Ga naar inhoud

Updates Stripspeciaalzaak.be


Gast Kontiki

Recommended Posts

Daar krijg ik nu het schijt van , de nieuwe Ersel in een mooie hc bij Glénat en de puike Griffo in een grote lap sc .

Het moet verdomme omgekeerd zijn !Terwijl die Ersel voor geen meter zal verkopen, rare jongens daar bij Glénat.

 

??? zowel 'het orakel van de maan' als 'sluiers deel 2' komen toch uit in HC bij Glenat ?  Of heb ik iets gemist ???

 

Edit... : 't gaat waarschijnlijk over wat anders, want ik merk dat 'sluiers' bij Casterman uitkomt... (waves hand) ...Forget... :)

Link naar reactie

Voor de reeks updates van vandaag heb ik mijn complete nachtrust opgeofferd. In plaats van nog snel voor ik naar mijn werk ga de updates te overlopen, heb ik havermoutpannenkoekjes gebakken. Die waren zeer lekker, met een streepje honing erbij.

 

Beeld_0419.jpg

 

StripFacts

• De volgende strips van Hermann

• Brecht Evens opnieuw genomineerd voor Eisner Awards

• Stripverkoop stijgt met 14,8% in het eerste kwartaal van 2013

• Drastische oplagedalingen voor Franco-Belgische bestsellers

• Vooruitblik: Phoenix

• Stripnieuwsstroom: Ythaq, Agent 327, De Smurfen, Ik, Draak, Robbedoes

 

Te Verschijnen

Uitgeverij L

 

KCQ v/d Dag

Lucky Luke in Angelus

 

Nummer 31 in de ReeksTop 50

 

Nummer 74 in De Honderd Hoogtepunten van Vandersteen

 

Nieuwe promopagina's van Dark Dragon Books

Link naar reactie

Ja, ze mogen gerust nog eens een nieuw stripvoske uw richting uitsturen, imho  :e005:

 

Voor de reeks updates van vandaag heb ik mijn complete nachtrust opgeofferd. In plaats van nog snel voor ik naar mijn werk ga de updates te overlopen, heb ik havermoutpannenkoekjes gebakken. Die waren zeer lekker, met een streepje honing erbij.

Op De Stripspeciaalzaak staat (bijna) alles wat u moet weten over strips...

•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••

Lid van forum Bonte-II sinds 5 juli 2006 • Mijn LastDodo-shop

Link naar reactie

Om 6.55 uur kon ik ermee stoppen, maar toen ing het rechtstreeks naar de keuken, de badkamer en de trein. Tijd voor een kattenbelletje op dit forum was er niet, nu wel op mijn werk.

Vanavond wacht me ook weer een forse updatereeks. Dit weekend biedt pure rust. Mij dan niet komen ambeteren, hè.

Link naar reactie

Ja, ze mogen gerust nog eens een nieuw stripvoske uw richting uitsturen, imho  :e005:

 

We hebben er al zo een. Ze moeten maar iets anders uitvinden nu. Liefst iets waarmee we ne keer in De Karmeliet of zo kunnen gaan eten met de collega's.

Link naar reactie

We hebben er al zo een. Ze moeten maar iets anders uitvinden nu. Liefst iets waarmee we ne keer in De Karmeliet of zo kunnen gaan eten met de collega's.

 

Moet het weer gelijk De Karmeliet zijn?

Is Royal Frituur Veggie Eetboetiek in de Langestraat al niet meer goed voor de heren? :e012:

Bang zijn voor de dood is hetzelfde als bang zijn om een oud en versleten kleed weg te gooien.

Link naar reactie

Daar krijg ik nu het schijt van , de nieuwe Ersel in een mooie hc bij Glénat en de puike Griffo in een grote lap sc .

Het moet verdomme omgekeerd zijn !Terwijl die Ersel voor geen meter zal verkopen, rare jongens daar bij Glénat.

Nee hoor zowel Pioniers van de Nieuwe Wereld als Het Orakel van de Maan verschijnt in HC. Wat ERsel betreft twee dingen:

 

1: De Pioniers van de Nieuwe Wereld verschijnt al vanaf deel 3 in HC dus het zou heel vreemd zijn als ze nu overgingen op SC.

