Ga naar inhoud

Wat moet er allemaal op de hamburger?


cinco

Recommended Posts

LOL - Nog ééntje?  Tijd voor een food-subforum, denk ik. :) 

 

Hamburger van het kraam : Curryketchup en gebakken ajuin

Hamburger in 't frituur : Bicky Burger met alles er op en er aan. 'n Lokale frituur doet daar ook sla op.

Hamburger thuis : Curry of tomatenketchup met gedroogde ajuintjes en augurken.  Maar sla, tomaten, vers gesneden ajuin en dan veel samoerai, tussen een vers gebakken broodje, is ook lekker.

Sowieso eet ik het allemaal eerder zelden.

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

In de frituur: bicky. Al eet ik dit zeer weinig.

 

Bij een kraam op de markt - in mijn geval is dit meestal op een optreden of festival - ga ik dan nog liever voor een braadworst. Met mosterd en ajuinen. Al mogen ze daar ook nog komkommer en een pak andere groenten bijkletsen als die voorhanden zijn.

 

DIY thuis: vanalles feitelijk. Net zoals op mijn broodjes en wraps.

Link naar reactie
Op 14/12/2020 om 11:02, Tanuki zei:

In de Quick: de supreme bacon

 

Ah, de Quick ... Toen ik een klein manneke was, gingen wij daar toch 2 tot 3 keer per maand heen.  Ik ken de namen niet meer van wat ik daar doorgaans koos.  Nu is er alleen een McDonald's in de buurt.  Het is zeker een jaar geleden dat er nog iets van gegeten heb.  Meestal kies ik een McWrap kip met honging en mosterd.  Wat hamburgers betreft, heb ik het bijna altijd voor de speciallekes die (helaas) snel verdwijnen.  De laatste jaren zijn er veel minder zotte uitstapjes onder de burgers, het zijn steeds dezelfde saaie vaste waarden op de menukaart, die verdwijnen en opnieuw verschijnen afhankelijk van 't seizoen.  Enfin, ik voel mij sowieso altijd wat schuldig als ik daar gegeten heb.

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

Ik heb ooit eens een home made burger bar gedaan op een feestje in onze tuin.

De meest populaire burger was de Donald Trump Burger.

De hamburger insmeren met een spicy marinade van mosterd en tabasco chipotle en grillen.

Onderste broodje insmeren met een hamburgersaus bestaande uit: ijsbergsla, mayonaise, ketchup, tabasco green pepper, worchestersaus en brandy.

Hamburger er op en daar boven in duvel geglazuurde uiringen.

Vervolgens sneetje cheddar en flinterdun gegrild spek.

Bovenste broodje insmeren met ketchup, augurken en optioneel chilipepertjes.

 

Amazing!

Link naar reactie
8 uren geleden, Bart 01 zei:

Avec Plaisir. De ajuin in ringskes snijden, opbakken in boter tot ze glazig zien en een flesje duvel (minus slokje voor de chef) bijgieten. Op een laag vuurtje wachten en roeren tot alles verdampt is en de ajuintjes zijn perfect bruin.

Werkt ook met Omer 🙃

 

Sir, you are a gentleman and a scholar.

 

Geen idee dat dit kon. Mijn fantasie slaat misschien op hol.

Maar dit weekend probeer ik eens met een roodbruin bier en rode ajuin. Dat moet ook wel lukken.

We hebben net rundshamburgers in huis. BMI +3!

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...