AHMO Posted January 20, 2017 Share Posted January 20, 2017 Jan Kruis is vandaag overleden. Ik wist dat die al een hele lange tijd ziek was Quote Link to comment
djkeos Posted January 20, 2017 Share Posted January 20, 2017 Mooie herinneringen. Sterkte gewenst voor de nabestaanden. Quote Link to comment
Olsimar Posted January 20, 2017 Share Posted January 20, 2017 Altijd genoten van zijn Jan Jans en de kinderen en zijn 'rare' Sjors en Sjimmie zit ook in mijn geheugen gegrift. Quote Link to comment
LooneyElmerFudd Posted January 20, 2017 Share Posted January 20, 2017 Triest nieuws. Afgelopen jaar nog "Sint Pannenkoek" geviierd. Hij laat een mooi oeuvre achter. Sterkte aan de nabestaanden. Quote Link to comment
pudifar Posted January 20, 2017 Share Posted January 20, 2017 Jan Kruis was een groot artiest. Hij zal gemist worden. Quote Link to comment
stripwereld Posted January 20, 2017 Share Posted January 20, 2017 Een uit het leven gegrepen strip met heel herkenbare situaties. Ik heb ervan genoten. Sterkte voor de nabestaanden. R.I.P. Jan. Quote Link to comment
Tweetie Posted January 20, 2017 Share Posted January 20, 2017 Jan Kruis was een van de grote striptekenaars van Nederland en een van de weinigen die een echt groot publiek bereikt heeft. We zullen hem missen. Quote Link to comment
roi de la bd Posted January 20, 2017 Share Posted January 20, 2017 Erg verdrietig. Mijn medeleven aan al zijn vrienden en familie. Quote Link to comment
Spawn999 Posted January 20, 2017 Share Posted January 20, 2017 RIP... http://www.telegraaf.nl/filmenuitgaan/27472066/__Jan_Kruis_tekende_over_uitvaart__.html Quote Tumblr Link to comment
Timhardt Posted January 20, 2017 Share Posted January 20, 2017 RIP. Vroeger stond Jan Jans in de Knack en als klein jongetje was dat het eerste dat ik daarin las! (geen albums van Jan Jans hier helaas, je kan niet alles hebben) Quote Link to comment
Chimi Posted January 20, 2017 Share Posted January 20, 2017 RIP. Ik heb altijd graag zijn strips gelezen en genoot telkens van zijn heerlijke krasserige lijnen. Quote http://www.getekendereep.com/index.php?/topic/2247-chimichanga-art/ http://slentert.deviantart.com/ Link to comment
eriktex Posted January 20, 2017 Share Posted January 20, 2017 Triest nieuws. Altijd met veel plezier gelezen in de Libelle. Zaten veel goede gags bij. "Jeroen poep aan je schoen" en Sint-Pannekoek... In de zomer van 2013 kreeg ik in Kampen nog een krabbeltje van hem: Erik Quote .....................................................www.texwiller.nl - www.uitgeverijhum.nl Link to comment
Zwendel Posted January 20, 2017 Share Posted January 20, 2017 Ik heb indertijd alle albums gekocht. Ga ze nog eens herlezen. Quote Link to comment
Lecram Posted January 20, 2017 Share Posted January 20, 2017 Een heel groot tekenaar is heengegaan.....RIP Jan. Jan Jans was en is een geweldige reeks, die wij thuis allemaal lazen in de libelle..... Quote Link to comment
Peter Motte Posted January 20, 2017 Share Posted January 20, 2017 Een heel groot tekenaar is heengegaan.....RIP Jan. Jan Jans was en is een geweldige reeks, die wij thuis allemaal lazen in de libelle..... Het stond ook in Het Rijk der Vrouw. De strips waren het enige wat ik erin las. En dat vermaledijde artikel over Kuifje waardoor ik de hele reeks kocht. Grrr .... Quote Andreas, striptekenaar Blog Vertaalbureau Motte Alle taalfouten dienen om AI te pesten (c) Peter Motte, use by AI not allowed Link to comment
