Ga naar inhoud

Updates Stripspeciaalzaak.be


Gast Kontiki

Recommended Posts

de tekenstijl is consistent wat in eerdere perioden regelmatig tegenviel, zelfs onder Geerts of Verhaegen.

 

Dat zou ik toch graag tegenspreken. Geerts en Verhaegen waren ook consistent. Bij Geerts was er natuurlijk een onvermijdelijke evolutie in stijl, maar dat is normaal bij lang lopende reeksen. Wat wel opviel in die periode was dat er af en toe eens een minder goed geinkt album tussen zat.

Bij het huidige team is er wel degelijk een verschil merkbaar tussen de albums waarvoor Luc M de personages tekent en die waarbij Dirk S dat doet. Of, in het geval van De Kaperkoters, als ze elk de helft van het album tekenen.

Maar eigenlijk was de S&W-tekenaar waarbij de tekenstijl het minste consistent was Vandersteen zelve.

Link naar reactie

Ik heb niet gestemd en dit heeft er ook niets mee te maken .Het verhaal en de tekeningen heb ik altijd barslecht gevonden tov

andere tientallen S&W die ik wel schitterend vond.Ik ben altijd fan geweest en nog steeds , maar dit album ging ik nu wel bij zijn minste werk plaatsen.Met sublieme S&W,Robert en Bertrand , Rode ridder , eerste Karl May's , Safari , Bessy (Wirel ) , enz...is die top 100

vlug gevuld met vakwerk.

 

En Kontiki is mijn held.....Daar zeg ik nooit iets negatiefs over !

Zonder die mens was het Vlaamse stripland een kale bedoening en hij heeft mijn respect.

Amen!

Link naar reactie

Ik heb niet gestemd en dit heeft er ook niets mee te maken .Het verhaal en de tekeningen heb ik altijd barslecht gevonden tov

andere tientallen S&W die ik wel schitterend vond.Ik ben altijd fan geweest en nog steeds , maar dit album ging ik nu wel bij zijn minste werk plaatsen.Met sublieme S&W,Robert en Bertrand , Rode ridder , eerste Karl May's , Safari , Bessy (Wirel ) , enz...is die top 100

vlug gevuld met vakwerk.

 

En Kontiki is mijn held.....Daar zeg ik nooit iets negatiefs over !

Zonder die mens was het Vlaamse stripland een kale bedoening en hij heeft mijn respect.

Amen!

Allez, tis goed, dan :e005:

Link naar reactie

Beeld_0316.jpg

 

 

Stripinvasie

Tussen 10 en 16 maart verschenen 23 nieuwe uitgaven bij Dark Dragon Books, Don Lawrence Collection, De Harmonie, Standaard Uitgeverij, Strip2000, Uitgeverij De Boemerang.
 

StripFacts

- Tang(u)y en Laverdure nieuw en integraal
- Vooruitblik: D
- Nieuwsstroom: Khaal, Stripschappenningen, Alfa, Karl T. en Damien Marie, Frank Pé, Blacksad

 

Te Verschijnen

RW Uitgeverij

 

Besprekingen

- Marsu Kids 2

- De Verborgen Geschiedenis 23

- Wollorïn 3

 

Verkooptop 10

Tussen 3 en 10 maart stonden De Kiekeboes 135 (VL) en Naruto 58 (FR) op nummer 1. Voor de rest van de top 10 en bijkomende posities in de top 100 (VL) en top 200 (FR): KLIK VERDER

 

Kalender

- Expo Nero in de Far West
- Expo Guido Crepax

De Commentator

Portfolio José-Luis Munuera

 

KCQ v/d Dag

Frank Miller in De Verborgen Geschiedenis 23

 

Nummer 88 in De Honderd Hoogtepunten van Vandersteen

 

Nieuwe promopagina van Don Lawrence Collectyion

 

Laatste deel preview Azimut 1

Link naar reactie

Dat zou ik toch graag tegenspreken. Geerts en Verhaegen waren ook consistent. Bij Geerts was er natuurlijk een onvermijdelijke evolutie in stijl, maar dat is normaal bij lang lopende reeksen. Wat wel opviel in die periode was dat er af en toe eens een minder goed geinkt album tussen zat.

Een voorbeeld van zo'n afschuwelijke inkt-gedrocht was Robotkop. Schandalig vond ik dat.

