Ga naar inhoud

Editions Black & White


Ambreville

Recommended Posts

Het Frans kan toch wel een barrière zijn voor de inhoud van de bijgevoegde dossierpagina's.

 

afbeelding.thumb.png.7469a080b276e0d874f83bbcadf14447.png

 

 

Ik heb ooit et Franquin crea la gaffe doorlezen en er waren toch wel passages die verloren gingen doordat ik alleen maar op schoolse kennis van Frans kon terugvallen.

Desondanks blijft het met voorsprong het meest interessante boek over strips dat ik ooit gelezen heb.

Numa Sadoul die samen met Franquin in zulk detail gans zijn oeuvre doorloopt, een indrukwekkend en verhelderend werk.

 

afbeelding.thumb.png.5b18e42e8efadbb51f2c680184d0abce.png

Link naar reactie
  • 5 weeks later...
19 minuten geleden, lukoste zei:

Misschien wel allemaal?

 

Ik heb ooit een reper ontmoet die ALLE mogelijke luxes in het Nederlands aan het verzamelen was. Ik kan me niet herinneren hoeveel hij er nog niet had, maar dat viel best mee. ALLEMAAL hè, eender welke reeks, eender welke uitgever!

Helemaal niet. Het zit wat verspreid. De Jeremiahs, Dodier, aouamri, de Hardy’s, de Charlottes, Hoop in Bange dagen, de sterns, de soda’s, de marsipulami, Karmalla Krim, les indes four es en de Lucky Luke’s. Ik volg geen uitgevers of formaten. Enkel mooie boeken. Die van Bd Empher zijn soms nog decadenter :)

de meeste zijn met een dedi in. Eind 2020 heb ik bij hun nog een loterij gewonnen voor een luxe van Hardy met een origineel aquarel in. Die staat hier nu dubbel, want de tekeningen zijn uiteraard uniek.

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
11 uren geleden, Ambreville zei:

H De Jeremiahs, Dodier, aouamri, de Hardy’s, de Charlottes, Hoop in Bange dagen, de sterns, de soda’s, de marsipulami, Karmalla Krim, les indes four es en de Lucky Luke’s.

 

 

Vooral de Charlottes, Hoop in Bange Dagen en de Soda's zou ik wel smaken. En Atom Agency zou er dan ook nog bij mogen. Ik zou kunnen zeggen, ik neem er eentje. Eén van die Soda's is € 139,00. Dat valt in vergelijking met de anderen nog mee. Maar eens je begint...

En die Keizerin Charlotte albums... ook verleidelijk.

 

afbeelding.thumb.png.96e783a1e4f332a39873b924e645e51d.png

 

 

Link naar reactie
  • 1 month later...
  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

formaat vooral. Die zijn een maat groter dan een standaard-album, maar veel kleiner dan de grote. De Lucky luke bv. heeft redelijk wat extras. Ex-libris, dossier, intropagina met historische achtergrond, postzegels en een schetsdepartement. Ik zal van het weekend wel eens wat foto's trekken.
De grote mikken op het origineel formaat van de tekenaar in kwestie.

 

 

 

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
  • 5 weeks later...

In bad zal het in ieder geval niet lukken. De grote formaten zijn ook niet als vervanging van een gewoon album. Ondersteuning is het beste. In de zetel kan het ook perfect.

De kleinere formaten zoals de Lucky Lukes zijn perfect leesbaar in bad. Ik zou er wel de ex-libri eerst uithalen. Zelfs de Bernard Prince is zetel-leesbaar.

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 1 month later...
  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...