Ga naar inhoud

Valerian and the City of a Thousand Planets


Recommended Posts

34 minuten geleden, Peter Motte zei:

GotG: op het einde van de film dacht ik echt: Ik wil mijn geld terug. Dat heb ik nog nooit gevoeld. En dat was dus niet omdat ik tijdens de film zat te redeneren en te analyseren.

 

Vooral het einde duwt de film helemaal in de vernieling. De grootste schruk uit het universum laat zich afleiden door iemand die voor hem wat raar beweegt, terwijl hij op een fractie van een seconde van de totale eindoverwinning is. Dat kan toch niet? Dat heeft toch niets meer te maken met grappig? Dat heeft toch niets te maken met het feit dat het een komedie is? Valerian is trouwens ook een komedie, hoor. Er zitten dramatische elementen in, zodat het klasseert bij black comedy, maar er zijn heel veel grappige dingen. GotG daarentegen versleet de kijker voor een kind van een jaar of vijf. En misschien was dat ook het echte doelpubliek van die film.

 

 

Maar dat is de omdat je die film serieus neemt.

 

Dat is ook het probleem met de DC en Marvel Comics. Sommige zijn bloedserieus en andere komisch.

 

De Harley Quins van Amanda Conner zijn heel leuke complete onzin. De Suicide Squads van Ostrander zijn bloedserieus. Dat maakt ook dat ik de Suicide Squad film niet erg kan smaken omdat hij op Ostrander gebaseerd is en dus bloedserieus (en dat gaat er dan bij mij niet in).

Link naar reactie
5 uren geleden, esteban² zei:

17/08 - Nobody Knows *

En nu terug naar VALERIAN? :P 

Nobody knows heb ik enkele jaren geleden gezien in de Japanse les, als oefening. Ik wil 'm nooit meer zien, net omdat die zo griezelig realistisch is, en blijkbaar ook gebaseerd is op een echte gebeurtenis. Waarmee ik 'm niet wil afraden hoor. Maar ik kreeg er de kriebels van.

 

Valerian daarentegen staat vanavond nog op m'n agenda. Ben benieuwd.

 

@Kristof Berte Als de eerste twee integrales gedateerd aanvoelen, is dat omdat die verhalen ook gedateerd zijn. De latere verhalen worden moderner en ook interessanter.

Link naar reactie
2 uren geleden, Chimichanga zei:

2

En ondertussen storen ze de mensen die wel van de film willen genieten.

Als je weggaat van een film stoor je de andere mensen? Dat is dan toch wel een heel kleine storing lijkt mij!

Ik weet niet of je dikwijls naar de bioscoop gaat, maar ik heb al wat anders meegemaakt dan dat!!!!

Vooral UGC Antwerpen is geregeld een ramp. Ze zitten daar te babbelen, te eten, scheten te laten en ze

gaan elk op toer pissen. Ondertussen worden ze ook opgebeld en voeren ze  gesprekken.

Eén keer ben ik opgestaan en ben ik naar drie luidruchtige meisjes van een jaar of 18 gestapt.

Ik heb zo luid ik kon in hun gezicht gebruld dat ze stil moesten zijn.

Ze begonnen meteen over seksisme en handtastelijkheid te zeveren... Maar daarna waren ze toch stil.

EN dan zou je dus mensen storen door weg te gaan! Wat voor belachelijke opmerking is dat nu?

Natuurlijk ga ik weg als de film me ergert! Ik heb zeker beter te doen!!! Terrasje doen, stripboekje lezen...

Er is zoveel dat leuker is dan naar een slechte film kijken!!!

Ik eis het recht op om weg te mogen gaan van een slechte film. :e002:

Ik denk dat ik duizend keer naar de bioscoop geweest ben en ik ben een keer of zes weggegaan.

Dus dat valt wel mee.

 

Link naar reactie

Ik was je een kalm bioscooppubliek :e002:

 

-----------------------

 

Quote

Maar dat is de omdat je die film serieus neemt.