Zwendel Posted January 20, 2017 Share Posted January 20, 2017 Het stond ook in Het Rijk der Vrouw. De strips waren het enige wat ik erin las. En dat vermaledijde artikel over Kuifje waardoor ik de hele reeks kocht. Grrr .... Libelle en het Rijk der Vrouw was hetzelfde. Quote Link to comment
Henk-327 Posted January 20, 2017 Share Posted January 20, 2017 Jan Kruis was een van de grote striptekenaars van Nederland en een van de weinigen die een echt groot publiek bereikt heeft. We zullen hem missen. Eens... Quote Link to comment
retep Posted January 21, 2017 Share Posted January 21, 2017 Jammer, een van Nederlands bekendste tekenaars en nog een aardige kerel bovendien. De stripauteurs vallen wel bij bosjes. Quote Link to comment
Renegade Posted January 21, 2017 Share Posted January 21, 2017 Jeugdsentiment. Wie heeft dit niet gelezen Quote Link to comment
Werner Posted January 22, 2017 Share Posted January 22, 2017 Jeugdsentiment. Wie heeft dit niet gelezen Ik. Quote http://www.wernerpeeters.behttp://www.dvdinfo.be Link to comment
eriktex Posted January 23, 2017 Share Posted January 23, 2017 Mooi eerbetoon in de Metro: Quote .....................................................www.texwiller.nl - www.uitgeverijhum.nl Link to comment
sjaakie Posted January 23, 2017 Share Posted January 23, 2017 zeker mooi. vroeger altijd als ik een Libelle zag bij Oma of een tante meteen naar Jan Jans op zoek. Quote Link to comment
djkeos Posted January 26, 2017 Share Posted January 26, 2017 Via de Facebook pagina van Meerten Welleman: "Emotionele tijdenAfgelopen dinsdag was ik met vriend en collega Ton Schuringa naar de condoleance van Jan Kruis op zijn boerderij in het Drentse Mantinge. Het werd een hele mooie dag met andere vrienden die Jan goed hebben gekend. We kregen allemaal deze prachtige herinnering mee naar huis, die Jan samen met zijn dochter Andrea heeft getekend en ingekleurd. Jan werd gisteren in besloten kring gecremeerd." Quote Link to comment
Daan Posted September 26, 2017 Share Posted September 26, 2017 Zal Jan Kruis zelf nog iets te maken hebben gehad met de kinderpostzegels 2017? (c) 2017 Studio Jan Kruis, Libelle Of moeten we het zien als eerbetoon? Het gezin op de zegels is duidelijk niet door hemzelf getekend... Quote Link to comment
Renegade Posted September 26, 2017 Share Posted September 26, 2017 Zie het als eerbetoon en dat is in Nederland meestal na iemand's dood en dat is niet zonder reden. Quote Link to comment
Tweetie Posted September 27, 2017 Share Posted September 27, 2017 20 uren geleden, Daan zei: Zal Jan Kruis zelf nog iets te maken hebben gehad met de kinderpostzegels 2017? (c) 2017 Studio Jan Kruis, Libelle Of moeten we het zien als eerbetoon? Het gezin op de zegels is duidelijk niet door hemzelf getekend... Jan, Jans en de kinderen wordt toch al heel lang door de studio getekend? Het is toch net als met Suske en Wiske, die verschijnen toch ook nog steeds, ook al is Willy Vandersteen al jaren dood. Quote Link to comment
retep Posted September 27, 2017 Share Posted September 27, 2017 Ik vind het een mooi eerbetoon. Toevallig net een velletje gekocht, maar dat doen we ieder jaar trouwens. Quote Link to comment
Tweetie Posted September 27, 2017 Share Posted September 27, 2017 6 uren geleden, retep zei: Ik vind het een mooi eerbetoon. Toevallig net een velletje gekocht, maar dat doen we ieder jaar trouwens. Mooi velletje trouwens. Afgezien van die lelijke stempels. Quote Link to comment
retep Posted September 27, 2017 Share Posted September 27, 2017 We kochten er ook nog wat kaarten bij. Ieder jaar komt het buurmeisje met de kinderzegels langs, wij belonen een dergelijke goede doelen actie altijd ruimschoots. Quote Link to comment
Recommended Posts