Ga naar inhoud

fourth wall breaking, cameo's van figuren uit een andere reeks of van bekende personen...


cinco

liefhebber van...  

40 leden hebben gestemd

  1. 1. fourth wall breaking?

  2. 2. cameo's van figuren uit een andere reeks?

  3. 3. cameo's van bekende personen?



Recommended Posts

13 minuten geleden, Aleksandr zei:

Conz gevonden, dankjewel :D

Had altijd verwacht dat hij na zijn deelname aan de Slimste Mens vaker in de media ging komen.

De stripwereld kan dat wel gebruiken, huidige stripmakers die ook bij het algemene publiek bekend zijn.

 

afbeelding.thumb.png.e94e515497607c7ed9ab0bf1ffdeb59b.png

Link naar reactie

beroemde mensen cameo?

foto4774799

ik denk dat ik hier Manneken Pis zie onder het Atomium,

en nee, ik heb nog geen cake gegeten

 

alsook Pieter (de Coninck) & Jan (Breydel) en dat op <onze> Vlaamsche Feestdag vandaag, ter ere van de 719e viering van de door <ons> gewonnene Guldensporenslag 

Broeva, Haro!

 

jammer genoeg zaten mijn voorouders toen in het verliezende kamp en zullen wij dus enkel de terugmatch van 1304 herdenken   :D

Link naar reactie

Dat zal dan wel Gandalf zijn die de weg wijst? Ik wist niet dat die meedeed in 1302...

Overigens: wie toen aan Vlaamse dan wel Franse kant streed is niet altijd duidelijk. Zo stond Namen bv aan de Vlaamse kant en streden er Brabanders en Gentenaren mee aan Franse kant.
Ik heb eens een discussie op Facebook gevoerd met een overtuigde Vlaminge die het had over "onze waarden" enzovoorts, en maar niet wilde begrijpen dat ik vertelde dat haar betoverzoveelstegrootnonkel fout was in den oorlog. Haar naam was "Van Brabant", voor haar hét bewijs dat ze een échte Vlaminge was, maar Godfried (Godevaart) van Brabant en zijn zoon Jan sneuvelden aan Franse zijde aan de Groeningenbeek.

Link naar reactie
4 minuten geleden, Tanuki zei:

Overigens: wie toen aan Vlaamse dan wel Franse kant streed is niet altijd duidelijk. Zo stond Namen bv aan de Vlaamse kant en streden er Brabanders en Gentenaren mee aan Franse kant.
Ik heb eens een discussie op Facebook gevoerd met een overtuigde Vlaminge die het had over "onze waarden" enzovoorts, en maar niet wilde begrijpen dat ik vertelde dat haar betoverzoveelstegrootnonkel fout was in den oorlog. Haar naam was "Van Brabant", voor haar hét bewijs dat ze een échte Vlaminge was, maar Godfried (Godevaart) van Brabant en zijn zoon Jan sneuvelden aan Franse zijde aan de Groeningenbeek.

 

 

In essentie:

- de Vlaamse opstand is te kaderen in een heel brede emancipatorische volksbeweging, die ook om zich heen greep in de Brabantse steden, Mechelen, Luik, Noord-Frankrijk en het Rijnland
- 1302 was een sociale opstand van de ambachten tegen de koopliedenklasse
- 1302 was, vanuit historisch oogpunt, een erg relevante veldslag: voor het eerst versloegen stedelijke milities het sterkste ridderleger ter wereld
- de weerwraak in 1304/1305 heeft het graafschap Vlaanderen altijd parten gespeeld (Transport van Rijsel, Dowaai en Orchies)

 

Ik hecht zelf veel belang aan volkssoevereiniteit en mijn referentiekader is gevormd door het historisch materialisme.
Ja, ik ben een fiere Vlaming, maar ik ben tegelijkertijd zoveel meer dan dat.

 

Link naar reactie
4 minuten geleden, Aleksandr zei:

 

dus al die verhalen waarin bijvoorbeeld de historische figuur Einstein meedoet, die tellen niet mee als cameo?

