Ga naar inhoud

Manga Van De Dag


Gilles

Recommended Posts

Ja, oké, maar als je alleen maar in het Nederlands leest, is Taniguchi wat totaal gebrek aan actie betreft, een uitzondering.

Bijna alle manga's die in het Nederlands zijn verschenen, bevatten actiescènes, alleen de ene meer dan de andere.

En wat in andere talen dan het Nederlands verschijnt, zal mij worst wezen.

Tenzij wat in het Japans verschijnt. Maar dat kan ik niet lezen. :(

 

in het engels en frans verschijnen hopen mooie zaken hoor. als je een van de talen een beetje machtig bent....nederlandse manga is helaas dood.

Link naar reactie

Bofferd. Ik moet nog steeds beginnen aan dl1. Zo veel te kijken, zo veel te lezen. Zo weinig tijd...

 

#firstworldproblems

 

ik ben echt benieuwd wat je ervan vindt, om eerlijk te zijn vond ik eerst het eerste deel niet zo best. ik heb het 3 keer moeten herlezen eer ik deel 2 aanvatte. En dan sloeg de vonk over...

Link naar reactie

volledig akkoord. taniguchi is een goeie schrijver, maar het zal me een worst zijn wat er in het nederlands verschijnt. mijn manga van de dag is Knights of sidonia 12. jummie!

 

manga gisteren: delen 13 & 14. super, ook op papier besteld (verder is er nog niet).

 

manga vandaag: dorohedoro 1 . over een alligator die met een mens in zich leeft. wie en waarom, dat is de vraag. voeg aan dit mysterie een wereld aan toe die in je in twee kan spitsen: de upperclass van magiërs en de underclass van al de rest - en je hebt een geweldig begin. dorohedoro werd eind 2013 afgerond na deel 19. vertalingen in het engels lopen bij deel 13 of 14 niet ver daarachter. tijd om alles eens te herlezen en door te lezen tot op het einde.

Link naar reactie

manga gisteren: delen 13 & 14. super, ook op papier besteld (verder is er nog niet).

 

manga vandaag: dorohedoro 1 . over een alligator die met een mens in zich leeft. wie en waarom, dat is de vraag. voeg aan dit mysterie een wereld aan toe die in je in twee kan spitsen: de upperclass van magiërs en de underclass van al de rest - en je hebt een geweldig begin. dorohedoro werd eind 2013 afgerond na deel 19. vertalingen in het engels lopen bij deel 13 of 14 niet ver daarachter. tijd om alles eens te herlezen en door te lezen tot op het einde.

Dorohedoro staat op mijn lijstje en zal waarschijnlijk wel heel opgepikt worden al was het maar omdat ik zeer geintrigeerd ben erdoor. Maar ik wil eerst lopende reeksen zoals Berserk en Hellsing afmaken avlorens eraan te beginnen. Nu met Knights of Sidonia erbij (ga ik zondag lezen) heb ik iets teveel reeksen waar ik aan begonnen ben maar niet alles van in huis heb.

Denk ik om te bewijzen dat ik ben?

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Vandaag uitgelezen: Eden.

 

126 chapters, het was wederom een lange rit, maar wel een hele mooie rit.

Ik blijf soms wat moeite hebben met het lezen van manga, enerzijds is dat het feit dat het in het engels is en anderzijds haal ik de personages nog wel eens door elkaar. Dit laatste vind ik misschien nog wel het lastigste van manga lezen. Iedereen (althans veel personages) lijkt zo op elkaar en lijkt even oud. Als er dan ook niet duidelijk wordt aangegeven dat er een sprong in de tijd plaatsvindt of dat de locatie plots aan de andere kant van de wereld is, dan heb ik nog wel eens moeite om het allemaal goed te volgen.

Bij Eden liep ik soms ook tegen dit probleem op, maar wat een geweldig verhaal, alles komt uiteindelijk mooi bij elkaar, is er veel (bijzonder mooie en soms super geweldadige) actie, ook belangrijke personages worden niet gespaard en het einde was mooi! Al met al, het beste wat ik op het gebied van manga heb gelezen.