 

Komaan, Zwendel, dat is onzin, en dat weet je zelf ook. Je bent aan het trollen. Als er niet mee te lachten valt, valt er niet mee te lachen. Er zijn grappen waar niet niet mee te lachen valt, en er zijn er waar niet mee te lachen valt. Met het einde van GotG valt niet te lachen. En niet omdat ik de film te serieus neem, maar omdat de filmmakers het publiek niet serieus nemen.

 

Het doet me denken aan de kritiek van iemand op een film die ik nu niet ga noemen.

De filmproducenten waren geen filmmakers. "Nee," zeiden ze, "ons beroep is niet films maken. Ons beroep is trailers maken." Er zijn zat films waarvan de trailer beter is. Aeion Flux met Charlize "Atomic Blonde" Theron was er zo een.  En ik weet wat ik zeg: ik heb net de hoes gepakt om de schrijfwijze van Charlize Theron te controleren. Ik heb de film een keer of drie gezien. Hij is niet goed. De trailer wel. Trailers verkopen films. Hoed u voor trailers!

Link naar reactie
49 minuten geleden, linthout zei:

Als je weggaat van een film stoor je de andere mensen? Dat is dan toch wel een heel kleine storing lijkt mij!

Ik weet niet of je dikwijls naar de bioscoop gaat, maar ik heb al wat anders meegemaakt dan dat!!!!

Vooral UGC Antwerpen is geregeld een ramp. Ze zitten daar te babbelen, te eten, scheten te laten en ze

gaan elk op toer pissen. Ondertussen worden ze ook opgebeld en voeren ze  gesprekken.

Eén keer ben ik opgestaan en ben ik naar drie luidruchtige meisjes van een jaar of 18 gestapt.

Ik heb zo luid ik kon in hun gezicht gebruld dat ze stil moesten zijn.

Ze begonnen meteen over seksisme en handtastelijkheid te zeveren... Maar daarna waren ze toch stil.

EN dan zou je dus mensen storen door weg te gaan! Wat voor belachelijke opmerking is dat nu?

Natuurlijk ga ik weg als de film me ergert! Ik heb zeker beter te doen!!! Terrasje doen, stripboekje lezen...

Er is zoveel dat leuker is dan naar een slechte film kijken!!!

Ik eis het recht op om weg te mogen gaan van een slechte film. :e002:

Ik denk dat ik duizend keer naar de bioscoop geweest ben en ik ben een keer of zes weggegaan.

Dus dat valt wel mee.

 

Je hebt gelijk, dat was een belachelijke opmerking van me :)

Ik moet er bijzeggen dat ik dat schreef met de herinnering aan die keer dat ik naar Spectre ging kijken en halverwege de film dezelfde gasten steeds de zaal binnen en buiten gingen om uiteindelijk richting de volle zaal te schreeuwen "slechte film!" en het toen voorgoed afstapten.

Maar dat is een uitzondering.

Link naar reactie
3 uren geleden, Peter Motte zei:

Ik blijf het gevoel hebben dat er een vijandige campagne tegen Valerian wordt gevoerd, net zoals er een overdreven positieve campagne voor GotG werd gevoerd. Ik heb het nu niet over wie hier schrijft dat ze GotG goed vinden.

In die tijd (2014) was ik erg actief op YouTube, en het viel op hoeveel YT'ers zegden dat de film geweldig was en dat ze hem zeker zouden zien. Met andere woorden: nog VOOR ze hem hadden gezien, vonden ze hem al geWAALdig. Dat kan niet. Daar klopte iets niet. De film werd ook al gebruikt in voorbeeldzinnetjes van talenfilms e.d. Als je dat NU zou doen met Star Wars, zou ik het begrijpen. Maar toen al met GotG? Terwijl nog niemand de film had gezien?

De producenten hebben heel slim een reclamecampagne via de sociale media (de suck media) opgezet, via de kelinere "influencers". Niet via de grote, maar via de kleine. Op die manier klonk het natuurljiker en gemeender.

