Ga naar inhoud

collecties waarde


Recommended Posts

Ik weet niet of het hier de juiste plaats is voor deze vraag.Ik heb van Jommeke 146 strips.Velen van voor nr 70 zijn,denk ik,eerste drukken.Van de rode ridder heb ik er meer dan 200,sommige dubbel maar vb bruin/blauwe versie en gekleurde.Van Kiekeboe heb ik er 139,ook eerste drukken,spijtig genoeg niet de nr 1.Van De geuzen ook.Van Suske en Wiske ook.Waar kan ik vinden of deze iets waard zijn?Sommigen zijn in goede,maar gelezen staat en een paar in slechte staat.Geen bladen los ofzo,allemaal compleet,maar gewoon heel heel veel gelezen.Ben al weken aan het zoeken,maar vind dat niet.Alvast bedankt.

Link naar reactie
21 uren geleden, Gilles zei:

Als ze niet meer in goeie staat zijn (gelezen is niet goed, niet noodzakelijk slecht maar niet goed), verlies je al veel van je potentiële waarde. Op basis van wat je beschreven hebt zal het meeste rond de één tot drie euro maximum schommelen. 

Die van Jommeke zijn idd niet allemaal meer in goede staat.De rode ridder daarentegen en Kiekeboe wel.De Geuzen ook.Suske en wiske sommige heel slecht,andere als nieuw.Veeeeel werk.Bedankt al voor je reactie.

Link naar reactie
17 uren geleden, Ambreville zei:

Hoor eens op Facebook bij Vintage Strips Taxatie., daar geven ze schattingen. Wel op foto's. Lage nummers van Kiekeboe en Jommeke in eerste druk brengen wel wat op.

Ok.Dank je.Zal ik zeker doen.Jommeke zijn er weinig,ze zien er eerste druk uit,maar bij nader onderzoek heb ik er tot hier toe maar 1 gevonden van de oude nrs die echt eerste druk is.De rode ridder weet ik er meerdere tussen zitten.Kiekeboe ook,maar denk mss ook minder dan ik dacht.Ken er weinig van en heb er heel veel,strips.Heb boxen van Lecturama ook gevonden op zolder nog en vind daar niets over.Een echt leek.Hopeljjk kunnen ze me daar helpen.Wist niet dat zo moeilijk soms is en zo veel werk eerlijk gezegd.Nog eens bedankt.

Link naar reactie
10 uren geleden, taschke007 zei:

Die van Jommeke zijn idd niet allemaal meer in goede staat.De rode ridder daarentegen en Kiekeboe wel.De Geuzen ook.Suske en wiske sommige heel slecht,andere als nieuw. Veeeeel werk. Bedankt al voor je reactie.

Als ik het zo hoor heb je gewone boeken in een lees kwaliteit, opletten dat je er niet teveel werk in steekt want de waarde in de praktijk zal erg laag zijn voor deze reeksen. 

Link naar reactie
15 uren geleden, Bonte zei:

Als ik het zo hoor heb je gewone boeken in een lees kwaliteit, opletten dat je er niet teveel werk in steekt want de waarde in de praktijk zal erg laag zijn voor deze reeksen. 

Ja,idd,heb het gemerkt.Enkel de rode ridder weet ik dat ik er stuk of 3 heb die meer waard zijn dan gemiddeld.Maar verschiet er van hoe weinig strips waard zijn.Heb er echt veel,ook Dag en Heidi,Douwe Dabbert,de smurfen volledig tot 27,over de 200 rode ridder, bijna 150 Jommekes,bijna 150 van Kiekeboe,De Geuzen,Douwe Dabbert bijna volledige reeks,Suske en Wiske iets minder dan 100,Aria,paar Asterix en nog wat losse zo en 3 volledige boxen van Lekturama en daarvan ook stuk of 10 Kuifjes.De gewone strips idd.Er zijn velen nog in nieuwstaat,maar ook genoeg in gelezen staat.Tja,kocht ze om te lezen toen tenslotte.Maar zal er alleszinds niet rijk van worden.Spijtig genoeg 😅.

Link naar reactie
1 uur geleden, taschke007 zei:

Heb ik gemerkt.Was hier heel verbaast over eerlijk gezegd.Daaraan zie je hoe verkeerd mensen kunnen zijn over strips.

 

De boxen van Lecturama zijn nog het makkelijkst te verkopen, denk dat de Douwe Dabbert boxen het beste zijn en de laatste nummers van de Suske en Wiske reeks want die zijn het moeilijkst om te vinden. 

Link naar reactie
3 uren geleden, Gilles zei:

Tja, mensen hebben er een verkeerd beeld over door die paar uitzonderingen die wel geld waard zijn. Het feit dat die geld waard zijn komt dan ook voornamelijk omdat die zo zeldzaam zijn dat quasi niemand ze (nog) heeft en al zeker niet in verzamelstaat. 

Idd.Maar ook over wat eerste drukken zijn,zijn veel mensen verkeerd.Ook ik.Nu weet ik het,een beetje toch al,maar had een heel ander beeld eerlijk gezegd.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...