Ga naar inhoud

Een Avondje Met... Jouw Favoriete Tekenaar


marioboon

Recommended Posts

http://sdcomicartgallery.com/event/private-evening-gabriel-rodriguez/?utm_source=Consumer+-+IDWeekly&utm_campaign=fe92010c1c-EMAIL_CAMPAIGN_2016_12_21&utm_medium=email&utm_term=0_9953d39781-fe92010c1c-82868141

 

Voor wie zou jij 300 euro voor een avond over hebben? (en nee, je hoeft mijn ego niet te strelen ,-) )

Maar zou je zo'n event zien zitten, bijvoorbeeld na een beurs of na een signeersessie in een winkel?

 

Ik heb ondertussen al weet dat in Brüsel er een signeersessie was voor de nieuwe Blake&Mortimer was maar enkel voor de mensen die 3 boeken kochten (waarde tegen de 70 euro)

En in Parijs een signeersessie met Dupieux en Schuiten enkel voor de mensen die het artbook (95 euro) kochten.

 

Link naar reactie

Als San Diego achter de hoek was dan had ik dit er wel voor over gehad. Voor wat je krijgt wat ze beloven (dus inclusief diner, guided tour, een originele tekening, en al de rest) is dit eigenlijk erg goedkoop. En Locke & Key is de max.

 

Echt enkel dineren en babbel met de tekenaar geef ik niks voor, je moet er meer aan koppelen zoals men hier doet bij Rodriguez. De tekenaar moet ook sociaal genoeg zijn om een babbel te willen doen, anders heb je er niks aan. Dus zomaar een naam noemen is moeilijk. Op basis van korte babbels tijdens dédi-sessies lijken me volgende wel tof: Crisse, Fourquemin, Martino, Mitton, Ratera. Wat dichter bij huis: Criva&Verhast, Duchateau, De Jongh, Cromheecke, Van Bael

Het moet ook wel klein genoeg blijven. Als je 10 tekenaars aan tafel zet en 3 stripliefhebbers dan denk ik niet dat die 2 groepen veel met elkaar gaan babbelen.

De vraag is natuurlijk ook of tekenaars hier wel voor te vinden zijn: stel je voor dat je heel de avond met een zagevent aan tafel zit (of erger)...

 

Ik heb hier toch een raar gevoel bij, dit gaat een stap verder dan puur je boeken trachten te verkopen.

Tomorrow  Saturday Sunday Today is my favorite day

Link naar reactie

Als San Diego achter de hoek was dan had ik dit er wel voor over gehad. Voor wat je krijgt wat ze beloven (dus inclusief diner, guided tour, een originele tekening, en al de rest) is dit eigenlijk erg goedkoop. En Locke & Key is de max.

 

Als je het totale pakket bekijkt is dit inderdaad best wel goedkoop. 

 

En zeker als je bekijkt wat andere dingen in San Diego kosten: " One bedroom apartments in San Diego rent for $1764 a month on average and two bedroom apartment rents average $2236."

Link naar reactie

http://sdcomicartgallery.com/event/private-evening-gabriel-rodriguez/?utm_source=Consumer+-+IDWeekly&utm_campaign=fe92010c1c-EMAIL_CAMPAIGN_2016_12_21&utm_medium=email&utm_term=0_9953d39781-fe92010c1c-82868141

 

Voor wie zou jij 300 euro voor een avond over hebben? (en nee, je hoeft mijn ego niet te strelen ,-) )

Maar zou je zo'n event zien zitten, bijvoorbeeld na een beurs of na een signeersessie in een winkel?

 

Ik heb ondertussen al weet dat in Brüsel er een signeersessie was voor de nieuwe Blake&Mortimer was maar enkel voor de mensen die 3 boeken kochten (waarde tegen de 70 euro)

En in Parijs een signeersessie met Dupieux en Schuiten enkel voor de mensen die het artbook (95 euro) kochten.

Dat van B&M was een ontbijt en er werden enkel handtekeningen gezet.

 

Ik herinner me dat er een Nederlander dit deed en hier op het forum reclame ervoor maakte. En dan door iedereen bekrtitiseerd werd omdat hij teveel geld vroeg. :e007:

 

Dit is nu een redelijk exclusief moment met tekenaar en IDW staff met een heel gevulgde goodie bag. Bovendien zijn Gabriel en Chris Ryal super aangename mensen om mee te praten.

 

Gelukkig dat Gabriel Rodriguez soms ook gratis schetsen maakt op beurzen :e005:

Link naar reactie

Munuera of Hub, want het zijn gewoonweg fucking helden met het potlood. In die aanwezigheid word je vanzelf beter, niet? :-)

 

Munuera staat bij mij ook in het lijstje. Samen met Marini.

