Ga naar inhoud

Intriges!!!


marioboon

Recommended Posts

Ik hou wel van een beetje mysterie in verhalen. Niet alles moet uitgelegd worden dmv een spin-off, prequel of sequel waar men vooral tracht te maskeren dat men geen nieuwe verhalen meer kan verzinnen en men dus elk plot-gaatje gaat opvullen met verhaalkundige stopverf.

Soms is het leuker om iets niet te weten en moet je als lezer zelf maar een reden verzinnen. Soms het antwoord op de vraag saaier en ontevredener dan de vraag zelf (kuchStarWarsprequelskuch).

 

De 2 ontbrekende vingers van Soda is een meesterwerkje van een mysterie. En ik hoop niet dat Tome dat mysterie op zijn sterfbed zal meenemen ipv het Citizen Kane-gewijs te verklappen. 

 

We weten hoe Thorgal aan zijn litteken is gekomen, waar de pluk wit haar van XIII vandaan komt. 

We weten nu zelfs hoe men aan de bouwplannen van de Death Star zijn gekomen.

We weten zelfs wie Stomp is!!

 

Jammer allemaal. Voor mij is dat niet zo essentieel voor het verhaal zelf (ok, dat van XIII kan ik wel duiden)

 

Alleen, ik vind het soms ook wel leuk om te speculeren :-)

Wat is er met de moeder en vader van Wiske gebeurd? 

Wat is de reden dat Kapitein Haddock een alcoholist werd?

Wie heeft Guust naar Uitgeverij Dupuis gestuurd?

...

Willen we dat wel weten?

 

Welk (strip)mysterie moet er één blijven? En welke vraag zou je beantwoord willen zien?

Link naar reactie
10 minuten geleden, Tweetie zei:

Ik zou wel eens willen weten waarom Guust nooit ontslagen is.

Guust is wel ooit ontslagen... De stapel boze brieven die toen door de lezers werd opgestuurd naar Dupuis maakte het glashelder dat Guust één van de toppers van het blad was...Opnieuw ontslag was toen geen optie meer..

De koe op de redactie was de reden van het ontslag.

Omnia mutantur nihil interit

Link naar reactie

Om nog maar te zwijgen van al die striphelden die keurig in de kast blijven zitten: PP/BB, Robbedoes/Kwabbernoot, Jack en Sammy, ...

En om in het relationele te blijven: Zijn Walter en Natasja ooit samen in de koffer gedoken, of blijven ze eeuwig stuck in the friendzone? Afgaand op de laatste strip vrees ik het tweede.

 

Hoe is Nävis op die planeet terechtgekomen? Waarom zijn andere mensen dat schip nooit gaan zoeken? Waar zijn die mensen naartoe?

 

 

Link naar reactie

Walthéry heeft eens een extra passage getekend voor Een Afgelegen Eiland dat als een aparte editie werd uitgebracht. Het kwam wel een beetje neer op grensoverschrijdend gedrag waarbij Walter zijn driften de vrije loop liet. Volgens een eigen illustratie van Walthéry, die ergens in een Waals artbook werd gebundeld, heeft Natasja ook met haar geestelijke vader het bed gedeeld na een dronken nacht. En dan is er oo knog deze weggelaten bedscène: http://stripspeciaalzaak.be/Weetje-vd-Week/Weetje-vd-Week-101-125.htm#Weetje115

Officieel is er natuurlijk niets gaande tussen die twee, maar net zoals Abndré Franquin een lade had met illustraties waarop Guust en Jannie vuile manieren met elkaar doen (bekijk en lees dit maar eens: http://stripspeciaalzaak.be/Weetje-vd-Week/Weetje-vd-Week-076-100.htm#Weetje098), heeft Walthéry vast een hele archiefkast vol liggen. Ik weet trouwens niet of Walter en Natasja elkaar in het Frans nog steeds met "u" aanspreken.

Link naar reactie
11 minuten geleden, Tanuki zei:

Om nog maar te zwijgen van al die striphelden die keurig in de kast blijven zitten: PP/BB, Robbedoes/Kwabbernoot, Jack en Sammy, ...

 

Laten we vooral de biseksualiteit van Lambik en Jerom niet vergeten. Geilen op vrouwen, maar die twee wonen wel al decennia samen. Ze maken zelfs ruzie als een getrouwd stel. More than friends ...

Link naar reactie
1 hour ago, ed hengeveld said:

Natasja is toch getrouwd met Rik Ringers?

 

Rik-Ringers-1986_Kuifje-14.jpg

 

- You stupid ed, don't you see this girl is trembling of fear and upset because of those paparazzi with their big camera's?

 

- Wat zou Nadine ervan denken?

 

- Altijd al gezegd dat Kuifje een roddelblad is.

 

- Waar is Linthout als je'm nodig hebt?

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...