Ga naar inhoud

LastDodo Zaagdraad


JPAR

Recommended Posts

Langzamerhand is er een bepaalde wildgroei, veel aanbieders, waarbij de termen nieuwstaat, bijna nieuwstaat

of goede staat, nog al eens ter interpretatie van de verkoper is.

Een foto ter verduidelijking zou geen gek idee zijn, een beeld zegt meer dan 1000 woorden, natuurlijk zou dit

meer gelden voor de wat oudere strips, waarbij de keuze kan worden gemaakt ter beoordeling door middel

van een foto van het bewuste artikel, bij marktplaats is dit eigenlijk al heel gewoon.

Een plaatje uit de catalogus erbij plakken volstaat dan gewoon niet meer.

Link naar reactie

Ik duid vaak eerst aan dat iets bij mij te koop is, en soms volgen de foto's pas achteraf.

Maar het is mogelijk dat wie zich heeft ingeschreven omdat hij iets zoekt, wel een bericht krijgt op het moment dat iets wordt aangeboden, maar niet als er achteraf nog foto's verschijnen.

Alleen maar de standaardfoto's vind ik voor een verkoopaanbod ook onvoldoende.

Link naar reactie
  • 5 months later...

Versoepeling bij Last Dodo, bij abonnementen ( die iets verhoogd worden )kun je nu ook items aanbieden

( afhankelijk van het abonnement ) tussen de 2 en 50 items van 75 en tot en met 250 Euro in je shop.

 

Dus de afspraak die was gemaakt tussen Catawiki en Last Dodo, geen items boven de 75 Euro aan te

bieden, geldt dus niet meer.

 

 

https://www.lastdodo.nl/nl/shops/Morits/items/83699287-het-brandmerk-van-dobbs?item_id=6306184

 

Krijg je dit soort toestanden, nog meer dan een eventuele biedprijs op Catawiki, en de verkoper

hoeft niet te leveren, en wacht op een mafkees, eeeh ik bedoel op een koper.

Wat zal catawiki balen, of zal dit een voorteken zijn ?

 

Link naar reactie
3 uren geleden, bouncer zei:

Versoepeling bij Last Dodo, bij abonnementen ( die iets verhoogd worden )kun je nu ook items aanbieden

( afhankelijk van het abonnement ) tussen de 2 en 50 items van 75 en tot en met 250 Euro in je shop.

 

Dus de afspraak die was gemaakt tussen Catawiki en Last Dodo, geen items boven de 75 Euro aan te

bieden, geldt dus niet meer.

 

 

https://www.lastdodo.nl/nl/shops/Morits/items/83699287-het-brandmerk-van-dobbs?item_id=6306184

 

Krijg je dit soort toestanden, nog meer dan een eventuele biedprijs op Catawiki, en de verkoper

hoeft niet te leveren, en wacht op een mafkees, eeeh ik bedoel op een koper.

Wat zal catawiki balen, of zal dit een voorteken zijn ?

 

 

Wat bedoel je? Is er iets mis met dat item?

Link naar reactie
15 minuten geleden, Peter Motte zei:

 

Wat bedoel je? Is er iets mis met dat item?

 

200 Euro Peter, op een Catawikiveiling levert deze hooguit 120 Euro op. het is natuurlijk gewoon ( een vreselijk

woord ) " de vrije markt ", dus je mag vragen wat je wilt, maar voor de meeste mensen is dit gewoon een hoop

geld om een hobby te bekostigen.

 

Link naar reactie
2 minutes ago, bouncer said:

 

200 Euro Peter, op een Catawikiveiling levert deze hooguit 120 Euro op. het is natuurlijk gewoon ( een vreselijk

woord ) " de vrije markt ", dus je mag vragen wat je wilt, maar voor de meeste mensen is dit gewoon een hoop

geld om een hobby te bekostigen.

