Ga naar inhoud

Updates Stripspeciaalzaak.be


Gast Kontiki

Recommended Posts

Gast Natte aap

het is toch 2500 euro per eenheid?

Luuk Gruwez krijgt 7 eenheden voor poëzie en Nolens 8. Da's 17500 en 20000. Maar goed, ik denk dat poëzie nog minder verkoopt dan strips :)

Link naar reactie

Om eventjes alles in perspectief te plaatsen:

Musical van Vlaanderen krijgt 850.000 euro om één musical te maken. Dat is bijna evenveel als alle jaartoelagen voor schrijvers in Vlaanderen tezamen.

(de informatie komt niet van mij, dus ik hoop dat ze juist is)

Link naar reactie

Om eventjes alles in perspectief te plaatsen:

Musical van Vlaanderen krijgt 850.000 euro om één musical te maken. Dat is bijna evenveel als alle jaartoelagen voor schrijvers in Vlaanderen tezamen.

(de informatie komt niet van mij, dus ik hoop dat ze juist is)

 

én die is dan nog puur politiek toegekend, buiten het advies van de bevoegde commissie om.

Link naar reactie

Om eventjes alles in perspectief te plaatsen:

Musical van Vlaanderen krijgt 850.000 euro om één musical te maken. Dat is bijna evenveel als alle jaartoelagen voor schrijvers in Vlaanderen tezamen.

(de informatie komt niet van mij, dus ik hoop dat ze juist is)

die info zal wel juist zijn het stond ook zo in de morgen deze morgen

Link naar reactie

En misschien nog vermelden dat de subsidies belastingsvrij zijn.

 

 

Die X maal € 2.500,- zijn wslijk bruto bedragen ?

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie
Gast Natte aap

én die is dan nog puur politiek toegekend, buiten het advies van de bevoegde commissie om.

 

dat is gelukkig altijd al wel geweest. Ancieux legde destijds ook regelmatig de adviezen van de commissie naast zich neer, anders hadden enkele theatergezelschappen al lang failliet geweest (blauwe maandag compagnie bvb kreeg tegen advies toch subsidie, Skagen ook negatief advies maar gelukkig toch subsidie, en dan het raamtheater ook, begrijpe wie kan)

 

Maar in dit geval is het eigenlijk wel een beetje pervers. Een commercieel genre zo vet gaan subsidiëren omdat ze zich niet aan een budget kunnen houden.

Link naar reactie
Gast Kontiki

Beeld_0511.jpg

 

Stripinvasie

Tussen 5 en 11 mei verschenen 29 nieuwe uitgaven bij vzw Arcadia, Ballon, Blloan, Dargaud, Dupuis, Kana, Le Lombard, Oog & Blik | De Bezige Bij, Standaard Uitgeverij, YG-Promoties.
 

StripFacts

- Vooruitblik XIII 21

- Sneak peek Glénat

- Een antwoord van het VFL

 

Verkooptop 10

Tussen 29 april en 5 mei stonden Jommeke 264 (VL) en Fairy Tail 30 (FR) op nummer 1. Voor de rest van de top 10 en bijkomende posities in de top 100 (VL) en top 200 (FR): KLIK VERDER
 

Besprekingen

- Amoras 1

- Ikigami 7

- Karma Salsa 2

 

KCQ v/d Dag

Het Vlot van de Medusa in JLA Earth 2

 

Weetje v/d Week

Een half miljard tv-kijkers voor Belgische strips

 

De Commentator

- Sytse S. Algera over Cell (1)

- Balak over Last Man 1

 

Nummer 64 in De Honderd Hoogtepunten van Vandersteen

Link naar reactie

Beeld_0511.jpg

 

Mooi zo! XIII gaat dood. Eindelijk een einde aan de reeks!

(sorry kon het niet laten :e012: )

 

- Sneak peek Glénat

Sonufayouknowwhat! Maar goed dat ik wat minder met mijn aankopen de laatste tijd. Ik zal mij denk ik alleen Gil en Franky aanschaffen. (prachtige cover trouwens van de nieuwe Gil, die dingen lijken met ieder album mooier te worden) Maar zij die zo'n beetje al het nieuws willen aanschaffen zullen droge boterhammen moeten eten eind van de maand.

 

De volgende aflevering gaat over de befaamde muiterij op de Bounty!

Hé! Ik wist niet dat, dat een waargebeurd feit was. Ik heb er alleen een roman over gelezen. Klinkt interessant. Ga die waarschijnlijk wel aanschaffen wanneer die uitkomt.