 

Tot op heden heb ik nu 5 manga's achter de rug. Een top 5 (gewoon even voor de lol)

 

1) Eden

2) Vinland Saga

3) Monster

4) Akira

5) Planetes

 

Ik ga mij nu eens verzinnen wat het volgende moet gaan worden.

Knights of Sidonia is o.a. al geadviseerd, maar die zie ik er niet bij staan bij mangarock.

Link naar reactie

1) Eden

2) Vinland Saga

3) Monster

4) Akira

5) Planetes

 

Ik ga mij nu eens verzinnen wat het volgende moet gaan worden.

Knights of Sidonia is o.a. al geadviseerd, maar die zie ik er niet bij staan bij mangarock.

Leuke top. Eden zou ik zelf ook wel in mijn top zetten. De rest niet.

 

Mijn aanraders voor een volgende reeks om aan te beginnen:

 

Bokurano: Ours

Heads

Blue Heaven

The Quest for the Missing Girl

Denk ik om te bewijzen dat ik ben?

Link naar reactie

Bedankt voor de tips.

 

Gisteren de eerste 20 pagina's van dit onderwerp doorgelopen (veel Dio ) en heel veel aanraders opgezocht bij Mangarock, om vervolgens in de favorieten te zetten. Ik heb daarbij 15 manga titels toegevoegd, wat dat betreft kan ik even vooruit.

 

Enkel Blade of the immortal en The quest for the missing girl kon ik daarop niet vinden. Het zij zo.

 

Als ik weer wat gelezen heb dan laat ik wel weer wat van mij horen.

Link naar reactie

Bedankt voor de tips.

 

Gisteren de eerste 20 pagina's van dit onderwerp doorgelopen (veel Dio ) en heel veel aanraders opgezocht bij Mangarock, om vervolgens in de favorieten te zetten. Ik heb daarbij 15 manga titels toegevoegd, wat dat betreft kan ik even vooruit.

 

Sorry... :e008:

 

Wel even...gezien je niet tot pag 22 bent gekomen waar die op staat. Mijn stukje over Attack on Titan is niet langer relevant. Ik heb namelijk afgelopen september de eerste acht volumes van de reeks gelezen en ben daar heel erg over te spreken. De bespreking van ide acht volumes vervangt dus het eerdere stukje dat ik over de reeks geschreven heb.

 

Ik raad daarnaast ook Jormungand aan mocht je die niet zijn tegen gekomen. (staat op de vorige pagina)

 

Verder heb je nog mijn Death Note bespreking gemist maar dat raad ik toch niet aan (ook niet af) en mijn Claymore bespreking en dat raad ik beslist niet aan tenzij je houdt van battle shonens (denk Dragonball of Bleach) Ook nog wat Klare Taal linkjes maar dat is gewoon ff naar de SSZ surfen wat is sowieso aanraad want naast die van ondergetekende staan er nog meer interessante Klare Taal manga stukjes daarop. En tot slot heb je mijn enthusiaste one liners over Berserk gemist maar dat is niet echt een groot gemis.

 

Overigens: heb je de anime draad al bekeken? Dat is bijna alleen maar Dio. Niet mijn schuld als de rest niks wil schrijven daarvoor.

Denk ik om te bewijzen dat ik ben?

Link naar reactie

FUTURE DIARY

mirai_nikki_112.jpg

Genre: Actie, Thriller, Psychologisch, Zwarte Comedy, Shonen

Oorspronkelijke jaar van verschijnen: 2006 - 2010

Aantal volumes: 12

Status: afgesloten

 