 

2: Wat is toch iedereens probleems met Ersel? Jullie zouden juist met 'm weg moeten lopen. Eén van de zeer weinige Vlaamse striptekenaars die het gemaakt heeft internationaal. Al die Vlaamse striphelden van jullie: Dupré, Spaey, Broeders moeten maar wat anmodderen met kleine uitgeverijtjes en in eigen beheer en velen voortijdig stopgezette reeksen. Niet dat ze dat verdienen. Allerminst zelfs. Maar zo is het wel. Ersel publiceert gewoon bij de grote jongens als Glénat en Casterman, werkt samen met grote namen als Charles en heeft een hoop afgewerkte reeksen op zijn naam staan. Bovendien kan ie ook niet onverdienstelijk tekenen. Tuurlijk Griffo heeft het nog meer gemaakt in de internationale stripwereld maar toch als je het mij vraagt zou iedere Vlaamse of Nederlandse striptekenaar die een goeie carriere heeft opgebouwd in de internationale striplandschap een dik applauws moeten krijgen en niet tot op de grond toe afgemaakt moeten worden. Ersel heeft dat alvast beslist niet verdiend.

 

Enfin...dat is toch hoe ik erover denk. Misschien wat sterk taalgebruik maar ik vind dat Ersel afkraken echt stront irritant worden zo onderhand.

Denk ik om te bewijzen dat ik ben?

Link naar reactie

Ersel is een underachiever. Je ziet dat hij best talent heeft, maar hij maakt er zich te makkelijk van af. Dat is mijn probleem met hem.

Echt waar? Het zal misschien zijn dat ik geen smaak heb (que Waldorf met een rotopmerking) maar ik vind zijn tekenwerk toch beslist niet onaf ogen. Hij heeft zeer veel gevoel voor detail naar mijn mening. Zeker als je kijkt naar De Bewaker van de Lans. Qua scenario niet de beste reeks maar qua tekeningen toch wel eingzins om je vingers bij af te likken.

Denk ik om te bewijzen dat ik ben?

Link naar reactie

Je moet eens goed naar de gezichten kijken van Ersel , de ene oog staat bijna boven het andere.De serie 'bewaker van de lans '

is een triestig voorbeeld van hoe het zeker niet moet.Zijn decors zijn wel heel goed.Volgens mij kan hij het wel , maar zijn de gezichten teveel haastwerk.En krediet dat die man krijgt , ongelooflijk , er worden reeksen voor veel minder afgevoerd.

Maar of het verkoopt , behalve de pioniers , ik denk het niet..

 

En ik zie bij vele winkels op hun site dat 'het orakel..'wel degelijk in sc zou zijn verschenen.

Link naar reactie

Je moet eens goed naar de gezichten kijken van Ersel , de ene oog staat bijna boven het andere.De serie 'bewaker van de lans '

is een triestig voorbeeld van hoe het zeker niet moet.Zijn decors zijn wel heel goed.Volgens mij kan hij het wel , maar zijn de gezichten teveel haastwerk.En krediet dat die man krijgt , ongelooflijk , er worden reeksen voor veel minder afgevoerd.

Maar of het verkoopt , behalve de pioniers , ik denk het niet..

 

En ik zie bij vele winkels op hun site dat 'het orakel..'wel degelijk in sc zou zijn verschenen.

Ik heb net de complete reeks Bewaker van de Lans doorgebladerd en ik zie absoluut niet wat jij bedoelt. De ogen staan gewoon mooi naast elkaar, de gezichten zijn duidelijk van elkaar te onderscheiden en er zit veel uitdrukking op. Ik kan eerlijk gezegd sowieso niet veel slechts ontdekken aan het tekenwerk in die reeks. Toegegeven Ersel heeft niet een heel duidelijk eigen stijl zoals bijv Bourgier maar ik vind in ieder geval De Bewaker van de Lans een zeer mooi getekende reeks. Een goed scenario zou ook fijn zijn geweest maar daar hadden we het nu niet over...

Denk ik om te bewijzen dat ik ben?

Link naar reactie

Inmiddels weer helemaal uitgeslapen. Mijn wekelijkse filmmarathon met foute pulpfilms vannacht komt hiermee ook niet in het gedrang.