Denk ik om te bewijzen dat ik ben?

Link naar reactie

Begin dit jaar Walking Dead gelezen en als er één reeks is waar ze mee moeten binnenkort stoppen dan is het deze wel.Ik zeg niet dat het slecht was

maar verdomd wat wordt er getrokken aan deze serie.

XIII is voor mij een heel stuk hoger qua niveau alleen al het tekenwerk is stukken beter....

Link naar reactie

Wat zitten er lekkere dingen tussen in die sneak van Glénat , hopelijk maken ze goede keuzes naar vertaling toe. (en zeker die van Rossi )

 

Aja , die van Marazano (ben de titel vergeten ,waar hij zowel tekent als schrijft )gaan we niet meer zien zeker.

Link naar reactie
Gast Kontiki

Eigenlijk heb ik geen tijd om deze week updates te presenteren. Ik moet zo'n vijftal opdrachtgevers zien te plezieren, maar kom...

 

Beeld_0516.jpg

 

StripFacts

Vooruitblikken Silvester

 

Te Verschijnen

- Silvester

- Uitgeverij L + pdf aankondigingsbrochure

 

Besprekingen

- De Rode Ridder 238

- Spiegelingen 3

 

Kalender

- Expo Strips in originelen

- Expo Cowboy Henk

 

KVQ v/d Dag

Nicolas Sarkozy, François Hollande, Coluche, Sur la Piste du marsupilami en Dokus, de Leerling in Cédric 27

 

Nummer 63 in De Honderd Hoogtepunten van Vandersteen

Link naar reactie
Gast Kontiki

Beeld_0518.jpg

 

Stripinvasie

Tussen 12 en 18 mei verschenen 18 nieuwe uitgaven bij Brabant Strip vzw, Divina, Hauwaerts Uitgeverij, Sherpa, Standaard Uitgeverij, Stripwinkel Alex, Stripwinkel Pierke, Xtra.
 

Verkooptop 10

Tussen 6 en 12 mei stonden Amoras 1 (VL) en Fairy Tail 30 (FR) op nummer 1. Voor de rest van de top 10 en bijkomende posities in de top 100 (VL) en top 200 (FR): KLIK VERDER
 

StripFacts

Fred Funcken overleden

Conrads eerste publieke Asterix-tekening

 Polemiek omtrent een tekstballonnetje

Marsupilamimuur in Brussel

Stripnieuwsstroom: Grand Prix, Charlie Adlard, Jonathan, Loisel

 

Besprekingen

Esteban 3

 

De Commentator

Thomas Du Caju over Betty & Dodge 8

 

KCQ v/d Dag

Natasja in Sarah Spits 2

 

Weetje v/d Week

Het macabere in Marc Hardy

 

Nummer 62 in De Honderd Hoogtepunten van Vandersteen

Link naar reactie

Jawadde, onze Diogenes, de Luc Steno van de Belgische charmezangers...

 

"Ja de patron, ja de patron...

Hij speelde accordeon...  (en dan het het gepeupel woest gillend "hoehoehoehoe" en maar met zakdoekjes zwaaiend) "

 

De Michael J. Fox onder de Amerikaanse acteurs, een onelofelijk knappe gast, die prachtige rollen kreeg toebedeeld (The secret of my success, en de verschillende Back to the Future, maar ook andere waarvoor hij Oscar-nominaties verdiende... tot plotsklaps hij van het grote toneel, uit the spotlights (speciaal die termen voor U hé man) verdween wegens gepakt door het vreselijke monster Parkinson (neen dit is geen naam van een Comic-figuur Spock) :e002:  :e002:  :e002:   :e007:  :e007:  :e007:

 

 

Ja dat meiske moet behoorlijk spierpijn hebben in d'r rug nu. :e012:

 

Spijt dat het geen door krampen voorovergebogen mooie jonge adonis is :P

 

 

Wat ziet die cover van de nieuwe Wouden van Opaal er toch weer prachtig uit! Ik zou liever zien dat Pellet wat sneller tekent maar zolang hij dit soort werk aflevert klaag ik niet.  Verbaasd me dat de man nog geen gigantische schare fans heeft.

 

een pellet-kachel op speed ? geef die dan wat Red Bull of Toro Rosso  :e015:   ik klaag niet, maar ik zever toch    Het verbaast  mij nog altijd... oeps 

 

 


Mooi zo! XIII gaat dood. Eindelijk een einde aan de reeks!