 

Een cameo is eigenlijk als ge gewoon effe uwe kop laat zien.

Zo is Calamity Jane ook geen cameo omdat ze een dragende rol heeft in dat verhaal.

Een cameo is voornamelijk een figurantenrol.

Link naar reactie
3 minuten geleden, Aleksandr zei:

 

dus Haddock's Allan is geen dragend figuur bij Robbedoes?

 

Het verbaast mij nog altijd dat ze daarmee wegkwamen. Geen alarm dat afging bij Moulinsart??

 

Müller zit trouwens ook ergens in die Robbedoezen van Yann en Schwartz.

Link naar reactie
2 minuten geleden, Aleksandr zei:

oei, hierboven moet natuurlijk staan: een donkerbruine medemens van midden Afrikaanse origine (zet dat maar eens in zulks een klein teksbalonnetje), in plaats van het foute woord: <een neger>   

 

 

In 'historische context' worden racial slurs grotendeels aanvaard om het tijdskader te schetsen.

Daardoor kon Mad Men wegkomen met een blackface scène.

 

afbeelding.thumb.png.bddfbfd814573d899b43c94f67b6ae34.png

 

 

Link naar reactie
1 minuut geleden, Aleksandr zei:

foto4775700

 

je bedoelde deze veldgroene Mueller, vermoed ik?

 

Yep. En klopt dan nog met zijn zogezegde achtergrond die hij ook in de Kuifjestrips had maar nooit echt letterlijk werd benoemd.

 

Kijk, die Pinnekeshaar komt eens terug in een album na zovele decennia vergeten te zijn en hij wordt al meteen serieus gemarteld.

Link naar reactie
13 minuten geleden, cinco zei:

 

Het verbaast mij nog altijd dat ze daarmee wegkwamen. Geen alarm dat afging bij Moulinsart??

 

Müller zit trouwens ook ergens in die Robbedoezen van Yann en Schwartz.

foto4775331

 

hier nog zulks een Molenslootvergeetseltje, een Kluifje bij Robbedoes, of gaat het hier om een historisch tijdschrift (de kleine twintiger?)

 

trouwens, cigaarman, zou dat Mijnheer Dupuis kunnen zijn?

Link naar reactie
3 minuten geleden, Aleksandr zei:

foto4775331

 

hier nog zulks een Molenslootvergeetseltje, een Kluifje bij Robbedoes, of gaat het hier om een historisch tijdschrift (de kleine twintiger?)

 

trouwens, cigaarman, zou dat Mijnheer Dupuis kunnen zijn?

 

Kijk, dit is maar een vlugge passage: En dan ook nog een referentie naar het figuur in zijn originele context.

Maar die scène met Allan, dat is al een stapje verder, hè.

Niet dat ze daar bij andere reeksen van wakker zouden liggen, maar je weet hoe ze bij Moulinsart zijn.

En ergens snap ik hun redenatie deels. Ze hebben zichzelf opgelegd dat ze geen nieuwe Kuifjes meer maken of geen nieuwe content meer creëren met de figuren, enkel maar herkauwen van bestaand materiaal. Als anderen dan toch komen aandraven met die figuren, dan kan de frustratie naar bovenkomen.

 

Link naar reactie
3 minuten geleden, cinco zei:

Hier, nog wat gevoelige 'content'.

 

 

 

En het gaat niet om de faker rechtsonder maar om de cameo van Leopold II in standbeeldvorm.

Vorig jaar nog veel te doen rond dit soort beelden.

 

gewoon schandalig, in de USA hebben ze zelfs standbeelden van Cristoforo Colombo gesloopt, hij heeft namelijk Amerika (her)ondekt (1492) en het is dus zijn schuld dat het daar de dag van vandaag vol met zwarte ex-slaven zit, pffff  

 

trouwens, Leo2 heeft zelf nooit een voet op Congolese boden gezet

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...