 

Vrije markt zijn twee zaken. Vragen wat je wil en geven wat je wil. Als die niet aligneren valt de markt stil. De kans is dus groot dat dat album onverkocht blijft tot de prijs zakt. Dat is marktwerking. Je ziet dat mooi bij de originelen van Jommeke waar de prijzen aan het zakken zijn sinds de erven het aanbod vergroot hebben.

 

 

 

Link naar reactie
6 minuten geleden, Ambreville zei:

Vrije markt zijn twee zaken. Vragen wat je wil en geven wat je wil. Als die niet aligneren valt de markt stil. De kans is dus groot dat dat album onverkocht blijft tot de prijs zakt. Dat is marktwerking. Je ziet dat mooi bij de originelen van Jommeke waar de prijzen aan het zakken zijn sinds de erven het aanbod vergroot hebben.

Ja, je hebt helemaal gelijk, wat denk je, zal dit ook schadelijk zijn voor Catawiki ?, de meeste mensen zullen nu

bijzondere items eerst aanbieden op hun shop, het is toch een vorm van concurrentie.

Link naar reactie
1 minute ago, bouncer said:

Ja, je hebt helemaal gelijk, wat denk je, zal dit ook schadelijk zijn voor Catawiki ?, de meeste mensen zullen nu

bijzondere items eerst aanbieden op hun shop, het is toch een vorm van concurrentie.

Voor strips, beeldjes en zaken in die prijsklasse wel. Voor originelen ga je toch meestal daar boven zitten. Maar daar moet je zot zijn om met Catawiki te werken.  Ze gaan het zeker voelen in die strip-objecten, maar de vraag is, hoe belangrijk zijn die nog voor Catawiki? 

 

 

 

Link naar reactie
26 minuten geleden, Peter Motte zei:

Ik kan me trouwens moeilijk voorstellen dat iemand die er geen verstand van heeft 200 euro voor dat album betaalt. Dat is veel geld voor een strip. Dat kopen alleen diehard fans. En zij kennen de prijs.

Gezien de bedragen die soms neergeteld worden op de Catawiki veiling wordt daar ook gekocht door mensen die géén verstand hebben van strips. :e007:

Omnia mutantur nihil interit

Link naar reactie

Morits is niet achterlijk.

 

Het boek is 9 weken geleden nog geveild voor € 225,00.

https://www.catawiki.com/nl/l/75445717

En 17 weken geleden voor € 165,00.

https://www.catawiki.com/nl/l/73306879

En 35 weken geleden voor € 220,00.

https://www.catawiki.com/nl/l/69203939

 

Er zijn 45 mensen die het op hun zoeklijst hebben staan.

Voor welke prijs zou jij je exemplaar verkopen, @bouncer?

 

Link naar reactie
13 minuten geleden, Boekenmagazijn zei:

Het boek is 9 weken geleden nog geveild voor € 225,00.

https://www.catawiki.com/nl/l/75445717

En 17 weken geleden voor € 165,00.

https://www.catawiki.com/nl/l/73306879

En 35 weken geleden voor € 220,00.

https://www.catawiki.com/nl/l/69203939

 

Voor welke prijs zou jij je exemplaar verkopen, @bouncer?

 

Ik heb de mijne al verkocht voor 90 Euro, zo'n drie maanden geleden, niet dat ik zo'n goeierd ben hoor.

Maar in een vorig leven verdiende ik een aardige boterham, nu wegens omstandigheden niet meer, toch

wil ik zo nu en dan wat kopen, dan verkoop ik het een en ander ( marktplaats ) en wil dan ook dat het

snel rouleert, in principe is het meer een ruiling, wat ik wil kopen vertegenwoordigt gewoon het verkoopbedrag

van een ander item.

Dat de koper dan blij is zie ik dan maar als een leuke bijkomstigheid, vandaag krijg ik weer een pakketje met

leuke E. C comics voor een leuke prijs, dus zie het maar als een wisselwerking.