Veertienjarige Yukiteru Amano is een éénling. Hij heeft geen contact met zijn klasgenoten en weinig interesse in school of schoolwerk. Het enige waar hij wel interesse in heeft is schrijven in zijn dagboek dat hij op zijn mobiel bewaart. Dan op een nacht krijgt Yukiteru bezoek van...God. Nee niet onze God maar de God van deze manga: Deus Ex Machina (geweldige naam) heerser over het gehele universum. Deze duidt Yukiteru aan als kandidaat om zijn opvolger te worden. Deus heeft namelijk in zijn onmetelijk wijsheid besloten dat een beetje gezonde competitie geen kwaad kan. Daarom heeft hij een spel uitgedacht waarbij twaalf kandidaten met elkaar de strijd aan moeten binden om de volgende God van het gehele universum te worden. De preciese regels laat ik hier even achterwege maar de strekking is: moord elkaar vrolijk uit en degene die als laatste overeind blijft wordt God hem of haarzelve. Hiertoe hebben de kandidaten twee middelen ter beschikking. Ten eerste hun scherpe, strategische en vaak nogal geschifte brein. En ten tweede: een app op hun mobiel dat hen precies verteld wat hen of andere kandidaten in de nabije toekomst zal overkomen. Een app enkel bekend onder de naam: The Future Diary

 

Na bovenstaande synopsis gelezen te hebben is het niet moeilijk te denken dat dit een ongelooflijk bizarre en nogal ridicule manga is. Maar wie meer van mijn besprekingen gelezen heeft weet ook dat ik een voorkeur heb voor reeksen met wat meer complexiteit en diepgang wat toch al doet vermoeden dat hier een hoop meer nuance en tot nadenken stemmend materiaal in verborgen ligt. Laat ik je daarom meteen uit de droom helpen: Future Diary is zo bizar en chaotisch als dat ik al ben tegen gekomen in manga en het ontbreekt volledig aan enige nuance of diepere thema's. Het fijne is alleen dat de auteur dit ook door heeft en behoorlijk speelt met de ridicule premisse. Het is doordrenkt van een aangenaam sausje zelfbewuste humor. Zo zou men uit de premisse de conclusie kunnen trekken dat Deus een nogal sadistische psychopaat is. Dat blijkt ook de conclusie te zijn die hij zelf getrokken heeft want de kandidaten die hij benoemt voor zijn opvolging zijn met uitzondering van Yukiteru allemaal overduidelijk sadistische psychopathen. Wat deze reeks meteen een stuk interessanter maakt. De zogezegde gevechten tussen de kandidaten komen niet neer op "wie heeft de sterkste aanval" maar eerder op "wie kan de meest complexe val uitzetten" en in sommige gevallen ook "hoeveel ledematen kun je afhakken voordat iemand het loodje legt". Tegelijkertijd is ondanks de nogal ridicule premisse het plot van de reeks zeer goed geconstrueerd. Zoals de naam van haar God al doet vermoeden is deze reeks niet vies van de nodige deus ex machina's maar als je terug leest kom je er al vlug achter dat hier al lang van tevoren naar werd gehint en dit dus op z'n best een wel heel goed getimed grote onthulling is. Iets wat ik niet zie als een minpunt want dat is hoe fictie in het algemeen werkt.

 

Future Diary heeft een behoorlijk grote cast. Je hebt de twaalf kandidaten en iedereen die om hen heen draait evenals bepaalde andere nevenpersonages die hun aandeel hebben in het verhaal. Gelukkig wordt dankzij de aard van de reeks het aantal personages al vlug flink uitgedund. Maar zelfs dan nog hou je veel meer personages over dan ik kan bespreken. Vandaar dat ik mij beperk tot de twee hoofdpersonen. Te beginnen met Yukiteru. Het eerste wat opvalt aan Yukiteru, naast het feit dat hij eruit ziet als een Pokemon trainer zoals een vriend mij op wees, is dat hij nogal naief en onschuldig is. Wat je doet afvragen waarom Deus hem überhaubt uitgekozen heeft. Iets wat Yukiteru zich ook afvraagt in het begin van de manga wanneer hij achterna gezeten wordt door kandidaat nummer 3: een seriemoordenaar die het voorzien heeft op tienerjochies. Gelukkig wordt hij gered door de tweede hoofdpersoon van de reeks: Yuno Gasai. Yuno is Yukiteru's grootste fan. Op dezelfde manier als dat Mark David Chapman, John Lennons grootste fan was. Yuno is niet direct het soort fan dat je wil hebben. Ze laat Yukiteru geen moment met rust en vermoord iedereen die tussen haar en Yuki in zou kunnen komen. Daarnaast heeft Yuno ook zo de nodige skelletten in haar kast. Want zoals alle kandidaten is ze niet zomaar een moordzuchtige maniak geworden en schuilt daar een diep tragisch en onthutsende geschiedenis achter.

