Ga naar inhoud

Olivier Schwartz


cinco

Recommended Posts

38 minuten geleden, cinco zei:

 

DIe Soda is 139 euro. Dat zou ik nog kunnen overwegen.

Maar ik denk dat als je begint met het kopen van één zo een album, dan heb je een mindset in je hoofd gestart om meerdere van dat soort albums beginnen aan te schaffen.

 

 

Oh ja, en dan ga je naar de grote albums van BD Empher of Caurette :)

 

 

 

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...
  • 3 weeks later...
51 minuten geleden, Waldorf zei:

Mooi dat je dat album blijft pluggen.

 

Omdat ik het ook graag over wat nieuwere reeksen wil hebben.

Natuurlijk (en logischerwijs) is er meer feedback als het gaat om series als Asterix, Thorgal, S&W...

Maar het geeft toch ook een goed gevoel om een frisse reeks te ontdekken die je ligt.

De Schwartz/Yann-tandem heeft me in het verleden nog niet teleurgesteld.

Dus zo een Atom Agency kan bij mij op wat goodwill rekenen.

 

 

afbeelding.thumb.png.45a10bdb83773568f9685d9a04d721a5.png

Link naar reactie

Maar wat Yann ook heeft, is dat hij vaak gefascineerd raakt door zijn bijfiguren, waardoor die focus gaan wegtrekken van de hoofdverhaallijnen. Dat zie je ook in zijn vroegere reeksen. En voor sommige lezers maakt dat zijn verhalen net interessanter, anderen storen zich dan daar weer aan.

Link naar reactie

Zelf ben ik ook liefhebber van de verhalen van Yann, ook als hij zich laat meeslepen door zijn neiging om veel knipoogjes, feitjes en verwijzingen aan te brengen. Het brengt sfeer en authenticiteit. En het zorgt bij mij voor uren Wikipedia-surfen. Maar het zou wel jammer zijn als de reeks vroegtijdig stopgezet wordt omdat lezers afhaken bij verhalen waar de balans een beetje zoek is.

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie

Ik vind Yann nogal heel wisselvallig in zijn reeksen, maar de tekeningen van Schwarz compenseren vaak veel. 

 

De zoektocht naar die Kever was best wel tof, maar de afwikkeling was nogal cliche.De rode draad van die Armeense gemeenschap, de hints naar het verzet verleden in WOII en de link met de huidige misdaad maken het verhaal genoeg de moeite waard. Schwarz zorgt er met zijn zwierige tekenstijl en details voor dat het altijd interessant blijft om te lezen/bekijken. Ik kijk alweer uit naar het volgende album.

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie
  • 1 month later...
30 minuten geleden, Ambreville zei:

Hier toch niet. Het thema in Rear Window was de hulpeloosheid van James Stewart, ook het ongeloof van anderen, inclusief Grace Kelly. Hier is het een gewone stake-out die je zo veel ziet.

 

IK bedoel geen inhoudelijke verwijzing, wel een visuele.

De man die zit te turen, de vrouw die neergevleid op het bed ligt.

Al sluit ik niet uit dat het ook gewoon toeval kan zijn.

 

afbeelding.png.da68eb4d23c8beeaab9c65bb34bda1f5.png

 

Je hebt natuurlijk ook voorbeelden waarin het niet mis te verstaan is.

 

afbeelding.png.3f8153469411cdafa180109dc9049822.png

 

 

Link naar reactie
  • 1 month later...

Dat ziet er echt wel een knappe uitgave uit die Atom Agency. Jaloers!

 

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie
  • 7 months later...
22 minuten geleden, Ambreville zei:

Ik vrees eerder voor Yann. Die heeft wel meer tekenaars in de steek gelaten.

 

 

Dit lijkt me nochtans echt een reeks die Yann 100% ligt.

Eerder zou ik denken dat hij Thorgal beu wordt, maar dat is waarschijnlijk financieel iets dat hij liever niet laat schieten.

Link naar reactie
  • 1 month later...

Klap voor de fans van AA: het tweede deel is maar op plaats 92 en de top 100 van 2021 van de Stripspeciaalzaak beland:

 

Quote

92. Atom Agency 2: Kleine Kever ((Olivier Schwartz + Yann): Deel 1 van Atom Agency kreeg veel bijval bij lezers. De aanpak en de samenstelling van het speurderstrio is een vette knipoog naar de klassieke detectivereeks Guus Slim van Maurice Tillieux. Tekenaar Schwartz is inmiddels de nieuwe tekenaar van de reeks Robbedoes en Kwabbernoot.

 

Troost: rookster M. J. die bovendien  heel vies op haar balpennen zit te zuigen, is ook laag geëindigd 😛

 

Quote

89. Mademoiselle J. 1: 1929, Ze Noemden Hem Rooie (Laurent Verron + Yves Sente): Het one-shot Ze Noemden Hem Rooie werd herdoopt in Mademoiselle J. deel 1 zodat deel 2 met Juliette als hoofdpersonage daarop kon aansluiten. Dat vervolg speelt zich negen jaar later af. Juliette is nu een reporter-in-opleiding en kampt met het seksisme van haar hoofdredacteurs en een aandelenkwestie ten voordele van de nazi's.

 

Link naar reactie
Op 3/3/2022 om 10:13, Peter Motte zei:

Klap voor de fans van AA: het tweede deel is maar op plaats 92 en de top 100 van 2021 van de Stripspeciaalzaak beland:

 

 

Als album 158 van Kiekeboe op nummer 81 staat, hoger dan bijvoorbeeld Mademoiselle J. (89), Atom Agency 2 (92), de Laatste Zomerroos (93) of Bob Fish & De Jonge Albert (94), dan weet je dat het toch ook voor een groot deel draait om bekendheid bij het casual publiek. En dit is niet als diss bedoeld naar de Kiekeboe-reeks, ik vind dat een prima stripserie, laat dat duidelijk zijn.

Link naar reactie

Het probleem met Bob Fish is natuurlijk dat hij geen filmpjes meer maakt ... euh... dat de albums nogal prijzig zijn.

Maar inderdaad vind ik de lage klassering van sommige strips niet helemaal in verhouding tot de kwaliteit. Zelfs niet voor de rokende en penzuigende mejuffrouw J.

Link naar reactie
19 minuten geleden, Peter Motte zei:

Maar Mejuffrouw J en Atom Agency zijn niet eens heruitgaven.

 

De eerste Mademoiselle J. wel. (die nummer 89 in de lijst)

 

afbeelding.png.e2bf5938bbb78fda3383f8112bb87d17.png

 

De oorspronkelijke versie moest het stellen zonder haar gesabbel op de pen.

Daardoor had die cover niet hetzelfde appeal natuurlijk.

 

afbeelding.png.d9d14a15c260920615a27a38bb401857.png

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...