Vittorio Posted January 21, 2019 Posted January 21, 2019 Quote Blue Monday (deprimaandag) is een naam, gegeven aan een datum voor de zogenaamd meest deprimerende dag van het jaar. Omdat het vandaag dus Deprimaandag is: wat is jullie meest depressieve leeservaring? Meest deprimerende passage? Personage? Omdat ik net 'Leve de branding' herlas, hieronder een fotootje van pagina 43. Onzekerheid, angst, jezelf wegcijferen tot je in een depressie glijdt en blue monday vanzelf overgaat in depridinsdag, -woensdag enz. Het raakte me opnieuw: Quote
Waldorf Posted January 21, 2019 Posted January 21, 2019 De meest deprimerende strip is wat mij betreft Loopgravenoorlog van Tardi. Ik heb dat boek slechts één of twee keer gelezen, en ik denk niet dat ik het nog een keer ga doen. Het zijn 128 donkere pagina's met uitzichtloze gruwel en menselijk leed die de lezer murw slaan. Quote Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.
Vittorio Posted January 21, 2019 Author Posted January 21, 2019 30 minuten geleden, Waldorf zei: De meest deprimerende strip is wat mij betreft Loopgravenoorlog van Tardi. Ik heb dat boek slechts één of twee keer gelezen, en ik denk niet dat ik het nog een keer ga doen. Het zijn 128 donkere pagina's met uitzichtloze gruwel en menselijk leed die de lezer murw slaan. Probeer De Grote Slachting eens, die is, vooral in het laatste hoofdstuk, wat lichter van toon Quote
Ambreville Posted January 21, 2019 Posted January 21, 2019 14-18 is ook vrij deprimerend. De serie in 10 delen neemt je mee met de personages, laat je ook hun vrouwen kennen. En geeft ieder van hun een stevige pandoering tijdens en na de oorlogsjaren. Wel grappig dat ongeveer in boek 3 of 4, het franse leger bedacht dat met een knalrode broek ten strijde trekken, geen goed idee was. Verder zijn de kwaliteiten van de recente scenario's van de Rode Ridder vrij deprimerend. Quote
156 Posted January 21, 2019 Posted January 21, 2019 Ik weet niet meer bij het hoeveelste deel het was, maar op een bepaald moment werd ik enorm pessimistisch bij het lezen van een Duistere Steden van Schuiten. En ik heb het sindsdien niet meer kunnen opbrengen om nog eens opnieuw een boek van hem ter hand te nemen. Bij Sin City heb ik dat ook gehad. Dat zijn de twee enige voor zover ik mij kan herinneren. Quote
IvoVWS Posted January 21, 2019 Posted January 21, 2019 16 minutes ago, Ambreville said: Verder zijn de kwaliteiten van de recente scenario's van de Rode Ridder vrij deprimerend. 2. Strips heb ik nooit echt als deprimerend ervaren. Beenhard zoals "Samurai Executioner" en "Murena", ja, maar het ik-neem-een-blok-chocolade-mee-naar-bed-gevoel is me toch wat onbekend. Misschien dat "Maus" en een kleine strip van Swans-drummer Thor Harris nog het meeste in de buurt kwamen. Quote
marioboon Posted January 21, 2019 Posted January 21, 2019 Jimmy Corrigan is een heel deprimerende strip. Quote
lukoste Posted January 21, 2019 Posted January 21, 2019 Jessica Blandy heeft een deprimerend sfeertje imho. Quote
SPeeDy Posted January 21, 2019 Posted January 21, 2019 S.O.S Geluk. Desondanks een topstrip. In VV zijn er nog wel een aantal die me nogal depri bijgebleven zijn, moet ze 'ns herlezen of dat nog steeds zo is: De pechvogel, De uitvoering, De goelagwals, etc. Quote Tomorrow Saturday Sunday Today is my favorite day
Vittorio Posted January 22, 2019 Author Posted January 22, 2019 7 minuten geleden, Chia zei: blauw is een koude kleur Vertel dat maar eens aan Clémentine Quote
Tanuki Posted January 22, 2019 Posted January 22, 2019 7 minuten geleden, Chia zei: blauw is een koude kleur Niet altijd. Quote
Vittorio Posted January 22, 2019 Author Posted January 22, 2019 Altijd leuk om net iets eerder aan hetzelfde meisje te denken Quote
Recommended Posts