Hoe ze het geflikt hebben, weet ik niet, maar bij mij gingen nooit eerder zo veel rode alarmlichten af.

Er zal bij sommige critici  zeker een bepaalde vooringenomenheid zijn. Daar staat tegenover dat een film als Lucy bijvoorbeeld het gewoon goed heeft gedaan in de VS. Dus ik zou mezelf ook niet teveel vastpinnen op dit idee. 

 

 

 

 

Link naar reactie
1 uur terug, Lefranc zei:

Ik ga volgende week naar Valerian kijken. Ik ben er nog nooit in geslaagd om een strip van Ravian uit te lezen. Te saai, onbegrijpelijk en slecht getekend. Dus ik kan enkel de film beoordelen.

Ik heb dat tig jaar geleden proberen te lezen. Zal eens bij Comixology een deeltje bestellen en kijken hoe dat bevalt. Volgens mij waren ze in de aanbieding.

Link naar reactie

Ravian is bij mij iets zoals Thorgal: de ene keer heb ik er, en de andere keer niet. Het is dus niet dat ik ze slecht vind, maar gewoon dat ik meer met andere bezig ben.

Ik verwacht binnenkort wel de integrales.

 

Overigens is dat wel vreemd: ik heb wel de eerste tien delen van XIII Mystery, maar XIII zelf ken ik wel, maar lust ik niet zo. XIII Mystery daarentegen vind ik goed. En het is een nevenreeks. Maar ja, als je ziet wie er allemaal aan meewerkt ...

 

Quote

Er zal bij sommige critici  zeker een bepaalde vooringenomenheid zijn. Daar staat tegenover dat een film als Lucy bijvoorbeeld het gewoon goed heeft gedaan in de VS.

Scarlett Johanson-effect?

Qua scenario vind ik Valerian beter. "Voller", om het zo te zeggen.

Er komt trouwens een Lucy 2.

 

Het gaat in elk geval niet goed met Valerian. Bij ons zit hij al in Zaal 3. Weggedrumd door Dunkirk en nieuwkomer Baby Driver (Sinds Fast & Furious hebben ze het blijkbaar voor tieners en twens in snelle auto's, er komt ook nog Overdrive. Of misschien denken sommige maatschappijen te kunnen porifteren van de dood van een van de hoofdrolspelers uit F&F  - raar trouwens: Overdrive staat bij ons wel aangekondigd vanaf 2 aug., maar in het weekprogramma vind ik hem nergens terug)

 

(er werkt iets niet met die multi-quotes)

Link naar reactie
11 uren geleden, Peter Motte zei:

Scarlett Johanson-effect?

Qua scenario vind ik Valerian beter. "Voller", om het zo te zeggen.

Er komt trouwens een Lucy 2.

 

Het gaat in elk geval niet goed met Valerian. Bij ons zit hij al in Zaal 3. Weggedrumd door Dunkirk en nieuwkomer Baby Driver (Sinds Fast & Furious hebben ze het blijkbaar voor tieners en twens in snelle auto's, er komt ook nog Overdrive.

Bij mij in de regio gaat de film nu terug naar 2 voorstellingen per dag. Een middageditie in 2d en een avondeditie in 3d. Dat is al het begin van het einde. En dan draaide Baby Driver hier al bijna één maand... 

Link naar reactie

Het lijkt me dat men nu concerten, bioscoop, ... doet om te kunnen zeggen dat men het heeft meegemaakt, niet om het ten volle te beleven.  