(sorry kon het niet laten :e012: )

 

Sonufayouknowwhat! Maar goed dat ik wat minder met mijn aankopen de laatste tijd. Ik zal mij denk ik alleen Gil en Franky aanschaffen. (prachtige cover trouwens van de nieuwe Gil, die dingen lijken met ieder album mooier te worden) Maar zij die zo'n beetje al het nieuws willen aanschaffen zullen droge boterhammen moeten eten eind van de maand.

 

Hé! Ik wist niet dat, dat een waargebeurd feit was. Ik heb er alleen een roman over gelezen. Klinkt interessant. Ga die waarschijnlijk wel aanschaffen wanneer die uitkomt.

 

 

En dan Diogenes zijn stokpaardje en levensmotto:  "ik koop alleen afgesloten reeksen"     manmanman...

Mijn eerste reactie... hij heeft dat in het midden van de nacht geschreven... weinig geslapen, noch in de roes van een wilde avond in een café bij kaarslicht omringd door mooie mensen en rijkelijk overgoten met het nodige geestverruimende gerstenat...

 

Maar neen, 13:37, is bezwaarlijk middernacht... Son.... (wat een uitdrukking)... op wat slaat die ufa ?  Of bedoelde je UFO :e004:  :e007:  De volgende zin is koeterwaals el al de rest: ik denk dat hij het over Spoorloos ofte Gil St André heeft en misschien Frank Lincoln ?  Maar Medusa is toch een onbetrouwbare uitgeverij ? 

Link naar reactie

 Welkom terug Eddy! :D

En dan Diogenes zijn stokpaardje en levensmotto:  "ik koop alleen afgesloten reeksen"     manmanman...

Mijn eerste reactie... hij heeft dat in het midden van de nacht geschreven... weinig geslapen, noch in de roes van een wilde avond in een café bij kaarslicht omringd door mooie mensen en rijkelijk overgoten met het nodige geestverruimende gerstenat...

 

Maar neen, 13:37, is bezwaarlijk middernacht... Son.... (wat een uitdrukking)... op wat slaat die ufa ?  Of bedoelde je UFO :e004:  :e007:  De volgende zin is koeterwaals el al de rest: ik denk dat hij het over Spoorloos ofte Gil St André heeft en misschien Frank Lincoln ?  Maar Medusa is toch een onbetrouwbare uitgeverij ? 

Even dat eerste stuk eraf gehaald want daar kon ik weinig mee. Het meiske is nu eenmaal een meiske en geen adonis en die tekenaar heet nu eenmaal Pellet. Of dat nu een kachelmerk is of niet.

 

Enfin...dan nu over naar het leuke stuk.

 

Mijn levensmotto is uiteraard: "Life is tough and than you die." :P

Ik ben geflatteerd dat gij fantaseert over mijn nachtelijke avonturen en het zich dan ook nog eens zo rooskleurig voorstelt.

Wat die uitdrukking betreft: ik heb van Donnie geleerd dat het stoer is om in 't Amerikaans Engels te vloeken en dan aan elkaar maar met foute spelling. Maar uiteraard ben ik nog maar de leerling en nog niet half zo gevorderd als meester Donnie. Misschien dat ik 't over een paar jaar nog eens probeer. :e008:

En uiteraard had ik het niet over Frank Lincoln. Ik zou nml nooit iets kopen van die onbetrouwbare lui daar bij Medusa. Met name die onbeschofte hork van een Eddy. Nee kom zeg. Ik koop wel extra veel van Daedalus. ;)

Denk ik om te bewijzen dat ik ben?

Link naar reactie

 

@ retep en Diogeness,

 

Wie is Eddy ?

U bedoelt Milan K. ? Ja, die heb ik vorig jaar leren kennen op de Boekenbeurs van Stripwinkel Alex. Omdat ik hem hier evengoe als U mis op de reep, heb ik van zij naam Milan K. een letterkeer gemaakt ofte MA LINK. Neen, ik zat vroeger ook op de oude reep onder verschillende namen o.a. Samoerai.. De nr. ben ik al lang vergeten.

 

Sorry, maar goe geprobeerd.

 

Even wat opvoedend werk Diogenes: ik ken heus wel Pellet. Een pellet-kachel is heus geen merk, maar wel de brandstof waarop zij werkt, nl. pellets of korrels zijnde geperste pulp van snoeihout verkregen uit biologische teelt. De uitstoot van de kachel wordt (met dt Diogenes) als CO- of CO2-neutraal gezien.

