Ga naar inhoud

Mordillo overleden


Recommended Posts

Hij had een duidelijk herkenbare tekenstijl. En hem "cartoonist" noemen doet hem eigenlijk te kort, tenzij je met "cartoons" losstaande tekeningen bedoeld, de kortst mogelijke vorm van stripverhaal.

Hij verscheen ook in Nederlandstalige bladen, maar ik weet niet welke.

Link naar reactie

En ook op affiches, denk ik. Sommige van zijn tekeningen waren geschikt voor typische studentenkamersaffiches.

Kuifje is waarschijnlijk maar één van de tijdschriften waarin ik het heb gezien. Het zou me niet verbazen als hij ook in vrouwenbladen en opiniebladen stond.

Link naar reactie
21 uren geleden, Tom B zei:

Is zijn werk niet te beperkt van oplage en te duur om een echt succes te kunnen zijn? In een studentenkamer ga je een poster van 200 euro niet vlug zien hangen.

Er is zo’n heel circuit van mensen die filmaffiches over doen. 

https://mondotees.com/collections/posters?_=pf&pf_st_stock_status=true

 

James Jean verkoopt ook tonnen posters. 

Het haalt wel niet de oplages van de goedkope posters van vroeger.

 

 

 

Link naar reactie
3 hours ago, linthout said:

Ja, wellicht heb ik me vergist. Serge Ernst stond in Kuifje denk ik. Niet Mordillo.

Arrggghhhh!

Dan moet ik mijn tekst over Mordillo aanpassen.

Overigens heb ik de indruk dat mijn blog op Wordpress veel moeilijker gevonden wordt via Google dan mijn vroegere blog op Skynet. Ik kan Wordpress eigenlijk niet aanraden. Het heeft geen zin iets op internet te laten zetten, als niemand het vindt.

Link naar reactie
18 uren geleden, Peter Motte zei:

Arrggghhhh!

Dan moet ik mijn tekst over Mordillo aanpassen.

Overigens heb ik de indruk dat mijn blog op Wordpress veel moeilijker gevonden wordt via Google dan mijn vroegere blog op Skynet. Ik kan Wordpress eigenlijk niet aanraden. Het heeft geen zin iets op internet te laten zetten, als niemand het vindt.

Ik weet zelf niet of Mordillo in Kuifje stond hoor Peter, maar de tekeningen die ik van hem zag deden me gewoon aan de stijl van de knipoogjes van Ernst denken. Die stonden altijd paginagroot in Kuifje, en ik kon er steevast lang naar kijken. Ik postte dit niet met de bedoeling om Linthout te pareren. Het zou dus perfect kunnen dat ze er beiden in stonden en dat Linthout zich niet vergiste. Maar het zou dus ook kunnen dat hij zich op de gelijkenis in stijl baseerde en Mordillo inderdaad verwarde met Ernst. Ik weet het niet...

"I wanna see the Frontier before it's gone" - John Dunbar - Dances with Wolves

 

DvDkes

Link naar reactie
1 uur geleden, Chorasan zei:

Ik weet zelf niet of Mordillo in Kuifje stond hoor Peter, maar de tekeningen die ik van hem zag deden me gewoon aan de stijl van de knipoogjes van Ernst denken. Die stonden altijd paginagroot in Kuifje, en ik kon er steevast lang naar kijken. Ik postte dit niet met de bedoeling om Linthout te pareren. Het zou dus perfect kunnen dat ze er beiden in stonden en dat Linthout zich niet vergiste. Maar het zou dus ook kunnen dat hij zich op de gelijkenis in stijl baseerde en Mordillo inderdaad verwarde met Ernst. Ik weet het niet...

Volgens mij heeft Linthout zich vergist! Mijn diepgewortelde excuses!

 

Link naar reactie
8 hours ago, Waakwater said:

Je neemt thans van een forummer aan dat je een fout maakte en schiet in een paniek om je artikel aan te passen. Die instelling doet me denken dat je sowieso niet van het controleren bent. 

Nou, dat denk je maar... Ik heb de hele dag niets anders gedaan dan controleren.

 

Over internet zeg ik altijd: je vindt er heel veel dat je niet zoekt. :)

Als je echt iets via internet wilt controleren, kan het heel veel moeite kosten om op het goede spoor te komen.

Daarom ben ik er nog altijd voorstaander van dat in het onderwijs belang wordt gehecht aan geheugenwerk voor allerlei kennis.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser
20 minutes ago, Peter Motte said:

Daarom ben ik er nog altijd voorstaander van dat in het onderwijs belang wordt gehecht aan geheugenwerk voor allerlei kennis.

Onderwijs in zijn huidige vorm kan dat niet en is daar niet voor ontworpen. Maar da's een andere discussie.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...