 

Het tekenwerk is prima maar ook niet meer dan dat. Er is niets mis mee maar ik was er ook niet echt van onder de indruk. De personages zijn vrij standaard getekend maar nog steeds wel aangenaam om te zien hoewel de ene wel iets stylistischer getekend is dan de ander. Zo ziet één van de personages in de reeks er serieus uit alsof ze net weg gelopen is uit een vroegtijdig Mario spelletje. Voor de rest zijn de enige momenten dat het tekenwerk echt uitblinkt als de lichaamsdelen door de lucht vliegen en het bloed regent. Iets wat op zich vaak genoeg gebeurt.

 

Aanrader? Ik ben tot nog toe vrij positief geweest over deze manga. En daar heb ik ook alle reden toe. Zowel het plot als de personages zijn goed uitgewerkt en het tekenwerk is ook niet afzichtelijk. Maar ondanks dat kan ik dit niet met goed fatsoen aanraden. Begrijp me niet verkeerd, ik raad het ook niet af. Het is tenslotte maar een manga en niet Mein Kampf of iets dergelijks. Maar het probleem dat ik heb met Future Diary is dat hoe verder het komt hoe naarder het wordt. Psychopathen die elkaar in stukjes hakken is best vermakelijk als dat je kopje thee is. Maar al vlug gaat het van dat naar veel donkerdere onderwerpen zoals kindermisbruik en verkrachting en zoals te begrijpen doet dat enigszins af aan het vermakelijkheidsniveau van de reeks en deed het mij bij tijden nogal ongemakkelijk voelen. Maar dat is natuurlijk een kwestie van smaak en misschien als je beter bestand bent tegen dit soort onderwerpen dat je er met volle teugen van kunt genieten. Twee van mijn vrienden zijn groot fan van deze manga en geen van beiden zijn nu bepaald sadistisch of ongezond in de bovenkamer. Je kunt het dus in principe prima gaan lezen wat mij betreft maar weet waar je aan begint.

***1/2

mirai-nikki-616170.jpgmirai-nikki-615616.jpgmirai_nikki_v01_c02_a.019.jpg?v=11211196mirai-nikki-615349.jpg

tumblr_m048cxb6js1r2r85mo1_r1_500.jpgMirai-nikki-manga-cover-one-mirai-nikki-

Future Diary is volledig verkijgbaar in het Frans (als Journal de Future) De Engelse uitgave echter werd gedaan door Tokyopop en gezien Tokyopop met de pootjes omhoog ging liggen voor het beëindigen van deze reeks is hij niet geheel verkrijgbaar en de paar delen die ervan zijn, zijn stervensduur. Voor zij die dit in het Engels willen lezen is scanlation dus helaas de enige optie. Zoals zo vaak. *zucht*

Denk ik om te bewijzen dat ik ben?

Link naar reactie

Bakuman (complete serie)

 

Geschreven door Tsugumi Oba en getekend door Takeshi Obata.

 

Bakuman is de eerste manga die ik al compleet uitgelezen heb, aangezien de meeste andere shounen-reeksen precies eeuwig blijven duren en al na een paar delen niet interessant meer zijn. Bakuman daarentegen duurde niet (heel erg) lang en is daarom door de hele lijn goed in kwaliteit gebleven, alhoewel het soms al eens mindere hoofdstukken had die daarna wel direct werden opgevolgd door veel betere hoofdstukken.

