JPAR Posted July 8, 2020 Posted July 8, 2020 Doordat LastDodo zich heeft afgesplitst van Catawiki hier een nieuw topic voor LastDodo. Alle grieven, problemen enz. kan hier gepost worden. Quote
sanderg Posted July 8, 2020 Posted July 8, 2020 wel een negatieve insteek zeg.. alleen de slechte zaken zijn dus van belang? Quote https://www.2dgalleries.com/profile/sanderg
Peter Motte Posted July 8, 2020 Posted July 8, 2020 First!  Oeps. Net niet. Quote Andreas, striptekenaar Blog Vertaalbureau Motte Alle taalfouten dienen om AI te pesten (c) Peter Motte, use by AI not allowed
JPAR Posted July 8, 2020 Author Posted July 8, 2020 48 minuten geleden, sanderg zei: wel een negatieve insteek zeg.. alleen de slechte zaken zijn dus van belang? Daar is dit topic voor. Ik zal ook een topic openen voor de positieve zaken. Je hebt helemaal gelijk dat die ook benoemd moeten worden. Quote
tuinmantvkijken Posted July 8, 2020 Posted July 8, 2020 @sanderg dit is een zaag draad gewoon ergernissen ff lekker spuien of the last dodo Quote
tuinmantvkijken Posted July 17, 2020 Posted July 17, 2020 2 weken verder zie geen veranderingen/ verbeteringen  wie wel? Quote
Zwendel Posted July 19, 2020 Posted July 19, 2020 Op 17/7/2020 om 19:21, tuinmantvkijken zei: 2 weken verder zie geen veranderingen/ verbeteringen  wie wel? Is dat echt nodig? Het enige wat ze moeten doen is het up to date houden. Nu nog belangrijke wijzigingen aanbrengen aan velden etc. zou echt beestenwerk zijn en volgens mij overbodig. Quote
sjaakie Posted July 19, 2020 Posted July 19, 2020 Al was het wel de intentie. Denk ik dat 2 weken veel te kort is om echte verbeteringen te implementeren. Daar gaan maanden overheen. Quote
Peter Motte Posted July 29, 2020 Posted July 29, 2020 Hopelijk maken ze het systeem duidelijker om te navigeren. Ik kreeg positieve feedback van iemand, ik wil hem ook positieve feedback geven, maar ik zou echt niet weten hoe. Quote Andreas, striptekenaar Blog Vertaalbureau Motte Alle taalfouten dienen om AI te pesten (c) Peter Motte, use by AI not allowed
Boekenmagazijn Posted July 29, 2020 Posted July 29, 2020 Dat is niet mogelijk. Nooit geweest. Dit beoordelingssysteem is alleen voor verkopers. Quote
lukoste Posted June 22, 2021 Posted June 22, 2021 Heeft er nog iemand problemen met bulk toevoegen of doe ik iets mis? Ik selecteer alles, maar het aantal geselecteerde items staat op 0 en als ik het wil toevoegen bevestigt het systeem dat ook. Â Quote
Lestat Posted December 21, 2021 Posted December 21, 2021 Eerste slechte ervaring op LastDodo gehad, en nu eindelijk toch goed afgerond. Iets gekocht op 28 augustus en betaald in september, maar de objecten kwamen niet. De verkoper heb ik meermaals gecontacteerd, maar zonder resultaat. Op zich kan Last Dodo daar weinig aan doen, maar blijkbaar geven ze geen ondersteuning hierbij, wat toch een tekortkoming is van zo'n platform. Gelukkig had ik betaald via Paypal en kon ik daar de zaak aanvechten. Gisterenochtend arriveerden dan toch de objecten bij mij thuis, zonder twijfel door de dreiging van escalatie via Paypal. Â Nochtans voor de rest alleen maar goed ervaringen anders met koop via Lastdodo. Quote
Mzee Posted December 29, 2021 Posted December 29, 2021 Iemand enig idee hoe je iets uit je Wish List krijgt op de site van Last Dodo?  Gewoon op delete drukken lijkt mij het meest logische Maar mijn wish list past zich niet aan daarna    Quote Ik ben steeds op zoek naar mooie zwart/wit originelen om mijn verzameling aan te vullen. Aarzel dus niet om mij te contacteren als je er één te koop hebt.  https://www.2dgalleries.com/profile/mzee
Willem Posted December 29, 2021 Posted December 29, 2021 27 minuten geleden, Mzee zei: Iemand enig idee hoe je iets uit je Wish List krijgt op de site van Last Dodo?  Gewoon op delete drukken lijkt mij het meest logische Maar mijn wish list past zich niet aan daarna    Bij mij past hij zich wel aan, maar pas na uigelogd en weer ingelogd te zijn. D.w.z. ik kijk meestal de volgende dag of daarna en dan is de lijst wel aangepast. Quote