 

Ik weet niet of ik in hun aanwezigheid een woord zou kunnen uitbrengen, en dat is niet alleen te wijten aan het feit dat ik geen van de moedertalen van beide heren machtig ben :)

'If you can't be a good example, you'll just have to be a horrible warning' - Find me on Facebook

 

Link naar reactie

Alle Nederlandstalige en nog in leven zijnde auteurs die tot mijn favorieten behoren ken ik persoonlijk vrij goed tot heel goed, en ik heb met bijna allemaal van hen een tot vele keren samengezeten voor een drankje.

De andere tekenaars van de Lage Landen mogen wel eens gratis met mij samenzitten. Daar kan altijd een leuk gesprek uit voortkomen. Ik betaal uiteraard de drank, op voorwaarde dat het Belgische bieren zijn.

Voor wie ik het liefst dat geld zou neertellen om samen iets te drinken is de Noorse auteur Jason. Bij hem mag het zelfs Scandinavische vodka zijn.

Bij Sint-Joris!

Link naar reactie

Er zijn zeker namen met wie ik eens een avond zou willen doorbrengen. Uit het verleden weet ik dat dat heel gezellig kan zijn, zeker ook omdat je dan een beetje de diepte in gaat. Namen die dan bij me opkomen zijn dan Jan Kruis, Jean van Hamme, Merho en de eerder genoemde zekere W. Linthout. Ook met Mike Mignola zou ik nog eens willen samen zitten (het interview dat ik eens met hem had duurde te kort).

Echter, of dat een georganiseerd 'event' moet zijn tegen betaling..lastig. Ik vraag me af of er dan niet wat spontaniteit verloren gaat?

 

Overigens meen ik me te herinneren dat er in het verleden al zulke diners zijn geweest. Linthout, Merho en Leemans samen sowieso. Die hebben toen zelfs helpen koken staat me bij.  

Link naar reactie

Iemand die goed kan tekenen of die je bewondert als tekenaar is niet automatisch een gezellige gesprekspartner. Maar mijn ervaring is wel dat in een andere setting dan die van een signeertafel bij een stripboekenbeurs de gesprekken veel prettiger zijn.

Hermann is iemand die al het één en ander heeft meegemaakt en daar ook gezellig over kan praten, ik ben benieuwd hoe Andreas 'in het echt' is. Ook een (wereld)reiziger als Dany zal vast wel wat te melden hebben.

Link naar reactie

Er zijn zeker namen met wie ik eens een avond zou willen doorbrengen. Uit het verleden weet ik dat dat heel gezellig kan zijn, zeker ook omdat je dan een beetje de diepte in gaat. Namen die dan bij me opkomen zijn dan Jan Kruis, Jean van Hamme, Merho en de eerder genoemde zekere W. Linthout. Ook met Mike Mignola zou ik nog eens willen samen zitten (het interview dat ik eens met hem had duurde te kort).

Echter, of dat een georganiseerd 'event' moet zijn tegen betaling..lastig. Ik vraag me af of er dan niet wat spontaniteit verloren gaat?

 

Overigens meen ik me te herinneren dat er in het verleden al zulke diners zijn geweest. Linthout, Merho en Leemans samen sowieso. Die hebben toen zelfs helpen koken staat me bij.  

Wat je zegt klopt! Dat was in Koksijde.We hebben inderdaad helpen koken.

De deelnemers moesten betalen voor de maaltijd, er waren ook interviews.

Ik vond het toen uitermate gezellig, alles was georganiseerd door Patrick Mortier.

Voor alle duidelijkheid: de auteurs werden niet betaald en ik zou het ook niet anders willen.

Ik hoef niet betaald te worden voor een gesprek.

Link naar reactie

Ik was daar ook! Vooral aan onze tafel zaten de stripliefhebbers. Maar ik moet zeggen dat het heerlijke eten (van de toekomstige sterrenchefs) en de wijn eveneens een lokmiddel waren. Na het eten mocht elke aanwezige zijn speciaal voor de gelegenheid gemaakte menukaart laten signeren door de drie tekenaars. Enkel handtekening want voor 200 personen ga je niet beginnen kopjes tekenen. Er was ook nog een publieksinterview met wat oppervlakkige vragen, goed voor het algemene publiek dat kwam opdagen.

Dat was een heel fijne avond. Jammer dat het geen navolging kreeg.

Link naar reactie

Het was nochtans de bedoeling om dit te herhalen.

Misschien teveel organisatie voor Patrick Mortier en de medewerkers?

Ik meen mij ook te herinneren dat het niet zo duur was om deel te nemen...

Misschien maakten ze te weinig of geen winst ?

Ik weet het niet, ik ben Patrick een beetje uit het oog verloren...

Ik denk niet dat hij nog iets doet met strips...

Link naar reactie

Hij is nu meer bezig met kunstprojecten.

Dat avondje kostte 40 euro, dacht ik. Voor een driegangenmenu met drank erbij was dat geen geld. De oorspronkelijke prijs was hoger, maar Patrick begon al meteen met kortingen te werken. We hadden zelf ook een wedstrijd lopen waarbij je een codewoord moest doorgeven om minder te hoeven betalen.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...