4 minuten geleden, Koen zei:

Heb al een waslijst aan gelijkaardige ervaringen meegemaakt.  Ik ben soms echt nostalgisch naar de tijd dat men stil was in de cinema, dat je hoogstens een cornetto of wat ijspralines kon kopen na de reclame,.... Tegenwoordig ga ik altijd naar de bioscoop met angst voor stoorzenders.  Heb me al enorm kwaad gemaakt tegen een bende tieners tijdens 'The Dark Knight', een kerel zijn been hard vastgegrepen nadat hij maar bleef tegen mijn zetel stampen, boerende tieners met een oneindige hoeveelheid chipszakken en blikjes heb ik ook eens ontgoocheld aangesproken nadat ze een film totaal verkloot hebben, alle vormen van krapuul heb ik rond me horen babbelen tijdens voorstellingen : van arrogante ongeïnteresseerden, luidruchtige tieners tot een Oost-Europese gangsterbende.
Ooit heb ik preventief een groep jongeren gevraagd of ze tijdens de film zouden willen stillen zijn maar dat vond ik er dan weer ook serieus over van mijn neurotische zelf.

Onlangs Dunkirk met een stil en aandachtig publiek mogen mee maken... als de film dan ook nog zo mooi is heb ik wel een zeer uitzonderlijke avond mee gemaakt.
Het lijkt me dat men nu concerten, bioscoop, ... doet om te kunnen zeggen dat men het heeft meegemaakt, niet om het ten volle te beleven.  
giphy.gif

 

Vooral bij concerten van nieuwere groepen is het echt een pest. Er zijn er bij die een heel concert door een schermpje zien...Ik snap het niet, heel dat smartphone gedoe of social media gedoen ook niet. Ik word vast oud, niet dat het me stoort :)

Link naar reactie

In Antwerpen worden veel kinderen 'gedumpt' in UGC.

De ouders gaan dan tijdens de film winkelen of op restaurant.

Er zitten dus geregeld totaal ongeïnteresseerde kinderen in de bioscoop met alle gevolgen van dien.

Maar vroeger was het ook wat... Er is een periode geweest dat ze met laserlampjes op het scherm zaten te schijnen

Ook zeer irritant.

 

In Amerika ben ik ook een keer of tweehonderd naar de bios geweest.

Daar was iedereen stil. Maar ze zaten wel de hele tijd popcorn, hotdogs of andere zooi naar binnen te werken...

Je ruikt die eetwaren  en je hoort ze ook soms knabbelen...Toch minder erg dan hier.

De zalen zijn ginder meestal erg groot, je kunt altijd wel op een redelijke afstand gaan zitten

van de eters...

Link naar reactie
1 uur geleden, linthout zei:

Er zitten dus geregeld totaal ongeïnteresseerde kinderen in de bioscoop met alle gevolgen van dien.

Ik denk dat het gewoon een gebrek aan discipline is, zeg maar lakse opvoeding, gebrek aan respcet. Thuis krijgen die sloddervossen het meestal met de paplepel ingevoerd.

 

Link naar reactie

Ik vond het een goede film, met zijn fouten weliswaar. Dane DeHaan beschouw ik als een miscast, en ontbrak de toch wel nodige chemie met Cara Delevigne, die zelf dan weer zeer goed speelde.

En voornamelijk de eerste helft is een prachtig staaltje blockbustercinema.

Ik zie genoeg interessante mogelijkheden voor een vervolg, maar betwijfel dat die er gaan komen :(

Link naar reactie

Besson heeft gewoon te veel in de film willen stoppen, denk ik.

Maar volgens mij is er voorala één ding waarop sommigen afhaakten: als Ravian Laureline apart neemt om te overleggen over het weggeven van de converter, heeft zij het plots over dat Ravian niet weet wat liefde is. Daar mist een bruggetje. Zoiets als: "Jij kunt niet aanvoelen wat die opdracht voor mensen betekent. Net zoals je niet kunt aanvoelen wat liefde is".

Een film/boek/strip/muziek valt of staat vaak door één misstap, en ik denk dat in Valerian daar het probleem zit.

Verder is er op de film niet veel aan te merken. En Besson is er toch in geslaagd om enkele series uit de grond te stampen: Taxi, Taken, Lucy (deel 2 is aangekondigd) en iets met een zekere Arthur.

Dus dat het hem met Ravian niet zou lukken, zou sterk zijn.

 

Over een maand of zo heb de eerste integrales.

