Ga naar inhoud

[Eerste Ronde (14)] pagina 35 vs. pagina 49


Yncke

Welke pagina vind jij de 'beste'?  

73 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke pagina vind jij de 'beste'?


Deze poll is gesloten voor nieuwe stemmen

  • Log in of registreer om te stemmen op deze poll.
  • Poll closed on 24-12-17 at 07:00

Recommended Posts

Welke van deze twee pagina's vind jij de beste, leukste, mooiste, grappigste, belangrijkste, ...?

 

Stemmen kan 7 dagen lang, daarna gaat de poll dicht.

Je stem is publiek, maar dat hoeft je niet tegen te houden om je keuze uit te leggen.

In tegendeel, de bedoeling van een toernooi is naast een winnaar kiezen, ook discussie en fun.

Dus ook de indiener mag zijn of haar pagina zoveel als nodig uitleggen en verdedigen.

 

De winnaar van dit duel gaat naar de volgende ronde. De verliezer valt af.

 

 

A

 

20171126_105748-1.jpg.55d4eacc1e9d2bacf1

 

Cosey kan als geen ander de sfeer van een omgeving vangen in zijn platen. Deze plaat uit de Azuren Boeddha is daar een mooi voorbeeld van...

 

De Wortel

 

 

B

 

largo-venice.jpg.a35f859056f85efcc50d436

 

Er zijn vele mooie platen aan mijn ogen voorbij gegleden. Kiezen is dan ook bijna onmogelijk. Deze plaat is echter degene die steeds boven komt drijven, al is het zeker niet de mooiste die ik ooit zag naar ik vermoed.

 

Het is na de proloog de eerste actie pagina uit Largo Winch 9. Franq is al heel knap in het tekenen van verstilde actiescènes en overzichtsplaten (Hong Kong o la la), maar deze is toch één van zijn betere. Het ademt de stilheid van de stilte van een stad bij nacht, maar ook actie die in beeld haarfijn getimed is. Op een andere manier kan ik het, nu, niet verwoorden. 

 

Deweb

Link naar reactie
  • Yncke pinned this topic
  • Yncke unpinned this topic
1 hour ago, Yncke said:

Twee sterke platen; ik heb A gestemd. Misschien is 't koude winterweer, maar de sfeer is zo mooi weergegeven dat je de tintelfrisse berglucht bijna in je longen hebt.

2. ik ben groot cosey fan. Alhoewel Francq een goede tekenaar is vind ik zijn werk vaak nogal hoekig of zo.. teveel rechte lijnen. ik weet niet zo goed hoe ik t moet verwoorden 

Link naar reactie
40 minuten geleden, Red Arrow zei:

Is het niet grappig dat plaat A zoveel warmer is dan plaat B terwijl er sneeuw ligt? :D 

Ik heb voor A gestemd.

Ik denk dat de kleuren in het eerste plaatje veel warmer zijn, afgezien van de blauwe contrasterende lucht. 
De koele blauwe kleur van de Largo Winch doet geen recht aan al de aktie op de pagina.  

 

In ieder geval voel ik me beter bij A. 

Link naar reactie

Ik ben geen grote fan van het hoekige in pagina A.  En ik voel ook niet meteen de sfeer waar over gesproken werd.  Min of meer gelijkaardige taferelen zijn te zien in bv. Sagarmatha van Paul Geerts.  En die vond ik toch een pak sfeervoller.  Zodoende gaat mijn stem naar B, de plaat die enkel shots bevat die ik wel kan waarderen.

Daarnaast ben ik het toch niet bepaald eens met de 'illustratie' redenering enkele posts hoger.  Die is al eerder voorbij gekomen.  Eén pagina gevuld met één tekening in een strip, is voor mijn nog steeds 100% een strippagina.  En paginavullende kaders kunnen verdomd knap zijn in een strip.

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie

Pagina B doet me denken aan een aflevering van De Commentator: Eric Henninot over Little Jones. Bij pagina 13 vertelt Henninot dat hij de Panters naar links laat rennen zodat ze het verhaal uitlopen. Bij pagina B 2e plaatje lopen de achtervolgers dus ook de plaat uit, net als de hoofdpersoon op plaatje 3. En de dreigende koppen komen pas echt bij plaatje 4. Daarvoor wil je wel wegrennen. Hadden plaatje 2 t/m 4 precies in spiegelbeeld gestaan dan was de dreiging van de achtervolgers weggerend en vluchtte de persoon door naar het volgende plaatje.

 

(Laat ik dit nou net als grafisch trucje als een van de hoogtepunten van m'n eigen nominatie hebben genoemd... Maar daar rennen ze tegen het verhaal in over een zichtlijn.)

 

Op grond van bovengenoemde argumentatie mijn visie over illustratie vs pagina bijgesteld. Daarom mijn stem aangepast van B naar A.

 

 

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.








×
×
  • Nieuwe aanmaken...