Ga naar inhoud

[Tweede Ronde (5)] uitvinding 3 vs. uitvinding 26


Yncke

Welke uitvinding vind jij de 'vernuftigste'?  

43 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke uitvinding vind jij de 'vernuftigste'?


Deze poll is gesloten voor nieuwe stemmen

  • Log in of registreer om te stemmen op deze poll.
  • Poll closed on 17-01-20 at 08:00

Recommended Posts

Slotje op: 17-1 Welke uitvinding vind jij de 'vernuftigste'?

Tweede ronde.

 

Welke van deze twee uitvindingen vind jij de 'vernuftigste'? 

 

Stemmen kan 7 dagen lang, daarna gaat de poll dicht.

Je stem is publiek, maar dat hoeft je niet tegen te houden om je keuze uit te leggen. 

In tegendeel, de bedoeling van een toernooi is naast een winnaar kiezen, ook discussie en fun.

Dus ook de indiener mag zijn of haar uitvinding zoveel als nodig uitleggen en verdedigen.

 

De winnaar van dit duel gaat naar de volgende ronde. De verliezer valt af.

 

 

A

 

162812208_ToverdrankvanAsterix.jpg.6b39f

 

Mijn keuze is de toverdrank van Asterix. 

Sterk genoeg om een hele stripreeks aan op te hangen. 

Zelfs bij de twee hoofdpersonen en hun onderlinge relatie speelt het een hoofdrol. 

Gelukkig is het geheim in de loop der tijden verloren gegaan, anders had nu de hele wereld Frans gesproken. 

 

Tweetie

 

 

B

 

image.png.841d151882960fb38da3d4d0c998ce

 

Wat zeker ook in het lijstje van de genomineerde stripuitvindingen moet: de bloopermachine natuurlijk !

 

Tuizentfloot

Link naar reactie

Bij veel Asterix-albums vraag ik wel me af hoeveel ingenieuzer de afwikkeling zou zijn geweest als er geen toverdrank bestond. Het blijft gissen, maar ik denk dat uit de pen van een Goscinny-zonder-vangnet (nog) betere en in sommige gevallen heel veel betere verhalen waren gerold. Zijn geest was er creatief genoeg voor. Een drankje dus met een bitter nasmaakje. 

Link naar reactie
11 minuten geleden, Vittorio zei:

Bij veel Asterix-albums vraag ik wel me af hoeveel ingenieuzer de afwikkeling zou zijn geweest als er geen toverdrank bestond. Het blijft gissen, maar ik denk dat uit de pen van een Goscinny-zonder-vangnet (nog) betere en in sommige gevallen heel veel betere verhalen waren gerold. Zijn geest was er creatief genoeg voor.

 

Ik weet het niet hoor. Goscinny was heel goed in het verzinnen van gags, maar zijn plotjes stellen meestal niets voor.

Link naar reactie

Het was uiteindelijk ook niet de bedoeling van de reeks om een spanningselement op te bouwen rond de strijd tussen de Galliërs en de Romeinen.

Een deel van de humor kwam voort uit de constante angst die de Romeinen in de omliggende kampen hadden voor de Galliërs, net omdat ze zich bewust waren van de aanwezigheid van die toverdrank in het dorp.

Link naar reactie
14 minuten geleden, TDPB zei:

 

Ik weet het niet hoor. Goscinny was heel goed in het verzinnen van gags, maar zijn plotjes stellen meestal niets voor.

Tsja, in dat geval verhult de inzet van de toverdrank zijn eigen onmacht. Zou het? Ik vind toch dat hij vaak genoeg erg leuke plotjes uitrolt waarbij het jammer is dat ze in veel gevallen routineus worden afgerond met een strontvervelende knokpartij. Wellicht dat die toverdrank hem gemakzuchtig maakte. Of ik overschat hem en schrijf hem iets toe wat hij niet in de vingers had.    

Link naar reactie
18 minuten geleden, Vittorio zei:

Ik vind toch dat hij vaak genoeg erg leuke plotjes uitrolt

Zoals?

De meeste van zijn scenario's komen meestal neer op: personage trekt van a naar b, met onderweg veel gags. Dat geldt voor Asterix, maar ook voor reeksen als Lucky Luke, Spaghetti of Pechvogel.

Link naar reactie

De uitvinding van de bloopermachine veroorzaakte heel veel lachsalvo's bij mij. 

De uitvinding van de toverdrank zorgde voor heel wat makkelijke deus-ex-machina-afhandelingen van het de Asterix-verhalen.

Gaan dus voor B. Wie A drukt, wordt geëlektrocuteerd en krijgt een vleugelpiano op zijn kop. Inclusief een nest kabouters.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.








×
×
  • Nieuwe aanmaken...