De tijd van mooie en luxe versies is voorlopig voorbij, dus stel mij maar tevreden met de softcovers

 

 

Link naar reactie

LastDodo heeft de nieuwe app klaar! Het ziet er mooi uit maar is in feite gewoon de site... Wel vind ik het erg jammmer dat deze nieuwe app niet te navigeren valt zonder netwerkverbinding, dat was nu net wat de vorige app zo interessant maakte, voor mij dan...

 

Het ziet er nu gelikt uit maar echt voordelen t.o. het gebruiken van de site op een mobiel zie ik niet, behalve dat je bij de app niet telkens hoeft in te loggen.

 

jammer...

Link naar reactie
  • 2 months later...

Ik vond een strip op LastDodo te koop, maar zonder foto's van de eigenaar.

Dus vraag ik hem om foto's.

Ik heb die gekregen, maar wat hij "redelijke staat" noemt zou ik niet eens durven verkopen.

Dus schrijf ik hem dat ik er vanaf zie.

Antwoord:

"Ik kende iemand vroeger die fantastische restauraties kon doen. Je kon niet meer zien dat de cover er ooit af waren en dat de nietjes los waren.

En dit zou me ‘een bak bier’ gekost hebben

(...) Hij ging nog een 50 tal herstellingen doen… Niet dus; anders was dit een waarde dicht bij € 100."

Die kerel denkt dat het probleem is opgelost door de losgekomen cover er weer aan te zetten, maar de reden dat ik het niet wou, is dat het boekje gewoon vuil is. Je vraagt je soms af wat sommige mensen met hun boeken doen. Een paar jaar in volle grond begraven? In de plantenbak stoppen met flink wat potgrond?

En de schade aan de voorpagina, de scheurtjes en de wit geworden delen omdat de bovenlaag weg is? Zou hij dat ook hebben laten herstellen? En dat 100 euro waard? Met of zonder herstelling? En als je daarvoor 100 euro betaald als het is hersteld, ben je dan niet opgelicht? Het is immers hoe dan ook niet authentiek.

 

Link naar reactie
  • 1 month later...

Wanneer zijn de betalende abonnementen in voege gegaan? 2, 3 jaar geleden? Ik hoopte stilletjes op een zekere verbetering van hun site, nu er toch een beetje inkomsten zijn.  Maar ik denk niet dat er ook maar aan is gewerkt. 

 

Ik zoek wel eens regelmatig op en het valt me altijd op dat de site zo verdomd gebruiksonvriendelijk is.

 

Vbn:

Hun zoekprogramma trekt op niets. Zoek bijvoorbeeld naar een titel zelfs met het jaartal erbij, en je krijgt steevast een massa andere titels, uitgaves, zelfs tijdschriften, en soms niets ter zake doende, in een onoverzichtelijke massa. 

 

De resultaten zijn dan altijd standaard gesorteerd op relevant, wat hier echt een waardeloze sortering is. Dit is default en kan niet in je account worden aangepast. De meer recente uitgaven en speciallekes staan meestal bovenaan . Of je nu jaartal of geen jaartal bijvoegt in de zoekterm, niets helpt. Zet je het dan de sortering handmatig op jaartal oud naar nieuw, dan moet je eerst de krantenknipsels en tijdschriften doorworstelen waar het verhaal ooit verschenen is. Met wat geluk vind je ergens de druk piepen die je zocht. 

 

Als je scrolt in de lijst, en je klikt op een item, laten we zeggen de 26e in de lijst, krijg je wel de pagina met info van de strip (geen nieuwe tabblad maar de pagina wordt vernieuwd) . Maar als je dan naar de vorige pagina met de zoekresultaten in de browser terugkeert dan ben je terug volledig bovenaan op de lijstpagina. Dus opnieuw scrollen om op de 26e plaats te komen om op een andere druk in de buurt te klikken ! Elke rechtgeaarde site heeft dat euvel niet maar gaat automatisch in de vorige positie in de lijstpagina. Het is gewoon een kwestie van de juiste html-code. Lastdodo heeft dat euvel wel.  (je kan natuurlijk rechtermuisknop doen en nieuw tabblad kiezen om info over een strip in een nieuw tabblad te krijgen, en ik doe dat ook. Maar het is een gedoe voor iets dat de sitebeheerder gemakkelijk zelf kan verhelpen)

 

Allemaal geen halszaken, maar wel zeer irritant, zeker als je veel moet zoeken. En soms moet ik dat echt wel doen om een juiste druk te vinden.