 

(en zou zijn we na een uitstapje over bioscoopgedrag toch weer bij Valerian :) )

Link naar reactie
30 minuten geleden, Peter Motte zei:

Besson heeft gewoon te veel in de film willen stoppen, denk ik.

Hier ben ik het mee eens. Zeker het personage van Rihanna zat er eigenlijk te kort in om iets van betekenis te krijgen.

Ook, waar ik vond dat de fameuze dansscène snel voorbij was, vond Alderwood die juist vrij lang duren.

Grappig hoe je beide naar hetzelfde kijkt en het toch compleet anders ervaart :)

Link naar reactie
1 hour ago, Chimichanga said:

En ik vond dat Cara het beste speelde in de hele film. Nah! :P

 

Ik eigenlijk ook. Misschien deden ze dat opzettelijk om haar te lanceren.

 

Besson: Hela, haantje, niet zo genuanceerd, we zijn hier voor Caraatje.

 

Goed gezien van die wenkbrauwen. Had ik niet gemerkt.

 

Bubbles tussenkomst was ook wel erg sentimenteel.

 

Het lijkt soms alsof de film hoofdstuk per hoofdstuk is geschreven.

 

En die dansscène .. Tja, ik hou er niet zo van dat ze het verhaalverloop onderbreken voor zoiets. Na enkele gedaanteveranderingen heb je wel door wat zo'n glamopode kan.

Overigens vond ik dat DeHane in die scène goed tot zijn recht kwam.

 

Link naar reactie

My point exactly:

 

Besson has been hailed as a visionary director for The Fifth Element, a film which, like Valerian, is better known for its wild visual effects than for its storyline. At the time that the film came out, those types of visuals were unusual and offered something new and different. But that's no longer the case these days.

Visual spectacle is now commonplace at the theater. 

 

 

Link naar reactie
24 minuten geleden, sanderg zei:

My point exactly:

 

Besson has been hailed as a visionary director for The Fifth Element, a film which, like Valerian, is better known for its wild visual effects than for its storyline. At the time that the film came out, those types of visuals were unusual and offered something new and different. But that's no longer the case these days.

Visual spectacle is now commonplace at the theater. 

 

 

Totaal oneens :)

Als ik denk aan The Fifth Element denk ik ten eerste aan:

1. zijn gekke gevoel voor humor

2. de vreemde en creatieve ideeën

3. De zeer goed uitgevoerde actiescènes

 

Alsook, film is meer dan plot.

Link naar reactie

Eindelijk tijd gevonden om ook eens mijn kritische noot samen te vatten.

 

Los van de oorspronkelijke stripreeks vond ik het geen slechte film. Geen geniale film, maar goed te pruimen en stukken beter dan het merendeel van de Amerikaanse pulp die helaas onze zalen vullen.

 

Als een verfilming van een Ravian-strip vond ik het echter een pak minder te pruimen. Ik besef dat het onmogelijk en zelfs af te raden is om een strip 100% te volgen, en met een aantal "fouten" komen ze dan ook weg, Bubbles bijvoorbeeld. Maar...

 

* Ravian is in de strip geen rokkenjager. Tot daar aan toe, maar in de film zit hun relatie helemaal fout, naar mijn mening.

* Laureline is een beetje als Blutch in de strip: antimilitaristisch en allergisch voor gezag. In de strip zou ze nooit een pistool tegen het hoofd van de Shingooz houden, laat staan hen met een schot afdreigen...

* De tijd/ruimtedienst is plots een militaire organisatie?

* In de strip is Centraal Punt (point  Alpha) net door het ras gebouwd dat in de film z'n planeet is kwijtgeraakt. En al helemaal niet door de Aarde. De Aarde heeft in de film trouwens plots wel heel veel in de pap te brokken. Beetje nationalistisch (gaat die term nog op voor een hele planeet?) De stripclub wordt uitgebaat door een aardling, ...

 

Nog eens, als film best wel te pruimen, maar als tribute een dikke flop.

 

 

Link naar reactie
11 uren geleden, Tanuki zei:

Eindelijk tijd gevonden om ook eens mijn kritische noot samen te vatten.

