Ga naar inhoud

Digitale Promoties


Ambreville

Recommended Posts

Hier bestaat nog geen thread voor dacht ik.

Op de digitale platformen staan vaak strips in zware promo of zelfs tijdelijk gratis om net zoals dat in de app-stores gebeurt een item naar boven te laten komen in de lijsten.

 

Momenteel staat Emma.G.Wilson van Zidrou in het engels gratis op Izneo. Ik heb de Franse Editie wat wel een bijzondere uitgave is met een doosje met brieven en kaartjes. Voor wie dit boek wil leren kennen is er dus de Izneo versie die je gratis kan reserveren. Ik heb geen idee hoe lang deze promo loopt. ze staat ook niet in het groot aangekondigd.

 

https://www.izneo.com/en/catalog?price=0&order=new&display-type=genre

 

 

 

Link naar reactie
On 10/25/2018 at 6:24 AM, Ambreville said:

Hier bestaat nog geen thread voor dacht ik.

Op de digitale platformen staan vaak strips in zware promo of zelfs tijdelijk gratis om net zoals dat in de app-stores gebeurt een item naar boven te laten komen in de lijsten.

 

Momenteel staat Emma.G.Wilson van Zidrou in het engels gratis op Izneo. Ik heb de Franse Editie wat wel een bijzondere uitgave is met een doosje met brieven en kaartjes. Voor wie dit boek wil leren kennen is er dus de Izneo versie die je gratis kan reserveren. Ik heb geen idee hoe lang deze promo loopt. ze staat ook niet in het groot aangekondigd.

 

https://www.izneo.com/en/catalog?price=0&order=new&display-type=genre

Ik vind dat niet terug. Volgens mij zijn die promoties ook alleen maar een manier om van hun voorraad af te geraken.

Link naar reactie

Izneo.com is de belangrijkste voor Europese strips. Die heeft heel wat uitgevers in het Frans, engels en nederlands. Izneo heeft ook abonnementen op Spirou,  Casemate, ...Yieha is enkel een rebranding van Izneo.

 

amazon.com is de tweede in mijn ranglijst. De kindle store heeft veel eu-strips. Met de overname van Comixology wordt de grens daarmee vager en vager.

 

Verder hebben Marvel en Dc een soort van spotify abonnement.

 

buiten comixology, wat nu overgenomen is, maar wat ook eigen boeken maakt zou ik niet verder kijken.

 

... en dan is er nog wat van de camion valt. 

 

 

 

Link naar reactie
  • 8 months later...

De abo formule van izneo is er enkel voor Franstalige strips op het moment.

 

Het voordeel van izneo is dat er vier talen in zitten met een heel groot aanbod en ook tijdschriften zoals Spirou.

Yieha is een frontend van Izneo. Alles wat je in Izneo koopt kan je in Yieha downloaden en omgekeerd.

 

Bij Amazon zijn de kindle store en Comixology eenrichting samen meen ik. Als je een strip koopt op Amazon kan je die in Comixology lezen. Omgekeerd niet denk ik. Het is wel een gedoe met de stores per land. Ik koop bv. Franse strips en nederlandstalige boeken op de US-site (.com) om alles op één reader te krijgen.

 

Er zijn natuurlijk tal van 'historische' archieven en 'review'-exemplaren te vinden op internet.

 

 

 

Link naar reactie
55 minuten geleden, esteban² zei:

Wat Yieha betreft, elke week zijn daar selecties met -30%, de hele zomer lang.

https://yieha.izneo.com/nl/featured

 

Als je wat taalkeuze hebt kan je in het Frans of Engels ook vaak een gratis boek scoren. Zo was de afgelopen weken Wunderwaffen I gratis omdat 15 uitgekomen is (dus achterstand Daedalus van 6).

 

In het Frans staan Durango I, Luuna I en Goblin's 1 momenteel gratis. Die kan je gewoon toevoegen en via betaling passeren voor 0 euro. 

https://www.izneo.com/fr/bons-plans

 

In het Engels niets gratis, maar wel een stevige promotie op 50 Jodorowski titels, inclusief een titel (Pietrolino) die ik nog niet in het nederlands heb gezien.

 

https://www.izneo.com/en/event/1314/jodorowskI-humanoids-sale

En zowiezo toegang tot het gesubsidieerde Europe Comics. https://www.izneo.com/en/europe-comics

Daar koop je engelstalige strips zoals Atom Agency van Schwartz voor 4€99. Het aanbod is ondertussen behoorlijk.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
16 uren geleden, NielsVV zei:

Ken al deze platformen niet. Maar als je daar een boek koopt. Kan je dit dan in goede kwaliteit downloaden als cbr en/of pdf?

De boeken blijven in de verschillende apps of websites van het Ecosysteem (Izneo of Amazon). Kwaliteit ligt zeer hoog. Oom omdat hier de originele masters gebruikt wordt.

Het is niet de bedoeling dat je bestanden eruit haalt.  Dat is mogelijk maar tegen de terms of sale.

 

 

 

Link naar reactie
2 uren geleden, Bart 01 zei:

Merci voor alle uitleg. Comixology is blijkbaar zelfs alleen maar mogelijk met een US visa kaart?

 

Ben eens door de catalogus gegaan, maar vindt het toch betrekkelijk prijzig allemaal. 

Normaal kan je gewoon binnen met een Amazon account. Maak zeker geen comixology account aan. Hij zal voorstellen om comixology.fr te gebruiken maar dat kan je negeren.