 

Ik had wat gehoopt dat de site ietwat gebruiksvriendelijker zou worden, nu ze de betalende toer opgingen en wat centjes hadden. Wat investeren dus, en een zekere return geven. Het volstaat trouwens als eigenaar eens zelf iets proberen te vinden om dit genre probleempjes op te merken. 

 

Niet dus. 

Link naar reactie

Ik koop best veel via lastdodo, maar wat  mij opvalt is dat wat "goed" bij de ene verkoper is, redelijk tot slecht bij een ander.,..

Boekjes die als goed worden aangeboden blijken in de praktijk losse boekblokken, kapotte kapten en weet ik veel wat niet meer te hebben.

 

En wanneer je in gesprek wil gaan over de kwaliteit, krijg ik vaak geen antwoordt, tot je een mindere recensie geeft en dan zijn de rapen gaar.

 

Er staat op lastdodo een prima omschrijving wat de verschillende staten inhouden, maar daar trekken veel verkopers zich weinig van aan. Intussen weet ik bij wie ik wel/niet iets kan kopen, maar blijft jammer dat er toch een aantal charlatans tussen zitten

 

ben wel een fan van lastdodo, behoorlijke grote community

Ik koop best veel via lastdodo, maar wat  mij opvalt is dat wat "goed" bij de ene verkoper is, redelijk tot slecht bij een ander.,..

Boekjes die als goed worden aangeboden blijken in de praktijk losse boekblokken, kapotte kapten en weet ik veel wat niet meer te hebben.

 

En wanneer je in gesprek wil gaan over de kwaliteit, krijg ik vaak geen antwoordt, tot je een mindere recensie geeft en dan zijn de rapen gaar.

 

Er staat op lastdodo een prima omschrijving wat de verschillende staten inhouden, maar daar trekken veel verkopers zich weinig van aan. Intussen weet ik bij wie ik wel/niet iets kan kopen, maar blijft jammer dat er toch een aantal charlatans tussen zitten

 

ben wel een fan van lastdodo, behoorlijke grote community

Link naar reactie

 

29 minutes ago, Wil said:

Ik koop best veel via lastdodo, maar wat  mij opvalt is dat wat "goed" bij de ene verkoper is, redelijk tot slecht bij een ander.,..

Boekjes die als goed worden aangeboden blijken in de praktijk losse boekblokken, kapotte kapten en weet ik veel wat niet meer te hebben.

 

En wanneer je in gesprek wil gaan over de kwaliteit, krijg ik vaak geen antwoordt, tot je een mindere recensie geeft en dan zijn de rapen gaar.

 

Er staat op lastdodo een prima omschrijving wat de verschillende staten inhouden, maar daar trekken veel verkopers zich weinig van aan. Intussen weet ik bij wie ik wel/niet iets kan kopen, maar blijft jammer dat er toch een aantal charlatans tussen zitten

 

ben wel een fan van lastdodo, behoorlijke grote community

Ik koop best veel via lastdodo, maar wat  mij opvalt is dat wat "goed" bij de ene verkoper is, redelijk tot slecht bij een ander.,..

Boekjes die als goed worden aangeboden blijken in de praktijk losse boekblokken, kapotte kapten en weet ik veel wat niet meer te hebben.

 

En wanneer je in gesprek wil gaan over de kwaliteit, krijg ik vaak geen antwoordt, tot je een mindere recensie geeft en dan zijn de rapen gaar.

