SPeeDy Posted February 26, 2021 Share Posted February 26, 2021 Marc Sleen was daar ne krak in. Quote Tomorrow Saturday Sunday Today is my favorite day Link to comment
Daan Posted May 9, 2021 Share Posted May 9, 2021 De openingsplaat van de nieuwe Caroline Baldwin: Spot de Marsupilami, Kuifje solo en Kuifje samen met Haddock. Ik vond dit altijd een leuke reeks maar heb een aantal nummers overgeslagen. Wie weet waar ik moet beginnen om dit album volledig te begrijpen? Het is duidelijk onderdeel van een vervolgverhaal... Quote Link to comment
Aleksandr Posted May 9, 2021 Share Posted May 9, 2021 Lambik bij Snoek euh, is Willy Vandersteen nu een tekenfiguur- of een bekende-persoon-cameo? Quote Link to comment
Aleksandr Posted May 9, 2021 Share Posted May 9, 2021 nog een Wiske met Suske en een gelukkige Luuk Quote Link to comment
dirk (monsieur toupet) Posted May 10, 2021 Share Posted May 10, 2021 12 uren geleden, Aleksandr zei: honden-cameo bij Bobbie Zijn dat allemaal bekende striphonden? Ik herken Snoopy, Goofy, Billie, Dommel, Rataplan (die de verkeerde kant uitgaat), Atila (boven de handtekening natuurlijk). Nog enkele rechtop staande... Dat moeten ook stripfiguren zijn, maar ik herken ze niet. Idefix zou je ook nog verwachten. Is dat de hond links van Atila? Quote Link to comment
Yncke Posted May 10, 2021 Share Posted May 10, 2021 Ik dacht Scooby Doo, Pluto en de Vagebond te herkennen, dus misschien zijn het niet allemaal stripfiguren? Quote yncke.be Link to comment
dirk (monsieur toupet) Posted May 10, 2021 Share Posted May 10, 2021 Ja, ik bedoelde Pluto ipv Goofy. Getekende honden dus. Quote Link to comment
Boekenmagazijn Posted May 10, 2021 Share Posted May 10, 2021 Links van Dommel staat Eugene the Jeep (uit Popeye), rechts van Rataplan staat Pif le chien. Naast Vagebond loopt natuurlijk ook Lady. Idefix heeft een kenmerkende snor en zwartgepunte flaporen, maar die zie ik er niet bij. Lobbes (Gai-Luron) mis ik ook, en niet één van de 101 dalmatiërs staat erbij... Waar komt die tekening vandaan? Quote Link to comment
Aleksandr Posted May 10, 2021 Share Posted May 10, 2021 <niet huilen Bobbie>, dus het overlijden van zijn baasje zou ik denken, of eerder hun geestelijke vader, euh, dinges, denk ik Quote Link to comment
cinco Posted May 10, 2021 Author Share Posted May 10, 2021 22 minuten geleden, Aleksandr zei: <niet huilen Bobbie>, dus het overlijden van zijn baasje zou ik denken, of eerder hun geestelijke vader, euh, dinges, denk ik Al is de allerlaatste tekening ooit van Kuifje ook niet echt hoopgevend wat betreft zijn lot. Quote Link to comment
Aleksandr Posted May 10, 2021 Share Posted May 10, 2021 beroemdheid Violette Morris bij Robbedoes <beruchtheid> was misschien beter Quote Link to comment
Aleksandr Posted May 10, 2021 Share Posted May 10, 2021 1 minuut geleden, cinco zei: Al is de allerlaatste tekening ooit van Kuifje ook niet echt hoopgevend wat betreft zijn lot. de vergeetput in, bedoel je, geen verdere avonturen meer, geen reportages meer, geen reizen meer, de dementie naderend... Quote Link to comment
cinco Posted May 10, 2021 Author Share Posted May 10, 2021 6 minuten geleden, Aleksandr zei: de vergeetput in, bedoel je, geen verdere avonturen meer, geen reportages meer, geen reizen meer, de dementie naderend... Zelfs die laatste schets is als figurine verkrijgbaar. Quote Link to comment
Aleksandr Posted May 10, 2021 Share Posted May 10, 2021 euh, nee dank U, ik pas. Quote Link to comment
Aleksandr Posted May 10, 2021 Share Posted May 10, 2021 zou het kunnen dat er een strip van Biebel gelezen werd in deze Sam? dus ook een cameooke Quote Link to comment
Aleksandr Posted May 10, 2021 Share Posted May 10, 2021 (1) binnen-en (veel) buitenlandse beroemdheden Quote Link to comment
cinco Posted May 10, 2021 Author Share Posted May 10, 2021 6 minuten geleden, Aleksandr zei: zou het kunnen dat er een strip van Biebel gelezen werd in deze Sam? dus ook een cameooke Via Legendre hadden die twee sowieso een link. In de 24ste strip van Biebel maakt Sam op de voorlaatste pagina ook een cameo. Quote Link to comment