 

Tja, als je 2.49 € voor recente strips te veel vindt, dan gun je tekenaars en scenaristen toch ook geen goed gevuld bord. Alle prijzen zijn consequent lager dan papier. Met de promo's kan dat verschil stevig oplopen.  Van elke strip kan je overigens een tiental pagina's als preview bekijken.

 

 

 

 

Link naar reactie

Wake up call

 

Technology

The day the e-books stopped working

 

Consumers who bought ebooks via Microsoft's online store are losing access to their libraries.

The service, which launched in 2017, relied on the use of a web browser rather than a dedicated app and failed to build a significant audience.

Titles purchased or offered for free will no longer be available.

Out-of-pocket users are, however, being offered refunds including a $25 (£20) credit if they made highlights or notes, which will also be lost.

 

Outside source

Microsoft first warned customers of its move in April after giving up on its ambition of making its Surface computers a popular choice for reading digital novels and textbooks.

This marks the third time the company has pulled out of the market.

Although Amazon now dominates the industry with its Kindle platform, Microsoft actually pre-dated its rival by about seven years.

The MSReader format launched in 2000 as part of an alliance with the retailer Barnes and Noble. But along with rival efforts by Palm and the French firm Mobipocket, there was little interest.

 

It then tried to get back into the market again in 2012 as part of a second tie-up with B&N. However, that too struggled and the partnership came to an end in 2014.

Although many readers will not have even realised Microsoft had made a third run at the industry, experts say the cut-off serves as a reminder that you do not actually own a copy of most digital purchases outright but rather have purchased a licence that can expire.

"The fact is that you don't own e-books when you buy them with DRM [digital rights management] from Amazon or anywhere else," commented Jim Killock, executive director of the Open Rights Group.

"Technical controls through DRM are said to reduce unauthorised copying, but what they are really for is putting Amazon or Microsoft in charge of the e-book ecosystem."

An organisation called Defective by Design, however, maintains a list of ways to buy or otherwise legally download content that is not bound by such restrictions.

 

https://www.bbc.com/news/technology-48829661

--------------------------

Niets staat in de weg! :cheerf2:

Link naar reactie

Geen probleem. Ik probeer op vakantie altijd een paar speciale volledige reeksen te lezen, zoals in het verleden bvb the metabarons, locke and key, bone, … Maar die nemen nogal wat plaats en gewicht in. Ik heb vooral naar soortgelijke reeksen gezocht en dan vind ik het nogal prijzig. In de mainstream euro strips kan je idd wel goedkoop redelijk wat scoren. 

De promo van Jodo op izneo is interessant. Maar als ik de volledige white lama (fantastisch verhaal) zou kopen betaal ik 15 €. Ik ben het gaan nakijken en heb de humanoids bundeling vorig jaar voor 20 € gekocht op cheap. 

Ik ga nog eens rustig op izneo zoeken, want dat systeem op comixology is niet echt duidelijk. Ik heb geen amazon account en kom altijd op de Franse site uit.

 

 

Link naar reactie
On 7/1/2019 at 3:04 PM, Ambreville said:

 

Yieha is nog een initiatief van Alexis Dragonetti.

Het is een belangrijke stap om de Amerikaanse digitale bulldozes zoals Amazon voor te blijven, anders eten die hier ons de kaas van het brood, zoals de laatste decennia al veel is gebeurd met IT.

Link naar reactie
Op 2/7/2019 om 12:32, Bart 01 zei:

 Ik probeer op vakantie altijd een paar speciale volledige reeksen te lezen,

 

 


Tip: schaf uzelf ook een powerbank aan. 

Als je aan het zwembad ligt te lezen en dan terug naar je hotelkamer moet omdat je batterij plat is (omdat je je hele bibliotheek er in sneltempo doorjaagt omdat het bingereading aanmoedigt) is ook niet zo gezellig.

Link naar reactie
Op 2/7/2019 om 20:49, Peter Motte zei:

Yieha is nog een initiatief van Alexis Dragonetti.

Het is een belangrijke stap om de Amerikaanse digitale bulldozes zoals Amazon voor te blijven, anders eten die hier ons de kaas van het brood, zoals de laatste decennia al veel is gebeurd met IT.

Kansloos, mensen kopen papieren strips of hlemaal niks. Vaak gaat het om het verzamelen en niet om het lezen.  Digitale strips en comics zjn een randgebeuren.

 

Als ik Comichron mag geloven waren de digitale verkopen in 2015 $90 miljoen en in 2018 100 miljoen, dus er zit nagenoeg geen groei in. 

Link naar reactie
4 minuten geleden, Tweetie zei:

Als ik Comichron mag geloven waren de digitale verkopen in 2015 $90 miljoen en in 2018 100 miljoen, dus er zit nagenoeg geen groei in. 


Dat is volgens mijn wiskunde toch een gemiddelde groei van rond de 4% per jaar hoor. :)

2015: 90 000 000
+4% = 2016: 93 600 000
+4% = 2017: 97 344 000
+4% = 2018: 101 237 760

Link naar reactie
2 uren geleden, Tweetie zei:

Kansloos, mensen kopen papieren strips of hlemaal niks. Vaak gaat het om het verzamelen en niet om het lezen.  Digitale strips en comics zjn een randgebeuren.

 

Ongetwijfeld. Het zal zeker zo blijven. Net zoals de dreiging voor de platenzaken, dvd winkels, fotografen en papieren boekenwinkels terug verdween.

 

 

 

Link naar reactie
  • 11 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...