 

Beeld_0420.jpg

 

Stripinvasie

Tussen 14 en 20 april verschenen 39 nieuwe uitgaven bij De Bezige Bij, Casterman, Daedalus, Dark Dragon Books, Glénat, Oog & Blik | De Bezige Bij, Sombrero, Strip Turnhout vzw, Uitgeverij L, Xtra.

 

Verkooptop 10

Tussen 8 en 14 april stonden Jommeke 264 (VL) en One Piece 66 (FR) op nummer 1. Voor de rest van de top 10 en bijkomende posities in de top 100 (VL) en top 200 (FR): KLIK VERDER

 

Besprekingen

- Kinderspel 1

- Love 2

- De Zoon van Superman
 

KCQ v/d Dag

Mireille Mathieu, Johannes Paulus II en Lech Walesa in Marzi

 

Weetje v/d Week

Onvoltooid project (2): Rooie Doortje door Dirk Stallaert en Merho
 

De Commentator

Christian Lax over De Eekhoorn van Vel' d'Hiv
 

Nummer 73 in De Honderd Hoogtepunten van Vandersteen

Link naar reactie

Net niet, gewoon een overzicht van alle updates van de afgelopen week. Maar veel lezers (en dat heb ik nu wel gemerkt door de anderhalve maand storing bij het versturen ervan) ervaren dat als een kattenbelletje om de eigenlijke updates te gaan lezen.

Wie al spontaan naar de site surft, heeft die nieuwsbrief helemaal niet nodig.

Link naar reactie

Weer een staaltje van respect voor de liefhebber/verzamelaar : Dark Dragon heeft Love 2 op een veel kleiner formaat uit dan deel 1 in eerste druk.

Alleen de prachtige tekeningen komen al beter uit op groot formaat , ze kunnen de boom in met hun Love 2 ik koop de Franse versie .

Prutsers !

Link naar reactie

't Is ook niet simpel natuurlijk. Het moet de juiste kaft hebben, het juiste formaat, misschien ook nog de juiste geur en de juiste papiersoort? Of beter nog: een overeenkomstige lay-out op alle ruggen... In dat laatste geval kan je maar beter alles meteen in het Frans kopen. :e012:

 

't Gaat toch om de inhoud dacht ik.

Link naar reactie

Ik kan Elvis wel enigszins volgen.  Ik heb er plotseling geen spijt van dat ik de twee albums onmiddellijk heb gekocht toen ze in het Frans verschenen.  Wel raar dat het formaat plots verandert bij een herdruk van 'Love 2'.  De inhoud is uiteraard het allerbelangrijkste maar het oog wil ook wat, toch ?

Voor al mijn recensies, interviews met striptekenaars, dédicaces en eigen strips en illustraties :

http://vetostript.weebly.com

Link naar reactie

Tja , als het formaat/vorm al geen rol meer hoeft te spelen en enkel de inhoud nog telt.....dan zijn we goe bezig.

We kunnen dan eens een Sus en Wis , Kiekeboe uitgeven op A4 ,dan eens A5 ,in sc of hc,..

Uniform speelt van geen belang , enkel inhoud.

Als we dat ook al moeten goe klappen...

Link naar reactie

Daar krijg ik nu het schijt van , de nieuwe Ersel in een mooie hc bij Glénat en de puike Griffo in een grote lap sc .

Het moet verdomme omgekeerd zijn !Terwijl die Ersel voor geen meter zal verkopen, rare jongens daar bij Glénat.

 

Wat ben ik blij dat die Griffo in een SC was. en zelfs dit is weggesmeten geld. Wat een sof.

Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !

 

 

Link naar reactie

Normaal is er bij Arboris een jaarlijkse album en bij stripwinkel Alex dan een hc-versie.

Heb nu ook op de site van Arboris gezien dat deel 12 in productie is.

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

Elders schreef je nog dat het voor 14-jarigen was. ;-)

 

Die formaatwijziging heeft deels te maken met de nieuwe collectie Animal Kingdom die DDB opstartte en waar nu ook andere dierenstrips in verschijnen (Pandala, Atlas en Axis). Dat contract kwam pas na de verkoop van de rechten op Love.

Als je het uniform wilt, wel, nu pas is het uniform binnen dezelfde collectie. Maar 't is inderdaad niet leuk voor de early birds die het eerste album al hadden.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...