 

Bakuman gaat over Moritaka Mashiro (bijgenaamd Saiko, heeft iets te maken met hoe je zijn naam anders kun lezen), een veertienjarige jongen die gewoon doet wat er van hem verwacht wordt en vooral niet moeilijk wilt doen en zijn ouders geen last wilt bezorgen. Hij zal dus, zoals de meeste japanners, een gewoon kantoorbaantje aannemen tot aan zijn pensioen. Toch kan hij fantastisch tekenen en dat valt ook Akito Takagi op. Dit in de slimste jongen van de klas, nee, van het hele dorp. Hij kan later alles worden wat hij wilt: bankdirecteur, politicus… maar zijn droom is mangaka worden. Aangezien hij niet kan tekenen, moet hij een team vormen met iemand die dat wel kan. En omdat Takagi achteraan in de klas zit heeft hij gezien dat Mashiro een tekening heeft gemaakt van Miho Azuki, een verlegen, maar mooi meisje uit hun klas. Hij ziet daarom ook dat Mashiro zijn schrift vergeet en wacht hem op als hij het terug wilt komen halen. Daar stelt hij Mashiro voor om samen te werken. Voor iemand die altijd doet wat van hem verwacht wordt, klinkt dit voorstel absurd.

 

Nu heeft iemand met het talent van Mashiro dat ooit wel al eens overwogen, maar zijn oom, Nobuhiro Mashiro, was vroeger een bekend mangaka. Ja, was. Nobuhiro is wat je noemt een “one hit wonder”, had een keer een succes te pakken, maak kreeg daarna niks populairs meer gepubliceerd. Hij was zo druk bezig met een nieuwe hit te creëren, dat hij zichzelf heeft doodgewerkt. Sindsdien heeft Mashiro zijn dromen als mangaka opgeborgen, totdat Takagi zijn liefde voor Azuki slim uitspeelt. Azuki, die al jaren verliefd is op Mashiro zonder hem ooit te hebben gesproken, wilt immers stemactrice worden. En zo komt het uiteindelijk dat Mashiro en Azuki afspreken dat, wanneer ze alle twee hun droom hebben vervuld en zij de stem inspreekt van de heldin uit hun anime, ze zullen trouwen.

 

Mashiro en Takagi krijgen het oude appartement van Nobuhiro en proberen zo hun dromen te verwezenlijken. Ze worden hierin gesteund door hun editor Akira Hattori. Op hun weg om de populairste mangaka te worden, komen ze veel andere, getalenteerde mensen tegen waarmee ze dus de zogenaamde battles (eerste worden in de populariteitsverkiezingen) uitvechten.

 

En zo komen aan naar mijn mening het sterkste gedeelte van de reeks: de rivaliteit tussen de verscheidene mangaka’s. Iedereen is bevriend met elkaar, en als iemand succes heeft zijn ze blij voor die, maar dat zal hun ook motiveren om hunzelf te verbeteren. En tussen die rivalen zitten de meest kleurrijke personages, zoals Shinta Fukuda, die overal en tegen iedereen luid en duidelijk zijn mening zal zeggen, Kazuya Hiramaru, die er alles aandoet om niet te moeten tekenen, en, mijn favoriet, Niizuma Eiji, een genie die een jaar ouder is dan de hoofdpersonen en geobsedeerd is door manga.

 

Ik vond de reeks al leuk halverwege het eerste hoofdstuk, toen Mashiro Takagi ontdekte met zijn schrift. Als Takagi het geschrokken gezicht van Mashiro ziet, zegt hij de woorden: “It’s not a Deatch Note, is it?”. Een verwijzing naar het eerdere werk van dezelfde auteurs. Dat zette voor mij alvast de toon. Wat mij ook direct in het verhaal mee zoog was dat de hoofdpersonen starten als veertienjarige jongens die manga willen maken. Zelf ben ik ook veertien en hoop ik striptekenaar te worden, dus qua herkenbaarheid zat het wel goed. Maar ook als je niet zelf tekent, zal je je wel kunnen amuseren met Bakuman.

 

De reeks is een beetje vergelijkbaar met Don Quichot. Het bevat immers alle typische elementen van het genre (in dit geval dus battle-shounen), maar zet ze ook helemaal op zijn kop. De reeks bevat “battles”, romantiek (maar geen gebruikelijke soort), de personages groeien naargelang de reeks, de reeks bevat vijanden (alhoewel rivalen een beter woord is) en personages overstijgen zelfs hun eigen lichaamskracht (door teveel te tekenen!).

