Ga naar inhoud

logo's van uitgeverijen


cinco

logo's  

30 leden hebben gestemd

  1. 1. Dupuis



Recommended Posts

Het nieuwe Dupuis logo is toch gewoon veel beter? Veel neutraler, meer geschikt in combinatie met andere typografie. Ook beter leesbaar op klein formaat.
Ik weet zeker dat als het andersom was geweest, dus als het oude logo het nieuwe logo had vervangen, iedereen voor dit nieuwe logo zou kiezen.

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
  • 3 months later...
  • cinco changed the title to logo's van uitgeverijen
2 hours ago, esteban² said:

Ik vond het oude Bonte-logo bijzonder mooi.  Dat had klasse, eigenheid en herkenbaarheid.

 

image.png.73a4595e18ec91cd9045ee067fdd5463.png

 

Ik gebruik het logo nog steeds op de titelpagina's, het blijft een mooi logo en ontworpen door een klant van me. Op een cover bleek het echter moeilijk te gebruiken.

Link naar reactie
3 hours ago, cinco said:

Wat moest dat vroegere Dargaud-logo eigenlijk voorstellen?

 

afbeelding.thumb.png.acad3c6c54b8c455fadfec911f03cd0d.png

Voor mij was het altijd een manneke met een raar petje op die een pijl door z'n hoofd kreeg. Nu is het een duif die met z'n dikke buik tegen een zandheuvel vliegt. 🙂

Link naar reactie
  • 1 year later...
8 minuten geleden, cinco zei:

Waardoor valt het op covers moeilijk te gebruiken?

Het is zwarte tekst zonder achtergrond, op veel covers vloekt dat met de tekening waardoor je witte kaders moet toevoegen.

 

Ik ben dan voor een neutraler lettertype gegaan op een vaste locatie op de cover, al was het oude logo ook een optie met rode achtergrond. Ik ben wel tevreden hoe het nu is, een eigen logo op cover en binnenpagina.

 

logo bonte prent.jpg

 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...