Ga naar inhoud

Manga Van De Dag


Gilles

Recommended Posts

Als je Deadman Wonderland leuk vind zulj je Future Diary waarschijnlijk ook kunnen waarderen.

https://en.wikipedia.org/wiki/Future_Diary

 

Zie ook mijn bespreking:

http://www.getekendereep.com/index.php?/topic/56-manga-van-de-dag/page-24

 

 

Kindermisbruik en verkrachting? Gaat dat dan ook nog voorkomen in Deadman...(ben nu aan deel 4 bezig. Enig idee trouwens hoeveel delen dit worden?)? 

 

Ik had je bespreking al 'ns gelezen tijdje geleden (jaja, er zijn forummers die die lezen :-))  en het interesseerde me wel tot ik die pyschopaat-dinges las in het stuk "aanrader".

Tomorrow  Saturday Sunday Today is my favorite day

Link naar reactie

Kindermisbruik en verkrachting? Gaat dat dan ook nog voorkomen in Deadman...(ben nu aan deel 4 bezig. Enig idee trouwens hoeveel delen dit worden?)? 

 

Ik had je bespreking al 'ns gelezen tijdje geleden (jaja, er zijn forummers die die lezen :-))  en het interesseerde me wel tot ik die pyschopaat-dinges las in het stuk "aanrader".

Niet dat ik weet. Maar ik ben niet heel ver gekomen in DMW, (vandaar ook geen bespreking) Niet dat ik het slecht vond. Ik was er gewoon op dat moment niet voor in de stemming. Moet het nog weer eens oppikken. De overeenkomsten tussen FD en DMW zit m in de sfeer en het geweld. FD is iets donkerder en geschifter maar DMW is gewelddadiger. Ik zou min of meer zeggen dat de twee reeksen twee zijden zijn van dezelfde munt.

 

Ze zijn destijds ook verschenen in hetzelfde magazine: Shonen Ace. Waar o.a. ook The Kurosagi Corpse Delivery Service en MPD Psycho in gepubiceerd worden.

Denk ik om te bewijzen dat ik ben?

Link naar reactie

flowers of evil 1-3 (van een 11 delige reeks)

 

tja, enorm verslavend. over de geest van baudelairs omstreden meesterwerk 'les fleur du mal', over dat iedereen wel een donkere kant in zich heeft, geprojecteerd op een groepje tieners. maar niet voor tieners in elk geval.

 

dikke aanrader!

Link naar reactie

flowers of evil 1-3 (van een 11 delige reeks)

 

tja, enorm verslavend. over de geest van baudelairs omstreden meesterwerk 'les fleur du mal', over dat iedereen wel een donkere kant in zich heeft, geprojecteerd op een groepje tieners. maar niet voor tieners in elk geval.

 

dikke aanrader!

 

moet al aan deel 9 beginnen...ik ga er mijn slaap voor laten deze nacht denk ik. ik moet het gewoon weten!

Link naar reactie
  • 3 weeks later...

Deadman Wonderland: shonen, delen 1 & 2 achter de kiezen en het begint goed op gang te komen. Tekeningen genoeg detail (wat niet altijd het geval is bij manga). Al 9 delen verschenen, dus nog even zoet. Detail: http://en.wikipedia.org/wiki/Deadman_Wonderland

 

Übel Blatt bundels 1 & 2: seinen, knap getekend, goed verhaal maar eigenlijk nu al iets te uitgesponnen vind ik (na 2 dikke turven is er nog altijd geen van de 7 dood). Detail: http://en.wikipedia.org/wiki/%C3%9Cbel_Blatt

 

nog verder in ubel blatt gelezen?

Link naar reactie

GYO en UZUMAKI gelezen van Junji Ito. De hardcovers van bij Viz Media. Vroeger las ik al eens Tomie van hem, maar dat is al zo lang geleden dat ik me er eigenlijk niks meer van herinner.

 

Van Gyu en Uzumaki ben ik zeer onder de indruk. Ik lees graag horror en dit zijn voor mij toch wel meesterwerken in dit genre. Het Lovecraft gehalte is hoog, wat ik als positief ervaar. Hoofdstuk na hoofdstuk zak je verder weg in de waanzinnige toestanden waar de personages mee te maken krijgen. De horror doet soms absurd aan, soms moest ik bijna lachen met Ito zijn vondsten. Maar het lachen verging me snel...

 

Het is ook mooi getekend, bijna realistisch. Misschien dat daarom alle rare vondsten bij mij toch de nodige indruk maakten. Ik kan verkeerd zijn, maar soms doet Ito zijn tekenstijl me op Manara denken, vooral de personages. Zo deed Tadashi in Gyo mij meermaals aan Giuseppe Bergman denken.