 

De tekeningen zijn mooi. Ze bevatten veel details, de personages zijn zeer expressief getekend. Enig minpuntje: Obata doet regelmatig aan stijlbreuk om de gemoedstoestand van de personages over te brengen. Meestal lukt hem dat wel, maar soms kan het wel heel storend zijn. Maar dat is mijn mening.

 

Normaal wordt je tweede werk altijd vergeleken met je eerste werk, maar aangezien ik Death Note nog niet heb gelezen, kan ik dat dus niet doen. Qua genre zijn ze toch al heel verschillend, denk ik.

 

Ik heb de reeks zelf in scanlation gelezen, maar ben wel van plan om ze later op papier aan te kopen. Van de reeks is ook een een anime van drie seizoenen gemaakt, maar die heb ik zelf niet gezien.

 

4,5/5

 

(P.S. Ik kan dus blijkbaar geen foto’s van het internet op de reep toevoegen, hoe doen jullie dat?)

Link naar reactie

Is een trucje voor om dat te omzeilen.

 

1) Sla de afbeelding op, op je computer

2) Ga naar "meer berichtopties

3) Upload de afbeelding die je hebt opgeslagen

4) Ga met je cursor staan op de plek waar je de afbeelding wil hebben

5) klink op "voeg toe aan bericht"

 

Zou moeten werken. Ik ben er ook pas kort geleden achter gekomen maar bij mij werkt het toch nog toe altijd

Denk ik om te bewijzen dat ik ben?

Link naar reactie

dorohedoro 9

 

waw! net wanneer je denkt dat je verhaal, de hele world building die nu al 100en pagina's verder raast doorhebt, krijg je een klap op je kop met een goedendag. Hallo zeg, wat een twist.

 

Ongelofelijke reeks! (ook afgerond sinds kort, vertalingen lopen nog tot deel 19.

 

bovendien funny as shit, één kleine scene om dat te illustreren: :e005:  :e005:  :e005::e007:  :e007:  :e007:  

 

dorohedoro-2011461.jpg

dorohedoro-2011463.jpg

dorohedoro-2011465.jpg

dorohedoro-2011467.jpg

 

dorohedoro-2011469.jpg

dorohedoro-2011471.jpg

Link naar reactie
  • 3 weeks later...

Vandaag uitgelezen Bokurano.

Tja, ik ben wat teleurgesteld, het begin van deze manga is heel goed en dit blijft ook heel lang zo. Maar op een gegeven moment wordt het wat mij betreft meer van hetzelfde en vond ik het einde matig.

Al met al vanuit mijn kant geen aanrader, maar ja, smaken verschillen.

I see. Jammer maar idd de gustibus et...weet je wat geen hautain gelul vandaag: smaken verschillen.

 

Ik zie denk ik wel wat je bedoelt met dat in de herhaling valt. Enige spanning is er niet echt want je weet toch al hoe het iedere keer af zal lopen. Wat het voor mij tot het eind toe ijzersterk maakte (naar mijn herinnering vond ik de tweede helft zelfs stukken beter dan de eerste) waren de diepmenselijke verhalen maar dat is een beetje het punt met deze manga, Je hebt feeling met de personages of niet. En als je weinig feeling met hen hebt is er niet veel aan.

 

Ik ga mezelf waarschijnlijk nog dagen hiervoor vervloeken maar eh...probeer de anime eens. De anime verloopt totaal anders dan de manga en heeft ook een compleet ander einde. Ikzelf vond de anime nogal...hoezal ik het zeggen...zwaar kut. Maar ik vond de manga dan weer geweldig en een aantal punten die jij aankaart die je niet goed vond aan de manga zijn niet aanwezig in de anime.

