Ambreville Posted January 10, 2021 Posted January 10, 2021 Nadat de uitgeverij van Raphaël Wacker de afgelopen dagen op diverse plaatsen opdook, is het misschien nuttig om haar haar eigen aankondigingsdraadje te geven. Deze is heet van de naald. Er komt een zwart-wit integrale van De Sliert aan. Quote
cinco Posted January 10, 2021 Posted January 10, 2021 Keizerin Charlotte heb ik nog niet gelezen, maar nu ik het zo in zwart-wit zie op die site spreekt het mij toch wel aan. BobFish 1 Quote
Waldorf Posted January 11, 2021 Posted January 11, 2021 Ik ben sinds de Robbedoezen van Tome & Janry ook beginnen kopen bij Black&White. Prachtige uitgaves. Keizerin Charlotte had ik eerst laten liggen, maar uiteindelijk overstag gegaan. Deel 1 is uitverkocht. Quote Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.
cinco Posted January 11, 2021 Posted January 11, 2021 Het Frans kan toch wel een barrière zijn voor de inhoud van de bijgevoegde dossierpagina's. Ik heb ooit et Franquin crea la gaffe doorlezen en er waren toch wel passages die verloren gingen doordat ik alleen maar op schoolse kennis van Frans kon terugvallen. Desondanks blijft het met voorsprong het meest interessante boek over strips dat ik ooit gelezen heb. Numa Sadoul die samen met Franquin in zulk detail gans zijn oeuvre doorloopt, een indrukwekkend en verhelderend werk. Quote
BobFish Posted January 11, 2021 Posted January 11, 2021 20 minuten geleden, cinco zei: Numa Sadoul die samen met Franquin in zulk detail gans zijn oeuvre doorloopt, een indrukwekkend en verhelderend werk. Daar moet ik dus voor opletten ! Thx voor de interessante tip. Quote Bob Fish's YouTube Bob Fish's Instagram Bob Fish's Leesgedrag
cinco Posted January 16, 2021 Posted January 16, 2021 Ondertussen heb ik het eerste deel van Keizerin Charlotte gelezen. Toch nog even mijn blik werpen op die extra content van de Editions Black & White website. Quote
cinco Posted January 16, 2021 Posted January 16, 2021 Ik had er beter nooit van geweten, van die Black & White Editions. Te veel verleiding om te weerstaan. (en toch moet ik ze weerstaan ) Quote
Ambreville Posted February 15, 2021 Author Posted February 15, 2021 Unboxing momentje met een stevig wow-gevoel. BobFish 1 Quote
cinco Posted February 15, 2021 Posted February 15, 2021 9 uren geleden, Ambreville zei: Unboxing momentje met een stevig wow-gevoel. Welke albums van die B/W editions heb je tot nu toe? Quote
lukoste Posted February 15, 2021 Posted February 15, 2021 Misschien wel allemaal? Ik heb ooit een reper ontmoet die ALLE mogelijke luxes in het Nederlands aan het verzamelen was. Ik kan me niet herinneren hoeveel hij er nog niet had, maar dat viel best mee. ALLEMAAL hè, eender welke reeks, eender welke uitgever! BobFish 1 Quote
