Splitter. Je veronderstellingen over Medusa zijn op dit moment speculaties en speculaties zijn geen feiten.

 

Het kan zijn dat er in jouw kast meer onvoltooide reeksen staan dan voltooide, maar de stripbusiness bestaat niet alleen uit reeksen van Talent. In de afgelopen pakweg 100 jaar zijn er echt wel meer reeksen afgerond in het Nederlands dan er voortijdig zijn gestopt in vertaling.

Nou nou David. Niet zo gepikeerd! Wat heb ik u aangedaan als ik vragen mag?

 

Het kan zijn dat ik het verkeerd gelezen had maar volgens mij stond er dat het feit dat bij Splitter verschijnt nog niet wil betekenen dat het ook bij Medusa verschijnt. Ik nam aan dat ,dat was omdat Medusa een contract had met Le Lombard en niet met Splitter maar misschien zie ik dat verkeerd.

 

En David jij maakt je zelf ook schuldig aan onnauwkeurig lezen. Ik heb het helemaal niet over Talent! Ik heb welgeteld drie Talentreeksen in mijn kast staan waarvan er twee volledig vertaald. Ik heb het over Daedalus, Silvester, L, Saga, Medusa: allemaal uitgeverijen met velen onvoltooide reeksen in hun fonds. Niet omdat ze in vertaling gestopt zijn maar gewoon omdat zo ook in het Frans nog onvoltooid zijn. Die drie uitgeverijen maken het leeuwendeel op van wat ik in de kast heb staan. Ik ben het helemaal met je eens dat er de afgelopen 100 jaar ontzettend veel reeksen zijn afgesloten. In de post die dit allemaal in gang zette zei ik ook "tegenwoordig" dus zeg de laatste 10 jaar. Als je kijkt naar de laatste 10 jaar zijn de meeste reeksen onafgesloten (volgens mij) deels dus door het Talent debacle en deels doordat de andere reeksen die daarna opgepakt zijn door stabielere uitgeverijen als Daedalus ook in het Frans nog niet afgerond zijn. Daarom zeg ik ook steeds dat het er over 10 jaar weer heel anders uitziet met onafgesloten reeksen. Maar dat heb jij dus allemaal niet gelezen?

Denk ik om te bewijzen dat ik ben?

Link naar reactie

Nou nou David. Niet zo gepikeerd! Wat heb ik u aangedaan als ik vragen mag?

 

Het kan zijn dat ik het verkeerd gelezen had maar volgens mij stond er dat het feit dat bij Splitter verschijnt nog niet wil betekenen dat het ook bij Medusa verschijnt. Ik nam aan dat ,dat was omdat Medusa een contract had met Le Lombard en niet met Splitter maar misschien zie ik dat verkeerd.

 

En David jij maakt je zelf ook schuldig aan onnauwkeurig lezen. Ik heb het helemaal niet over Talent! Ik heb welgeteld drie Talentreeksen in mijn kast staan waarvan er twee volledig vertaald. Ik heb het over Daedalus, Silvester, L, Saga, Medusa: allemaal uitgeverijen met velen onvoltooide reeksen in hun fonds. Niet omdat ze in vertaling gestopt zijn maar gewoon omdat zo ook in het Frans nog onvoltooid zijn. Die drie uitgeverijen maken het leeuwendeel op van wat ik in de kast heb staan. Ik ben het helemaal met je eens dat er de afgelopen 100 jaar ontzettend veel reeksen zijn afgesloten. In de post die dit allemaal in gang zette zei ik ook "tegenwoordig" dus zeg de laatste 10 jaar. Als je kijkt naar de laatste 10 jaar zijn de meeste reeksen onafgesloten (volgens mij) deels dus door het Talent debacle en deels doordat de andere reeksen die daarna opgepakt zijn door stabielere uitgeverijen als Daedalus ook in het Frans nog niet afgerond zijn. Daarom zeg ik ook steeds dat het er over 10 jaar weer heel anders uitziet met onafgesloten reeksen. Maar dat heb jij dus allemaal niet gelezen?

 

 

Volgens mij is het vrij simpel, Dio spaart pas 4 jaar fanatiek strips en hij heeft blijkbaar veel gekocht bij de nieuwe uitgeverijen. In zijn geval bevat zijn boekenkast dus heel veel nog onafgewerkte strips. Als hij zich meer op de oudere reeksen had gericht dan had hij een boekenkast gehad waar enkel afgeronde reeksen in stonden. En had hij dus een heel ander gevoel gehad.

 

Zelf spaar ik al ruim 25 jaar fanatiek strips, dus ja, ik kan beamen dat er al veel afgewerkte strips zijn, helaas zijn er soms weleens missers c.q. onafgewerkte reeksen. Zelf heb ik idee dat dit de laatste jaren meer voor komt dan vroeger. Maar ik heb ook het gevoel dat er de laatste jaren veel meer strips uitkomen dan vroeger, daarmee is de concurrentie vergroot en de kans op missers of afvallers ook.

 

Ach, misschien moet ik mij er ook niet mee bemoeien!

Link naar reactie

Volgens mij is het vrij simpel, Dio spaart pas 4 jaar fanatiek strips en hij heeft blijkbaar veel gekocht bij de nieuwe uitgeverijen. In zijn geval bevat zijn boekenkast dus heel veel nog onafgewerkte strips. Als hij zich meer op de oudere reeksen had gericht dan had hij een boekenkast gehad waar enkel afgeronde reeksen in stonden. En had hij dus een heel ander gevoel gehad.

 

Zelf spaar ik al ruim 25 jaar fanatiek strips, dus ja, ik kan beamen dat er al veel afgewerkte strips zijn, helaas zijn er soms weleens missers c.q. onafgewerkte reeksen. Zelf heb ik idee dat dit de laatste jaren meer voor komt dan vroeger. Maar ik heb ook het gevoel dat er de laatste jaren veel meer strips uitkomen dan vroeger, daarmee is de concurrentie vergroot en de kans op missers of afvallers ook.

Helemaal juist! Precies wat ik bedoel. De meeste reeksen zijn nog steeds afgesloten maar die van de afgelopen tien jaar zijn grontendeels onafgesloten om wat voor reden dan ook. Op zich voel ik mij oevrigens niet slecht over de onafgewerkte reeksen in jn kast. Ik heb er geen geod zicht op maar ik heb het idee dat Daedalus en co allemaal nog wel een tijdje overeind blijven en dat die reeksen dus ook volledig in vertaling zullen verschijnen. Ik vergiste me overigens eens wat onafgewetke reeksen betreft. Ik heb ook aardig wat oudere reeksen van Glénat in de kast staan en die zijn doorgaans wel afgesloten. Ik denk dat het bij mij ongeveer fifty/fifty is.

Denk ik om te bewijzen dat ik ben?

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...