 

Er staat op lastdodo een prima omschrijving wat de verschillende staten inhouden, maar daar trekken veel verkopers zich weinig van aan. Intussen weet ik bij wie ik wel/niet iets kan kopen, maar blijft jammer dat er toch een aantal charlatans tussen zitten

 

ben wel een fan van lastdodo, behoorlijke grote community

Als het goed is mag je het gerust twee keer zeggen.

 

 

 

Link naar reactie
1 uur terug, sporoi zei:

Vbn:

Hun zoekprogramma trekt op niets. Zoek bijvoorbeeld naar een titel zelfs met het jaartal erbij, en je krijgt steevast een massa andere titels, uitgaves, zelfs tijdschriften, en soms niets ter zake doende, in een onoverzichtelijke massa. 

 

 

Ik heb met die zoekresultaten nochtans geen moeite.

Voor je het zoekveld invult, moet je wel eerst kiezen in welke rubriek je wilt zoeken. Dat zal, meen ik, in jouw geval "Strips" zijn. Pas nadat je dat hebt gedaan, zoekveld invullen en op zoeken klikken. Doorgaans verschijnt er tijdens het invoeren al een aantal zoektermen die je kunt invoeren, wat een hulp kan zijn.

Dan verschijnt een lijst zoekresultaten, die je met de instellen links kunt laten filteren, bv. op taal, uitgave, reeks, auteur... Dat is al een flinke hulp.

Maar in de balk boven de zoekresultaten zijn er ook nog extra mogelijkheden: nog een zoekveld, of het al of niet te koop is, je kunt de sortering laten aanpassen (op titel, op jaartal..)

En verder is het zo dat er in LastDodo gewoon donders veel zit. Elke variant is vermeld. Zelfs beursuitgaven, want doorgaans alleen maar de gewone uitgaven is met een pakje kauwgom erbij.

Dus met die zoekmachine heb ik echt geen probleem, maar er staat gewoon erg veel in.

Dus met die zoekmachine heb ik echt geen probleem, maar er staat gewoon erg veel in.

(omdat het goed is, zeg ik het ook 's twee keer, dat mag hier 😀 )

Link naar reactie
10 uren geleden, Peter Motte zei:

 

Ik heb met die zoekresultaten nochtans geen moeite.

Voor je het zoekveld invult, moet je wel eerst kiezen in welke rubriek je wilt zoeken. Dat zal, meen ik, in jouw geval "Strips" zijn. Pas nadat je dat hebt gedaan, zoekveld invullen en op zoeken klikken. Doorgaans verschijnt er tijdens het invoeren al een aantal zoektermen die je kunt invoeren, wat een hulp kan zijn.

Dan verschijnt een lijst zoekresultaten, die je met de instellen links kunt laten filteren, bv. op taal, uitgave, reeks, auteur... Dat is al een flinke hulp.

Maar in de balk boven de zoekresultaten zijn er ook nog extra mogelijkheden: nog een zoekveld, of het al of niet te koop is, je kunt de sortering laten aanpassen (op titel, op jaartal..)

En verder is het zo dat er in LastDodo gewoon donders veel zit. Elke variant is vermeld. Zelfs beursuitgaven, want doorgaans alleen maar de gewone uitgaven is met een pakje kauwgom erbij.

Dus met die zoekmachine heb ik echt geen probleem, maar er staat gewoon erg veel in.

Dus met die zoekmachine heb ik echt geen probleem, maar er staat gewoon erg veel in.

(omdat het goed is, zeg ik het ook 's twee keer, dat mag hier 😀 )

 

Ja, natuurlijk kies ik strips. Maar als je een perfecte titel ingeeft en dan nog een jaartal, dan verwacht je geen recente speciale uitgaves en een tiental andere strips van dezelfde serie, naast striptijdschriften. 