Ambreville Posted February 15, 2021 Author Posted February 15, 2021 19 minuten geleden, lukoste zei: Misschien wel allemaal? Ik heb ooit een reper ontmoet die ALLE mogelijke luxes in het Nederlands aan het verzamelen was. Ik kan me niet herinneren hoeveel hij er nog niet had, maar dat viel best mee. ALLEMAAL hè, eender welke reeks, eender welke uitgever! Helemaal niet. Het zit wat verspreid. De Jeremiahs, Dodier, aouamri, de Hardy’s, de Charlottes, Hoop in Bange dagen, de sterns, de soda’s, de marsipulami, Karmalla Krim, les indes four es en de Lucky Luke’s. Ik volg geen uitgevers of formaten. Enkel mooie boeken. Die van Bd Empher zijn soms nog decadenter de meeste zijn met een dedi in. Eind 2020 heb ik bij hun nog een loterij gewonnen voor een luxe van Hardy met een origineel aquarel in. Die staat hier nu dubbel, want de tekeningen zijn uiteraard uniek. Quote
cinco Posted February 16, 2021 Posted February 16, 2021 11 uren geleden, Ambreville zei: H De Jeremiahs, Dodier, aouamri, de Hardy’s, de Charlottes, Hoop in Bange dagen, de sterns, de soda’s, de marsipulami, Karmalla Krim, les indes four es en de Lucky Luke’s. Vooral de Charlottes, Hoop in Bange Dagen en de Soda's zou ik wel smaken. En Atom Agency zou er dan ook nog bij mogen. Ik zou kunnen zeggen, ik neem er eentje. Eén van die Soda's is € 139,00. Dat valt in vergelijking met de anderen nog mee. Maar eens je begint... En die Keizerin Charlotte albums... ook verleidelijk. Quote
Ambreville Posted February 16, 2021 Author Posted February 16, 2021 Hoop in Bange Dagen is een heel mooie. Dat is zo tweekleurig gedaan ipv Zwart-Wit. Dat werkt wel heel mooit voor die serie. Soda is ik meen uitverkocht. Soms kan je de uitverkochte nog vinden bij Forbidden Zone en Skull in Brussel. Quote
cinco Posted February 16, 2021 Posted February 16, 2021 9 minuten geleden, Ambreville zei: Soda is ik meen uitverkocht. Soms kan je de uitverkochte nog vinden bij Forbidden Zone en Skull in Brussel. Ah, épuisé betekent uitverkocht. (mijn Frans is maar matig) Net het belangrijkste woord van de pagina dat ik niet kende. https://www.editions-blackandwhite.com/produit/soda-tu-ne-buteras-point/ Quote
cinco Posted February 16, 2021 Posted February 16, 2021 En nooit iets Lanfeustgerelateerd in deze vorm uitgekomen? Quote
Ambreville Posted February 16, 2021 Author Posted February 16, 2021 2 uren geleden, cinco zei: En nooit iets Lanfeustgerelateerd in deze vorm uitgekomen? Wacht maar. Ik ga mijn fototoestel bovenhalen Quote
Ambreville Posted February 22, 2021 Author Posted February 22, 2021 Er is een 'soft-preorder' voor Wanted. Je kan aan Raphaël Wacker als je voorkeur nr doorgeven. Btw. 66 is al weg. Quote
Waldorf Posted March 24, 2021 Posted March 24, 2021 Het is daar lang stil geweest. Voor mij Atom Agency, Le réveil du Z en Spirit. Quote Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.