 

Uw levensmotto is OK, maar wil iedereen het verstaan vervang dan de than door then :-)))

Medusa ? Ja, daar heb ik enkele series van, maar ook niet alles bvb. Nakara en die Simon... zijn niet aan mij besteed, maar ik wacht vol ongeduld op de volgende Keuken..., Lijst 66, Frank Lincoln, trouwens in het Frans allemaal of toch bijna afgewerkte reeksen. Nu maar hopen dat Medusa woord houdt.

Link naar reactie

Mij hou je niet voor den gek, ouwe uitgevert ! De schrijfstijl verraadt je !

Blijven proberen tot je grijs of, nog erger, kaal wordt retep. Ge hebt het mis. Sorry

 

I'll adepd my langauge, bether ? ;-) blijkbaar werken de smileys nu niet (meer)... maar ben ik dan nu ineens Diogenes ?

Link naar reactie

Kijk eens onder Steeno..... wel je klassiekers kennen!! ;)

Ik had zelf oeps een "e" vergeten, sorry Koen. Maar de test op Uw kennis mislukte als het ware.

 

Kwestie van iedereen, dus ook de Hollandse vrienden mee te laten genieten deze link

 

het zal wel niet gelukt zijn, maar dit dan via youtube Luc Steeno hij speelde accordeon: 4:06 minuten pure streling voor de oren ;-)

en hij trekt verdacht veel op het figuurtje dat Diogenes gebruikt als "nick" (?) of is het iemand anders, misschien Diogenes zelf

Link naar reactie

:blush:

Diogenes, zeg me nu eens eerlijk, wie/wat stelt Uwe nick - dacht ik, maar ben nu eindelijk na lang nadenken op de juiste term gekomen - neen, Uwe avatar voor.

Geef toe dat Uw figuur verdacht veel gelijkenissen heeft met onze Belgische charmezanger Luc SteEno. We hebben nu Uw vorige bericht als quote gebruikt, maar smileys, lettergrootte, -kleur en -dikte staan in de balk erboven (is dit een Word-omgeving ?) allemaal flauwtje afgebeeld dus inactief.

Link naar reactie
Gast Kontiki

Mijn focus lag bij een bloedmooi vriendinnetje de afgelopen dagen, maar ik laat jullie niet zomaar in de steek, hoor. Ik schrijf wel niets meer over dat hele expogedoe. Het is stierlijk vervelend geworden.

 

Beeld_0522.jpg

 

StripFacts

- 12bis onder curatele

- Misdruk Batman: Jaar Een

- Fred "Papy" Funcken overleden

 

Besprekingen

- Cupido

- De Vier Hoeken van de Wereld

 

Te Verschijnen

pdf aankondigingsfolders Strip2000 en Uitgeverij L

 

KCQ v/d Dag

Een heleboel knipogen in Sisters 7

 

Nummer 61 in De Honderd Hoogtepunten van Vandersteen

Link naar reactie

Diogenes, zeg me nu eens eerlijk, wie/wat stelt Uwe nick - dacht ik, maar ben nu eindelijk na lang nadenken op de juiste term gekomen - neen, Uwe avatar voor.

Geef toe dat Uw figuur verdacht veel gelijkenissen heeft met onze Belgische charmezanger Luc SteEno. We hebben nu Uw vorige bericht als quote gebruikt, maar smileys, lettergrootte, -kleur en -dikte staan in de balk erboven (is dit een Word-omgeving ?) allemaal flauwtje afgebeeld dus inactief.

 

Tsjee, Dio is goddelijk geworden, of ten minste een tot een koning gekroond...

(http://taaladvies.net/taal/advies/vraag/821/)

Link naar reactie

Tsjee, Dio is goddelijk geworden, of ten minste een tot een koning gekroond...

(http://taaladvies.net/taal/advies/vraag/821/)

Tis beide. Ik ben geascendeerd tot God-koning. Ala Osiris, Odin, Zeus etc...

 

Edit: come to think of it twee van die drie hebben vrij drieste ontwikkelingen doorgemaakt. (de één werd in stukjes gehakt, de ander verloor een oog) Misschien was dit acteraf gezien toch niet zo'n brilliante carriere move.

 

Dubbel edit: stond eerst per ongeluk Anubis. Komt door Bilal.

Denk ik om te bewijzen dat ik ben?

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...