 

Pas op, ik vind het wel zoals je het aangeeft, blijven uitdunnen. Maar de site sleurt er een overdaad van niet ter zake doende resultaten bij omdat hun zoeksysteem gewoon slecht is. Doe dat daar maar eens om bv 15 verschillende strips voor een lotje te onderzoeken op druk en bijkomende details en je weet wel wat doen... Veel tijd verspillen dus.

 

Lastdodo heeft op Nederlands taalgebied een grote aanbod van de drukken maar zeker niet 100%. En dat aanbod is er dankzij de gebruikers weliswaar. Daarom blijft dat voor mij een belangrijke site. Maar voor Franstalige strips is bedetheque veel betrouwbaarder. Deze site is soms wel nog erger om iets te vinden (dus nog een slechter zoeksysteem). Soms vind ik het gewoon niet, en typ ik de Franstalige strip met 'bedetheque' in in google (met stripinfo doe ik dat soms ook). Via die omweg lukt het dan wel. 

 

Stripinfo is handig voor de overzichtelijke lijsten van bepaalde stripseries of uitgaves (in boxen bijvoorbeeld), maar ook daar soms ... om zelfs maar de juiste lijst te vinden ... ugghh.

 

Bij de 3 sites ben je wel redelijk geholpen als je de strip vindt qua info. Soms wel fouten gevonden, die ik soms verbeter. Dus zeer interessant voor stripliefhebbers. Maar de weg om iets te vinden is soms huilen met de pet op. 

 

De teneur voor lastdodo was meer: ik zie niets veranderen, buiten wat geld schrapen door het betalend te maken. Ik zie geen return in een site die wat verbetert. Maar ik had eigenlijk wel een beetje gehoopt dat ze dat zouden doen. 

 

 

Link naar reactie

Ik had verwacht dat men meer aan marketing van de site zou doen. Volgens mij is dit ook toegezegd toen de betaalde abonnementen werden ingevoerd. Ik zie hier echter niets van terug. Eigenlijk is de enige zinvolle toevoeging dat je een beperkt aantal items kan aanbieden tegen een wat hogere verkoopprijs dan de maximale 75 euro. 

Link naar reactie
Op 4/4/2024 om 22:11, sporoi zei:

 

Ja, natuurlijk kies ik strips. Maar als je een perfecte titel ingeeft en dan nog een jaartal, dan verwacht je geen recente speciale uitgaves en een tiental andere strips van dezelfde serie, naast striptijdschriften. 

 

Pas op, ik vind het wel zoals je het aangeeft, blijven uitdunnen. Maar de site sleurt er een overdaad van niet ter zake doende resultaten bij omdat hun zoeksysteem gewoon slecht is. Doe dat daar maar eens om bv 15 verschillende strips voor een lotje te onderzoeken op druk en bijkomende details en je weet wel wat doen... Veel tijd verspillen dus.

 

Lastdodo heeft op Nederlands taalgebied een grote aanbod van de drukken maar zeker niet 100%. En dat aanbod is er dankzij de gebruikers weliswaar. Daarom blijft dat voor mij een belangrijke site. Maar voor Franstalige strips is bedetheque veel betrouwbaarder. Deze site is soms wel nog erger om iets te vinden (dus nog een slechter zoeksysteem). Soms vind ik het gewoon niet, en typ ik de Franstalige strip met 'bedetheque' in in google (met stripinfo doe ik dat soms ook). Via die omweg lukt het dan wel. 

 

Stripinfo is handig voor de overzichtelijke lijsten van bepaalde stripseries of uitgaves (in boxen bijvoorbeeld), maar ook daar soms ... om zelfs maar de juiste lijst te vinden ... ugghh.

 

Bij de 3 sites ben je wel redelijk geholpen als je de strip vindt qua info. Soms wel fouten gevonden, die ik soms verbeter. Dus zeer interessant voor stripliefhebbers. Maar de weg om iets te vinden is soms huilen met de pet op. 

