Yncke Posted December 25, 2017 Share Posted December 25, 2017 Tweede ronde. Welke van deze twee pagina's vind jij de beste, leukste, mooiste, grappigste, belangrijkste, ...? Stemmen kan 7 dagen lang, daarna gaat de poll dicht. Je stem is publiek, maar dat hoeft je niet tegen te houden om je keuze uit te leggen. In tegendeel, de bedoeling van een toernooi is naast een winnaar kiezen, ook discussie en fun. Dus ook de indiener mag zijn of haar pagina zoveel als nodig uitleggen en verdedigen. De winnaar van dit duel gaat naar de volgende ronde. De verliezer valt af. A Neil Gaiman is een van de beste schrijvers die er is. Dit is de sleutelscene uit Death: de tijd van je leven. Een scene met enkele van de grote themas: plicht, opoffering, leven en dood. Alvie was gevallen en was toen dood. Even werd dat uitgesteld maar dat was maar voor even. Zo was de afspraak. En nu staat de groep in een halfdonkere overgang tussen leven en dood. Iemand moet er mee. En Boris offert zich op. De twee groepen scheiden zich. Langzaam zien we hoe Boris meegaat, het eeuwige duister in. En als de groep weer terug is, zien ze dat het geen droom was. Fraai in beeld gebracht door Chris Bachalo. Grotere close-ups voor degene die mag blijven leven en degene die dood is. Mooie fade out van Boris en death die die overlevenden en de lezer aankijken. Tweetie B Krazy Kat: ogenschijnlijk eenvoudig maar het effect is magistraal. Dr. Benway yncke.be Link to comment
nobody Posted January 9, 2018 Share Posted January 9, 2018 Hoewel ik in de vorige ronde niet op A stemde, en wel op B, ga ik deze keer toch A stemmen. euh... Link to comment
Dr. Benway Posted January 9, 2018 Share Posted January 9, 2018 Ik blijf bij B. Ik heb 'm zelf ingediend maar ik vind 'm ook echt beter, mooier en origineler. Ik schreef het al eerder: "visuele poëzie". marcelherms.nl Link to comment
Rik Posted January 9, 2018 Share Posted January 9, 2018 Ik ben te weinig visueel dichterlijk aangelegd vrees ik. Mijn keuze is duidelijk A. Omnia mutantur nihil interit Link to comment
SPeeDy Posted January 9, 2018 Share Posted January 9, 2018 B is me te passé. A vind ik nu ook weer niet zo fantastisch. A dus, maar valt wel af in een volgende ronde. Link to comment
Yncke Posted January 9, 2018 Author Share Posted January 9, 2018 Beide pagina's doen me weinig, dus heb ik voor de uitleg van A gestemd. yncke.be Link to comment
Dr. Benway Posted January 9, 2018 Share Posted January 9, 2018 Ik citeer: "De kern van Krazy Kat bestaat uit een merkwaardige driehoeksrelatie tussen een kat, een muis en een hond. Krazy Kat is een nu eens vrouwelijke dan weer mannelijke kat met een zweverig poëtisch karakter, die verliefd is op Ignatz Mouse. Ignatz, die getrouwd is en kinderen heeft, is allesbehalve blij met de aandacht van Krazy, en uit zijn afkeer door bakstenen naar zijn/haar hoofd te gooien, wat door Krazy echter als een teken van affectie wordt beschouwd. De hond, Offissa Bull Pup, is een toegewijde wetsdienaar die een stevige boon heeft voor Krazy en hem/haar tegen Ignatz probeert te beschermen door deze steeds weer in de gevangenis op te sluiten. Dit drietal wordt door vele andere dieren omringd, waaronder Joe Stork, Kolin Kelly de steenbakker, en eerdere creaties als Gooseberry Sprig en (Sancho) Pansy. Een belangrijk onderdeel van de strip is de achtergrond, die doet denken aan de woestijnlandschappen van Arizona, en die wordt aangeduid met de poëtische naam Coconino County, overigens een bestaande county. Herriman kreeg voor Krazy Kat de vrije hand; dertig jaar lang experimenteerde hij volop met allerlei formaten en surrealistisch aandoende tekeningen, kleuren en kadreringen, en ontwikkelde hij een bizar en poëtisch patois. Krazy Kat was te veeleisend om populair te worden; in 1944 verscheen de strip slechts in tweeënvijftig dagbladen. Onder de weinige bewonderaars bevonden zich echter veel kunstenaars, intellectuelen en prominenten. Er wordt verteld dat president Wilson tijdens de Eerste Wereldoorlog de strip vóór de vergaderingen aan zijn oorlogskabinet voorlas. De appreciatie blijft enorm; nog in 1999 werd de strip door het prestigieuze striptijdschrift The Comics Journal (#210) uitgeroepen tot de beste Engelstalige strip aller tijden." marcelherms.nl Link to comment