Aleksandr Posted May 10, 2021 Share Posted May 10, 2021 aH, ik heb dus nog wel wat zoekwerk Quote Link to comment
cinco Posted May 10, 2021 Author Share Posted May 10, 2021 11 minuten geleden, Aleksandr zei: Heb jij die tekening zelf ingescand of ergens online gevonden? Quote Link to comment
Boekenmagazijn Posted May 10, 2021 Share Posted May 10, 2021 1 uur geleden, Aleksandr zei: waar is Boerke? Die staat op de rechterpagina van deze spread. Quote Link to comment
TDPB Posted May 11, 2021 Share Posted May 11, 2021 17 uren geleden, cinco zei: Al is de allerlaatste tekening ooit van Kuifje ook niet echt hoopgevend wat betreft zijn lot. Naar het schijnt was dit eigenlijk helemaal niet de laatste schets van Kuifje, maar heeft de samensteller van het boek dat zo doen uitschijnen omdat het zo beter uitkwam. Quote Link to comment
Aleksandr Posted May 11, 2021 Share Posted May 11, 2021 22 uren geleden, cinco zei: Heb jij die tekening zelf ingescand of ergens online gevonden? nee, ikke deed-het-zelf waarom? Quote Link to comment
Aleksandr Posted May 11, 2021 Share Posted May 11, 2021 21 uren geleden, Boekenmagazijn zei: Die staat op de rechterpagina van deze spread. ja, helaas, mijn scannertje is te klein Quote Link to comment
Aleksandr Posted May 11, 2021 Share Posted May 11, 2021 6 uren geleden, TDPB zei: Naar het schijnt was dit eigenlijk helemaal niet de laatste schets van Kuifje, maar heeft de samensteller van het boek dat zo doen uitschijnen omdat het zo beter uitkwam. baH, oplichters! Quote Link to comment
Aleksandr Posted May 11, 2021 Share Posted May 11, 2021 23 uren geleden, Aleksandr zei: (1) binnen-en (veel) buitenlandse beroemdheden hier zou zelfs 1nen Merho opstaan Quote Link to comment
Aleksandr Posted May 11, 2021 Share Posted May 11, 2021 + kan <een bekend ding> ook een cameo hebben, eh, zijn? Quote Link to comment
Aleksandr Posted May 11, 2021 Share Posted May 11, 2021 zoals een rare rood-witte-bal met een knopje op? waar hebbik dat ding al eens eerder gezien en hoe noemde men dat toen? Quote Link to comment
cinco Posted May 11, 2021 Author Share Posted May 11, 2021 45 minuten geleden, Aleksandr zei: nee, ikke deed-het-zelf waarom? Gewoon... benieuwd. Omdat ik al gemerkt heb dat er van Sam weinig pagina-afbeeldingen te vinden zijn. Quote Link to comment
cinco Posted May 11, 2021 Author Share Posted May 11, 2021 26 minuten geleden, Aleksandr zei: hier zou zelfs 1nen Merho opstaan Hij staat bij Laurel en Hardy. Quote Link to comment
Aleksandr Posted May 11, 2021 Share Posted May 11, 2021 Sam is dan ook al meer dan 10 jaar dood euh, er verschijnen geen nieuwe albums meer van sinds 2008 Quote Link to comment
Aleksandr Posted May 11, 2021 Share Posted May 11, 2021 1 minuut geleden, cinco zei: Hij staat bij Laurel en Hardy. inderdaad, evenals Groucho Marx, Cary Grant, Clark Gable, Ginger Rogers, Fred Astaire Quote Link to comment
acor Posted May 13, 2021 Share Posted May 13, 2021 Deze kan ook wel tellen: het creatieve team in de clinch met hun hoofdfiguur Harley Spoiler Quote Link to comment
Aleksandr Posted May 16, 2021 Share Posted May 16, 2021 bij Lanfeust, een paar zeemannen op bezoek Kapitein Schelvis, Roodbaard, Corto en dan nog euh... Quote Link to comment
cinco Posted May 16, 2021 Author Share Posted May 16, 2021 3 minuten geleden, Aleksandr zei: bij Lanfeust, een paar zeemannen op bezoek Kapitein Schelvis, Roodbaard, Corto en dan nog euh... Uit welk van de Lanfeustreeksen kwam dit? Quote Link to comment
Aleksandr Posted May 16, 2021 Share Posted May 16, 2021 cameo van 1 bekende persoon: Jean de Selys-Longchamp in 1943 en 1 stripfiguur: kapitein Blake zonder Mortimer de stripfiguur overleefde de oorlog, de andere werd ridder, euh, postuum... (https://nl.wikipedia.org/wiki/Jean_de_Selys_Longchamps) Quote Link to comment
Aleksandr Posted May 16, 2021 Share Posted May 16, 2021 4 minuten geleden, cinco zei: Uit welk van de Lanfeustreeksen kwam dit? Lanfeust-vd-Stterren (Didier-Tarquin) Quote Link to comment
Recommended Posts