 

De teneur voor lastdodo was meer: ik zie niets veranderen, buiten wat geld schrapen door het betalend te maken. Ik zie geen return in een site die wat verbetert. Maar ik had eigenlijk wel een beetje gehoopt dat ze dat zouden doen. 

 

 


En betaal je zelf iets?

Of vind je dat de site beter moet worden omdat anderen er misschien voor betalen?

Waarschijnlijk op het eerste neen en op het tweede ja zoals altijd met die internethelden die zelf nooit iets uitsteken.

Ikzelf vind het best een goeie site voor een gratis gebruiker als ik.

Maar als je het beter kunt, doe maar zou ik zeggen.

 

Ik ben steeds op zoek naar mooie zwart/wit originelen om mijn verzameling aan te vullen.

Aarzel dus niet om mij te contacteren als je er één te koop hebt. 

 

https://www.2dgalleries.com/profile/mzee

Link naar reactie
Op 5/4/2024 om 23:34, Mzee zei:


En betaal je zelf iets?

Of vind je dat de site beter moet worden omdat anderen er misschien voor betalen?

Waarschijnlijk op het eerste neen en op het tweede ja zoals altijd met die internethelden die zelf nooit iets uitsteken.

Ikzelf vind het best een goeie site voor een gratis gebruiker als ik.

Maar als je het beter kunt, doe maar zou ik zeggen.

 

 

Wat een bitse vooronderstellingen!

Of ik betaal of niet zijn dus je zaken niet, en dat is hier ook naast de kwestie. Ik opperde dat als de site deels betalend is daar maar een zekere return mag tegenover staan. Dat je je dan aan je pik geraakt voelt is jouw zaak.

 

Als ik het beter kan: ik ben niet de websitebeheerder, dus ik kan niets aan Lastdodo veranderen, anders zou ik dat wel doen. Maar je zult wel bedoelen: richt dan maar een eigen website op. Ook een soort "monddood willen makende" opmerking op een kritiek van een websitegebruiker, (al dan niet betalend).

 

Dat je de site zelf goed vindt is je goed recht. Ik verwacht niet dat iedereen moeilijkheden heeft met de site. Maar ik verspil er toch wat tijd aan, vooral als je veel moet opzoeken. Verder was mijn kritiek op Lastdodo constructief bedoeld, want de site is een bron van info maar voor verbetering vatbaar. Daar lees je dan met je oogkleppen over?

 

Maar je reactie heeft niets constructief en is louter bedoeld om te sneren. Het is een tijd geleden maar het is een reactie van jou die ik kon verwachten, gezien je korte, zichzelf herhalende en bitse reacties op mijn inbrengen op dit forum in het verleden. 

 

Ik vind het dus verrassend  leuk te lezen dat je je na die tijd nog altijd lekker geïrriteerd voelt door mij. Mijn ochtend kon hiermee niet beter verlopen. 

 

Verzorg je pik maar goed voor de volgende aanraking. Voor de spiegel. 

Link naar reactie
Op 4/4/2024 om 22:11, sporoi zei:

 

Ja, natuurlijk kies ik strips. Maar als je een perfecte titel ingeeft en dan nog een jaartal, dan verwacht je geen recente speciale uitgaves en een tiental andere strips van dezelfde serie, naast striptijdschriften. 

 

Pas op, ik vind het wel zoals je het aangeeft, blijven uitdunnen. Maar de site sleurt er een overdaad van niet ter zake doende resultaten bij omdat hun zoeksysteem gewoon slecht is. Doe dat daar maar eens om bv 15 verschillende strips voor een lotje te onderzoeken op druk en bijkomende details en je weet wel wat doen... Veel tijd verspillen dus.