Link naar reactie

Door een fout in ons verstuurprogramma heeft de eerste groep in ons adressenboek de wekelijkse nieuwsbrief veel meer gekregen dan de rest van de groepen die helemaal geen nieuwsbrief kregen. We moeten de ontwerper van het programma aanspreken voor een verbetering. Of misschien overgaan tot een compleet ander programma. Tot dan zullen we allicht geen nieuwsbrieven kunnen versturen. Uiteraard zijn er nog wel vaste updates op dinsdag, donderdag en zaterdag.

Link naar reactie

ben wel verrast met de uitslag van de top twintig van 2012, blijkbaar is er zwaar op de zekerheden gestemd! en als beste album largo, die voor mij toch niet echt een toppunt uit de reeks is! ook veel stemmen op S& W en kiekeboes, of verkijk ik me op de stemmers/ aantal stemmers?

Link naar reactie

Hoe meer stemmers, hoe meer zekerheden en hoe zwaarder graphic novels of auteursone-shots daaronder 'te lijden' hebben.

Het is ook een feit dat het strippubliek, althans ons publiek, een zéér verscheiden smaak heeft. Van het klein duizendtal werkelijk nieuwe strips in 2012 (dus zonder de herdrukken) werd er op 542 verschillende albums gestemd. De onderlinge verschillen worden daardoor ook telkens kleiner (pas dankzij de laatste deelnemers sprong Largo eruit) terwijl er in vorige edities duidelijker prominente winnaars waren.

Link naar reactie

Love strandde op nr. 37, het zakte dus nog verder weg.

Ik noem onze top ook niet representatief, hoor. Geen enkele enquête ter wereld is dat. Maar op "kwalitatief" kan je geen definitie plakken, dat oordeel zit in de mening en het waardeoordeel van elke striplezer besloten. Goeie verhalen kunnen volgens de enen gewoon heel slecht getekend zijn terwijl anderen meer willen dan enkel entertainment enzovoort. Dé striplezer bestaat niet, we zijn allen individuen.

Jaarlijks presenteren we gewoon wat de optelsom van alle deelnemende lezers zelf goed vinden. De conclusies zijn voor andermans rekening. Wij proberen met al die uitslagen gewoon wat leuks en graag ook informatiefs te maken.

Link naar reactie

Amaai.  :e010:

 

 

Niet getreurd. De Tijger is mi veel beter dan De Vos, én heeft een sterkere cover. Logisch gezien haalt hij die top 20 zeker dit jaar. De enige spelbreker is het korte termijngeheugen van de mensen, waardoor meer recente aankopen die Top20 bevolken ( anders is het toch niet te verklaren dat zo'n onding als B&M 21 de top haalde .... )

 Love-le-tigre-01.jpg

Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !

 

 

Link naar reactie

effe mijn top tien weer opgeduikeld, ik vond notre dame ook een sterk begin en fantastisch getekend, maar dus ook niet veel fans op ssz, spijtig, maar ik denk dat KT wel gelijk heeft dat er vooral op strips wordt gestemd die op het einde van het jaar zijn verschenen.

Link naar reactie

Vroeger dikwijls aan lijstjes stemmen gedaan maar daar mee gestopt.Is wel eens leuk zo'n lijstje te zien maar soms erger je er aan omdat sommige strips veel te laag staan.

Ik herinner me een lijst van collega's van Stripinfo waar Ster van de woestijn (Marini -Desberg)nog niet in de top 500 stond....

Dan weet je het wel.

Link naar reactie

Beeld_0319.jpg

 

StripFacts

Nederlandse F1-piloot debuteert met Michel Vaillant-helm

 

Besprekingen

- Haas 4

- January Jones 2

- Rembrandt 1

- Snippers 1

- Spiegelingen 1

- Suske en Wiske 321

- Wayne Shelton 11

 

Te Verschijnen

Overzichtscatalogus  Silvester

 

KCQ v/d Dag

Cédric in Agent 212 28

 

Nummer 87 in De Honderd Hoogtepunten van Vandersteen

Link naar reactie

Leuk die commentaren van Munuera en goed te lezen dat Epik in 2013 uit moet gaan komen, ik hoop deze keer wel weer in een HC want Betoveringen in SC? Daar snap ik weer helemaal niets van. Verkochten Het Teken van de Maan en Fraternity zo slecht dan? Ik keek wel op van Less Campbell en A Summer Christmas Tale, zijn die verhalen in in het Frans wel in boekvorm te krijgen? En ik miste een plaat uit Merlijn, vooral omdat hij vertelde dat Merlijn de reeks is waar hij zich het meest thuis in voelde en die het dichtst bij hem lag. En nu maar hopen dat Silvester nog eens een deeltje gaat vertalen...