 

Los van de oorspronkelijke stripreeks vond ik het geen slechte film. Geen geniale film, maar goed te pruimen en stukken beter dan het merendeel van de Amerikaanse pulp die helaas onze zalen vullen.

 

Als een verfilming van een Ravian-strip vond ik het echter een pak minder te pruimen. Ik besef dat het onmogelijk en zelfs af te raden is om een strip 100% te volgen, en met een aantal "fouten" komen ze dan ook weg, Bubbles bijvoorbeeld. Maar...

 

* Ravian is in de strip geen rokkenjager. Tot daar aan toe, maar in de film zit hun relatie helemaal fout, naar mijn mening.

* Laureline is een beetje als Blutch in de strip: antimilitaristisch en allergisch voor gezag. In de strip zou ze nooit een pistool tegen het hoofd van de Shingooz houden, laat staan hen met een schot afdreigen...

* De tijd/ruimtedienst is plots een militaire organisatie?

* In de strip is Centraal Punt (point  Alpha) net door het ras gebouwd dat in de film z'n planeet is kwijtgeraakt. En al helemaal niet door de Aarde. De Aarde heeft in de film trouwens plots wel heel veel in de pap te brokken. Beetje nationalistisch (gaat die term nog op voor een hele planeet?) De stripclub wordt uitgebaat door een aardling, ...

 

Nog eens, als film best wel te pruimen, maar als tribute een dikke flop.

 

 

Voor de rol van Bubbles was Yoko Matsugane een veel betere optie geweest.

Zelfs zonder 3D bril !

Link naar reactie
Op 4-8-2017 om 19:04, Peter Motte zei:

Besson heeft gewoon te veel in de film willen stoppen, denk ik.

Maar volgens mij is er voorala één ding waarop sommigen afhaakten: als Ravian Laureline apart neemt om te overleggen over het weggeven van de converter, heeft zij het plots over dat Ravian niet weet wat liefde is. Daar mist een bruggetje. Zoiets als: "Jij kunt niet aanvoelen wat die opdracht voor mensen betekent. Net zoals je niet kunt aanvoelen wat liefde is".

Een film/boek/strip/muziek valt of staat vaak door één misstap, en ik denk dat in Valerian daar het probleem zit.

Verder is er op de film niet veel aan te merken. En Besson is er toch in geslaagd om enkele series uit de grond te stampen: Taxi, Taken, Lucy (deel 2 is aangekondigd) en iets met een zekere Arthur.

Dus dat het hem met Ravian niet zou lukken, zou sterk zijn.

 

Over een maand of zo heb de eerste integrales.

 

(en zou zijn we na een uitstapje over bioscoopgedrag toch weer bij Valerian :) )

Dat van die liefde klopt niet, daar is geen bruggetje nodig. Je weet al van het begin dat hij een immature player is (de playlist, weet je wel). Dat zit meer dan genoeg in de film.

als je had gezegd dat hij plots wel heel hard de gezagstrouwe militair speelt dan had ik je gelijk gegeven.

Link naar reactie
15 uren geleden, Chimichanga zei:

Totaal oneens :)

Als ik denk aan The Fifth Element denk ik ten eerste aan:

1. zijn gekke gevoel voor humor

2. de vreemde en creatieve ideeën

3. De zeer goed uitgevoerde actiescènes

 

Alsook, film is meer dan plot.

Ik ga akkoord met chimi.

 

Al die commentaar (teveel in de film, lengte scene Rihanna,...) die ik hoor tegen de film is nu net wat ik zo goed vond. Hier doet besson wat andere niet doen, de ervaring voor het plot zetten. Ja, die scene met Rihanna moet geen 5 minuten duren om duidelijk te maken dat ze goed van gedaante kan veranderen, but where's the fun in that?

 

Het is een beetje zoals Fury Road. Ja, je hebt misschien al eerder zo'n dingen gezien, maar nog nooit zo goed gebracht.

 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...