 

Graag gelezen deze twee boeken. Gyo is misschien de strafste van de twee (wat directer), maar een echte voorkeur heb ik niet.

post-503-0-40593100-1437927021_thumb.jpeg

post-503-0-44284600-1437927063_thumb.jpeg

DRAW THE MAP

FIRE FROM SPARK

Link naar reactie

Parasyte ken ik jammer genoeg niet.

 

Maar deze durf ik wel aanraden. Ze zijn tamelijk grafisch qua horror, maar op een verantwoorde manier volgens mij. Moest ik er niet zo wild van zijn, dan had ik ze hier niet geplaatst. GYO is de ergste van de twee. UZUMAKI bevat meer verhaal. Maar ik kan niet echt kiezen welke ik de beste vind. Had Lovecraft in het hedendaagse Japan geleefd... Beter kan ik het niet onder woorden brengen.

DRAW THE MAP

FIRE FROM SPARK

Link naar reactie

Vandaag de eerste vijf volumes van BTOOOM! gelezen van Junya Inoue (Yen Press).

 

Tot nu toe valt het reuze mee. Het heeft qua opzet wat mee van Battle Royale, maar toch anders. Een groep mensen wordt ontvoerd en letterlijk gedropt op een onbewoond, tropisch eiland. Daar moeten ze trachten een soort van survival game te winnen met elkaar als bondgenoot of tegenstander. Als wapens krijgen ze een set bommen. Strategisch inzicht is naast de bommen hun belangrijkste troef.

 

De titel komt van een RPG videogame. De mensen op het eiland zitten in een real-world versie van die game. Hoe het allemaal in elkaar zit moet nog blijken.

 

Er zit goed vaart in tot nu toe, geen oeverloos uitrekken van gebeurtenissen, het verhaal gaat goed vooruit. Wat ik kan waarderen.

 

Later meer, nog vijf volumes te gaan.

post-503-0-16864800-1438036752_thumb.jpeg

post-503-0-48397500-1438036766_thumb.jpeg

DRAW THE MAP

FIRE FROM SPARK

Link naar reactie

Ja, ik ben al lang aan het kijken naar deze twee om ze (of 1 ervan) te kopen....

parasyte, ook horror, vond ik zeer goed. zijn ze op dat niveau?

 

Parasyte is meer actie-horror, terwijl Junji Ito toch iets abstracter gaat. Maar Ito is wel top in het horror genre... Op die mangasite waar je soms komt staan er verschillende recensies van Ito's werk ;)

Link naar reactie

Dat is bij mij ook zo. Het heeft iets te maken met de verkoop die enkel in Amerika mag of hoe zit dat ook alweer in elkaar. Ik hoorde dat ze er via omwegen moeten aangeraken. In de Worlds End in Gent komen ze ook altijd met vertraging binnen. Ik kocht deel twee, drie en vier tesamen omdat ze juist dan beschikbaar waren. Voor deel vijf had ik meer geluk.

DRAW THE MAP

FIRE FROM SPARK

Link naar reactie

De eerste bundel van Vinland enkele dagen geleden uitgelezen. 440 bladzijden is een pak, maar wanneer je niet spaarzaam bent kan je die bundel verorberen in zeer korte tijd. Smaakt naar meer!

Jaja Vinland Saga is goed idd. Ik heb de bundels 1 t/m 5 en wacht nog even tot er weer een paar bundels uit zijn alvorens weer het lekker allemaal in een weekendje te verorberen. Van iets als Vinland Saga kan ik niet gewoon één of twee deeltjes lezen en dan genoeg hebben. Ik moet dat met grote hoeveelheden naar binnen werken en genieten van iedere bladzijde. Ik heb hetzelfde (nog meer zelfs eigenlijk) met Berserk. Ik heb eind vorig jaar/begin dit jaar de eerste 21 delen weg gelezen en heb de afgelopen paar maanden iedere keer een klein bedrag opzij gezet zodat ik deze herfst eindelijk in één keer heel de Hawk of the Millennium Empire Arc (13 delen) kan aanschaffen. Dat soort reeksen zijn voor mij gewoon te verslavend om het anders aan te pakken.

 

PS: In het onwaarschijnlijk geval dat je Berserk nog niet gelezen hebt, ik kan je 100% garanderen dat, dat je zal bevallen. Vinland Saga en Berserk zijn feitelijk tweelingbroers met het verschil dan dat Berserk dark fantasy is en Vinland Saga (grotendeels) historisch. Ik kan me onmogelijk voorstellen dat iemand de één wel goed vind en de ander niet. Compleet vergelijkbaar in toon, stijl en verhaalstructuur maar toch weer verschillend genoeg om de ervaring origineel te maken.

Denk ik om te bewijzen dat ik ben?

Link naar reactie

Zitten er in VS dan ook vechtscenes van 40 pagina's?