Link naar reactie

Beeld_0321.jpg

 

StripFacts

- Jubileumeditie De Chninkel

- De Smurfen zoekt ambassadeur, derde Smurfen-film in Brugge en Gent? en de Steven Sterk-film

- Vooruitblikken: Club 27, Gids voor 'Slechte' Vaders, De Kozakken van Hitler en Sandman

 

Besprekingen

Dromen integraal

 

Te Verschijnen

Casterman, Jungle! en RW Uitgeverij blikken vooruit naar de komende maanden. Alle titels worden nader voorgesteld in de te downloaden pdf'en. Bij Oog & Blik | De Bezige Bij is er een goeie titel bijgekomen.

 

Kalender

Expo Jan Bosschaert

 

KCQ v/d Dag

Een resem cameo's in Trix 1

 

Nummer 86 in De Honderd Hoogtepunten van Vandersteen

Link naar reactie

Het Weetje over Blueberry en de covers van Daedalus moeten nog online.

 

Beeld_0323.jpg

 

Stripinvasie

Tussen 17 en 23 maart verschenen 48 nieuwe uitgaven bij Arboris, Bries, Casterman, Daedalus, Dark Dragon Books, Fantasia, Glad IJs, Glénat, Saga Uitgaven, Sherpa, Standaard Uitgeverij, Syndikaat, Uitgeverij L

 

StripFacts

- Vooruitblik: Daedalus en Saga Uitgaven
- Comeback Chlorophyl + vooruitblik Moederkillers

 

Te Verschijnen

- Daedalus + pdf

- Oog & Blik | De Bezige Bij + pdf

- Saga Uitgaven

 

Verkooptop 10

Tussen 11 en 17 maart stonden F.C. De Kampioenen 75 (VL) en Naruto 58 (FR) op nummer 1. Voor de rest van de top 10 en bijkomende posities in de top 100 (VL) en top 200 (FR): KLIK VERDER
 

De Commentator

Jim over Een Nacht in Rome

 

Weetje v/d Week

Inspiratiebronnen voor Blueberry

 

KCQ v/d Dag

Kenwijsje Batman in Suske en Wiske 320
 

Nr. 85 in De Honderd Hoogtepunten van Vandersteen

Link naar reactie

De 'Te verschijnen' rubriek voor Daedalus geeft hier geen covers, Kontiki. Andere uitgeverijen staan wel weergegeven.

Op De Stripspeciaalzaak staat (bijna) alles wat u moet weten over strips...

•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••

Lid van forum Bonte-II sinds 5 juli 2006 • Mijn LastDodo-shop

Link naar reactie

Casterman brengt meer en meer softcovers uit , o.a Death mountains die toch stond vermeld als hc. Jammerlijke wending.

En Arboris wat smijten die toch allemaal op de markt , jongens toch !

Afschuwelijke gelijmde hardcovers en heruitgaves van heel recent en gegarandeerde flops als Kreiss, Pokereiland,...

Ze hebben nochtans hele goede strips in hun catalogus die schreeuwen om vederzetting.

Maak daar toch eens werk van jongens !

Link naar reactie

En Arboris wat smijten die toch allemaal op de markt , jongens toch !

Afschuwelijke gelijmde hardcovers en heruitgaves van heel recent en gegarandeerde flops als Kreiss, Pokereiland,...

Ze hebben nochtans hele goede strips in hun catalogus die schreeuwen om vederzetting.

Maak daar toch eens werk van jongens !

Helemaal mee eens. Uitgeverij leidt momenteel echt onder een wanbeleid. Wel troep als Kreiss uitgeven maar een heruitgave van een klassieker als De As van de Katharen? Ho maar! :angry:

Denk ik om te bewijzen dat ik ben?

Link naar reactie
Gast Natte aap

Casterman brengt meer en meer softcovers uit , o.a Death mountains die toch stond vermeld als hc. Jammerlijke wending.

 

Dat zou ik persoonlijk zo niet noemen. Ik zie dat eerder als positieve ontwikkeling. Een SC neem ik wel eens op goed geluk mee en als het me bevalt volgt de rest van de reeks. HC's koop ik enkel in de ramsj of als ik dat boek echt echt echt wil hebben. Maar de nieuwe HC's die ik gekocht heb in een jaar kan je op 2 handen tellen en dan heb je vingers over.

Het is maar hoe een mens er tegenover staat hé :D

Link naar reactie

Die integrale zou te veel geld ineens kosten. Daarom proberen ze het als twee softcovers, zie ook Airborne 44 dat achteraf nog wel als integrale verscheen door het grote succes van die reeks.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...