 

Lastdodo heeft op Nederlands taalgebied een grote aanbod van de drukken maar zeker niet 100%. En dat aanbod is er dankzij de gebruikers weliswaar. Daarom blijft dat voor mij een belangrijke site. Maar voor Franstalige strips is bedetheque veel betrouwbaarder. Deze site is soms wel nog erger om iets te vinden (dus nog een slechter zoeksysteem). Soms vind ik het gewoon niet, en typ ik de Franstalige strip met 'bedetheque' in in google (met stripinfo doe ik dat soms ook). Via die omweg lukt het dan wel. 

 

Stripinfo is handig voor de overzichtelijke lijsten van bepaalde stripseries of uitgaves (in boxen bijvoorbeeld), maar ook daar soms ... om zelfs maar de juiste lijst te vinden ... ugghh.

 

Bij de 3 sites ben je wel redelijk geholpen als je de strip vindt qua info. Soms wel fouten gevonden, die ik soms verbeter. Dus zeer interessant voor stripliefhebbers. Maar de weg om iets te vinden is soms huilen met de pet op. 

 

De teneur voor lastdodo was meer: ik zie niets veranderen, buiten wat geld schrapen door het betalend te maken. Ik zie geen return in een site die wat verbetert. Maar ik had eigenlijk wel een beetje gehoopt dat ze dat zouden doen. 

 

 

Helaas is de zoekmachine van Last Dodo niet perfect. Ik werk als beheerder vaak met de zoekmachine en gebruik altijd de albumreeks als zoekcriterium. Je krijgt dan alle albums met dezelfde titel gesorteerd op jaartal.

 

Als voorbeeld de vierkleurenreeks van Sus en Wis

https://www.lastdodo.nl/nl/areas/9306-suske-en-wiske?cf[6752]=16555

Omnia mutantur nihil interit

Link naar reactie
4 minuten geleden, Rik zei:

Helaas is de zoekmachine van Last Dodo niet perfect. Ik werk als beheerder vaak met de zoekmachine en gebruik altijd de albumreeks als zoekcriterium. Je krijgt dan alle albums met dezelfde titel gesorteerd op jaartal.

 

Als voorbeeld de vhierkleurenreeks van Sus en Wis

https://www.lastdodo.nl/nl/areas/9306-suske-en-wiske?cf[6752]=16555

 

 

Wat geef je dan in de zoekterm? Laten we zeggen bv om de lijst van de Nero's van het Volk te krijgen. Want je tip zou dan misschien veel helpen voor mij.

Link naar reactie
10 minuten geleden, Rik zei:

Helaas is de zoekmachine van Last Dodo niet perfect. Ik werk als beheerder vaak met de zoekmachine en gebruik altijd de albumreeks als zoekcriterium. Je krijgt dan alle albums met dezelfde titel gesorteerd op jaartal.

 

Als voorbeeld de vhierkleurenreeks van Sus en Wis

https://www.lastdodo.nl/nl/areas/9306-suske-en-wiske?cf[6752]=16555

 

Ik denk dat ik de weg gevonden heb: strip, dan links serie/helden, dan Nero(Sleen kiezen, en dan weer het Volk. Zo krijg ik alle uitgaven van Nero uitgegeven door het Volk. En dat helpt natuurlijk veel meer dan de titel ingeven.

 

Een kanjer van een tip. Bedankt. Dat helpt me echt. 😀

PS neem mijn kritiek in deze topic als constructief, want zoals ik ook schreef is en blijft de site een zeer waardevolle bron van info. 🙂

Link naar reactie
Op 5/4/2024 om 18:30, stripwereld zei:

Ik had verwacht dat men meer aan marketing van de site zou doen. Volgens mij is dit ook toegezegd toen de betaalde abonnementen werden ingevoerd. Ik zie hier echter niets van terug. Eigenlijk is de enige zinvolle toevoeging dat je een beperkt aantal items kan aanbieden tegen een wat hogere verkoopprijs dan de maximale 75 euro. 

 

Hier en daar zie je links op Marktplaats, maar of dat zoden aan de dijk zet ?

Ik denk dat de creativiteit van de verkoper belangrijk is.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...