cinco Posted October 12, 2020 Share Posted October 12, 2020 Een Fanny en een Natasja vallen altijd wel te creëren door mensen die de gave van het tekentalent machtig zijn. Wat echter veel moeilijker is, is om personages te maken die niet de typische schoonheidskenmerken hebben, maar er toch aantrekkelijk uitzien. Juffrouw Jannie vind ik hier een sprekend voorbeeld van. Ze heeft een Kikiwikie-hoofd, gigantische ronde brilleglazen, een steelpan-neus die vaak hoger dan haar hoofd reikt, en toch begrijp ik wat Guust in haar ziet. Quote Link to comment
TDPB Posted October 12, 2020 Share Posted October 12, 2020 Juffrouw Jannie is in de loop der jaren wel ferm opengebloeid. Quote Link to comment
Tanuki Posted October 13, 2020 Share Posted October 13, 2020 20 uren geleden, TDPB zei: Juffrouw Jannie is in de loop der jaren wel ferm opengebloeid. Dat kan je wel stellen ja... Quote Link to comment
cinco Posted October 13, 2020 Author Share Posted October 13, 2020 Vergeet Tita Telajora. Arabella Pott was voor mij de it-woman bij Jommeke. Quote Link to comment
cinco Posted October 14, 2020 Author Share Posted October 14, 2020 Stripvrouwen van de jaren '90 die niet meer in rokken en jurken gehuld gingen, maar in werkkledij en uniformen. Quote Link to comment
cartoonesk Posted October 14, 2020 Share Posted October 14, 2020 Had Zonnebloem in het verhaal van de juwelen niet een oogje op Bianca Castafiore? Quote Link to comment
cinco Posted October 14, 2020 Author Share Posted October 14, 2020 4 minuten geleden, cartoonesk zei: Had Zonnebloem in het verhaal van de juwelen niet een oogje op Bianca Castafiore? Was dat het eerste album waarin Zonnebloem en Castafiore echt met elkaar gepraat hebben? (misschien het enige album?) Het had nog iets kunnen worden als hun paden elkaar wat meer gekruist hadden en als Castafiore haar focus op Haddock wat had afgezwakt. Quote Link to comment
cartoonesk Posted October 14, 2020 Share Posted October 14, 2020 16 minuten geleden, cinco zei: Was dat het eerste album waarin Zonnebloem en Castafiore echt met elkaar gepraat hebben? (misschien het enige album?) Zat ik ook te denken. Dat zou best kunnen! Quote Link to comment
cinco Posted January 3, 2021 Author Share Posted January 3, 2021 De mannen vechten om haar. There must be a reason! Quote Link to comment
Bob Posted January 3, 2021 Share Posted January 3, 2021 Afhankelijk van de kledij... misschien dat Wiske tegenwoordig ook in deze categorie valt. Quote Link to comment
cinco Posted January 29, 2021 Author Share Posted January 29, 2021 de interpretatie van Tinkerbell door Loisel Quote Link to comment
Vittorio Posted January 29, 2021 Share Posted January 29, 2021 46 minuten geleden, cinco zei: de interpretatie van Tinkerbell door Loisel Mooie werpheupen, grote zachte kont. Alleen in de strip- en filmwereld is dat atypisch. Gelukkig maar. Quote Link to comment
cinco Posted January 29, 2021 Author Share Posted January 29, 2021 2 uren geleden, Vittorio zei: Mooie werpheupen, grote zachte kont. Alleen in de strip- en filmwereld is dat atypisch. Gelukkig maar. Werpheupen. Die term kende ik nog niet. Quote Link to comment
cinco Posted January 29, 2021 Author Share Posted January 29, 2021 Ah, in de betekenis van 'baren'. Ik weet niet of er mannelijke elfen zijn in die wereld. Dan moet ik de reeks eens opnieuw checken. Op 24/1/2021 om 20:32, Ambreville zei: Quote Link to comment
cinco Posted January 31, 2021 Author Share Posted January 31, 2021 Zelfs half weggerot behoudt Mary Jane Watson haar uitstraling. Quote Link to comment
bouncer Posted February 1, 2021 Share Posted February 1, 2021 Een onooglijk vrouwtjeschninkel verandert plots in een exotisch wezentje. Quote Link to comment