cinco Posted March 25, 2021 Posted March 25, 2021 Vroeg of laat toch eentje van Robbedoes aanschaffen. Quote
cinco Posted March 25, 2021 Posted March 25, 2021 Op 16/2/2021 om 11:11, Ambreville zei: Hoop in Bange Dagen is een heel mooie. Dat is zo tweekleurig gedaan ipv Zwart-Wit. Dat werkt wel heel mooi voor die serie. Dit past zelfs beter bij de reeks dan de inkleuring van de reguliere versie. Quote
Ambreville Posted April 8, 2021 Author Posted April 8, 2021 Jawadde, Bonhomme heeft vanavond alle records gebroken. Uitverkocht op minder dan een uur. Blij dat ik er bij ben Quote
cinco Posted June 4, 2021 Posted June 4, 2021 Kan iemand me de verschillen tussen de verschillende prijscategorieën uitleggen? als voorbeeld Le Juge (€ 39,00) en l'Horloger de la Comète (€185,00) Quote
Peter Motte Posted June 4, 2021 Posted June 4, 2021 Er zijn ook z/w editis van UCC Dolores, en daarin komen de tekenkwaliteiten heel goed tot hun recht. Maar het is wat prijzig. Quote Andreas, striptekenaar Blog Vertaalbureau Motte Alle taalfouten dienen om AI te pesten (c) Peter Motte, use by AI not allowed
cinco Posted June 4, 2021 Posted June 4, 2021 @Ambreville die zowel goedkopere als duurdere albums van Editions B&W heeft, waar zit het verschil hem? Grootte? Dikte? Presentatie? Papierkwaliteit? Beschikbare extra's? Quote
Ambreville Posted June 4, 2021 Author Posted June 4, 2021 formaat vooral. Die zijn een maat groter dan een standaard-album, maar veel kleiner dan de grote. De Lucky luke bv. heeft redelijk wat extras. Ex-libris, dossier, intropagina met historische achtergrond, postzegels en een schetsdepartement. Ik zal van het weekend wel eens wat foto's trekken. De grote mikken op het origineel formaat van de tekenaar in kwestie. Quote
Ambreville Posted June 4, 2021 Author Posted June 4, 2021 5 uren geleden, Peter Motte zei: Er zijn ook z/w editis van UCC Dolores, en daarin komen de tekenkwaliteiten heel goed tot hun recht. Maar het is wat prijzig. Die van Dolores kosten 29 euro. Dat valt toch goed mee? Quote
cinco Posted June 4, 2021 Posted June 4, 2021 19 minuten geleden, Ambreville zei: De grote mikken op het origineel formaat van de tekenaar in kwestie. Dus kwestie opbergruimte ook iets om mee rekening te houden dus. En dan op tafel leggen om te doorbladeren ipv in de handen te houden. Quote
Ambreville Posted June 7, 2021 Author Posted June 7, 2021 De 11e een schemerwoude En wat extras bij de Wanted. Quote
hemweg Posted June 7, 2021 Posted June 7, 2021 Hopelijk zet Arboris de reeks Jerry spring van Jijé voort. Het werk van Jijé komt in de zwart-wit uitgave prachtig tot zijn recht. Voor de gewone (integralen) prijs. Quote
cinco Posted June 9, 2021 Posted June 9, 2021 De tekenstijl van Aristophania komt ook ontzettend goed tot zijn recht in zwart-wit. 4 Quote
cinco Posted June 22, 2021 Posted June 22, 2021 Zo lijkt Soda op de acteur die Rorschach speelde in de Snyderfilm. Quote
cinco Posted July 21, 2021 Posted July 21, 2021 Kan je die grote exemplaren voor lange tijd comfortabel in de hand houden of moet je die op een tafel leggen om ze in te kijken? Quote
Waldorf Posted July 28, 2021 Posted July 28, 2021 Ik lees die toch aan tafel. Enfin, lezen. Ik kijk daar naar. Quote Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.
Ambreville Posted July 28, 2021 Author Posted July 28, 2021 In bad zal het in ieder geval niet lukken. De grote formaten zijn ook niet als vervanging van een gewoon album. Ondersteuning is het beste. In de zetel kan het ook perfect. De kleinere formaten zoals de Lucky Lukes zijn perfect leesbaar in bad. Ik zou er wel de ex-libri eerst uithalen. Zelfs de Bernard Prince is zetel-leesbaar. Quote
Ambreville Posted September 16, 2021 Author Posted September 16, 2021 Naar deze kijk ik echt uit. Quote
cinco Posted September 28, 2021 Posted September 28, 2021 Deze lijkt me ook weer een pareltje. Nog altijd te hoog in prijs voor mij persoonlijk, maar zeker een aanrader voor degenen die er het budget voor hebben. https://www.editions-blackandwhite.com/produit/pacific-palace-le-spirou-de-christian-durieux/ Quote
Ambreville Posted September 28, 2021 Author Posted September 28, 2021 Je kan die in Saint-Malo remote laten signeren. Ik ben voor Fournier gegaan Quote
Recommended Posts