Pilsudski Posted January 13, 2022 Posted January 13, 2022 Hoe actueel zijn die prijzen van lastdodo? Ik verzamel de klassieke reeks van nero namelijk en om een voorbeeld te geven https://www.lastdodo.nl/nl/items/46505-de-juweleneter deze staat bij nieuwstaat lastdodo catalagusprijs aan 10€ en wordt verkocht aan 25€. Is die 25€ dan een slechte prijs of is dat de huidige marktwaarde? Heb wel al gemerkt dat op 2dehands.be nummers goedkoper te vinden zijn in elk geval. En is deze reeks nog courant te vinden op stripbeurzen of kan ik dat vergeten? Quote
Madam Kito Posted January 13, 2022 Posted January 13, 2022 De markt- of cataloguswaarde voor iets waar amper iets van verkocht wordt is natuurlijk moeilijk te bepalen. Heel vaak is dat toch een beetje gokwerk. Quote
Ambreville Posted January 13, 2022 Posted January 13, 2022 Die prijzen gebruiken hoogstens info van hun eigen platform. Je mag die gerust naast je neer leggen. Quote   Â
Peter Motte Posted January 14, 2022 Posted January 14, 2022 ----------------- Quote Andreas, striptekenaar Blog Vertaalbureau Motte Alle taalfouten dienen om AI te pesten (c) Peter Motte, use by AI not allowed
Peter Motte Posted January 14, 2022 Posted January 14, 2022 Eindelijk gelukt. Quote Andreas, striptekenaar Blog Vertaalbureau Motte Alle taalfouten dienen om AI te pesten (c) Peter Motte, use by AI not allowed
Peter Motte Posted January 14, 2022 Posted January 14, 2022 Nu zit ik geblokkeerd met Extra-Muros. Dat systeem van hun werkt van geen kanten. Quote Andreas, striptekenaar Blog Vertaalbureau Motte Alle taalfouten dienen om AI te pesten (c) Peter Motte, use by AI not allowed
Peter Motte Posted January 14, 2022 Posted January 14, 2022 Als je de strips van de cyclus Zwarte Zorya zoekt met "zwarte zorya", vind je ze wel, maar kun je ze niet selecteren. Als je ze zoekt via Het Kristallen Zwaard, vind je ze ook, en kun je ze wel selecteren. Wat is daarvan de logica? Het is gewoon een slecht systeem. Maar IT'ers IT'ers zijnde, zullen ze dat natuurlijk nooit toegeven. En je vind nergens aanwijzingen over de oplossing. Je moet het maar zelf vinden. Quote Andreas, striptekenaar Blog Vertaalbureau Motte Alle taalfouten dienen om AI te pesten (c) Peter Motte, use by AI not allowed
Willem Posted April 18, 2022 Posted April 18, 2022 Kan iemand beamen dat de "waarde's"van de stripsboeken aangepast zijn op last Dodo? Volgens mij zijn alle waarde's gehalveerd. Quote
Rik Posted April 18, 2022 Posted April 18, 2022 1 uur terug, Willem zei: Kan iemand beamen dat de "waarde's"van de stripsboeken aangepast zijn op last Dodo? Volgens mij zijn alle waarde's gehalveerd. Van 586.000 items? Quote Omnia mutantur nihil interit
eriktex Posted April 18, 2022 Posted April 18, 2022 4 uren geleden, Willem zei: Kan iemand beamen dat de "waarde's"van de stripsboeken aangepast zijn op last Dodo? Volgens mij zijn alle waarde's gehalveerd. Â Ik heb de Tex Willers eens bekeken ( die ik zelf destijds ingevoerd of gecorrigeerd heb) en daar zijn alle prijzen/waardes nog hetzelfde. Â Ik heb effe geen tijd om alle andere items ook te controleren . Quote .....................................................www.texwiller.nl - www.uitgeverijhum.nl
Kool Thing Posted April 27, 2022 Posted April 27, 2022 Zijn er nog mensen waar Last Dodo plat ligt? Â "504 Gateway Time-out" Quote Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be ! Â Â
Rik Posted April 27, 2022 Posted April 27, 2022 37 minuten geleden, Kool Thing zei: Zijn er nog mensen waar Last Dodo plat ligt? Â "504 Gateway Time-out" Bij mij ligt hij er ook uit met dezelfde melding. Quote Omnia mutantur nihil interit
Peter Motte Posted April 27, 2022 Posted April 27, 2022 Bij mij werkt het. Maar het is wel trager dan gewoonlijk. Dat zijn de Russen die ons willen demoraliseren door onze hobby's te verknoeien. Â Ja, nu heb ik ook die melding. De Russen, zeg ik je. Putin verdraagt het niet dat we stripalbums uitwisselen. Quote Andreas, striptekenaar Blog Vertaalbureau Motte Alle taalfouten dienen om AI te pesten (c) Peter Motte, use by AI not allowed
Rik Posted April 27, 2022 Posted April 27, 2022 Ik kan er weer op. Volgens mij werkt het nu weer normaal. Poetin is gaan slapen denk ik Kool Thing 1 Quote Omnia mutantur nihil interit