 

 

De manga draait om futiliteit. Het feit dat de personages een noodlot te wachten staat waar ze niets tegen kunnen doen. Het enige wat hen rest is proberen zoveel mogelijk te maken van de tijd die ze nog hebben. Het is in feite een collectie losse verhalen die enigszins aan elkaar vast gemaakt zijn doordat ze eenzelfde thema delen. Vandaar ook dat het einde feitelijk geen einde was maar meer een gevoel van "het houdt nooit meer op". De anime gooit deze somberheid overboord en gaat veel meer over de personages die proberen te vechten (niet letterljk) tegen hun noodlot. Bij gevolg heeft het ook een veel meer duidelijke verhaalopbouw compleet met grote climax aan het eind. Dat wil niet zeggen dat het allemaal reuze vrolijk is. Er gaan er nog steeds een hoop dood. Maar het is lang niet zo deprimerend of psychologisch als de manga en ook wel wat spannender en onderhoudender.

 

Denk ik om te bewijzen dat ik ben?

Link naar reactie

Al met al heb ik heel lang genoten van het verhaal, het was zeer boeiend, maar wat mij betreft had het compacter gemogen en het einde wat heftiger.

 

Ik pak nu weer tussendoor een Europese strip, daarna ga ik weer een tip van jou oppakken, dit keer zal dat een kortere reeks worden, iets van 20 a 30 chapters. Mogelijk kan ik dan wat sneller afronden met lezen, nu zit er wegens tijdgebrek soms teveel tijd, zodat je er echt weer even in moet komen.

Link naar reactie

Al met al heb ik heel lang genoten van het verhaal, het was zeer boeiend, maar wat mij betreft had het compacter gemogen en het einde wat heftiger.

 

Ik pak nu weer tussendoor een Europese strip, daarna ga ik weer een tip van jou oppakken, dit keer zal dat een kortere reeks worden, iets van 20 a 30 chapters. Mogelijk kan ik dan wat sneller afronden met lezen, nu zit er wegens tijdgebrek soms teveel tijd, zodat je er echt weer even in moet komen.

Alle andere drie tips die die ik gegeven had zijn perfect daarvoor.  Heads is het langste met vier volumes en 36 chapters. Blue Heaven is een een trilogie en heeft er 24. En The Quest for the Mising Girl is een one shot met maar 13 chapters. Ik zou zeggen: lees ze. ;)

 

Edit: beetje laat maar dit zinkt nu pas in. HOEZO HEFTIGER?

 

Uchiro moet aan het eind persoonlijk de volledige bevolking van de planeet uitroeien.

 

 

Hoe kun je heftiger dan dat krijgen?

Denk ik om te bewijzen dat ik ben?

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
Gast bazarov
Nu ik begonnen ben aan Ranma 2 1/2 weet ik 2 dingen zeker:

1) af en toe ga ik bepaalde situaties voorzien van romantische hyperbolen zoals overal bloemen op de achtergrond

2) verander ik een varken als ik in contact kom met  koud water (of was het warm water?)

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

blade of the immortal helemaal aan het herlezen, met deel 31 als laatste en orgelpunt in het vooruitzicht.

het is altijd hetzelfde met zo'n lange reeks: je moet er wat inkomen, of het verhaal moet zijn diepgang eerst kunnen maken. Na een deel of 5 lukt dat.

Ik zit momenteel in deel 12 en het is al enkele delen op kruissnelheid. Nog steeds het beste verhaal over wraak en al zijn facetten.

Ik ga wenen bij dat laatste deel, dat weet ik nu al.

Link naar reactie

blade of the immortal helemaal aan het herlezen, met deel 31 als laatste en orgelpunt in het vooruitzicht.

het is altijd hetzelfde met zo'n lange reeks: je moet er wat inkomen, of het verhaal moet zijn diepgang eerst kunnen maken. Na een deel of 5 lukt dat.

Ik zit momenteel in deel 12 en het is al enkele delen op kruissnelheid. Nog steeds het beste verhaal over wraak en al zijn facetten.

Ik ga wenen bij dat laatste deel, dat weet ik nu al.

 

Ik heb nog nooit manga gelezen, maar je doet me zin krijgen :-)

Link naar reactie

Ik heb nog nooit manga gelezen, maar je doet me zin krijgen :-)

 

je moet het eens proberen :) nu blade of the immortal is een lange reeks, maar dat is deels ook de kracht van manga als het goed gebracht is: echt heel diep gaan in personages en hetgeen ze meemaken. blade of the immortal is een verhaal over een samoerai die ingehuurd wordt door een meisje dat haar ouders zag vermoord worden en die op zoek is naar wraak. Maar dat is de opzet, het is veel meer dan dat. ik weet alleen niet of ik het een manga-leek dadelijk wil aanraden....