Kristof Berte Posted January 9, 2018 Share Posted January 9, 2018 1 uur terug, SPeeDy zei: B is me te passé. A vind ik nu ook weer niet zo fantastisch. A dus, maar valt wel af in een volgende ronde. 2 'If you can't be a good example, you'll just have to be a horrible warning' - Find me on Facebook Link to comment
esteban² Posted January 9, 2018 Share Posted January 9, 2018 Ik voel absoluut niets voor A, in tegendeel zelfs. Bij B denk ik vooral: Ongelooflijk charmant en in dat opzicht zelfs tijdloos. Die krijgt dan ook mijn stem. Link to comment
sanderg Posted January 9, 2018 Share Posted January 9, 2018 26 minutes ago, esteban² said: Ik voel absoluut niets voor A, in tegendeel zelfs. Bij B denk ik vooral: Ongelooflijk charmant en in dat opzicht zelfs tijdloos. Die krijgt dan ook mijn stem. 2 :-) https://www.2dgalleries.com/profile/sanderg Link to comment
Dr. Benway Posted January 9, 2018 Share Posted January 9, 2018 Spannend.... marcelherms.nl Link to comment
Mzee Posted January 9, 2018 Share Posted January 9, 2018 Zeer moeilijk keuze want 2 pagina's die mij eigenlijk niets doen. Toch maar B gekozen voor dat tikkeltje oude charme dat er toch nog inzit. Maar als ik zo kijk tegen wie deze plaat in de volgende ronde zou kunnen komen denk ik dat mijn keuze dan wel een pak makkelijker gaat zijn Ik ben steeds op zoek naar mooie zwart/wit originelen om mijn verzameling aan te vullen. Aarzel dus niet om mij te contacteren als je er één te koop hebt. https://www.2dgalleries.com/profile/mzee Link to comment
sanderg Posted January 9, 2018 Share Posted January 9, 2018 3 hours ago, Tweetie said: Mooi zeg! Waarvan is dat? https://www.2dgalleries.com/profile/sanderg Link to comment
Tweetie Posted January 9, 2018 Share Posted January 9, 2018 Ook een "Death"van Bachalo. Maar dan een commission (goed besteed geld, zo te zien). Link to comment
esteban² Posted January 9, 2018 Share Posted January 9, 2018 Ik begin zowaar fan te worden. Link to comment
Dr. Benway Posted January 9, 2018 Share Posted January 9, 2018 Dat is dan alvast een mooi resultaat 😃 De kleurenpagina's zijn ook prachtig. marcelherms.nl Link to comment
Metabaron Posted January 10, 2018 Share Posted January 10, 2018 9 uren geleden, sanderg zei: Mooi zeg! Waarvan is dat? 8 uren geleden, Tweetie zei: Ook een "Death"van Bachalo. Maar dan een commission (goed besteed geld, zo te zien). Dat is de hele familie Endless, Sandman op de voorgrond met zijn helm/masker. Link to comment
sanderg Posted January 10, 2018 Share Posted January 10, 2018 5 hours ago, Metabaron said: Dat is de hele familie Endless, Sandman op de voorgrond met zijn helm/masker. Prachtig!! Echt n heel mooie tekening. Mijn complimenten- zeker goed besteed geld https://www.2dgalleries.com/profile/sanderg Link to comment
Dr. Benway Posted January 10, 2018 Share Posted January 10, 2018 12 uren geleden, Dr. Benway zei: Dat is dan alvast een mooi resultaat 😃 De kleurenpagina's zijn ook prachtig. marcelherms.nl Link to comment
Tweetie Posted January 10, 2018 Share Posted January 10, 2018 6 uren geleden, sanderg zei: Prachtig!! Echt n heel mooie tekening. Mijn complimenten- zeker goed besteed geld Jammer genoeg geen tekening van mij, was het maar zo. Link to comment
sanderg Posted January 10, 2018 Share Posted January 10, 2018 4 hours ago, Tweetie said: Jammer genoeg geen tekning van mij, was het maar zo. Jammer! :-( https://www.2dgalleries.com/profile/sanderg Link to comment
Recommended Posts