Ga naar inhoud

Blue monday !


Vittorio

Recommended Posts

Quote

Blue Monday (deprimaandag) is een naam, gegeven aan een datum voor de zogenaamd meest deprimerende dag van het jaar.

 

Omdat het vandaag dus Deprimaandag is: wat is jullie meest depressieve leeservaring? Meest deprimerende passage? Personage? 

 

Omdat ik net 'Leve de branding' herlas, hieronder een fotootje van pagina 43.

 

Onzekerheid, angst, jezelf wegcijferen tot je  in een depressie glijdt en blue monday vanzelf overgaat in depridinsdag, -woensdag enz. Het raakte me opnieuw:

 

20190121_121304.thumb.jpg.4ca8bf75e3b40cd2b70beb061f9fbb84.jpg

 

 

Link naar reactie

De meest deprimerende strip is wat mij betreft Loopgravenoorlog van Tardi. Ik heb dat boek slechts één of twee keer gelezen, en ik denk niet dat ik het nog een keer ga doen. Het zijn 128 donkere pagina's met uitzichtloze gruwel en menselijk leed die de lezer murw slaan.

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie
30 minuten geleden, Waldorf zei:

De meest deprimerende strip is wat mij betreft Loopgravenoorlog van Tardi. Ik heb dat boek slechts één of twee keer gelezen, en ik denk niet dat ik het nog een keer ga doen. Het zijn 128 donkere pagina's met uitzichtloze gruwel en menselijk leed die de lezer murw slaan.

Probeer De Grote Slachting eens, die is, vooral in het laatste hoofdstuk, wat lichter van toon :e012:

 

20190121_140136.thumb.jpg.420987cd3687d1f667ebddb3967fc0f6.jpg

Link naar reactie

14-18 is ook vrij deprimerend. De serie in 10 delen neemt je mee met de personages, laat je ook hun vrouwen kennen. En geeft ieder van hun een stevige pandoering tijdens en na de oorlogsjaren.

Wel grappig dat ongeveer in boek 3 of 4, het franse leger bedacht dat met een knalrode broek ten strijde trekken, geen goed idee was.

 

image.thumb.png.005d31829866c190731250ad9dff594a.png

 

Verder zijn de kwaliteiten van de recente scenario's van de Rode Ridder vrij deprimerend.

 

 

 

 

 

Link naar reactie

Ik weet niet meer bij het hoeveelste deel het was, maar op een bepaald moment werd ik enorm pessimistisch bij het lezen van een Duistere Steden van Schuiten. En ik heb het sindsdien niet meer kunnen opbrengen om nog eens opnieuw een boek van hem ter hand te nemen.

Bij Sin City heb ik dat ook gehad. Dat zijn de twee enige voor zover ik mij kan herinneren.

Link naar reactie
16 minutes ago, Ambreville said:

Verder zijn de kwaliteiten van de recente scenario's van de Rode Ridder vrij deprimerend.

 

2. 

 

Strips heb ik nooit echt als deprimerend ervaren. Beenhard zoals "Samurai Executioner" en "Murena", ja, maar het ik-neem-een-blok-chocolade-mee-naar-bed-gevoel is me toch wat onbekend.

 

Misschien dat "Maus" en een kleine strip van Swans-drummer Thor Harris nog het meeste in de buurt kwamen.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...