Lamme Goedzak Posted September 22, 2020 Share Posted September 22, 2020 Weet iemand hoe het komt dat Claire en consorten ineens in Vlaanderen wonen? Het decor is nog hetzelfde en alles voelt Hollands aan maar meerdere gags geven aan dat ze nu in Vlaanderen wonen. Voelt bizar aan. Quote Link to comment
TDPB Posted September 22, 2020 Share Posted September 22, 2020 Omdat Claire niet meer in de Nederlandse Claire stond, maar wel nog in de Vlaamse? Quote Link to comment
Lamme Goedzak Posted September 22, 2020 Author Share Posted September 22, 2020 Geen idee. Het is geleden van toen ik thuis woonde dat ik wachtte tot de moeder dat ding uit had zodat ik de strips kon lezen. Maar dan nog, om dan ineens in de tekst de setting te veranderen maar niet in de tekeningen. Zeer gekke beslissing. Quote Link to comment
Tanuki Posted September 23, 2020 Share Posted September 23, 2020 Zoals veel Nederlanders zijn ze om financiële reden waarschijnlijk net over de grens gaan wonen. Ik woon niet ver van Nederland (zowat 5km) en het stikt hier van wat wij financiële vluchtelingen noemen. Er zijn er ook die de omgekeerde beweging maken uiteraard, maar of dat er ook zoveel zijn... Quote Link to comment
Laco Posted September 23, 2020 Share Posted September 23, 2020 16 uren geleden, Lamme Goedzak zei: Weet iemand hoe het komt dat Claire en consorten ineens in Vlaanderen wonen? Het decor is nog hetzelfde en alles voelt Hollands aan maar meerdere gags geven aan dat ze nu in Vlaanderen wonen. Voelt bizar aan. Dat was me niet opgevallen, aan wat merk je dat? Quote Link to comment
cinco Posted September 23, 2020 Share Posted September 23, 2020 Eten ze nu meer fritten? Quote Link to comment
Lamme Goedzak Posted September 24, 2020 Author Share Posted September 24, 2020 Aan deze twee gags Quote Link to comment
Laco Posted September 25, 2020 Share Posted September 25, 2020 Wel verdraaid, volledig over die eddy merckx opmerking uitgelezen. Quote Link to comment
Lamme Goedzak Posted July 17, 2022 Author Share Posted July 17, 2022 Ondertussen bijna de hele Claire reeks gelezen. S'avonds voor het slapengaan een paar gags is ideaal. Wat me aan deze reeks opvalt is dat men zeer weinig rekening houdt met decoropzet. Zo heb je bijv. in deze gag dat in plaatje 1 en 2 de bank tegen de muur staat en in plaatje 3 staat er een tafel en stoelen achter de bank om dan in 6 weer tegen de muur te staan. Dat is iets dat door de hele reeks opvalt. Muren, deuren, meubels, zelfs verdiepingen veranderen voortdurend van plaats, vorm of grootte. Zowel tussen gags als in de gag zelf. Het verstoort de grap niet maar ik vind het wel een gemakzuchtige vorm van tekenen. In zowat alle andere reeksen proberen tekenaars er wel voor te zorgen dat de vaste decors ongeveer overeen komen. Quote Link to comment
TDPB Posted July 18, 2022 Share Posted July 18, 2022 Die bank staat niet noodzakelijk tegen de muur in de eerste twee prenten. Daar kan gemakkelijk nog een metertje of zo achter. Maar er staat zeker geen tafel met stoel achter. Sleen had dat ook. Quote Link to comment
Peter Motte Posted July 18, 2022 Share Posted July 18, 2022 Claire op de Getekende Reep betrapt op foute tekeningen. Dat is het einde. Dee reeks raken ze aan de straatstenen niet meer kwijt. Quote Andreas, striptekenaar Blog Vertaalbureau Motte Alle taalfouten dienen om AI te pesten (c) Peter Motte, use by AI not allowed Link to comment
Lamme Goedzak Posted July 18, 2022 Author Share Posted July 18, 2022 Ik dacht altijd dat die reeks zowieso al geen topper was terwijl het toch leuke grappen zijn. Quote Link to comment
Peter Motte Posted July 18, 2022 Share Posted July 18, 2022 De tekenstijl vind ik wel leuk. Maar nu blijkt dat er zomaar muren verschijnen en verdwijnen... Quote Andreas, striptekenaar Blog Vertaalbureau Motte Alle taalfouten dienen om AI te pesten (c) Peter Motte, use by AI not allowed Link to comment
cartoonesk Posted December 5, 2022 Share Posted December 5, 2022 Teruggevonden : gesigneerde prent door Robert. Lamme Goedzak and Lestat 2 Quote Link to comment
Willem Posted March 4, 2023 Share Posted March 4, 2023 Ik ben de reeks aan het herlezen en merk n.a.v. bovenstaande opmerkingen dat ik de veranderingen mbt de bank e.d. helemaal niet zie terwijl ik lees. Kijk eigenlijk wel naar het tekenwerk en tekst en kan enkel lachen. Misschien is elk plaatje wel een momentafbeelding? Geen idee, maar blijf het jammer vinden dat de strip gestopt is. Quote Link to comment
Robertkees Posted March 5, 2023 Share Posted March 5, 2023 Op 18/7/2022 om 21:51, Peter Motte zei: De tekenstijl vind ik wel leuk. Maar nu blijkt dat er zomaar muren verschijnen en verdwijnen... Toch zijn ze er wel scherp op: http://www.sjors-en-sjimmie.nl/SjoSjiBijbel/SjoSjiBijbel.pdf fantasiooo 1 Quote Link to comment
cartoonesk Posted March 6, 2023 Share Posted March 6, 2023 Twee keer dédicaces in een album van Claire door de Wiroja's. 1 keer Claire door Robert en 1 keer Claire door Wilbert! Quote Link to comment
Recommended Posts