cinco Posted April 2, 2021 Author Share Posted April 2, 2021 Ok, het overtollige lichaamshaar is wel iets waar je je even over moet zetten, maar kijk eens naar die uitstraling in een bruidsjurk! Quote Link to comment
Guest Kameraad Mauser Posted April 2, 2021 Share Posted April 2, 2021 Idyl? Komt wat in de buurt van Loisel's Tinkebel. Quote Link to comment
cinco Posted August 15, 2021 Author Share Posted August 15, 2021 Cleopatra en haar geprononceerde neus Quote Link to comment
Blutch Posted September 8, 2021 Share Posted September 8, 2021 Het is dan wel een gestoorde bitch met een haakneus, maar ik heb een soft spot voor Sarah Samber. Quote Link to comment
TDPB Posted September 8, 2021 Share Posted September 8, 2021 Die andere Sarah heeft duidelijk aan haar neus laten werken: Quote Link to comment
dirk (monsieur toupet) Posted September 8, 2021 Share Posted September 8, 2021 Ja, die Spits / Pointu is niet meer zo toepasselijk (als dat op haar neus sloeg toch). Quote Link to comment
Ambreville Posted September 8, 2021 Share Posted September 8, 2021 3 minutes ago, dirk (monsieur toupet) said: Ja, die Spits / Pointu is niet meer zo toepasselijk (als dat op haar neus sloeg toch). Of hoe een naam over een karaktertrek verwaterd naar een fysiek kenmerk van een vrouw. En dat in 2021 Quote Link to comment
cinco Posted September 8, 2021 Author Share Posted September 8, 2021 2 uren geleden, Blutch zei: Het is dan wel een gestoorde bitch met een haakneus, maar ik heb een soft spot voor Sarah Samber. Yslaire geeft zijn personages graag van die scherpe neuzen. Sarah Samber is heerlijk geschift, dus ja... geweldig personage. Quote Link to comment
Blutch Posted September 8, 2021 Share Posted September 8, 2021 Isabelle Avondrood mag ook niet ontbreken. In de latere albums ziet ze er wat moderner uit, maar ik verkies de wat meer Victoriaanse versie. Quote Link to comment
cinco Posted September 8, 2021 Author Share Posted September 8, 2021 10 minuten geleden, Blutch zei: Isabelle Avondrood mag ook niet ontbreken. In de latere albums ziet ze er wat moderner uit, maar ik verkies de wat meer Victoriaanse versie. Ik weet dat velen hier haar latere look niet smaken. Ik heb het wel voor dat design van het personage. Quote Link to comment
cinco Posted September 24, 2022 Author Share Posted September 24, 2022 Antropomorfe dieren zoals in Blacksad zijn 'an acquired taste' veronderstel ik. Quote Link to comment
cinco Posted April 12 Author Share Posted April 12 Hoe je Fatima ook draait of keert, om stylistische redenen van de tekenaar heeft ze altijd maar 1 oog. Quote Link to comment
Tanuki Posted April 20 Share Posted April 20 @cinco Voor liefhebbers van manga is dat gewoon een ander genre in het geheel. Maar ook hier is Blacksad niet de enige reeks met antropomorfen. Deze vond ik wel een sterke reeks, en niet enkel voor de "beastfolk" Quote Link to comment
Filliberke Posted April 25 Share Posted April 25 Op 4/1/2021 om 00:34, Bob zei: Afhankelijk van de kledij... misschien dat Wiske tegenwoordig ook in deze categorie valt. Naar mijn mening gaat dit toch een beetje te ver want wiske is een minderjarig meisje. Quote rood want ik wil niet dood wit want ik geef geen sikkepit blauw omdat ik van jou houw Link to comment
Peter Motte Posted August 11 Share Posted August 11 47 minuten geleden, Air zei: Ik vraag me af hoe je zou reageren als je zo iemand in werkelijkheid tegenkomt. Quote Andreas, striptekenaar Blog Vertaalbureau Motte Alle taalfouten dienen om AI te pesten (c) Peter Motte, use by AI not allowed Link to comment
Air Posted August 11 Share Posted August 11 38 minuten geleden, Peter Motte zei: Ik vraag me af hoe je zou reageren als je zo iemand in werkelijkheid tegenkomt. Peter Motte 1 Quote . Link to comment
Recommended Posts