 

Misschien eens een andere reekse proberen die korter is? no longer human (3 delen en afgerond) is een reeks die mooi laat zien tot wat manga allemaal in staat is.als je miyazaki houdt (ghibli films) is nausicaa ook een eeuwige aanrader. de eerste 14 delen van berserk kan je ook als een gesloten iets lezen en die laten dat ook mooi zien....van welke soort verhalen hou je?

Link naar reactie

je moet het eens proberen :) nu blade of the immortal is een lange reeks, maar dat is deels ook de kracht van manga als het goed gebracht is: echt heel diep gaan in personages en hetgeen ze meemaken. blade of the immortal is een verhaal over een samoerai die ingehuurd wordt door een meisje dat haar ouders zag vermoord worden en die op zoek is naar wraak. Maar dat is de opzet, het is veel meer dan dat. ik weet alleen niet of ik het een manga-leek dadelijk wil aanraden....

 

Misschien eens een andere reekse proberen die korter is? no longer human (3 delen en afgerond) is een reeks die mooi laat zien tot wat manga allemaal in staat is.als je miyazaki houdt (ghibli films) is nausicaa ook een eeuwige aanrader. de eerste 14 delen van berserk kan je ook als een gesloten iets lezen en die laten dat ook mooi zien....van welke soort verhalen hou je?

 

eigenlijk beetje van alles :-) ' k vond Kenshin wel een toffe anime reeks vandaar...

maar Blade en Berserker zijn bijna allemaal uitverkocht?

Blade staat ook niet allemaal digitaal bij Dark horse 

Link naar reactie

eigenlijk beetje van alles :-) ' k vond Kenshin wel een toffe anime reeks vandaar...

maar Blade en Berserker zijn bijna allemaal uitverkocht?

Blade staat ook niet allemaal digitaal bij Dark horse 

 

beide reeksen zijn vlot te verkrijgen.

hier bijvoorbeeld: http://www.cheap-comics.com/manga-blade-immortal-c-453_755.html

helemaal niet duur ook, en de man achter de site, chris, is supervriendelijk. als er een deel niet online staat, gewoon vragen, veel kans dat hij het toch heeft!

Link naar reactie

Deadman Wonderland: shonen, delen 1 & 2 achter de kiezen en het begint goed op gang te komen. Tekeningen genoeg detail (wat niet altijd het geval is bij manga). Al 9 delen verschenen, dus nog even zoet. Detail: http://en.wikipedia.org/wiki/Deadman_Wonderland

 

Übel Blatt bundels 1 & 2: seinen, knap getekend, goed verhaal maar eigenlijk nu al iets te uitgesponnen vind ik (na 2 dikke turven is er nog altijd geen van de 7 dood). Detail: http://en.wikipedia.org/wiki/%C3%9Cbel_Blatt

Tomorrow  Saturday Sunday Today is my favorite day

Link naar reactie

Deadman Wonderland: shonen, delen 1 & 2 achter de kiezen en het begint goed op gang te komen. Tekeningen genoeg detail (wat niet altijd het geval is bij manga). Al 9 delen verschenen, dus nog even zoet. Detail: http://en.wikipedia.org/wiki/Deadman_Wonderland

Als je Deadman Wonderland leuk vind zulj je Future Diary waarschijnlijk ook kunnen waarderen.

https://en.wikipedia.org/wiki/Future_Diary

 

Zie ook mijn bespreking:

http://www.getekendereep.com/index.php?/topic/56-manga-van-de-dag/page-24

 

Over die dingen gesproken: verwacht er binnenkort eindelijk weer eens eentje. Ik heb het de afgelopen tijd druk gehad met een ander anime en manga gerelateerd project maar mijn manga besprekingen blijf ik hier sowieso posten.

Denk ik om te bewijzen dat ik ben?

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...