Yncke Posted December 15, 2018 Posted December 15, 2018 Welke van deze twee achtercovers vind jij de 'beste'? Stemmen kan 7 dagen lang, daarna gaat de poll dicht. Je stem is publiek, maar dat hoeft je niet tegen te houden om je keuze uit te leggen. In tegendeel, de bedoeling van een toernooi is naast een winnaar kiezen, ook discussie en fun. Dus ook de indiener mag zijn of haar backcover zoveel als nodig uitleggen en verdedigen. De winnaar van dit duel gaat naar de volgende ronde. De verliezer valt af. A Dit is de achtercover voor Boemerang, een hommagealbum van Suske en Wiske. De strip op zich is wat serieuzer dan de doorsnee Sus en Wis, waardoor de klassieke evenwichtsoefening waarschijnlijk een beetje potsierlijk overgekomen zou zijn. Deze geloofwaardige variatie vind ik dan ook prachtig gevonden en uitgewerkt. Yncke B Als tweede inzending kies ik dan voor de achterkant van Loisels Peter Pan, vroeger bij Blitz. Beetje gelijkaardig van opzet. Op de eerste achtercover (Londen) zie je Tinkerbel voorbijvliegen op de plek waar Peter net gepasseerd is op de voorkant. Op de achterkant van deel 2 zie je op diezelfde plek Jack the Ripper opdoemen en op de achterkant van deel 3 loopt hij daar voorbij, dezelfde richting uit als Peter. Peters voetstappen zijn nog goed zichtbaar in de sneeuw. Metabaron yncke.be
Yncke Posted December 30, 2018 Author Posted December 30, 2018 Ware het niet dat 1 van de 2 mijn inzending is, ik zou dit een moeilijke keuze vinden... yncke.be
Rik Posted December 30, 2018 Posted December 30, 2018 Loisel, integrerende en zeer originele backcover die per deel wordt opgebouwd. Omnia mutantur nihil interit
Vittorio Posted December 30, 2018 Posted December 30, 2018 De achterkaft van Boemerang een kwart slag draaien, helpt bij de keuze voor Peter Pan
feli Posted December 30, 2018 Posted December 30, 2018 Hoewel ik het een leuke variatie op de toren vind is de achtergrond heel saai. Was er echt niks beter te doen dan al dat grijs? Hoe jammer. Survivor of the big PC crash of 2014http://davidfelizardareal.tumblr.com/http://www.hallovaarwel.be/
sjaakie Posted December 30, 2018 Posted December 30, 2018 jammer dat deze elkaar nu al treffen maar Peter Pan is levendiger.
sanderg Posted December 30, 2018 Posted December 30, 2018 B - prachtige sfeervolle backcover https://www.2dgalleries.com/profile/sanderg
esteban² Posted December 30, 2018 Posted December 30, 2018 Ik heb het wel voor Loisel. Ik heb het ook voor zijn Peter Pan. En deze prent is best sfeervol, maar los van de rest (connectie voorkant, opbouw meerdere albums) staat de tekening niet sterk genoeg op zichzelf, imo. Het maakt mij ook niet benieuwd naar de inhoud. Bovendien heb ik altijd al een hekel gehad aan het spuuglelijke groen/rode kader dat gebruikt werd voor deze uitgaves. Dupré zijn variatie op de toren gaat zodoende met mijn stem lopen. Welverdiend ook. Het is best goed bedacht en prima uitgevoerd. Met de opmerking omtrent het saaie grijs ben ik het niet eens. Dit zijn kleuren die je ook binnenin treft en geven een goede indruk van de sfeer in het album zelf. STEUNACTIE #SHARINGISCARING #DELENISLIEF
Tanuki Posted December 31, 2018 Posted December 31, 2018 Uiteindelijk toch ook voor Dupré gekozen, gewoon omdat de originele toren het niet gehaald heeft. Sorry, Loisel!
Peter Motte Posted January 4, 2019 Posted January 4, 2019 DIe A vind ik echt wel goed (hé, iets dat ik goéd vind!) Andreas, striptekenaar Blog Vertaalbureau Motte Alle taalfouten dienen om AI te pesten (c) Peter Motte, use by AI not allowed
Recommended Posts