Jump to content

Bastien Vivès

Recommended Posts

Zeker een aantal onmisbare strips op zijn naam:

De smaak van chloor, une soeur, in mijn ogen. Dat zijn zowat de beste 3. Allen heel verschillend, maar inderdaad steeds met die dromerige saus over alles heengegoten. Ik ben een laat ontdekker van Vives, maar groot fan. Al heb ik de indruk ook dat het beste achter ons ligt. Maar wat dat is, is zeker de moeite.

Last man, een lange reeks van hen, zo origineel, fantastisch verhaal, verdient een beter uitgavebeleid dan totnogtoe. Komaan, 4,5 integrales en 't is klaar. Na narrenschip en lupus (en land van langvergeten binnenkort) is dit voor mij één van de zaken die echt een groot gemis zijn

16 uren geleden, Ambreville zei:

Ik ben nog altijd het meest gek van zijn twee odalisken.  Daar mag hij altijd een derde van maken met dat team. Minder aandacht voor meloenen, maar een zeer genietbare avonturenstrip met hoofdpersonages met een hoek af.

image.png.0bcd3dd48bb97fcae2975d90a7cdf681.png

Ken ik niet. Vertel!

Vives is geen auteur van wie ik alles koop, daarvoor is het niet altijd mijn smaak. Voor het rijk vond ik bij voorbeeld niet goed. Een zus is dan weer bijzonder goed. Zijn snelle manier van tekenen laat hem toe veel te publiceren, en het is niet mogelijk om altijd even goed te zijn.

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

22 uren geleden, Timhardt zei:

Ken ik niet. Vertel!

Het zijn twee strips verschenen in Vrije Vlucht. Dus de focus ligt niet zozeer op het sexuele als in zijn strikt eigen werk.

Toch zit er wel wat in :). 

http://www.stripspeciaalzaak.be/PHP/besprekingen/index.php?module=album&id=2628

http://www.stripspeciaalzaak.be/PHP/besprekingen/index.php?module=album&id=3705

Mijn insziens een dikke aanrader. Het enige nadeel is dat je naderhand nog met honger blijft zitten naar meer werk van die makers, waardoor je dus zoiets raar koopt als 'les mellons...'.

1 uur terug, Waldorf zei:

Absoluut.

De smaak van chloor is fantastisch. Het toont hoe krachtig het medium waar we allemaal verliefd op zijn, echt kan zijn. Tekeningen zonder tekst die toch spreken. Een verhaal dat recht naar het hart gaat (het mijne toch).

Ik ben jaloers dat je dit voor de eerste keer mag lezen.

Op 20/3/2021 om 18:44, Ambreville zei:

Dat mannetje wordt ook gemolken.

Ik heb vroeger als kind in een dorp gewoond.
Van al die wilde verhalen over seksuele uitspattingen op de boerebuiten heb ik nooit veel gemerkt.

afbeelding.png.6e50eb5389b5c039ce1db9e788fd61f7.png

Zie ook deze strip van Cabanes waar er aan de ballen van een paard wordt gevoeld.

afbeelding.png.bd2e48cb6469de5f31ad525691635b03.png

6 minuten geleden, cinco zei:

Ik heb vroeger als kind in een dorp gewoond.
Van al die wilde verhalen over seksuele uitspattingen op de boerebuiten heb ik nooit veel gemerkt.

Zie ook deze strip van Cabanes waar er aan de ballen van een paard wordt gevoeld.

Ik weet niet zo veel van paarden hun ballen, maar op de boerenbuiten in Stevoort hebben ze laatst wel een lockdown-swingerparty opgerold.

Op 24/3/2021 om 21:52, cinco zei:

Idem, en ik heb nochtans gezocht!

Al is er geen haar op m'n hoofd dat eraan zou denken een paard zo te betasten, ik heb vooral onthouden dat je die beesten heel omzichtig moet benaderen.

• 7 months later...
  • 1 year later...

Ongelooflijk dat Fransen er zelfs in slagen om een trailer van een aktiefilm te laten aanvoelen als een praatfilm.

De twee odalisken zijn zalige boeken. Veel aktie, spanning en vooral veel dames die leuteren terwijl ze aan het inbreken zijn. En weinig controversieel. 

• 3 months later...