Peter Motte Posted April 27, 2022 Posted April 27, 2022 Ja, probleem opgelost. Â Met Memrise heb ik een groter probleem: dat werkt wel nog op mijn desktop, maar niet meer op mijn tablet. Ik had het inschrijf-e-mail-adres veranderd, omdat daarmee iets mis was: onbetrouwbare toegankelijkheid. Sindsdien heb ik problemen op mijn tablet. Â Quote Andreas, striptekenaar Blog Vertaalbureau Motte Alle taalfouten dienen om AI te pesten (c) Peter Motte, use by AI not allowed
sbrys Posted November 22, 2022 Posted November 22, 2022 Die prijszetting lijkt me toch wat overdreven. Denk dat ik gemiddeld 10€ per maand verkoop op lastdodo.  Op naar tweedehands.be dan maar lukoste 1 Quote
Koen Claeys Posted November 22, 2022 Posted November 22, 2022 2 uren geleden, Ambreville zei: Privacy heeft een prijs  Oef... De waarde van mijn shop is €7 onder de maximumwaarde voor gratis account... De laatst 2 maanden er niets verkocht. Maar ik bied eigenlijk ook niet zoveel aan.  Quote
Koen Claeys Posted November 22, 2022 Posted November 22, 2022 Altijd welkom om de waarde van mijn shop naar beneden te halen. 100% tevredenheid gegarandeerd.  https://www.lastdodo.nl/nl/shops/Koen-Claeys Quote
Peter Motte Posted November 22, 2022 Posted November 22, 2022 Niet alle strips ik die ik verkoop zitten al in mijn LastDodo-shop, maar met wat er staat, zit ik al voorbij de helft van die 300 euro. Dus ik weet niet wat ik precies zal doen. Vullen tot 300 in elk geval wel, maar of ik er voorbij ga, weet ik nog niet. Het hangt van het succes af, natuurlijk. Als ik daar beter blijk te verkopen dan hier en op 2e-hands, dan kan het de moeite waard zijn om te betalen om de shop uit te breiden. Alleen vrees ik dan in een semi-professionele situatie terecht te komen, terwijl ik 2e-hands verkoop van boeken en strips toch liever als hobby beschouwd. Koen Claeys 1 Quote Andreas, striptekenaar Blog Vertaalbureau Motte Alle taalfouten dienen om AI te pesten (c) Peter Motte, use by AI not allowed
Ambreville Posted November 22, 2022 Posted November 22, 2022 verkoopt dat eigenlijk iets? Kan je daar ook originelen verkopen? Quote   Â
lukoste Posted November 22, 2022 Posted November 22, 2022 Geen onmiddellijke melding meer van een item op zoeklijst + geen bulktoevoeging meer. Dat is voor velen het einde. Quote
Peter Motte Posted November 22, 2022 Posted November 22, 2022 De minimumwaarde van je shop om te beginnen betalen is we laag: 300 euro. Als je een integrale koopt van 45 euro en die tweedehands wil aanbieden via LastDodo voor 30 euro, dan ben je al aan 300 euro als je er zo 10 aanbiedt. En met integrales van stripreeksen zit je al gauw een 10 delen. Dus dat bedrag zo wel hoger mogen. Quote Andreas, striptekenaar Blog Vertaalbureau Motte Alle taalfouten dienen om AI te pesten (c) Peter Motte, use by AI not allowed
Peter Motte Posted November 22, 2022 Posted November 22, 2022 1 uur terug, Ambreville zei: verkoopt dat eigenlijk iets? Kan je daar ook originelen verkopen?  Je kan daar ook originelen verkopen. Of het veel verkoopt? Ik verkoop al jaren tweedehands via allerlei kanalen, en mijn gevoel is toch nog altijd dat het toeval lijkt of je iets verkocht krijgt. Er is natuurlijk zware en ronduit oneerlijke concurrentie van kringloopwinkels, maar verder kan ik niet zeggen waarom iets wel of niet verkoopt. Ik probeer 60 stukken/jaar verkocht te krijgen, en dat lukt me vaak wel. Variatie en een groot aanbod zijn volgens mij het belangrijkst. Op LD heb ik dit jaar 4 stukken verkocht, maar mijn LD shop is verre van volledig. Dit jaar had ik er alles verwijderd om te herbeginnen en daarbij meer overzicht te krijgen. Op 2dehands.be heb ik zowat 385 ingangen staan (sommige artikelen staan er meer dan één keer op, omdat ik soms ook pakketten aanbied), en dat is in totaal waarschijnlijk voor zo'n 3000 euro. Maar mijn verkoop gaat ook offline aan mensen die ik persoonlijk ken of ontmoet, en ook via dit forum, de Getekende Reep, heb ik al stukken verkocht. Quote Andreas, striptekenaar Blog Vertaalbureau Motte Alle taalfouten dienen om AI te pesten (c) Peter Motte, use by AI not allowed
Peter Motte Posted November 22, 2022 Posted November 22, 2022 Ik schat dat alle strips die ik tweedehands wil verkopen ongeveer 1000 euro is. Quote Andreas, striptekenaar Blog Vertaalbureau Motte Alle taalfouten dienen om AI te pesten (c) Peter Motte, use by AI not allowed
Recommended Posts