Min of meer wel ja. Ik heb de paginas nooit geteld maar ik meen dat in dl 5 en 6 wel een flinke lange veldslag zit.

 

Sowieso als je bij Berserk de paginas van de vechtscenes gaat tellen lees je het verkeerd. (hoor mij eens overkomen als een pretentieuze snob) Ja de vechtscenes zijn verschrikkelijk lang maar de scenes zonder vechten zijn precies even lang als niet langer. Berserk is een reeks van "groot is niet groot genoeg" De complete reeks zal over de 100 delen tellen. De proloog alleen al is al 14 delen. Veldslagen duren soms meerdere volumes maar daartussenin zitten vaak meerder volumes met alleen maar politieke intrige en karakterdrama. Alles in Berserk is breed uitgemeten. Als je alleen naar de lengte van de veldslagen kijkt lijkt het net een battle shonen maar als je alleen kijkt naar de gigantische hoeveelheid chapter zonder ook maar enige actie is het opeens een doodsaaie reeks waarin nooit iets gebeurt. Berserk kun je enkel waarderen als je kijkt naar het geheel en daarvoor moet je minstens de volledige Golden Age Arc (dl 3 t/m 14) hebben gelezen. 

Denk ik om te bewijzen dat ik ben?

Link naar reactie

Jaja Vinland Saga is goed idd. Ik heb de bundels 1 t/m 5 en wacht nog even tot er weer een paar bundels uit zijn alvorens weer het lekker allemaal in een weekendje te verorberen. Van iets als Vinland Saga kan ik niet gewoon één of twee deeltjes lezen en dan genoeg hebben. Ik moet dat met grote hoeveelheden naar binnen werken en genieten van iedere bladzijde. Ik heb hetzelfde (nog meer zelfs eigenlijk) met Berserk. Ik heb eind vorig jaar/begin dit jaar de eerste 21 delen weg gelezen en heb de afgelopen paar maanden iedere keer een klein bedrag opzij gezet zodat ik deze herfst eindelijk in één keer heel de Hawk of the Millennium Empire Arc (13 delen) kan aanschaffen. Dat soort reeksen zijn voor mij gewoon te verslavend om het anders aan te pakken.

 

PS: In het onwaarschijnlijk geval dat je Berserk nog niet gelezen hebt, ik kan je 100% garanderen dat, dat je zal bevallen. Vinland Saga en Berserk zijn feitelijk tweelingbroers met het verschil dan dat Berserk dark fantasy is en Vinland Saga (grotendeels) historisch. Ik kan me onmogelijk voorstellen dat iemand de één wel goed vind en de ander niet. Compleet vergelijkbaar in toon, stijl en verhaalstructuur maar toch weer verschillend genoeg om de ervaring origineel te maken.

Ik hou het zeker in beraad. Ik las ooit al eens een deeltje van Berserk, is echter zo lang geleden dat ik me niet meer herinner waar het om ging. Volgende maand bestel ik alvast deel 2 van Vinland saga ☺️

Link naar reactie

ik volg dio gedeeltelijk, beide series zijn top en worden wel meer met elkaar vergeleken, ook vanwege de proloog in het begin. VS neemt wel afstand van Berserk na de inleiding (midden deel 4) om een heel andere toon aan te slaan, ook de eerdere protoganist verdwijnt wat op de achtergrond. Blijft erg sterk, maar op een ander niveau. VS is wel meer instant, na 200 pag weet je waar je naartoe gaat. Berserkt heeft toch 4/5 delen nodig om op gang te komen, om te weten waar het naartoe gaat, niet dat die eerste delen minder zijn, achteraf bekeken.

Link naar reactie

ik volg dio gedeeltelijk, beide series zijn top en worden wel meer met elkaar vergeleken, ook vanwege de proloog in het begin. VS neemt wel afstand van Berserk na de inleiding (midden deel 4) om een heel andere toon aan te slaan, ook de eerdere protoganist verdwijnt wat op de achtergrond. Blijft erg sterk, maar op een ander niveau. VS is wel meer instant, na 200 pag weet je waar je naartoe gaat. Berserkt heeft toch 4/5 delen nodig om op gang te komen, om te weten waar het naartoe gaat, niet dat die eerste delen minder zijn, achteraf bekeken.

Mee eens. VS volgt een ander tempo. Ik denk ook niet dat het zo lang zal lopen als Berserk. (ik gok op een deeltje of dertig, veertig) En ja de nieuwe arc van VS (of wat ik er al van gelezen heb) is wel heel anders ja. Eigenlijk meer Rurouni Kenshin. (voorzover ik iets kan zeggen over die reeks)

Denk ik om te bewijzen dat ik ben?

Link naar reactie
  • 1 month later...
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...