Ga naar inhoud

Claire


Lamme Goedzak

Recommended Posts

16 uren geleden, Lamme Goedzak zei:

Weet iemand hoe het komt dat Claire en consorten ineens in Vlaanderen wonen? Het decor is nog hetzelfde en alles voelt Hollands aan maar meerdere gags geven aan dat ze nu in Vlaanderen wonen. Voelt bizar aan.

Dat was me niet opgevallen, aan wat merk je dat?

Link naar reactie
  • 1 year later...

Ondertussen bijna de hele Claire reeks gelezen. S'avonds voor het slapengaan een paar gags is ideaal. Wat me aan deze reeks opvalt is dat men zeer weinig rekening houdt met decoropzet. Zo heb je bijv. in deze gag dat in plaatje 1 en 2 de bank tegen de muur staat en in plaatje 3 staat er een tafel en stoelen achter de bank om dan in 6 weer tegen de muur te staan.

20220717_233754.thumb.jpg.a18d031f64a8b451799ebcf29d694134.jpg

 

Dat is iets dat door de hele reeks opvalt. Muren, deuren, meubels, zelfs verdiepingen veranderen voortdurend van plaats, vorm of grootte. Zowel tussen gags als in de gag zelf. Het verstoort de grap niet maar ik vind het wel een gemakzuchtige vorm van tekenen. In zowat alle andere reeksen proberen tekenaars er wel voor te zorgen dat de vaste decors ongeveer overeen komen.

Link naar reactie
  • 4 months later...
  • 2 months later...

Ik ben de reeks aan het herlezen en merk n.a.v. bovenstaande opmerkingen dat ik de veranderingen mbt de bank e.d. helemaal niet zie terwijl ik lees.

Kijk eigenlijk wel naar het tekenwerk en tekst en kan enkel lachen.

Misschien is elk plaatje wel een momentafbeelding?

Geen idee, maar blijf het jammer vinden dat de strip gestopt is.

Link naar reactie
  • 5 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...